Uskon, että e-julkaisuissa ollaan kärsivällisempiä kuin näissä, jotka päivittävät kerran kaksi viikossa, mutta aika pitkälti sekin menee taitelijan tukemisen piikkiin kuin itse tuotteen ostamisen. Teoreettisesti ajateltuna ostanko mä kirjan kaupasta vai netistä, yllätys, yllätys, useimmiten se tulee kuitenkin ostettua kaupasta ihan sen takia, että se oli siellä kaupassa. Hävettää tunnustaa, miten vähän on kuitenkaan hyviä nettisarjakuvia tullut paperille asti ostettua.
Mun mielestä se riippuu täysin kertomatyylistä sopiiko sivu vai kaksi viikossa vai sitten luku kerrallaan. Phoenix-Requiemin tekijä tuottaa sivuja juuri kuin pupu papanoita (käsittääkseni 7 sivua viikossa kahteen sarjaan ja suht hyvälaatusta neliväridigimaalausta vieläpä), mutta voi jumaliste, en ole ainakaan tekijän omaa sarjakuvaa saanut luettua sataa sivua pidemmälle juuri velton tarinankerronnan takia. Siksi nettisarjakuvassa kuvakerronta ehkä vaatii hieman tiiviimpää otetta, jos ei halua päivittää hulluna. Tämä nyt ei tarkoita sitä, että jos sivulla on tunnelmakuvia, se heti karkoittaa kaikki pois, vaan lähinnä sitä, että selkeästi jaoteltu tarina ja kohti "t
Remind-sarjakuvantekijä listasi, millaisista summista on kyse tällaisessa sivubisnesmeiningissä;
click. Vaikka niitä onkin monenlaisia, tämä ehkä nyt lähinnä sitä, mitä ite olet katsellut. Siihen tosin valitettavasti vaikuttaa niin paljon se minkä kokoinen fanbase on jo/kehittyy, itsensämarkkinointi ehkä se suurimpia kynnyskysymyksiä saadakseen ne lukijat sinne.
Pidemmissä sarjakuvissa se kyllä menee enemmän tai vähemmän siihen suuntaan, että HC-fanit jaksavat olla ne, jotka lukevat loppuun ja ne, joilla on varaa, panostavat sitten rahallisesti. Tosin tämän takia E-julkaisut, 99 cents-tyyliin ois omiaan nyt tällaiseen ADHD-ympäristöön. Ongelmana itse näkisin tosin sen, että se on aika DC/Marvel-wannabe-painotteista tällä hetkellä ja niin näemmä yleisökin, mutta toivottavasti parempaan päin. Lisäksi sekin, että vaikka sarjakuvan tekeminen vie...teknisesti enemmän aikaa kuin sivun kirjoittaminen, silti on jotenkin naurettavaa nähdä joissakin pätkissä julkaistavissa e-julkaisuissa sellainen "4,99 $"-lätkä, vaikka se menis todennäköisesti tuon hintaisena painettuna versiona.
Tosin, mitä Roju sanoi, jos sen tarinan pystyisi pätkimään suht pieniin lukuihin, se olis ystävällisempää kyllä ainakin tekijälähtöisesti.