Myönnän kyllä kiusoittelevan (ymmärrettävästi lapselliseksikin tulkittavan) sävyni mutta ei mun pointti kuitenkaan ole muiden suosikkisarjakuvien mollaaminen vaan asioiden luokitteleminen oikeisiin lokeroihin. Emmä tiedä onko siitä mitään hyötyä kellekään mutta mikäli mä nyt vaikka haluaisin suosituksia uusista aikuisten sarjakuvista niin ehkäpä ainakin tätä keskustelua seuranneet tajuavat olla suosittelematta mulle Boucqia tai Van Hammea.
tuo oma kommenttini oli kyllä Lurkerille mutta olin hieman epäselvä. Ei ihan heti tulisi mieleen juuri sinulle suositella noita kahta näillä nykynäytöillä. Itse pidän molemmista mainituista mutta se onkin eri asia.
sarjakuva ei maailmanlaajuisena ilmiönä ole siirtynyt massamediasta minnekään marginaaliin, osa sarjakuvasta kyllä on mutta sekään ei ole minusta tekorankistelun tai väkivallan syytä yksinomaan.
Sarjakuva ei ole homogeeninen yksikkö jossa on vaan yksi hyväksytty muoto "Vain
tämä on sarjakuvaa!" koska eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä ja merkittäviä.
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, yksi on poikiin päin, yhtä kiinnostaa vain platonisuus.
Minusta se isoin asia mitä tämäkin ketju käsittelee ei olekaan sisällöllisen puolen määrittäminen ja etablointi vaan se miten tarjonnalle on käynyt.
Aloitusvietin kuvassa ei ole mangaa lain, eikä se mikään absoluuttinen normi 80-luvun tarjonnasta kautta maan.
itse asun Suomen mittakaavassa suurehkossa kaupungissa ja täällä on kirjakauppoja ja jopa sarjakuvan erikoisliikkeitä kaikkialla näin ei ole.
Lehtipistevalikoima on supistunut, tarjonta varsinkin siellä missä sitä kipeämmin tarvittaisiin, missä ei ole kirjakauppaketjun kannattavaa pitää toimipistettä eikä yksityisen omaa puljua...se on leikattu.
Totta, entisestään ne jotka sarjakuvan muotona löytävät ovatkin sitten samalla lailla HCtä(sori vaan mutta Nivalan ainoa punkkari on kovemmin ja enemmän
punk kuin koko Helsingin skene ja sama pätee sarjakuvaan. Marginaalin harvoja etuja) niin vaikka määrä ei korvaa laatua on tässä omasta mielestäni suurin syy haikalla "ennen oli paremmin, silloin kun minä olin nuori"
ei edes siksi että valikoima olisi ollut enemmän makuuni. Mutta valikoimaa oli. Oli enemmän huonoja vaihtoehtoja joihin tyytyä ja kasvaa, joita lukea.
Mutta sarjakuvaa kumminkin.
Mieluusti saada todistaa sanat vääriksi, esimerkein jos mahdollista.