Author Topic: Mitä teet?  (Read 24987 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ana

• Jäsen
Re:Mitä teet?
« Reply #60 on: 06.01.2004 klo 19:06:52 »
Aloitin eilen tekemään yhteistyö sarjakuvaa(meikälle jäi tehtäväksi luonnostelu, partneri saa tussata, onneksi), ja sitä sitten pakertelemme pitkin kevättä. Tällä hetkellä ainut paikka missä julkaisemme sen on galleriani virhe.org sivustolla.
Sitten kaksi muuta projektia, joista toisen idea meni aivan uusiksi kun vanha idea ei ollutkaan enään innnostava. Rakensin vanhan idean pohjalta uuden josta tulikin parempi ja mielenkiintoisempi. Mutta toisaalta aihe ehkä käytetty ja kliseinen, mutta mitäpä minä siitä. Jos toteutus ja juonen kulku kohdallaan niin eiköhän se siitä.

Morph

• Jäsen
« Reply #61 on: 11.01.2004 klo 15:47:28 »
Meikäläinen on alkanut vääntämään fiilispohjalta 20+ -nuorukaisen elämästä kertovaa sarjakuvaa. Sivun mittaisia juttuja näyttää syntyvän, joskus ehkä pidempiäkin. Aiheet pyörivät rokissa, tytöissä ja elämän hankaluudessa. Tätä oon aika pitkään suunnitellut, oon ihan tyytyväinen että vihdoin sain aloitettua pakertamisen.
Mangaa telkkariin!

kaltsu

• Jäsen
« Reply #62 on: 11.01.2004 klo 17:18:41 »
Meikäläinen on alkanut vääntämään fiilispohjalta 20+ -nuorukaisen elämästä kertovaa sarjakuvaa. Sivun mittaisia juttuja näyttää syntyvän, joskus ehkä pidempiäkin. Aiheet pyörivät rokissa, tytöissä ja elämän hankaluudessa. Tätä oon aika pitkään suunnitellut, oon ihan tyytyväinen että vihdoin sain aloitettua pakertamisen.

Kuulostaa hyvältä. Rokki, tytöt ja elämän hankaluus ovat hyviä aiheita. Pistähän nettiin jotain näytettä.

Morph

• Jäsen
« Reply #63 on: 11.01.2004 klo 19:36:01 »

Kuulostaa hyvältä. Rokki, tytöt ja elämän hankaluus ovat hyviä aiheita. Pistähän nettiin jotain näytettä.

Juuh, saattaa olla että jossain vaiheessa pistänkin, jahka saan tehtyä enemmän tuota jutskaa. Mutta suunnitelmia on sen verran, ja nyt kun näin "julkisestikin" asia on ääneen sanottu, pitää puristaa kunnolla matskua. :)
Mangaa telkkariin!

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #64 on: 14.01.2004 klo 18:05:19 »

Joo diggasin sut sieltä Suosikin taka-osasta. Kisasta tulee varmasti tiukka.Jarkko äänestääkö lukijat siinä tippujan? Sehän tarkoittaa, että sun pitää tehdä sitä sarjaa improvisoiden, ilman valmista kässäriä. Mielenkiintoista!
Joo, näin se on. Lukijat äänestää ja minä teen joka jakson äänestyksen perusteella sitten. Jänskää.

Esa

• Jäsen
« Reply #65 on: 15.01.2004 klo 15:14:35 »
Joo, näin se on. Lukijat äänestää ja minä teen joka jakson äänestyksen perusteella sitten. Jänskää.
Nyt sulla vaan tuli ongelma kun Britneykin ehti jossain välissä naimisiin mennä..! :D
« Last Edit: 15.01.2004 klo 15:14:48 by eppu »

Leo

• Jäsen
« Reply #66 on: 15.01.2004 klo 15:18:04 »
Britneyhän voisi tiputtuaan saarelta mennä naimisiin peittääkseen surunsa ;) Pitääkin mennä ostamaan tuo lehti kun on nuo Jarkon sivuillakin olevat sarjikset niin loistavia!

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Reply #67 on: 15.01.2004 klo 18:37:10 »
Britneyhän voisi tiputtuaan saarelta mennä naimisiin peittääkseen surunsa  Pitääkin mennä ostamaan tuo lehti kun on nuo Jarkon sivuillakin olevat sarjikset niin loistavia!

Nonnii, lehtitalot! Tässä sitä nyt nähdään käytännössä millainen ja jopa välitön vaikutus sarjakuvilla on lehtien levikkiin. Julkaiskaa niitä sarjakuvia, juupelit!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #68 on: 15.01.2004 klo 22:13:56 »
Juha. Tuo sinnikäs katkeruutesi on ihailtavaa. Hahaha!  ;D

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #69 on: 27.01.2004 klo 23:57:48 »
Noh nii. Päivitelläänpäs... Ensimmäinen sarjakuvajulkaisuni tapahtuu helmikuun alkupuolella, kun G-Punx niminen bändisarjis alkaa ilmestyä Music&Mission-lehdessä. Sitten sain juuri tehtyä kuusi-sivuisen kuvakässärin Kemiä varten. Mahtaakohan tulla valmiiksi ajallaan. Nähtäväksi jää... Huomenna teen pilakuvan paikalliseen lehteen.

Piis ja rok!

kaltsu

• Jäsen
« Reply #70 on: 28.01.2004 klo 08:05:31 »
Ääh puuh. Kieriskelin lähes koko yön sängyssä megalomaanisen suuropuksen juonenkäänteitä vatvoen ja nyt aamun valjetessa alan vähitellen päätyä siihen jotta työnnän tuon vielä muutamaksi vuodeksi sivuun ja pidättäydyn yhä toistaseksi turvallisilla vesillä, hupsujen pikkusarjakuvien parissa.

Jos piirtäis ensalkuun tommosen helpon, parisivusen pätkän persepanoista(kässäri valmiina) niin lähtis toi piirtäminen taas jotenki käyntiin. Sit pikkuhiljaa alkais miettimään mitä muita juttuja sitä haluaa kertoa ja minkälaisessa muodossa lopputuloksia pukkais ulos.

On pitkään kummitellu mielessä semmonen omakustannepokkari joka ois yks yhteen Semicin muinaisten Sarjakirjojen kanssa. Sivuja pitäis olla just se 128 ja seki ois hienoo ku sais sen samanlaiselle tai ainaki samantapaiselle paperille painettua.
« Last Edit: 28.01.2004 klo 08:10:30 by kaltsu »

kaltsu

• Jäsen
« Reply #71 on: 28.01.2004 klo 09:25:58 »
Ja nimeksi tietysti Sarjakirja 124!

Heh heh. Tuumaiskoha Egmont tästä mitään? Onko Sarjakirja tavaramerkki tai jotain? Joo no ei ehkä kuitenkaan. Hauska ajatus kyllä.

Eikö niitä sit muuten ilmestyny ku 123 ja mikäköhä nekin lopetti? Hyvä formaattiha se oli. Mitä nyt pikkasen liian pieni sivukoko joilleki sarjoille mut yleisesti ottaen sitä ilokseen luki just tommosia mukavia jöötejä kerrallaan.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #72 on: 28.01.2004 klo 10:30:13 »
omakustannepokkari joka ois yks yhteen Semicin muinaisten Sarjakirjojen kanssa. Sivuja pitäis olla just se 128 ja seki ois hienoo ku sais sen samanlaiselle tai ainaki samantapaiselle paperille painettua.

Ja se sama musteen tuoksu pitää olla! Hyvä idea. :)
Sarjakirjoja tuli pitkään vielä numeroimattomina kirjoina tuon numero 123:n (tai minkä lie) jälkeen.

Timo

Seska

• Uusi jäsen
« Reply #73 on: 10.03.2004 klo 12:14:04 »
Teen proseminaarityötä eräästä kotimaisesta sarjakuva-albumista.
Tapasin juuri ohjaajani, joka oli sitä mieltä, että voisin jättää puolet tästä tutkimuksestani gradua varten...juttua siis riittää narratologisesti, vastaanoton ja tematiikan tutkimisen kannalta.