Author Topic: Mitä teet?  (Read 24922 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re:Mitä teet?
« Reply #15 on: 09.08.2003 klo 23:50:53 »
Eli mitä sarjakuviin liittyvää tällä hetkellä teet? Piirrät, käsikirjoitat, tekstaat, käännät, julkaiset... Mitä vain.
Jos projektisi on salainen, niin ei tarvitse antaa yksityiskohtia (kuten nimeä), mutta olisi silti kiva tietää.

No vastataan tähän ihan noin esittelynkin mielessä. Yritän saada omakustannetta kasaan, joka 24 sivuinen fantasia tarina. Tekeminen on ollut aika vaivanloista. Lisäksi yritän saada lisää materiaalia FinnMangaan johon jo ehdinkin yhden tarinan piirtää ja käsikirjoittaa ja toisen käsikirjoittaa. Lyhyt tarina olisi mielessä kunhan sen vain jaksaisi piirtää. Näiden lisäksi aloitin uuden netti sarjakuvan hieman 'McCloudistisella' layoutille joka löytyy osoitteesta:

http://www.studio-rain.com/tpm/comic/potm/

Näistä tekemisistä johonkin johtaa todennäköisimmin viimeisin. Kai sitä myös tarvitsisi hieman aktivoida sarjakuva elämää täällä Turussa kun siihen hommaan kerran lopauduin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #16 on: 10.08.2003 klo 13:23:19 »
Cosmicissa sopii sarjakuvaihmeisten kokoontua ihan milloin vaan.. tosin K-18 on raja. (Virallisesti K-20, mut erityistapaukset ovat erikseen.)

Itse käännän just nyt syyskuun lopussa ilmestyvää Vastakarvaan eli Get Fuzzy-albbaria. Minusta tulee myös Sarjainfon (toinen) päätoimittaja kohtsillään..
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Reply #17 on: 14.09.2003 klo 22:40:59 »
mitä sarjakuviin liittyvää tällä hetkellä teet? Piirrät, käsikirjoitat, tekstaat, käännät, julkaiset... Mitä vain.

Tällä hetkellä?
No, käsikirjoitan Saippuaa, joka alkaa taas ilmestyä (tällä kertaa väreissä, kiitos Suomen Kuvalehti) vuoden vaihteessa. Ensi viikolla alan varmaan jo piirtää sivuja. Muutama muukin ajatus on, kun nyt on iisakin kirkon kokoinen kirjaprojekti lopulta vierähtänyt pöydältä kustantajalle (olkaa valppaina 15.10, vaikkei se sarjakuvaa olekaan). Opetan sarjakuvaa vähän joka viikko ja kurssitan erilaisissa oppilaitoksissa kansanopistoista korkeakouluihin. Suomennan sarjakuvia 12 sivun päivävauhtia. Arvostelen omakustanteita, ja yritän olla oikeudenmukainen; joskus onnistun, joskus en - se on ikävää mutta inhimillistä. Kustannus- ja syndikaattiyhtiö on jäissä, kunnes on aikaa keskittyä siihen.

Nyt kun onneksi on vettä virrannut Kyrönjoessa sen verran, että vakava sarjakuvajournalismi, tiede ja valistaminen ei enää vainoa mua, ja täyspäiväinen toimittajan / AD:n / amkk-sarjakuvaopettajan duunikin on historiaa, vois olla ihan asiallista keskittyä siihen työhön jonka parhaiten osaan. Piirtämään sarjakuvia.

Harrastaminen ei oo mun juttuni. Kaikki harrastukset muuttuvat mun käsissäni työksi, ja sitten ne eivät enää voi olla koko aikaa hauskoja.
;-)
« Last Edit: 14.09.2003 klo 22:43:25 by [kivi] »

ToNy

• Jäsen
  • JOIN THE MOBILE INFANTRY AND SEE THE UNIVERSE!
« Reply #18 on: 17.09.2003 klo 22:13:17 »
Työn alla on kaksi n. 40-60 sivuista sarjakuvaa, jotka molemmat valmiin kässärin pohjalta eli eivät lähtökohtaisesti omia projekteja. Toisen tussaan ite ja toisen taasen tussaa joku muu. Toisesta saattaa tulla rahaa ja toisesta taas ei.  Siinäpä tuo. :)

Ai niin, olishan tässä vielä yksi täysin oma projekti, johon suhtaudun suurella intohimolla, mutta tuskastuttaa kun pitäisi saada sovitut työt nopeasti valmiiksi. Eikä tässä vielä kaikki! Odottelemassa on projekti erään kirjailijan kanssa erään rikosromaanin sarjakuvasovituksen tekemisestä.

Kunpa olis jo julkaistuja töitä (omakustanteisiin tehtyjen lisäksi) jotta vois hakea niitä apurahoja. Näin avioliitossa elävänä ja kolmivuorotyötä tekevänä saattaa välillä mennä pari viikkoa tekemättä mitään sarjakuviin liittyvää. Huh!

-ToNy

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #19 on: 23.09.2003 klo 14:48:37 »
Piirtelen pöytälaatikkoon. Harjoittelen piirtämistä. Haaveilen ja väistelen päivätyötä.
Käsikirjoituksiakin oon väsäillyt, mutta tuntuu että ei niistä oikein tule valmista muiden piirtäminä. Joten harjoittelen siis itse piirtämään.

HEsko

• Guest
« Reply #20 on: 23.09.2003 klo 17:17:44 »
Piirrän Kapteeni Miettistä ja Bottia vielä muutaman
kymmenen kappaletta ja sitten on julkaisumateriaali
koossa!( www.miettinen.tk)
 Lisäksi työn alla on muutama oma projekti...

Juuri äsken sain valmiiksi matskun "Ylivoimaan"; limingan
sarjakuvaopiskelijoiden omaan julkaisuun.
Hakekaa omanne helsingin sarjisfestareilta.

ana

• Jäsen
« Reply #21 on: 24.09.2003 klo 16:35:48 »
päivitän uudella viestillä aikaisempaa...
teen vieläkin sitä 17 sivua pitkää juttua, joka alkaa olla jo finaalissa...
suunnitteilla 2 sarjakuvaa. lisäksi aloitin 3 sivun pituisen sarjakuvan, joka tulee olemaan ensimmäinen sarjakuvani, jonka väritän.ja tuon kaiken lisäksi kehittelen jatkuvasti mielessäni(jo 5 vuotta olen suunnitellut) pitempää sarjakuvaa, jota alan pikkuhiljaa toteuttelemaan.
peräti ensimmäisestä sivusta muutama luonnos.
« Last Edit: 25.10.2003 klo 07:38:49 by ana »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #22 on: 25.09.2003 klo 12:30:05 »
Mitäkö teen? Olen juuri tehnyt lyijjäriluonnoksen tulevan sarjakuvani ensimmäisestä sivusta. Sarjakuva kertoo tytöstä, joka asuu yhdessä vanhan metsästäjän kanssa keskellä satumaista metsää. Tytöllä on seuranaan myös mekaaninen jänis ja leluntekijä. Pahat koneet ja peikot alkavat kuitenkin hääriä metsikössä ihan riesaksi asti...

Sarjakuvasta on tulossa melko pitkä. Ensimmäisestä luvusta olen suunnitellut noin 7 - 10 sivun mittaista ja lukuja sarjakuvaan tulee 4 tai 5.

Tästä on tulossa ensimmäinen sellainen sarjakuvani, jossa päähenkilönä on ihminen... ja vieläpä tyttö... haastetta kerrakseen.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Reply #23 on: 25.09.2003 klo 12:46:14 »
Kuvakäsikirjoitusta ei pitäisi tehdä kännissä kaverin kanssa. Mikä helvetti on gerbiilitutka?

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #24 on: 29.09.2003 klo 09:54:36 »
Gerbiilitutka on... se on... ähh... Mikä ******** on gerbiili tutka??!!  ???

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Antti Schroderus

• Jäsen
« Reply #25 on: 18.10.2003 klo 18:30:25 »
Minä koetan aloittaa ensimmäisen "oikean" sarjakuvan työstämistä, novellintynkä on kehitteillä, kun kerrankin sain jostain tarinaa ja käsikirjoituksen tynkää käsittelyyn.

Saa nyt nähdä, sarjakuva on uutta maailmaa minulle, mutta eiköhän se tästä.
--------
I go to eleven.

mia2

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #26 on: 18.10.2003 klo 18:43:09 »
Aloittelin juuri pitkän esikoisalbumin piirtämistä... Tänään valmistui eka sivu. Kässärin raakaversio on valmis. Alku on vähän takkuista, sopivien tekovälineiden hakemista sun muuta, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa rupea luistamaan...  :P

Esa

• Jäsen
« Reply #27 on: 24.10.2003 klo 23:12:32 »
Mä piirrän sitä mistä eniten tiedän, eli jalkapalloaiheista strippisarjakuvaa. Sen nimi on muuten tosi tyhmä Kerkon football SHOW!! Se kertoo kahdeksan vuotiaasta Kerkko-pojasta joka aloittaa jalkapalloharrastuksen. Valmiita strippejä mulla on tällä hetkellä neljä, kolme yhden rivin pituista ja yksi kahden. (jos tiedätte mitä tarkoitan en löydä sanoja ;D) Ideoita tai käsikirjoituksia mulla on noin viisi, muttei jaksais piirtää :P Pitää oottaa jos tulis inspiraatio.

Viltuska

• Jäsen
  • Ruma kääpiö jättiläisten harteilla.
« Reply #28 on: 24.10.2003 klo 23:27:30 »
 ;DAloittelen tässä parhaillaan pienehköä splatter-henkistä sarjakuvaa, jonka sitten yritän röyhkeästi tunkea johonkin pienlehteen.
villevuorinen.tumblr.com

Da Verde Nuvola

• Jäsen
« Reply #29 on: 26.10.2003 klo 20:07:01 »
mitä tarkottaa textaa?
ja kuinka saatte sarjiksianne kaikille sivuille
?