En ollut tutustunut Ajan Sävel -teokseen ennen tämän ketjun avaamista, mutta nähtyäni signeerauksen paha aavistus valtasi minut... ja kyllä, kyllä vain - kun kerran olen käynyt tapaamassa niin monia amerikkalaisia lehtipiirtäjiä, tajuan nyt tavanneeni myös tämän herra Olsenin!
Enkä vain tavannut, vaan itse asiassa istuin hänen ja hänen perheensä kanssa samassa pöydässä illallisilla Amerikan piirtäjäjärjestön NCS:n tilaisuudessa. (Hyvä luoja: tässähän saan suorastaan huomata olevani oman kliseeni vanki! Jos Sarjainfon juttuni ovat olleet otsikoltaan Keräilijän tunnustuksia, niin nythän tämä TODELLA lähtee sille tunnustuslinjalle!)
Onneksi en ollut näitä sarjoja nähnyt sitä ennen, olisi voinut olla vaikea jutella kasvot totisina; minä muistin hänet vain yhtenä skandinaavisena Aku Ankka -kirjoittajana. (Olisiko tehnyt Mustanaamiotakin? En muista).
Mutta mutta, älkäämme olko pelkästään negatiivisia, koittakaamme löytää kaikista henkilöistä myös aina jotain positiivista sanottavaa. Siispä totean, hieman hämmästellen, että omalta olemukseltaan sangen lysähtäneellä herra Olsenilla (kuvitelkaa yhdistelmä Martti Ahtisaarta ja Ahti Karjalaista, jossa on mukana hivenen ripaus Aatos Erkkoa) oli mukanaan myös todella kaunis tytär.
Seriously folks, kyseessä oli kuta kuinkin täydellisen näköinen skandinaavinen kaunotar.
Eli vaikka Olsen ei ehkä olekaan kummoinen sarjakuvantekijä, on hän silti myös tuottanut jotain erittäin onnistunutta elämässään!
Ja sehän ei ole ollenkaan vähän.
BTW, tapasin samassa tilaisuudessa myös Harald Hirmuisen Chris Brownen. Paljon silkkaa parhainta huonoutta kokoontuneena samaan paikkaan yhdellä kertaa! Itse asiassa pistää suorastaan miettimään, että jos paikalla oli näin paljon tällaista väkeä, ja sitten minä olin siellä, niin tarkoittaako se kenties, että A=B, B=C, A=C...?