Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re:Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #15 : 12.04.2004 klo 20:26:22 »
'Minun elämäni' ei ole huono vaan peräti hyvä. Äänestin sitä Kvaakin kyselyssä parhaaksi kokoomateokseksi.

Vanhus strippisarjan päähenkilönä lienee aika harvinaista. Varsinkin niin kriittisenapeassa sarjassa.

Mutta lienee selvää ettei tuo sarja voi kiinnostaa kaikkia tai edes lähes. (Niinkuin ei mikään sarja. Itsestäänselvyys.  :P )

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #16 : 12.04.2004 klo 21:06:45 »
Niinhän se on, että jonkin asian vihaamiseen tuhlautuvan energian voi käyttää hyödyllisemminkin. Itse en keksi mitään sarjaa, jota pitäisi oikein vihata, huonot sarjat on helppoa vain sivuuttaa välinpitämättömästi. Joidenkin sarjojen tekijöitä tai lukijoita voikin sitten keskittyä inhoamaan...  ;D

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #17 : 12.04.2004 klo 22:02:26 »
En pidä kirjaston kissoista, joka Turun sanomissa oli ja on kait vieläkin esillä. Ja tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että en ole koskaan tajunnut siitä yhtään mitään. (Niinpä niin, vika onkin minussa. Olen tyhmä ja se sarjis on oikeasti loistava.)

8)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 12.04.2004 klo 22:30:39 »
En pidä kirjaston kissoista, joka Turun sanomissa oli ja on kait vieläkin esillä. Ja tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että en ole koskaan tajunnut siitä yhtään mitään. (Niinpä niin, vika onkin minussa. Olen tyhmä ja se sarjis on oikeasti loistava.)

Sama juttu, minäkin olen tyhymä enkä ymmärrä Kissoja.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #19 : 12.04.2004 klo 23:40:13 »
Kalervo Palsan "Eläkeläinen muistelee" on ainoa sarjakuva, joka on herättänyt joskus vihaa omalla kohdallani.
Albumin päätarkoitus olikin kai vain provosoida lukijaa niillä pedofilian, nekrofilian, kannibalismin ja muun sen tyyppisen epäilyttävän irstailun ihailulla.

Kai se oli olevinaan jonkinlaista satiiria, mutta ihan kaikista asioista ei saa mielestäni laskea leikkiä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2004 klo 23:41:31 kirjoittanut FreakyMike »
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #20 : 12.04.2004 klo 23:48:08 »
Seura-lehti täytti 70 vuotta  - onnea vain - ja siinä tietysti mainostettiin sen sarjakuvia, jotka ovat olleet iänkaiken samat. Ei kuulemma voi vaihtaa, tulee heti puheluita. No juu.

Vihaamani sarjakuva on siis Seurassa ilmestyvä Ratsupoliisi King. Siinä sarja jota vihaan. Toinen on Hesarin Rip Kirby. Siksi että ne ovat ns. ikuisia paskoja junttilan tuvan seinällä ja vievät tilaa muilta. paremmilta sarjoilta. Vihaan myös Laihonen & Ludwig vai mikä *ttu se nyt on mikä Länsiväylässä korvasi Radio Oton. Yleensä näitä ei-hauskoja sarjoja sanomalehdissä. Sanomalehdessä pitäisi julkaista hauskoja STRIPPEJÄ eikä mitään "oikeaa" sarjakuvaa. Rip Kirby voisi olla albumina jees ja King kanssa, ehkä, mutta ehhei lehdessä.  Varsinkaan kun ei lue aina jokaista numeroa, siksi harmittaa kun ei tiedä mistä nyt on kyse kun lukee kerran viikossa. Strippiä voi lukea koska vain koska sillä ei ole menneisyyttä. Tai ei yleensä ole. Takaisin Arkeen yrittää minusta olla jokin Salkkarit  tai Kotikatu sarjakuvana, tosin hauskempi. En tosin katso näitäkään, mutta tiedän kuvion.

Saa siis olla jonkinmoinen jatkotarina jos on hauska. Mutta ei kestä kantti lukea tylsää sarjakuvaa kesken. Sama kuin katsoisi yhden jakson Babylon 5:ttä ja sitten toisen kuukauden päästä.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #21 : 12.04.2004 klo 23:58:38 »
Minäkin pidän mahdottomasti Minun Elämäni -sarjasta. Se ei varmastikaan ihan nuorille aukene. Viime aikoina se on kyllä vähän ollut köyhänuoleinen, ehkä säkki on Timpalta tyhjentynyt tästä aiheesta? Parhaita strippejä oli kun vanhus vie nuorille levyllisen bluesia  (?) keskellä yötä hip-hopin korvikkeeksi ja se, kun lapsi sanoo äidilleen että vanhus kiukuttelee. "Se tulee lapseksi jälleen", äiti selittää.

"Sodassa hävinneet ovat aina pahoja".

Vaaleanpunainen pilvi on hyvä! sanokaa mitä sanotte. Luenkin sen nyt. Ainoa ja ensimmäinen suomalainen sarjakuvanovelli. Tarjoustalo oli ostanut niitä pari kun oli luullut niitä kirjoiksi ja sitten myi niitä alelaarissa kun Tarjoustalon asiakkaat eivät juuri sarjakuvia lue paitsi minä. Harva myöntää käyvänsä tarjoustalossa. Kävin juuri Kotkan(saaren) Robin Hoodissakin, se se metka kauppa on, kunhan myisi sarjakuvia. Ostin akkuporakoneen hintaan 19.90.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #22 : 13.04.2004 klo 00:05:42 »
Jättäkää jo hyvä ystäväni ja idolini Kalle Kehveli rauhaan. Ei voi olettaa että hän peräkylässä asuneena olisi perillä uusimmista trendeistä. Samoin Kingiä on ammuttu olkaan niin useasti että on turhaa enää puukottaa selkään.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #23 : 13.04.2004 klo 00:09:27 »
Kalervo Palsan "Eläkeläinen muistelee" on ainoa sarjakuva, joka on herättänyt joskus vihaa omalla kohdallani.
...
Kai se oli olevinaan jonkinlaista satiiria, mutta ihan kaikista asioista ei saa mielestäni laskea leikkiä.

Olen koettanut miettiä tuolle sarjakuvalle sopivia adjektiiveja ja listalla ovat tällä hetkellä ainakin "yököttävä", "iljettävä" ja "shokeeraava", mutta "viha" taitaa sittenkin olla se osuvin termi.  En kannata kirjarovioita, mutta jos sellaisen näen niin Palsan tekeleen voisin kyllä liekkeihin nakata...

Harva myöntää käyvänsä tarjoustalossa.

Vielä harvempi Kontulan Saiturinpörssissä ;D
Klik klik --> Sarjisblogini

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #24 : 13.04.2004 klo 00:46:00 »
Vihaan myös Laihonen & Ludwig vai mikä *ttu se nyt on mikä Länsiväylässä korvasi Radio Oton.

Ei muuten korvannut Radio Ottoa, joka ilmestyy LV:ssä edelleen, mutta vuorottelee Inton kanssa vuoronumeroin samalla paikalla. Jos olet tulkinnut Radio Oton lehdestä pois potkituksi, et ilmeisesti kovin usein Länkkäriä lue? Siinä tapauksessa en yhtään ihmettele, ettet ole päässyt L & L:n sisälle. Se kun vaatii hieman intensiivisempää seuraamista... Sen sijaan Radio Otosta, Intosta ja Me Muut (kaikki kolme ilmestyvät Länsiväylässä) sarjakuvien paremmuudesta tai edes hyvyydestä voisi yhtä lailla olla montaa mieltä, mutta jätettettäköön nyt sanomatta, ettei tule päivän loukkauskiintiö täyteen...  ::)

Joku antoi myös ymmärtää, että Hesarissa ilmestyvä Minun Elämäni olisi paska sarjakuva. Olen kyllä aivan päinvastaista mieltä, mutta myönnän kyllä sen, ettei se ole nuorille lukijoille välttämättä kovinkaan helppo pala niellä. Olen myös samaa mieltä toisen kvaakkilaisen kanssa siitä, että toimii paremmin albumina, mutta on kyllä mielestäni silti yksi parhaimmista ja tervetulleimmista sarjakuvista Hesarin sunnuntainumerossa, pitkiin aikoihin. Kerrankin jotain, jolle sekä sydämeni, että hoksottimeni, että hymyhermoni reagoivat ja lämpenevät! Kiitos Timppa! Olet tehnyt monista sunnuntaiaamuistani muistettavan...  
« Viimeksi muokattu: 13.04.2004 klo 00:48:52 kirjoittanut Axuz »

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #25 : 13.04.2004 klo 09:52:11 »
Ei muuten korvannut Radio Ottoa, joka ilmestyy LV:ssä edelleen, mutta vuorottelee Inton kanssa vuoronumeroin samalla paikalla. Jos olet tulkinnut Radio Oton lehdestä pois potkituksi, et ilmeisesti kovin usein Länkkäriä lue?

No kyllä minä sen luen joka kerta ja sarjakuvat toisena, paitsi Laihonen & Ludwig -sarjaa joka vuorottelee Inton ja  Radio Oton  kanssa. Me muut taitaa olla paikallaan. Olikohan joku uusikin sarja? Hauska, kun L&L ei ole. Ne kolme strippiä ovat vain niin samannäköisiä ettei niitä äkkiseltään erota, luulin joskus että niitä piirtää sama heebo, taitaa piirtääkin joitakin?. Länkkäriä olen lukenut 10 vuotta.

Joku antoi myös ymmärtää, että Hesarissa ilmestyvä Minun Elämäni olisi paska sarjakuva.

En siiis minä todellakaan jos tästä vihjailusta nyt joku saa sen kuvan. Minun elämäni on sunnuntaihesarin paras sarja Piraijaklubin lisäksi.

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #26 : 13.04.2004 klo 10:32:14 »
No kyllä minä sen luen joka kerta ja sarjakuvat toisena, paitsi Laihonen & Ludwig -sarjaa joka vuorottelee Inton ja  Radio Oton  kanssa. Me muut taitaa olla paikallaan. Olikohan joku uusikin sarja? Hauska, kun L&L ei ole. Ne kolme strippiä ovat vain niin samannäköisiä ettei niitä äkkiseltään erota, luulin joskus että niitä piirtää sama heebo, taitaa piirtääkin joitakin?. Länkkäriä olen lukenut 10 vuotta.

...eli vielä kerran... L & L:lla on oma paikka Länkkärissä. Se ei siis vuorottele minkään kanssa. Radio Otto ja Into tosiaan muistuttavat toisiaan hyvin paljon, ei vain ulkoiselta olemukseltaan vaan myös sisällöllisesti ja tyylillisesti.

Joku antoi myös ymmärtää, että Hesarissa ilmestyvä Minun Elämäni olisi paska sarjakuva.

Lainaus
En siiis minä todellakaan jos tästä vihjailusta nyt joku saa sen kuvan. Minun elämäni on sunnuntaihesarin paras sarja Piraijaklubin lisäksi.

Siksi sanoinkin "joku", kun en jaksanut selata viestejä takaisin päin, mutta tähdennettäköön nyt jälkeenpäin, että kyseinen kohta viittaa Villen ja Leon kommentteihin, joiden mielipiteitä sarjasta ei kuitenkaan voi paheksua, sillä he molemmat ovat, kuten jo totesimme, verraten nuoria vielä...
« Viimeksi muokattu: 13.04.2004 klo 10:35:27 kirjoittanut Axuz »

baatsokeisari

• Vieras
« Vastaus #27 : 13.04.2004 klo 10:47:26 »
Nykyisen sarjakuvan rappiota edustaa mielestäni kaikkein vahviten
 >:(
Mika Mokanen

mihin haisevaan helvettiin tämä tie vielä viekään?
eikö sarjan piirtäjällä ole mitään häpyä?
kenen munaa pitäisi imeä että tämänlaiset sarjakuvaa haukkuvat pyhäinhäväistykset kiellettäisiin?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #28 : 13.04.2004 klo 12:55:26 »
Tämäpäs on hullua...? En OSAA nimetä yhtäkään todella vihaamaani sarjakuvaa, leffoja kyllä mutta kirjaa tai sarjakuvaa, en todellakaan...

Äärimmäisen hassua.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #29 : 13.04.2004 klo 13:12:04 »
Apu juuri vaihtoi sarjojaan, tosin ei kovinkaan radikaaliin suuntaan. Seura on enemmän mummolan lehti, vaikka saikin NYT-liitteen joukoista uuden päätoimittajan. Muutoksia on varmaan tulossa, joskin ei kovin rivakkaan tahtiin?

Lainaus
Seurassa oli joskus Lynn Jonhstonin Meidän perhe. Se oli minusta kiva. Miksiköhän se piti lopettaa?

Tämä oli Aamulehdessäkin. Ilmeisesti on vähän liian kanadalainen ja pehmeä Suomalaiseen makuun. Saattaisipa löytyä markkinoita kotimaiselle perhe/kyläsarjalle. Ruotsissa on esimerkiksi "Uti vår hage" saanut oman lehtensäkin (Egmont). Sarja on sellainen Pekka Puupään ja Mämmilän mieleen tuova yleiskiva, joista ruotsalaiset kovasti pitävät: Lilla Fridolf (Pikku-Riku), Kronblom, Åsa-Nisse (Härmän Janne)...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama