Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136350 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vihaamasi sarjakuva?
« : 09.04.2004 klo 19:59:31 »
Karvisesta onkin jo ollut juttua, mutta kyllä kaikki muukin kaupallinen pilipalimeininki ottaa otsaan.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

fitchet

• Vieras

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re:Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #2 : 09.04.2004 klo 21:10:02 »
Minä inhoan Kalle Kehveliä. Olkoon vain yksi vanhimmista yhä ilmestyvistä sarjakuvastripeistä, Kehveli on masentava, sovinistinen ja huono. Mikseivät lasten- ja aikuistensuojeluliitot tai edes tasa-arvovaltuutetut tee jotain asialle? Vaadin sensuuria, päiväni menee aina pilalle kun luen stripin vahingossa sanomalehdestä.  >:(

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 09.04.2004 klo 21:10:44 »
Pellefantti aiheuttaa inhoreaktion.  :P

No, vakavasti puhuen, en oikein jaksa päätoimisesti vihata mitään sarjakuvaa (paitsi Pellefanttia). Tietenkin on sarjakuvia joista en pidä (erityisesti Pellefantti), vaan eipä niitä tarvitse lukeakaan. Sori kaikki Pellefantti-fanit. (Onko niitä?)

Liika kaupallisuus puistattaa ja Karvinen on tainnut jo ohittaa parhaat päivänsä. Onneksi "kaupallinen" ei kuitenkaan aina tarkoita samaa kuin "huono".

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 09.04.2004 klo 21:25:54 »
Sori kaikki Pellefantti-fanit. (Onko niitä?)

::) pellefant.just.nu  ::)

Katso myös tämä hupaisa keskustelu.

« Viimeksi muokattu: 09.04.2004 klo 21:27:41 kirjoittanut Petteri Oja »

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #5 : 10.04.2004 klo 11:05:47 »
Eikös tämä ole Gallup-kysymys, tai ehkei sitten vai oliskos, tai ei ...

Yxi mihin tympäännyin jo alkukättelyssä : Heimo Suomalaisen Mika Mokanen. Kaikkea sitä voidaan sarjakuvaalbumiksi kutsuen julkaista, ja vielä toistamiseen, hoh hoo. Jaa miksi? ... surkeet ns. vitsit, puiseva ja elottoman jäykkä piirostyyli, kopiokoneen käyttö --kopiokoneen käyttö -- kopiokoneen käyttö --kopiokoneen käyttö --(jne ... )

Enkä myöskään ikinä opi sietämään Altan´ín tyyliä. Saparo-, makkara- ja kippuranenäisiä olikkoja. En, enenenenen ... Höh ...  

-- j --  
« Viimeksi muokattu: 10.04.2004 klo 11:08:01 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #6 : 10.04.2004 klo 12:45:20 »
Vihata on kovin, kovin voimakas ilmaisu, mutta sanottakoon, että Sen Rosan Tekemä "Kolmen Caballeron paluu" sai tunteet kuohahtamaan aika rankasti...

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 10.04.2004 klo 14:08:29 »
Oikeasti, miksi Pellefanttia pitää vihata? Pellefantti on tarkoituksella leuhka lapsille suunnattu sarjakuvahahmo.

No en minä nyt sitä vihaa.  :D Maailmasta löytyy parempaakin tekemistä, kuin vihata jotain sarjakuvaa, jota luki lapsena. (Kai?)  ;D Skidinä minulla oli paljon ongelmallisempi suhtautuminen Pellefanttiin.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #8 : 10.04.2004 klo 18:20:17 »
Sipuleenassa aikoinaan ärsytti tosiaankin suurinpiirtein kaikki. Sitten joskus päälle parikymppisenä huomasin tulleeni hulluksi: aloin pitää siitä. Nyt ymmärrän, että Sipuleena on tyypillinen mukamas-lastensarjakuva. Lapset vihaavat sitä, koska siinä eläinhahmot käyttäytyvät täsmälleen kuten aikuiset ihmiset. Aikuiset ihmiset pitävät siitä, koska se on tapakomediaa, jolla he nauravat itselleen. Lapsista sellaisessa ei ole mitään hauskaa. He saavat kestää sellaista muutenkin joka siunaaman päivä.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 10.04.2004 klo 20:41:44 »
Lapsena ärsyynnyin myös Maailman Vahvimmasta Nallesta. Karsastan piirrostyyliä vieläkin, en tosin tiedä minkä takia. Pellefantissa taas muistan ärsyyntyneeni hahmojen ruokavalioon, joka koostui pelkästään mehusta, pullasta ja kakusta.  :P Toinen asia, mikä ärsytti, oli Pahapeikko. Ja se taikasauva, joka oli koko ajan "hukassa". Ja piirrostyyli noin yleensäkin, koin sen tylsäksi. Vaan minäpä olenkin uudempaa Pellefantti-sukupolvea, ja sain  aikoinaan käsiini tasan yhden vanhan Pellefantti-lehden.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 10.04.2004 klo 21:07:06 »
Lapsena ärsyynnyin myös Maailman Vahvimmasta Nallesta.

Saman tyypin, Rune Anderssonin kynästä ovat niin Pellefantti kuin Maailman Vahvin Nallekin. Tämä ketju muuten aiheuttaa hurjia flashbackeja 20 vuoden takaa, Lakritsipeikonkin olin ihan unohtanut... Kohta on pakko mennä divariin etsimään Pellefantti-lehtiä.  :)

Osaako joku nimetä muut Vänner-kuvan hahmot? (Tuo neste mitä ne juovat on kuin suoraan sidemainoksista.  :-X )

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 10.04.2004 klo 21:50:07 »
Saman tyypin, Rune Anderssonin kynästä ovat niin Pellefantti kuin Maailman Vahvin Nallekin. Tämä ketju muuten aiheuttaa hurjia flashbackeja 20 vuoden takaa, Lakritsipeikonkin olin ihan unohtanut... Kohta on pakko mennä divariin etsimään Pellefantti-lehtiä.  :)

Osaako joku nimetä muut Vänner-kuvan hahmot? (Tuo neste mitä ne juovat on kuin suoraan sidemainoksista.  :-X )

Ainakin hiiri on Piip. Ja mielessä kummittelee Nukke-Liisa, joskaan en ole siitä varma.

Joo, muistan että vanhassa Pellefantissa oli samaa tyyliä kuin Nallessa.... Uudet Pellefantit oli tosin tehnyt eri tyyppi, ainakin tyyli oli eri. Ja hahmoista oli jäljellä vain Pellefantti, Pahapeikko ja Piip.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #12 : 10.04.2004 klo 22:34:58 »
Maailman vahvin nalle oli varmaan pop joskus, mutta nykyään se on niin perus lastenlehti, että...

Vihaamiani sarjakuvia ei oikein ole. Hämppisfobiastanikin pääsin eroon parisen kuukautta sitten ja nyt olen jo koukussa!

Enemmänkin joidenkinsarjojen piirtäjät(esim. Aku Ankassa) ärsyttävät.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #13 : 12.04.2004 klo 15:28:48 »
Hämppisfobiastanikin pääsin eroon parisen kuukautta sitten ja nyt olen jo koukussa!

Mullakin oli ennen sama tilanne ja nyt olen myös koukussa. Johtuen siitä, että se ensimmäinen Hämis johon tutustuin, maybe 1999 oli onnettoman surkea. Yhäkin mielestäni Hämiksen huonoin aika oli vuosina n. 1997-2000, jolloin oli kaikenmaailman kaksoisolento sekoiluja. Luultavasti aika pitkälti lukija tuomitsee sarjakuvan ensivaikutelman takia. Jos se eka numero on huono ei varmaan osta seuraavaakaan. Ei mulla ole mitään vihasarjakuvaa, viha perustuu ennakkoluuloon.  :P

• Jäsen
« Vastaus #14 : 12.04.2004 klo 19:30:39 »
Täytyy sanoa etten minä mitään voi vihata. On vain niitä jotka eivät kiinnosta, kuten hesarin sunnuntai-numeroiden "minun elämäni." En sano, että se on huono, mutta se ei iske minuun.
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...