No ehkä sikasi on sitten kirjoissasi eri näköinen kuin vaikkapa netissä. Tietenkään sun sialla ei ole housuja, joka muuttaa vähän ulkoasua, mutta pää ja ilmeet ovat yleensä ihan samanlaisia. Itse asiassa tästä yksi kerta puhuttiin vaimonkin kanssa ja pohdittiin, että mikä yhteys sun sialla ja Wagnerilla oikeastaan on.
Ei mitään yhteyttä hyvä Veli, ei mitään. Mun sika ei ole mikään tietty sika ja sen sukupuoleen lukija saa päättää vapaasti. Siinä ei osoitella parisuhdeongelmia eikä miestä/naista sormella. Mun sika on oikeasti älykäs ja tarina/vitsien aiheet vaihtelevat, eivätkä jauha samaa koko ajan. Olen saanut lukijoilta palautetta että tykkäävät just siitä yllätyksellisyydestä ja siitä, että on lupa käyttää omia aivojaankin, eikä tulla vain valmiiseen pöytään. En tiedä sitten mitä ne lukijat tuumivat jotka inhoavat mun possuja. Tervetuloa sanomaan, mielelläni otan infoa vastaan.
Sika syntyi siten, että eräs hyvä ystäväni halusi possuaiheisen piirroksen lahjaksi miehelleen. (Heillä oli jonkinlainen possu-insidevitsisysteemi) No, piirsin kuva jossa oli kaksi huonopiirrettyä sikaa ja siinä luki:
Olipa kerran sika
ja sika.
Hänen ystävänsä alkoivat kysellä saako noita piirroksia mistään, niin aloin tekemään eri aiheisia.. kuten Iik, minähän olen sika tms nollahuumoria. Piirroksia kyseltiin lisää ja aloin tekemään niistä kortteja joita laitoin myyntiin erääseen taidegalleriaan. Kortteja meni kivasti kaupaksi ja tein lisää. Sitten hoksasin että otanpa ja osallistun Kemin kilpailuun.. ja possut sijoittuvat jollekin palkinnolle. Taidemuseot kiinnostuivat possuista ja kortteja alkoi menemään kaupaksi enemmänkin, koostin niistä eka kirjan... joka myytiin Kiasmassa loippuun suht pian... sitten kustantaja tuli kysymään että tuu meille. Se siitä sian synnystä eikä Wagnerilla ole sen kanssa mitn tekemistä. Vaan
Piitulla, tällä ystävällä joka eka kerran sian tilasi, sitä ennen olin vain piirtänyt söpöjä elukoita, kuten siilejä ja kettuja. Jos piirtäisin kissaa, se tietenkin muistuttaisi Karvista, jos ankkaa/sorsaa, se oisi sitten Akuankka, jos norsua, se olisi Pellefantti, jos mörköjä, ne olisivat Muumeja, jos ihmisiä, ne olisivat Maisaa ja Kaarinaa.... Ihan sama mitä piirtää, vertailukohtia löytyy.