Axuz: Turussa on hyvä asua 
Kuule Hazart... tuota on mietitty vakavasti useamman kerran kuin kerran... Joka kerta ku me käydään Turussa, me ollaan sitä mieltä, että anotaan yliopistolta siirtoa Turkuun ja muutetaan sinne. Erityisen houkuttelevalta tää vaihtoehto alko tuntua viime kesänä, ku TOAS aloitti järjestelmällisen KAIKKIEN opiskelija-asuntojen remontoimisen ja lukuisten täysin uusien rakentamisen. Myös Jyväskylä tekee tällä hetkellä samaa. Toisin on täällä pääkaupunkiseudulla. Nää on tällasia vanhoja puulatoja, joiden äänieristykset on aivan olemattomia. Ja Hoasia kiinnostus tehä mitään millekään asialle on tasan nolla. Ja miksi he tekisivätkään? Aina löytyy riittävästi idiootteja vedätettäviä... kuten nyt esimerkiksi mekin tässä. Ja kukakohan neropatti täällä on alun alkaenkaan keksiny rakentaa perheasunnon yläpuolelle soluasunnon? Aivan älytöntä... Me jaetaan yksinään sama pinta-ala yläkerran kolmen soluasujan kanssa, joista yksikään ei vaikuta olevan tilivelvollinen toistensa tekemisistä. Jokaisessa huoneessamme on omat erityiset ongelmat johtuen aina yläkerrassa asuvasta eri tyypistä. Välinpitämättömyys on huipussaan ja jos jostain protestoi, tulee moninkertaisena takasin. Jokseenkin lapsellista... Nää tyypit on ilmeisesti muutenkin vasta äitiensä helmoista karanneita, ku eivät tiedä edes perusasioita kerrostaloasumisesta ja toisten huomioonottamisesta...
Turku alkaa tuntua aina vain varteenotettavammalta ympäristöltä. Siitäkin huolimatta, että pääkaupunkiseudulla aina jaksetaan kuittailla Turusta ilkeähköön sävyyn... Ehkä mitä enemmän tätä piilopropagandaa kuulee, sen enemmän sinne haluaa muuttaa. Vähän sama ku eilisessä juutalaisuutta ja uusnatsismia koskevassa leffassa. Mitä enemmän angstaat heistä, sen voimakkaammiksi he tulevat... ja yhä enemmän haluat heidän kaltaisekseen...
No... itse asiassa aika kaukaa haettu, mut kyllä Turku on hyvä paikka ja ne, jotka täällä päässä muuta väittävät, eivät tiedä mistä puhuvat... Puoliso hankki haalariinsa kangasmerkin, jossa lukee: "Turku - Suomen perse" ... tai jotain sinnepäin...

Ja tamperelaisethan yritti kerran vakavissaan hakata ja kiilata Turun irti Suomen mannermaasta...

Tuuk42... ok! Selitys menee läpi, mut mun mielestä se on silti ja sittenkin absurdi. Nimittäin olisi löytynyt läjäpäin muita eläimiä, joille tuollainen "raatelukäyttäytyminen" olisi enemmän istunut yleiseen luonteeseen. Ellei sulla sitten ole omia verisiä kokemuksia...? Ehkä se tosin olisi muuttunut silloin liian itsestäänselvyydeks ja kliseiseks, jos siihen olisi vaihtanut lajin, jolta tuollainen käytös luonnistuu helpommin. Juuri siksi se on kuitenkin mun mielestä vähän absurdi. Kliseinen se ei ainakaan ole, joka on siis enemmän ansio kuin huono asia... Tosin voi tuossa sun jutussa olla perääkin... Muistan edelleen mun veriset käsivarret, kun aikoinaan lemmikkieläinliikkeessä leikkasin asiakkaiden marsujen kynsiä. Hullujen hommaa...