Kirjoittaja Aihe: KEMIn kisa 2004 - missä mennään?  (Luettu 64430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:KEMIn kisa 2004 - missä mennään?
« Vastaus #210 : 29.02.2004 klo 11:58:37 »
Axuz: On täälläkin päässä laskelmoitu luovuttamista moneen otteeseen ja samassa tilanteessa olisin kyllä itsekin lopettanut leikin kesken. Meinasin tulla flunssaan, mutta se hellitti onneksi. Silloin olisin jättänyt sarjiksen siihen paikkaan. Lyhyesti: On viisasta osata lopettaa ajoissa. Ei tässä kuitenkaan ole kysymys elämästä ja kuolemasta. Ensi vuonna sitten ei taida muilla ollakaan mahkuja strippikisassa, kun sulla on jo tuollainen etumatka ;). Koitahan kerätä voimia.

Ja mitä tuohon toisen posken kääntämiseen tulee niin eipä sillä alunperin tarkoitettu, että pitää sietää tuollaista menoa, vaan jotain ihan muuta. Et sinä ole mitenkään ilkeä, jos soitat poliisin tuollaisessa tilanteessa paikalle. Sehän on hyväksi niille yläkertalaisillekin. Saavat ehkä ymmärrystä siitä, ettei noin voi mellastaa ja välttyvät häädöltä tulevaisuudessa. Jos ei tiedä mikä on jonkin Raamatunpaikan todellinen sisältö niin kannattaa miettiä, kannattaako siihen vedota. Sama pätee niihin intomielisiin, jotka hakkaavat irtojakeilla pakanoita päähän. :)

Piis änd lööv  8)

Tsemppiä Axuz!

EDIT: HAHAHAHA! Hauska idea Tuuk42!

8)
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 12:26:38 kirjoittanut Hazart »

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #211 : 29.02.2004 klo 12:57:06 »
... Ja ne yläkerran bileet muuten jatku vielä seuraavan päivän ja vielä lauantai yönkin ...

Kuulostaa ihan meidän naapureilta. Täällä vaan on kivana lisäefektinä varsin usein kuuluvat perheväkivallan äänet  :-[ Tervetuloa kaupungin vuokra-asuntoon sille puolelle kaupunkia, jolle aurinko ei paista.

------------------------

Kovasti tsemppiä niille jotka vielä puurtavat työnsä kanssa!
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 12:57:52 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #212 : 29.02.2004 klo 13:08:09 »
Tuuk42... toi strippi on mainio! Sisältö on mielettömän hyvää parodiaa kissoista. Tosin mulla kesti noin kymmenen sekuntia, ennen kuin tajusin viimeisessä ruudussa, et se sälli on köytetty kissojen raapimapuuhun... Että siinä mielessä pikkasen realistisempi tyyli ois ehkä nopeuttanut viimeisen ruudun hoksaamista. Tosin en oo vieläkään varma, oliks ne sittenkin marsuja vai kissoja...  ;D

Olet Hazart oikeassa tuosta Pyhän Kirjan sisällön siteeraamisessa hepposin perustein sen sisällöllistä merkitystä sen paremmin tuntematta, mutta toi niitti ei oikeastaan ollutkaan tarkoitettu Pastori-Hazartille vaan lähinnä niille, jotka saattavat käyttäytyä, kuten lauseen lopussa totesit. Eli että käytetään yksittäisten jakeiden osia "pakanoiden" lyttyyn lyömiseks. Mun oli sanottava se siksi, että joukossa voi olla myös niitä, jotka saattaisivat tuon minun menetelmäni kuultuaan viitata tuohon "posken kääntämiseen"... eli siinä tapauksessa he olisivat itse tehneet tämän saman virheen Raamatun tulkinnan suhteen... Piti siis ennättää toteamaan siitä sanominen ja muistuttaminen turhaksi vaivaksi, jos nyt joku olisi sille tielle halunnut lähteä. Ja kyllä minä vähän aikaa mietinkin, kannattaako siihen edes vedota, mutta se olikin sitten osoitettu juuri noihin tarkoittamiisi intomielisiin, jotka luultavasti ennemmin tai myöhemmin olisivat sitä minulle itse tarjonneet... Ymmärsithän...?

Muuten en kyllä kunnioitettavaa opusta siteeraa turhaan. Mielelläni en ollenkaan, sillä Pyhän Kirjan sisällön tulkintoja on varmasti yhtä monta kuin sen lukijoitakin. Enkä kyllä ole aivan turisti tässäkään asiassa. Tätä te ette nimittäin tienneet:

Puolisoni opiskelee Helsingin yliopistossa teologiaa ja uskontotieteitä ja olen jo neljä vuotta kuunnellut häntä ja keskustellut hänen kanssaan mielenkiinnolla lähes päivittäin tästä pyhästä aiheesta... joten se siitä aiheeseen perehtymättömyydestä...

Piis...  ;)

« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 13:12:09 kirjoittanut Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #213 : 29.02.2004 klo 13:14:09 »
Eikö ne ollut marsuja... Minusta ne oli marsuja...

Hyvä tarkennus Axuz. Ymmärrän sinua nyt paremmin.  :)

Marsuja ne oli... kait...

8)
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 13:14:42 kirjoittanut Hazart »

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #214 : 29.02.2004 klo 13:19:09 »
Täällä vaan on kivana lisäefektinä varsin usein kuuluvat perheväkivallan äänet  :-[ Tervetuloa kaupungin vuokra-asuntoon sille puolelle kaupunkia, jolle aurinko ei paista.

Meillä oli myös ennen näitä teinejä yks kiinalaispariskunta tuossa yläkerrassa, jossa se äijä hakkas tätä naista joka ikinen päivä ja se nainen ainakin äänten perusteella tuntu juoksevan jatkuvasti sitä miestä karkuun ja kirkui taukoamatta. No, se äijähän innostu siitä oikein kunnolla ja (ainakin äänten perusteella...) tuntui ilmeisesti viskelevän sitä naista hiuksista ympäri seiniä... Mun teki niin pahaa kuunnella sitä tragediaa joka päivä ja yö... ja koska en ollu ihan varma, miten nämä asiat Kiinassa on tapana hoitaa ja tiesikö tämä nainen lainkaan omia oikeuksiaan täällä Suomessa, ni soitin sitten muutamalla pahalla kerralla poliisin avuksi...  :-[

En tiedä mitä heille tänä päivänä kuuluu, mutta lopulta ne sai ilmeisesti häädöt tuosta yläpuolelta. Kai osittain meidän takia...  :-\

Miten ihmeessä meillä on aina tällanen tsäkä näiden naapureiden suhteen...? Me ilmeisesti oikein imetään rikkinäisiä ja epätasapainoisia yhteisöjä naapureiks, ku mehiläispesä karhuja ikään...  :(

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #215 : 29.02.2004 klo 13:26:41 »
Mut Hazart... jos ne oli marsuja, mitä järkeä tossa lopun raapimispuujutussa on...? Tai sitten se ei ollu raapimispuu... äh... helpommin ymmärtäis, jos se äijä olis valeltu hunajalla ja laitettu terraarioon, jossa on muurahaisyhdyskunta... Tuuk42... kauanko pidät meidät jännityksessä? Laitetaanko arvauskisa pystyyn? Kuinka monta mahdollista punchline-teoriaa keksitte Tuuk42 stripin viimeiselle kuvalle...? Nää on mielenkiintoisia tällaset vitsit sarjakuvissa, jotka voi tulkita monella tapaa. Kunpa niitä osais tehä tietosesti niin, että niissä olis monta eri tulkintatapaa. Silloin niiden kohderyhmä kasvaisi moninkertaisesti, kun kaikki tajuavat sen omalla tavallaan eri tavalla, mutta silti se toimii. Tähän kun löytäisi reseptin, ni oi sitä suuruudenhulluutta, mikä siitä todennäköisesti seurais! Yleensä tuollaiset vain tuppaavat tulemaan vahingossa... "ai että sen voi käsittää noinkin...?" Tällasen paljastuminen on monesti tekijälle itselleenkin yllätys...

Mut jos ne on marsuja ja se äijä on köytetty raapimispuuhun... en kyl näe siinä logiikkaa. Esittävämpi piirrostyyli juuri tällaisessa tapauksessa voisikin siksi auttaa...

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #216 : 29.02.2004 klo 13:26:47 »
On ne marsuja. Heh. Ei ne nyt kyllä kissoiltanäytä yhtään, vai näyttävätkö? Ihan sen takia kirjoitin sinne säiliöön sen että tuon jutun ymmärtäisi.

Axuz pistä rokki soimaan niin hiljenee yläkerta kummasti.
(jos on sähkökitara tms. niin noin puoli viideltä aamulla on hyvä aika kääntää "nupit yhteentoista.")

Ja tuo Raamtun siteeraaminen nyt on aika hassua. Ei suurin osa edes tiedä mitä siellä lukee (en minäkään) ja silti siteeraavat aina mahdollisuuden tullen.
"lukee kuin piru Raamattua" niin kuin sanotaan. Ei pidä irroittaa asiayhteydestä tekstiä.

Joko on Hazardilla kohta työt valmiina?

have some
Piece of Mind..   ;D
Peace

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #217 : 29.02.2004 klo 13:42:18 »
Joko on Hazardilla kohta työt valmiina?

Olen nyt tässä "normaalissa" työssäni tämän päivän, mutta illalla taas väkerrän yömyöhälle sarjista. Toivon saavani tänään tussattua tuon viimeisenkin sivun, joka on jäljellä. Sitten voisin huomenna viimeistellä. Eilen meni sivuun kuusi tuntia, joten tiukkaa tekee. Onneksi on huomenna iltavuoro töissä. Mitenköhän saisin lähetettyä A3 kokoiset paperit sinne Kemiin, jos pienennys ei toimi?

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #218 : 29.02.2004 klo 13:44:44 »
On ne marsuja. Heh. Ei ne nyt kyllä kissoiltanäytä yhtään, vai näyttävätkö? Ihan sen takia kirjoitin sinne säiliöön sen että tuon jutun ymmärtäisi.

Axuz pistä rokki soimaan niin hiljenee yläkerta kummasti.
(jos on sähkökitara tms. niin noin puoli viideltä aamulla on hyvä aika kääntää "nupit yhteentoista.")

No niin mä kyllä ajattelinkin, et marsuja ovat, koska siinä oli se teksti ja ne näytti enemmän marsuilta, mut sitä oli vaikea hyväksyä, kun en ymmärrä, miten marsut voisivat olla kiinnostuneita ihmisestä raapimispuussa köytettynä... näin niin kuin biologina. Ehkä olen liian tosikko... Absurdius ei oikeen tällaselle tiedemiehelle mene hyvin kaaliin. Opettakaa pliis... ymmärtäisin sitten ehkä enemmän Viiviä ja Wagneriakin...  :P

Ei toi nuppien kääntäminen yhteentoista auta. Mä häviin tässä meluamisessa niille 16 - 0. Niillä on tsupparit ja vahvistimet ja dolbysurraundit ja kaikki. Jos ne haluaa pistää elämän mulla tosi vaikeeks,  en omilla laitteillani kyllä pysty pistämään kampoihin. Ainoa mahdollisuus olisi siis antaa niiden nukkua mahollisimman vähän ja koska ne menee nukkumaan tosi myöhään, joka yleensä tarkoittaa nukkumista pitkään, voin vain tyytyä pilaamaan niiden yöunet heti hiljaisuuden päätyttyä. Enhän minä nyt itse halua sentään häätöjä saada. Sitäpaitsi yläkerrasta alakertaan terrorisoiminen on helpompaa kuin päinvastoin. Sitä voi aina "tahattomasti" kävellä puukkarit jalassa ja tömistellä oikein kunnolla, mutta koputtelepa samaan tahtiin yläkertaan harjalla, ni se katsotaan heti provosoimiseks, vaikka se vastaisikin äänimaailmaltaan samaa kuin yläkerran voimakas kävely kengät jalassa... koska se olisi tahallista. Kengillä yläkerrassa käveleminen on vain välinpitämättömyyttä, vaikka se olisikin sisimmässään tahallista. Sen voi aina selittää niin... "ai sori... mä en tajunnu, et se kuuluu niin hyvin teille...". Mut meepä sanomaan samaa, ku imitoit sitä ääntä viis minuuttia harjan varrella kattoon. Kellä nyt olis syytä "kävellä katossa", ilman tahallisuutta... ?  

No... me jätettiin muuttohakemus/siirtoanomus. Pitäkää peukkuja! :)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #219 : 29.02.2004 klo 13:54:52 »
Katsos Axus sen takia sieltä tuleekin putkista sitä ruokaa että ne marsut pomppivat pitkin seiniä ja siinä ohimennen raatelevat sen ukkelin. Ja tuo oli vielä vähiten absurdista päästä. hähää. Siinä jää Viivit ja Wagnerit pahasti jälkeen. ;D

No voithan sinä Axus homamta pingis-pöydän sisälle. Tai Squash kentän. Niistä lähtee ääntä kuin teurastettavasta siasta ja se meluaminen on paljon "viattomampaa" kuin tuo harjanvarsi metodi.

Huomaattekos että yllytän taas kunnon taisteluun? Oho.

Pidetään peukkuja ylhäällä.  Minnes liftataan?
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #220 : 29.02.2004 klo 13:59:22 »
Axuz: Turussa on hyvä asua ;)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #221 : 29.02.2004 klo 14:33:21 »
Axuz: Turussa on hyvä asua ;)

Kuule Hazart... tuota on mietitty vakavasti useamman kerran kuin kerran... Joka kerta ku me käydään Turussa, me ollaan sitä mieltä, että anotaan yliopistolta siirtoa Turkuun ja muutetaan sinne. Erityisen houkuttelevalta tää vaihtoehto alko tuntua viime kesänä, ku TOAS aloitti järjestelmällisen KAIKKIEN opiskelija-asuntojen remontoimisen ja lukuisten täysin uusien rakentamisen. Myös Jyväskylä tekee tällä hetkellä samaa. Toisin on täällä pääkaupunkiseudulla. Nää on tällasia vanhoja puulatoja, joiden äänieristykset on aivan olemattomia. Ja Hoasia kiinnostus tehä mitään millekään asialle on tasan nolla. Ja miksi he tekisivätkään? Aina löytyy riittävästi idiootteja vedätettäviä... kuten nyt esimerkiksi mekin tässä. Ja kukakohan neropatti täällä on alun alkaenkaan keksiny rakentaa perheasunnon yläpuolelle soluasunnon? Aivan älytöntä... Me jaetaan yksinään sama pinta-ala yläkerran kolmen soluasujan kanssa, joista yksikään ei vaikuta olevan tilivelvollinen toistensa tekemisistä. Jokaisessa huoneessamme on omat erityiset ongelmat johtuen aina yläkerrassa asuvasta eri tyypistä. Välinpitämättömyys on huipussaan ja jos jostain protestoi, tulee moninkertaisena takasin. Jokseenkin lapsellista... Nää tyypit on ilmeisesti muutenkin vasta äitiensä helmoista karanneita, ku eivät tiedä edes perusasioita kerrostaloasumisesta ja toisten huomioonottamisesta...

Turku alkaa tuntua aina vain varteenotettavammalta ympäristöltä. Siitäkin huolimatta, että pääkaupunkiseudulla aina jaksetaan kuittailla Turusta ilkeähköön sävyyn... Ehkä mitä enemmän tätä piilopropagandaa kuulee, sen enemmän sinne haluaa muuttaa. Vähän sama ku eilisessä juutalaisuutta ja uusnatsismia koskevassa leffassa. Mitä enemmän angstaat heistä, sen voimakkaammiksi he tulevat... ja yhä enemmän haluat heidän kaltaisekseen...

No... itse asiassa aika kaukaa haettu, mut kyllä Turku on hyvä paikka ja ne, jotka täällä päässä muuta väittävät, eivät tiedä mistä puhuvat... Puoliso hankki haalariinsa kangasmerkin, jossa lukee: "Turku - Suomen perse" ... tai jotain sinnepäin...  ;D Ja tamperelaisethan yritti kerran vakavissaan hakata ja kiilata Turun irti Suomen mannermaasta...  ::)

Tuuk42... ok! Selitys menee läpi, mut mun mielestä se on silti ja sittenkin absurdi. Nimittäin olisi löytynyt läjäpäin muita eläimiä, joille tuollainen "raatelukäyttäytyminen" olisi enemmän istunut yleiseen luonteeseen. Ellei sulla sitten ole omia verisiä kokemuksia...? Ehkä se tosin olisi muuttunut silloin liian itsestäänselvyydeks ja kliseiseks, jos siihen olisi vaihtanut lajin, jolta tuollainen käytös luonnistuu helpommin. Juuri siksi se on kuitenkin mun mielestä vähän absurdi. Kliseinen se ei ainakaan ole, joka on siis enemmän ansio kuin huono asia... Tosin voi tuossa sun jutussa olla perääkin... Muistan edelleen mun veriset käsivarret, kun aikoinaan lemmikkieläinliikkeessä leikkasin asiakkaiden marsujen kynsiä. Hullujen hommaa...  :o

« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 14:35:40 kirjoittanut Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #222 : 29.02.2004 klo 14:41:24 »
"Turku - Suomen perse"

Minä pidän tuota kohteliaisuutena. Ahterithan tuottavat paljon iloa elämään.  ;D

Tuuk42:n jutussa minua nauratti juuri se hullunkurisuus. Se että marsut hyökkäävät sen paran kimppuun. Odottamattomat yllätykset naurattavat minua usein enemmän kuin loogiset vitsit. Sitä en tajunnut, että miksi ruutuja ei oltu rajattu... Her kommendant oli myös loistava tokaisu. Hehehe!
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 14:42:54 kirjoittanut Hazart »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #223 : 29.02.2004 klo 14:49:48 »
Ja tamperelaisethan yritti kerran vakavissaan hakata ja kiilata Turun irti Suomen mannermaasta...  ::)
Itse asiassa täältä Tampereelta lähtee vuosittain yliopiston Ei-turkulainen osakunta elämysmatkalle Turkuun vakaana tarkoituksena upottaa kyseinen maakaistale meren syvyyksiin. Jos oikein olen käsittänyt, niin projekti koitetaan suorittaa pomppimalla porukalla Turun torilla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #224 : 29.02.2004 klo 14:55:23 »

Tuuk42:n jutussa minua nauratti juuri se hullunkurisuus. Se että marsut hyökkäävät sen paran kimppuun. Odottamattomat yllätykset naurattavat minua usein enemmän kuin loogiset vitsit.

Joo... sama juttu. Mä en heti tajunnu sitä, kun kunnon tutkijan tavoin etsin heti luonnollisesti "loogista" vastausta, mutta heti kun hylkäsin sen, se alkoi tuntua paljon hauskemmalta. Kyllä minä vielä opin. Pitäisi vain jättää se loogisuus sinne mun leipätyökenttään, biologiaan ja journalistiikkaan, ja vapauttaa mieli näissä sarjakuvajutuissa täysin villiksi... Sarjakuvat ovat vakava asia, mutta samalla niin kutkuttavan vapaa kaikesta vakavuudesta...

Kyl mä tykkään tuosta Tuuk42 stripistä. Itse en vain vielä hallitse tuollaista "yllättävyyttä". Liian rajoittunut mieli. Mutta mitä enemmän te teette näitä ja mitä enemmän mä luen niitä, sen vapaammaksi mun mieli tässä asiassa kehittyy... Jatkakaa samaan malliin. Minäkin yritän...

Lapsilla on aivan mieletön tämän kentän huumori. Kaikkein tukehduttavimmat naurut olen elämässäni nauranut opastaessani päiväkoti-ikäisiä ja ala-asteen alimpien luokkien oppilaita metsäretkillä. Näil tyypeil on aivan uskomattomia kysymyksiä, näkemyksiä ja teorioita luonnosta! Sen verran voin paljastaa, että työstämäni Kemin työ liittyi osittain näiden retkien antiin. Sen parhaimpiin paloihin. Ja voitte uskoa, että se on sisällöltään juuri sitä itseään. Lasten kautta kuultua rajattoman käsittämätöntä huumoria. Jotenkin enemmistö porukasta alkaa mennä tämän "viattomuutensa" ja rajattoman näkökykynsä kanssa pilalle tuossa ala-asteen loppumetreillä ja siitä eteenpäin. Me vain yksinkertaisesti kadotamme sen jonnekin... Pitäis varmaan palkata muutamia lapsia käsikirjoittajiks...  ::)  

Tikkaripalkalla? Lapsityövoimaa halvalla... JEAH!  8)
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 14:58:58 kirjoittanut Axuz »