Kirjoittaja Aihe: KEMIn kisa 2004 - missä mennään?  (Luettu 64424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hanna

• Jäsen
Re:KEMIn kisa 2004 - missä mennään?
« Vastaus #195 : 27.02.2004 klo 14:39:26 »
PLUR = Peace! Love! Unity! Respect!  :-*
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #196 : 27.02.2004 klo 14:41:28 »
Hanna... en kyllä muuten koskaan ajatellutkaan, että sinä olisit väittämässä vastaan. Jos syntyi sellainen fiilinki.

PLUR! 8)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #197 : 27.02.2004 klo 15:15:56 »
Enkä minä. Siis väittämässä Hannalle väittämässä vastaan tai siis kuvitellut Hannan väittävän vastaan. Kunhan purin tuntoja sarjakuvan tekemisen hienoudesta.

Edit: Taidan vielä olla ihan pilvessä siitä, että sain sarjakuvan valmiiksi. Taitaa ilmaisu mennä vähän sekavaksi. Kyllä minä tästä vielä masennun. Älkää pelätkö.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 15:22:03 kirjoittanut Tero Mäntylä »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #198 : 27.02.2004 klo 17:47:07 »
Taas täällä! Kaksi sivua tussattu ja kolme jäljellä. Aloitin tiistaina tussaamisen... öh... Nyt alkaa tuntua taas hyvältä. I will survive...  8)

Nyt lähden laskemaan pulkalla mäkeä! Tämä ei ole vitsi. Hyvää viikonloppua kaikille kvaakkareille! :)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #199 : 27.02.2004 klo 22:26:04 »
Hyvä Hazart! Pitää muistaa relata välillä! Mulle oli tarpeeks liukumäkeä jo kauppareissulla, ku heitin oikopolulla lipat ja liu-uin perseelläni melkein juna-asemalle asti...

Olen jäljessä aikataulusta. Yläkerrassa on hillittömät teknobileet ja melu on valtava, mut ei toisaalta haittaa, ku aion itekin olla hereillä läpi yön ja tehdä näiden strippien raakatussaukset valmiiks. Mut ei tota yläkerran menoa kyllä selvinpäin kestä! Mul on täs vierel kunnon baarikaapin ryöstösaalis. Pieni mulaus Malibuu, vähän rommii, kunnon loraus beiliissiä, pikkutilkka kahvilikööriä, tujaus kahvia ja maitoa, pari jääpalaa ja se on siinä! Näistä on pienet suomalaiset tehty... Mikä sotku, mut hyvää on. Consequences unknown...  ::)

Saas nähä, miten tää tussaus tästä eteenpäin etenee. Voi olla, että tämä erikoinen paukku vie loputkin estot ja jälki on "todella ammattimaista". Juuri sellaista, josta Kemin tuomaristo tykkää!

Tästä tulee kyllä aika maraton. Tulee mieleen 24 tunnin sarjakuvaharjoitus, jossa tehään 24 sivua sarjakuvaa. Ainoa vain, ettei puoliso ole tuomassa eväitä välillä... Huolto ei pelaa!  >:(

Toisaalta, ku täs on kohta muutaman paukun tehny ja kuunnellu aivonsa pihalle diskobiittiä, ni onko sillä enää väliä...?  :o

« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 22:27:18 kirjoittanut Axuz »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #200 : 28.02.2004 klo 10:56:56 »
Tästä tulee kyllä aika maraton. Tulee mieleen 24 tunnin sarjakuvaharjoitus, jossa tehään 24 sivua sarjakuvaa.

No sunnuntaina huhtikuun 24. sitten kaikki väsämään 24 tunnin sarjakuvaa kun nuo ensimmäiset suurten nimien 24 tunnin sarjakuvat ilmestyy kokoelmassa ja silloin mm Scott McCloud on yllyttänyt kaikkia tekemään 24 tunnin sarjakuvaa.

Suosittelen. Oli kivaa kummallakin kerralla.

Lisätietoa:

http://www.aboutcomics.com/retail/24hourstores.html

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #201 : 28.02.2004 klo 11:31:19 »
Axuz: mites kävi? Virtasiko inspiraatio nestetankkauksen jälkeen vai menikö ihan koheltamiseksi?  ;D
Ei sillä että aikoisin kokeilla itse samaa metodia, alkoholi kun ei todellakaan lisää mun hienomotoriikkaani...
« Viimeksi muokattu: 28.02.2004 klo 11:33:50 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #202 : 28.02.2004 klo 14:40:52 »

No sunnuntaina huhtikuun 24. sitten kaikki väsämään 24 tunnin sarjakuvaa kun nuo ensimmäiset suurten nimien 24 tunnin sarjakuvat ilmestyy kokoelmassa ja silloin mm Scott McCloud on yllyttänyt kaikkia tekemään 24 tunnin sarjakuvaa.

Suosittelen. Oli kivaa kummallakin kerralla.

ww.aboutcomics.com/retail/24hourstores.html

Kuulostaa ihan liian kivalta  ;D Hahaha! Pitänee katsoa, jos vaikka järjestettäisiin Turkuun yhteinen sessio kaikille kiinnostuneille.

Kaikki, jotka eivät ole tehneet Kemiin mitään tänä vuonna, voisivat treenata tuohon tekemällä huomenna sunnuntaina 12 sivua novellia 12:sta tunnissa. Sitten vaan postimerkki kuoren päälle ja osoitteeksi Kemi. Saispahan alpparin... (jos se nyt sitten on 12 työtunnin arvoinen... hehehe!)

8)

EDIT: Kolme sivua tussattu. Kolmanteen sivuun meni melkein seitsemän tuntia. Kaksi vielä jäljelllä eli saman logiikan mukaan 14 tuntia. Ou jeah! Ei tule edes kiire, kun sitten vielä tekstit päälle ja huomenna työpäivä! (ironiaa...)

Nyt en osaa päättää, että pistänkö tekeleen A3 vai A4 koossa...

« Viimeksi muokattu: 28.02.2004 klo 21:10:33 kirjoittanut Hazart »

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #203 : 28.02.2004 klo 23:24:06 »
JES! Valmis!! Hah, ehdin tehdä tänään stripit loppuun, eikä edes tiukkaa tehnyt. Nyt eri tarvitse kuin jostain etsiä tarpeeksi iso kirjekuori niin saan työt postitettua
 :D

Kuulostaa muuten varsin hauskalta tuo 24h sarjakuva.
Oli hauska katsella McCloudin sivuilta (joilla muuten mainitaan JJ Naasin Desert Rocks-nettisarjakuva)
millaisia ratkaisuja ihmiset ovat tehneet.

Täytyy varmaan joskus tuollaistakin kokeilla. Siinä kyllä auttaisi jos olisi digikamera. Voisi tehdä 24 sivuisen käpyversion Kauniista ja rohkeista.   ::)

Saatan puhua sekavia kun olen niin iloinen kun sain tuon Kemin kilpailutyön tehtyä.

Huomenna vielä ehditte tehdä viimeisen rutistuksen ja sitten maanantaina kipinkapin postiin. Sitten voikin unohtaa koko jutun pariksi kuukaudeksi.  ;D
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #204 : 29.02.2004 klo 00:16:24 »
Tuuk42: OU JEAH! Tuo on jo viileetä... Olisin kateellinen, jos siitä olisi jotain hyötyä. Sä valmistuit hyvissä ajoin... jos nyt pari päivää ennen deadlinea on hyvin ajoissa. Anyway! Hienoa! :) Pistäpä yksi strippi näytille...  :P

Mulla on mennyt tussatessa koko päivä. Puoltoista sivua olen saanut valmiiksi eli seitsemän ruutua. Ja toinen mokoma (7) on vielä jäljellä. En taida ehtiä... PAKKO! Valvon vaikka koko yön, mutta en jätä vaiheeseen. Saisinpa yhden extrapäivän...

No ei auta... tussaamaan  :-\

Kenellähän muulla on vielä kesken???
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 00:16:59 kirjoittanut Hazart »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #205 : 29.02.2004 klo 01:52:01 »
Melkein 13 tuntia tussausta putkeen. Välissä puolitoista tuntia taukoa. Huh! No sain muutakin aikaan kuin jomottavan niskan. Nimittäin kaksi tussattua sivua! Neljä sivua viidestä on nyt tussattu eli huomiseksi jää vain yksi sivu. Sitten on vielä tekstaus ja pieni viilaus/viimeistely. Nyt tuntuu hyvältä, vaikka päivä meni vähän niin kuin ohi työpöydän äärellä... Hahaha!

Nyt nukkumaan, että pääsee taas aamulla tussaamaan...

8)

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #206 : 29.02.2004 klo 08:58:19 »
Axuz: mites kävi? Virtasiko inspiraatio nestetankkauksen jälkeen vai menikö ihan koheltamiseksi?  ;D
Ei sillä että aikoisin kokeilla itse samaa metodia, alkoholi kun ei todellakaan lisää mun hienomotoriikkaani...

Joo... kyllä muuten meni hyvin ja paukut oli sen verran hyviä, että jaksoi ahertaa koko yön, mut muistattehan mun flunssan...? Pienet päiväunet seuraavana päivänä ja herätys 38,5 asteen kuumeessa...

Ei pysty enää. Ei sit millään. Ja puoliso tuli eilen kotiin lapista ja sano jotain mielenkiintoista. Hän on kuulemma oppinut jo vihaamaan tätä Kemin kisaa...  ::)

Joskus terveys menee ylpeyden ja sisun edelle. Onnea niille, jotka osallistuvat strippisarjaan. Teillä on yksi "varteenotettava" vastus vähemmän. Olen pahoillani. Kannustuksestanne huolimatta, luonto teki tehtävänsä ja ruismoottori petti. Kiitos kuitenkin siitä, että jaksoitte olla tukena ja lohtuna loppuun asti. Kyllä mun joutuu nyt nöyrtymään tässä. Kunnon japanilaisella tavalla. Ei silti... kyl mä sen albumin kuitenkin kuittaan. Mulla on tossa yks joutava pieni novelli, josta ei kuitenkaan ole teille vastusta, mutta saan ainakin sen albumin. Haluan silti seurata, millaiset työt voittavat...

Eikä tämä aika suinkaan mennyt hukkaan. Se sarja, jota olin tekemässä ja jonka valmistuminen oli pienestä kiinni... se on mun mielestä oikeasti hyvä sarja. Kehittelemisen arvoinen. Potentiaalia omaava. Mulla on vuos aikaa kehitellä sitä paremmaks. Tehdä vitsit täydellisemmäks. Tutkia sitä oikein kunnolla ja tehdä siitä tyrmäävän hyvä. Ehkä vielä jopa värillinen, sillä sarjan aiheteema on sellainen, että värit vain tukevat sitä entisestään. Ja kuinka monella Teillä on Kemin kisaan 2005 lähes valmis strippisarja?! Ehdin vielä tehdä monia muita. Aikaa on vuosi ja aion aloittaa heti. Terveyttä vaalien... tällä kertaa...

Kiitos vielä kerran kaikille. Matka on ollut hauska ja haasteellinen. Fysiikka ei vain kestänyt menoa vielä... Hieno kokemus silti, eikä paljoa harmita. Elämässä on osattava nauttia asioista ja olla harmittelematta liian kauaa menneitä. Ei mun maailma romahda Kemin kisaan. Maailmassa on miljoona ihanempaakin asiaa. Kevät alkaa ja luonto alkaa kukoistaa. Se on aina tuonu mulle suurimman lohdun mihin hyvänsä asiaan. Elämä voittaa... sittenkin. Tulevaisuus odottaa tutkimusmatkailijaa ja kaikki kokemisen arvoinen on edessä päin. Joten tuulta purjeisiin ja kohti uusia seikkailuja!  ;D

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #207 : 29.02.2004 klo 09:11:03 »
... Ja ne yläkerran bileet muuten jatku vielä seuraavan päivän ja vielä lauantai yönkin ja nukuttu on... huonosti. Osa vieraista jäi ilmeisesti yöks ja kunhan ne herää, voi meno alkaa vielä tänäänkin, sillä ne ainakin vielä eilen yöllä kanto autoista lisää kaljaa yläkertaan...

Katsotaan... ehkä soitan poliisit ehkä en. Kärsivällisyys alkaa loppua ja nyt mulla on olkkarissa (huomaa kellonaika!) soinu jo tunnin popit täysillä. Jos arvon yläkerran väki kerran päättää, milloin minä saan nukkua, minä päätän, milloin heidän on aika herätä! Muistaakseni ne kävi nukkumaan vasta jotain kuuden maissa, et niillä on takana vasta noin tunnin parin unet... krapulassa... turnajaiskestävyyttä jo koko viikonlopun kestettynä. Ainakin niillä oli hauskaa, mutta katotaan, riittääkö huumoria vielä tälle päivälle...

Ei sieltä ainakaan vielä ole kehdattu tulla valittamaan mun tän hetkisestä musiikista. Mut mulla on sterkat volyymipykälällä 30 ja tuplabasso sekä kunnon diskomusaa, jota en yleensä kuuntele, joten ei varmana ykskään yläkerrassa kyllä tällä hetkellä nuku. Ellei sitten ole sammunut...

... Hmm... ja koska täällä on Kvaakissa on vahvasti kristittyjäkin joukossa, sanottakoon heille, että minä haistatan huilut sille toisen posken kääntämiselle. Minä olen aidosti yks kärsivällisimpiä naapureita, mitä koko Espoossa voi saada, mutta liika on aina liikaa. Yläkerran murkuille voisi joku vihjaista, että ne diskot on kyllä keskustassa, eikä meidän talossa. Toisaalta noi on niin nuoria, ettei ne pääse mihinkään sisään. Eli pahinta mahollista joukkoa siis... Joku muu olisi jo ajat sitten soittanu kytät jo tuhannen kerran. Ei tää ole ainutlaatuinen kerta, vaan tuota bilettämistä on joka viikonloppu. Ja minä en totta vie maksa kolmea kertaa enemmän vuokraa kuin tuo yläkerran teini vain siitä hyvästä, etten voi tässä asua ja työskennellä... Ja sitä paitsi... Kosto on joskus hemmetin suloista. Ainakin mulle tuli nyt parempi mieli. Välinpitämättömyyskin voi totta tosiaan tarttua. Vaikka yleensä olenkin äärimmäisen empaattinen otus...  8)  

Kiitos kun kuuntelitte! Johan helpotti...  ;D  

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #208 : 29.02.2004 klo 11:12:36 »
Hatunnosto Tuuk42! Tyyppihän on mieletön kone! Jätkä ilmoitti aloittavansa strippisarjaan osallistumisensa 25. päivä. Seuraavan päivän yöllä mies ilmoitti tehneensä seittemän strippiä ja nyt 28. päivä tää tehomylly ilmoitti saaneensa kaikki valmiiks... Mua huvitti toi Tuuk42 sanoma tokaisu tossa 26. päivän kohdalla, et vois kuvistunnin sarjiskerralla suunnitella loput stripeistä, ni ei tarvitse enää ku vain piirtää ne paperille! Siis tuosta noin vain. Piis of keik... Ihailtavaa vaivattomuutta ja rentoutta!

"...ku vain..." uskomaton sälli! Juuri tuollaista tekemisen iloa ja simppeliyttä sen tulis ollakin. Joko Tuuk42 on mielettömän nopea ja lahjakas, tai sitten miehen itsekritiikki on olematon. Vaikka yritin ite kiristää jatkuvasti tahtia, ni en silti olisi ikinä kyenny tuollaiseen tahtiin. Sen verran piirrettävää näissä ruuduissa kuitenkin on...

Onnea silti. Hieno kiri Tuuk42! Olispa munkin tekeminen noin vaivattoman nopeaa... Olen kyllä nopea monissa muissa asioissa...

Ai siinäkin? Siis missä? No SIINÄ! Ai siinä...? No en kuitenkaan siinä! Sille ny sentään pitää varata kunnolla laatuaikaa. Hyi teitä!  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.02.2004 klo 11:14:27 kirjoittanut Axuz »

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #209 : 29.02.2004 klo 11:53:36 »
Mua huvitti toi Tuuk42 sanoma tokaisu tossa 26. päivän kohdalla, et vois kuvistunnin sarjiskerralla suunnitella loput stripeistä, ni ei tarvitse enää ku vain piirtää ne paperille! Siis tuosta noin vain. Piis of keik... Ihailtavaa vaivattomuutta ja rentoutta!

Ja arvaa suunnittelinko niitä tunnilla? En. Tunnilla tussasin puolet a4- kokoisesta tikku-ukko sarjiksesta loppuun. Keksin ne jutut vasta kun pääsin koulusta, Aivaintermi on infernaalinen improvisointi. (Eikä sitä nukkumistakaan liikaa tultu harrastettua.) ;D

Lainaus
"...ku vain..." uskomaton sälli! Juuri tuollaista tekemisen iloa ja simppeliyttä sen tulis ollakin. Joko Tuuk42 on mielettömän nopea ja lahjakas, tai sitten miehen itsekritiikki on olematon. Vaikka yritin ite kiristää jatkuvasti tahtia, ni en silti olisi ikinä kyenny tuollaiseen tahtiin. Sen verran piirrettävää näissä ruuduissa kuitenkin on...

Yksinkertaisia strippejä nuo ovat. (ja omaa jälkeään nyt on paha arvioida kun ei siihen ikinä ole tyytyväinen.)
Tosin kun tekstitin käsin niin siltä osin jälki on aika hirveää :D

Ehkä salaisuus onkin siinä että pitää aloittaa silloin kun muut ovat jo kuukauden raataneet ja ovat
katkeamispisteessä.   ;D

Hazart se vasta eläin onkin, 13 tuntia tussausta putkeen! Huh. Oikaisin ja tussasin suoraan originaalin. Kävi paljon nopeammin. Harhaviivat koneella pois ja tadaa..

No laitetaan tähän nyt yksi esimerkki kisatöistä:

http://www.kolumbus.fi/tteponoj/kemi2004_02_15.jpg

Ei ehkä aivan onnistuneinta strippiä, mutta viimeisestä ruudusta olen aika ylpeä :D

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!