Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 244772 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #105 : 11.02.2004 klo 01:30:31 »
Kaltsu, rakkaudesta se hevonenkin potkii...  :-* Damdidamdidaa!

Ja tervetuloa uudet!  8)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2004 klo 01:39:06 kirjoittanut Hazart »

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #106 : 11.02.2004 klo 10:05:35 »
Korkkarit Rulez!

Ylpeästi vain Spitfire tai hurricane t-paita päälle ja hunneja ketoon.

Olen hetkittäin haaveillut kyseisen lehtiformaatin piirtämisestä/käsikirjoittamisesta.

Tervetuloa vain kaikille uusille jäsenille.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #107 : 11.02.2004 klo 11:27:02 »
Ai niin, kaapissani kolisteleva luuranko on Korkeajännitys. Olen lapsesta asti ahminut ja hamstrannut niitä divareista ja palaan niihin aina vaan uudelleen... Täytyyhän sitä joku perversio löytyä.

Ai joku? Ai niinku Tolkienin, Clarken ja Star Trekin lisäksi? Ei se mitään. Saat paljon anteeksi kun arvostat Roberta Gregoryn loistavia sarjakuvia.

Hmm, kai tähän pitäis sanoa että kiitos  ;)
Klik klik --> Sarjisblogini

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #108 : 16.02.2004 klo 11:08:53 »
Ööh joo...

Nimi: Jarmo Laakso
Ikä: Kolkyt... ööö... kaksi tai kolme tai sinnepäin.
Koulutus/Ammatti: Graafisen tekniikan insinööri, Tuotanto-AD
Vaikutusalue: Helsinki, vuosaari

Sarjakuvaharrastus

Varsinainen innostus sarjakuviin lähti hämähäkkimiehestä (se oli se jakso missä mysteerio oli hukuttamassa hämpyä johonkin uima-altaasen). Aiemminkin oli tullut luettua hopeanuolia ja sen semmoisia, mutta tämä oli jotain ihan muuta.

Sen jälkeen on tullut noudatettua periaatetta: "Osta kaikki, älä myy mitään". Kalliiksi on käynyt, mutta vastaavasti kokoelma on aika mykistävä. Arviolta jotain 30 hyllymetriä tai sinnepäin. Keräilyintoa voisi ehkä parhaiten kuvata sanalla "psykoottinen", tai "ootsäihanhullu?".

Parhaita sarjakuvia, vaikuttavimpia elämyksiä

Comesin Silence, Barefoot Gen, Watchmen (ja muukin Mooren tuotanto), Gaimaanin Sandman, Muumit, Asterix, Adolf (kukasennytteki), Appleseed, Akira, Hate, Corto Malteset ja muut Prattit. En tiiä, on niitä miljoona muutakin, mutta mainitaan nyt nuo.

Epävaikuttavimpia elämyksiä

Witchblade yms muu vastaava.

Sarjakuvien tekeminen

Aloin joskus omilla supersankari/scifijutuilla. keskityin oleelliseen eli tappeluun, ruumiita tuli joka ruudussa roppakaupalla. Siihen aikaan lehdissä muutenkin kiinnostavinta antia oli nähdä "kumpi voittais, möykky vai kolossi" ja taustatiedoista "paljonko wolverine jaksaa nostaa".

Sittemmin olen vähän hillinnyt itseäni, ruumiita tulee enää joka toisella sivulla! Olen kuitenkin kompensoinut lisäämällä veren määrää. Ei minua ihmissuhdehömppä oikein jaksa kiinnostaa. Tai kiinnostaa, muttei kiinnosta piirtää eikä osaa käsikirjoittaa.

Omia sarjakuvia ja muuta sälää täällä:
http://www.karanteenialue.net/
« Viimeksi muokattu: 26.03.2006 klo 13:41:57 kirjoittanut Jarmo »

Zabbo

• Jäsen
« Vastaus #109 : 17.02.2004 klo 22:28:03 »
No, niin tässä vaiheessa kun kaikki ihmettelevät, että minkälainen peijooni lähettelee tänne foorumille keskeneräisiä tekosiaan muiden kiusaksi, päätin suoltaa syvimmän olemukseni kirjallisessa muodossa:

Tietoja:

Nimi: Tero Oksala
Ikä: 24
Koulutus/Ammatti: Toistaiseksi tietoliikennetekniikan opiskelija. Jonakin päivänä (toivottavasti) valmistun Ingenjööriksi. Tulevaisuuden haaveeni on päästä töihin johonkin animaatioita ja/tai kuvituksia tekevään firmaan. Eli olen nyt kouluttautumassa aivan väärälle alalle enkä tajunnut vaihtaa alaa ajoissa, kun siihen vielä olisi ollut mahdollisuus. Nyt kiroan omaa typeryyttäni...

-- Aloita tästä --
Minä ja sarjakuvat:

Sarjakuvaharrastukseni alkoi siinä 4-vuotiaana kun vanhempani tilasivat Aku Ankan. Tässä vaiheessa ei vielä ollut muista sarjakuvista mitään hajua. Myöhemmin kouluikäisenä kuvaan tulivat Asterixit, Lucky Luket, Mustanaamiot, Tarzanit ja monet muut, mukaan lukien myös Mämmilä, mitä äitini sattui keräilemään. Sarjakuvamanian oireita pahensivat myös yksi hyllylinen AA taskukirjoja, mummolassa toinen mokoma roope-setiä ja serkkujen luona järjetön määrä wanhoja Akuja.

Teininä aloin lueskemaan Alien-sarjaa ja muita synkemmän puoleisia tarinoita (Valitettavasti en kuolemaksenikaan muista minkä nimisiä albumit olivat koska en ostanut niitä omaksi, vaan lueskelin niitä pikkukylän kirjastossa). Aina kun jotain uutta oli ilmestynyt hyllyyn, tullut niin se oli kova juttu seuraavan kuukauden ajan. Samoihin aikoihin ryhdyin lukemaan myös Pahkasikaa, Mädiä ja muita vessahuumoriläpysköitä.

Jostakin kumman syystä en koskaan tykästynyt supersankarien edesottamuksia kuvaaviin sarjiksiin. Siis sellaisiin missä henkilöillä on hillittömät muskelit ja jotain hämäriä kykyjä. Niissä on jotain mistä en pidä, mutta en kuitenkaan osaa selittää mitä. Ehkä minussa on hiukan liikaa realistin aineksia.
Toisaalta pidän erilaisita fantasia- ja scifiaiheisista jutuista, erityisesti keskiaikiset ritari- ja samuraijutut kiinnostavat. No niin, jatketaanpa historiikkia.

Ammattikoulun aikoihin alkoi sarjakuvaharrastukseni olla hiipumaan päin ja muutettuani Ammattikorkeakoulun perään toiselle paikkakunnalle, se oli loppunut lähes täysin. Nykyään luenkin sarjakuvia todella harvoin. Tosin kotipuolessa käydessä tulee WC:seen otettua mukaan lähes poikkeuksettä jokin em. taskukirja. Sujuupa huussisa käynti hieman rattoisammin. Hyi minua! yök.

Se sarjakuvista, sitten muihin asioihin.

Kaikki jotka ovat lukeneet näytä kyntesi-viestiketjua ovat varmaankin huomanneet, että pidän pirtämisestä. Pidän siitä todella paljon. Sen huomasivat myös aikanaan ala-asteen opettajat koska kirjat, vihot ja joskus jopa koepaperit olivat rustattu täyteen mitä ihmeellisempiä piirroksia. Jossakin viidennen luokan tienoilla koin valaistumisen kun huomasin, että asioita voi kuvata myös muistakin kuvakulmista kuin suoraan edestä tai sivulta. Piirtelin niihin aikoihin lähes yksinomaan elottomia esineitä, kuten lentokoneita tai autoja. Yläasteelle mennessä olin siirtynyt erilaisiin pilakuviin joita edelleen ilmestyi tasaiseen tahtiin koulukirjojen sivuille. Tosin en vieläkään osannut piirtää kunnolla ihmisiä.

Päästyäni yläasteesta eroon ja siirryttyäni kuluttamaan ammattikoulun penkkejä, romahti kohtalaisesti alkanut piirustusharrastukseni lähes täysin. Unohdin kynät ja paperit ikuisiksi ajoiksi. Ehkäpä uudella koululla ja juuri saadulla kevarikortilla oli osuutta asiaan. Tai ainakin luulin unohtaneeni, sillä tuhertelin silloin tällöin myös ammattikouluaikoina. Mutta mitään vakavampaa en silloin edes yrittänyt.

Vasta kesällä 2000 tartuin uudellen kynään ja herätin jo kuolleeksi luullun harrastukseni jälleen eloon. Mistään uudesta kukoistuksesta ei monen vuoden tauon jälkeen ollut tietoakaan. Kesätöiden jälkeen vain sattui olemaan tylsää, enkä keksinyt parempaakaan tekemistä. Taitoa alkoi taas pikkuhiljaa tulla lisää, mutta todella hitaasti.

Piirtelin omiani vuoteen 2001, jolloin mielenkiintoni kohdistui taas muihin asioihin. Tällä kertaa 3D-mallinnukseen. Noin vuoden ajan mallintelin kunnes totesin että koneen edessä istuminen päivät pitkät ei ollutkaan kovin hauskaa. Tällöin aloin taas piirtämään perinteisellä tyylillä. Ja jälleen kerran sain huomata että vähäisetkin taidot rapistuvat todella nopeasti jos niitä ei käytetä.

-- Muuta --

Sarjakuvien satunnaisen lukemisen ja piirustuksen lisäksi harrastan mm. Akvaarion kanssa puljaamista ja hieman hifistyneempää musiikin kuuntelua. Retropelaamista harrastan myös (Amiga, C-64, PC:llä vanhat klassikot). Jonkin aikaa harrastin myös karatea, mutta koulun vuoksi jouduin jäämään harjoituksista pois iltaluentojen takia.

PS. Jaksoiko kukaan lukea loppuun asti?

-- Älä lue enää edemmäksi --
« Viimeksi muokattu: 20.05.2010 klo 13:43:12 kirjoittanut Zabbo »
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #110 : 17.02.2004 klo 23:59:04 »

PS. Jaksoiko kukaan lukea loppuun asti?

-- Älä lue enää edemmäksi --

Joo jaksoi.

Ja hyvä että varotit, meinasin just jatkaa lukemista näytön alalaidan läpi.
Olisi tullut siruja ja hampaidenkiristystä.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #111 : 18.02.2004 klo 14:59:24 »
"Retropelaamista". Ahaa...kaikenlaisia termejä. Tosin ymmärsin tarkoituksen.  ::)

Markustus

• Jäsen
« Vastaus #112 : 18.02.2004 klo 18:49:37 »
No mä oon vaan tällänen Markus.
Heippa

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #113 : 18.02.2004 klo 19:00:50 »
Ytimekkyys, siitä minä pidän.  ;)
« Viimeksi muokattu: 18.02.2004 klo 20:50:27 kirjoittanut Petteri Oja »

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #114 : 18.02.2004 klo 19:56:18 »
Sana.

Ankka89

• Jäsen
« Vastaus #115 : 18.02.2004 klo 20:36:42 »
Piti sitten tännekin rekisteröityä...

Nimi: Niko Tersa
Ikä: 15
Henkinen ikä: 8  ::)
Asuinpaikka: Lappeenranta
Viimeisin sarjakuva hankinta: Ankalinnan mielisairaala

---

Sarjakuvia keräilen, luen ja silloin tällöin harvoin satunnaisesti myös piirtelen.
Suosikkejani ovat (tietysti) Aku, Viivi ja Wagner, B. Virtanen...

---

Nyt noita kuvasarjoja on hyllyssä n. 7 metriä.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #116 : 19.02.2004 klo 23:48:30 »
Perustelut tähän threadiin: Se kuuluu hyviin tapoihin.

Joo, tota terve vaan. Löysin tän saitin uusimmasta sarjainfosta, ja koska olen sarjakuvien innokas lukija ja piirtäjä, päätin liittyä keskusteluun. Olen 18- vuotias luterilainen, joka uskoo elämän tarkoituksen olevan 42.

Tähän en muuta kommentoi kuin: :D

Lainaus
Olen tietokone/sarjakuva nörtti, ja se näkyy. Silmälasien vahvuus on miinus 1.50. Omaan myös keskiarvoa korkeamman loogisen päättelykyvyn. Luen myös paljon huumorikirjallisuutta, mutta en keskustele niistä henkevästi.

1.50 ? Eipä kuulosta kovin suurelta. (allekirjoittaneella 1.00 ja 1.25 miinusta, kiitos aragonesin MAD marginaalien

Miten voi olla tavallista parempi looginen päättelykyky ja lukea huumorikirjallisuutta? (et muuten maininnut mitä tarkalleen ottaen tarkoitat huumorikirjallisuudella")

Lainaus
Olen sarkastien nykymuotia ja muotiilmiöitä kohtaan. Vihaan sitä töyrkyä jota MTV (Music television) kutsuu musiikiksi. Kuuntelen mieluiten Kraftwerkiä, WEird Al Yankoviciä ja Snmnmnm:iä.

Eivätkös nuo juuri ole sitä MTV törkyä?
vitsi, vitsinä.

oli kaltsu unohtanut nälvimisen osaltasi joten paikkasin tilannetta. Tervetuloa vaan kvaakkiin. ;D

Lainaus
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #117 : 20.02.2004 klo 10:24:03 »
(1.50 ? Eipä kuulosta kovin suurelta. (allekirjoittaneella 1.00 ja 1.25 miinusta, kiitos aragonesin MAD marginaalien )

Omat vahvuudet -4,50 revi siitä kultu!!!

« Viimeksi muokattu: 12.04.2005 klo 13:23:39 kirjoittanut Warda »

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #118 : 20.02.2004 klo 11:19:58 »
- 7,5 ja - 7,75. Revi itse. Eikä se menoa haittaa vaikka prillit onkin ja vaikka minkä vahvuiset!  ;D

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #119 : 20.02.2004 klo 11:20:53 »
No niin ja sitten kaikki vain ilmoittamaan silmälasiensa vahvuudet:
Meikä kiilaa kärkeen: Vasen silmä miinus 4,75 ja oikea 5,0  8)