En voi väittää olevani Aku Ankan asiantuntija, mutta en henkilökohtaisesti voi käsittää miten kukaan voi pitää Bacellesin kammotuksista
Niin no, en minäkään niitä suoranaisesti rakasta. Itse asiassa enpä ollut Bacellesia ennen tätä keskustelua juurikaan pannut merkille. Sellaista peruspiirrosta, joka ei lukemisen jälkeen jää oikein mieleen ja jota ei pysty kutsumaan hyväksi eikä huonoksi.
Mutta jos Ferioliin verrataan, niin Bacelleshan on nero.
Ferioli on suurin yksittäinen syy siihen, miksi en nykyään tilaa Aku Ankkaa. Lähes yhtä kelvoton piirtäjä kuin McFarlane. Tosin kyllähän jotkut pitivät tuon historian surkeimman Hämiksen piirtäjän kynänjäljestä - nää on näitä mielipideasioita. Onhan molempien piirroksissa kyllä vauhtia ja tekniikka on hallussa, mutta kun jotekin vain Mikki ja sen elinympäristö näyttää Feriolin piirtämänä väärällä tavalla absurdilta ja mun silmiin vastenmieliseltä. Ei se oo se oikee Mikki jota mä luin kersana, vaan jostakin omakustanteesta napattu parodia.
Ehkä nämä ketkä pitävät Feriolin piirroksista ovat lukeneet vähän liikaa suomalaista taidesarjakuvaa?
Kaikki sarjakuvan statistit ovat saman kaavan mukaan piirrettyjä ajeltuja koiria, joille lisätään vaatteita/kiloja roolin mukaan. Piirrosjälki on muutenkin ilmeetöntä ja kovin kömpelöä: kun hahmoilla on yhdet kasvonpiirteet ja kolme ilmettä ei vaihtelu voi olla kovin suurta
Mä melkein voisin vetää tuosta sellaisen varovaisen johtopäätöksen, etteivät myöskään Stallonen tai Schwarzeneggerin elokuvat juurikaan kiinnosta..?