Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Suomessa julkaistut Tarzan-sarjakuvalehdet (25.05.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 02:55:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355626 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Ajankohtaisuuksia: 16.1
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia: 16.1  (Luettu 4339 kertaa)
Esa
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 16.01.2004, klo 20:10:16 »

Ajan kohta itseni kahvinkeittoon, mutta sitä ennen päivän ajankohtaisuus, joka tällä ajankohdalla on ilman muuta Ranma 3: Musta Ruusu.
Ilmestyikö se jo?

Mulla tosi vaisu sarjakuvaviikko. Johtuen siitä kun koulut alkoivat. Tavanomainen päiväni tällainen: 8.00 Kouluun 15.00 kotiin 17:00 harkkoihin 18.30 kotiin. Läksyjen teko jää iltamyöhään, kokeitakin on nyt vaikka kuinka monta. En edes kavereita ole ehtinyt nähdä, saati sitten sarjakuvia piirtää tai lukea.

Siis tosiaan, en ole lukenut kuin akkarin, se oli hyvä kuten kaikki muutkin tämän vuoden ovat olleet. Hauskoja nämä julkkisten toivesarjat, vaikka ne nyt ovatkin aika lähihistoriasta, eli on saattanut lukea aikaisemminkin jo. Hyvä oli myös Barksin Korjauspaja. Nykyään Akkarissa on myös paljon Barksia. Hyvä!

Tänään olisi tarkoitus jonkin verran piirtää sarjakuvaa, kun en discoonkaan mennyt, kun peli seuraavana aamuna.. Tongue Huomenna meen myös varmaan ostamaan tusseja ( ja sählymailaa) että pääsen sitten myös tussaus hommiin. Vielä kun saisin valopöydän rakennettua. Smiley
tallennettu

Reima Mäkinen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #16 : 16.01.2004, klo 23:46:53 »

Sarjakuvan piirtäminen on aina hyvä vaihtoehto discoon menemiselle. Eipähän tule pakkeja.  Tongue

nimimerkki: puhun kokemuksesta
tallennettu
Palonen
Jäsen
Poissa

Uskonto on vaara

« Vastaus #17 : 17.01.2004, klo 09:19:09 »

Saanu vihdoinki aikasex kerättyä kaikki Teräsmiehet vuosilta 1988 ja 1989 ja pakko taas kerran nöyrtyä ja myöntää, että "väärässäpä olen ollut, Tersämies on ihan jees". Ainakin noin pidempiä ajanjaksoja putkeen luettaessa. Sit löysin Tikkurilan-siitä-toisesta-divarista 18 Lännen Korkeajännitystä 15Neuroon ja niitä tavannu ja rakastunu syvästi siihen hönöön kerrontaan, suttuseen painojälkeen ja pöljiin tarinoihin. Uusia sarjakuvia? Fennicaan suoritin jokatoisviikkoisen toivioretken ja 55Neuroo sinnekki meni. Elektran tarinaa Prophet And Loss numeroista 29-31 lueskellu. Niin ja Garth Ennis/John McCrea yhteistyö Dicks X-Mas Special. Niin paljon ku Ennis bändäri olenkin, on miehen ideat olleet aikas ohuita viime aikoina. Tosin tuo Punisherissa pyörivä tarinakokonaisuus on ihan jees, siinä on jopa kax ideaa.

Emmä kuiteskaa teitä kiusaa näillä viikottaisilla raporteilla ihan joka viikko, syy mixi kirjotan nyt, on se, että pakko mun on Y:tä puolustaa. Kovasti mä olen noista kahesta ekasta tbpstä tykänny, ei mua o osannu häiritä ne kohloudet mitä siellä ehkä o. Emmä osaa enää näin vanhana kovin kriittisesti kaikkeen suhtautua, osa on vain ihan toimivaa viihdykettä, kuten tuo Y.
tallennettu

VesaK
Toimittaja
**
Poissa

Oh, Santo cielo!

« Vastaus #18 : 17.01.2004, klo 13:47:23 »

Eipä ole sarjiksia tullut erityisemmin hankittua eikä luetua tällä viikolla, mutta eilen olin liikenteessä monitoimi-ihme Tero Salomaan kanssa ja tulipa siinä taas monenlaista setvittyä. Kuten että Jii Roikosen (moi Jii!) suosikki-ateria on kylmää pitsaa ja kuumaa kahvia, toimii myös toisinkin päin, kuulemma. Legendaarista (ks. Viime vuonna Kemissä-albumi) Jasso-teippiä on yhä saatavilla.
Sarjainfo 4/03 on viimein painossa, ensi viikon lopulla saapuu. Muistakaa www.sarjakuvantekijat.fi :n sarjakuva lapsille - kilpailu, joka päättyy tämän kuun lopussa!

Nyt pitää valmistautua Angoulemeen, joudutte sitten siitäkin lukemaan puolentoista viikon päästä. Ranskalaiset tietokoneyhteydet tuntien voipi olla, ettei ihan reaaliaikaista yhteyttä kvaakkiin Anggulinnasta saada, mutta katotaan nyt.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2004, klo 19:18:39 kirjoittanut VesaK » tallennettu

En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Morph
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #19 : 17.01.2004, klo 14:06:19 »

Ihan kohtuullinen sarjakuvaviikko meikäläisellä:

Kirjastosta lainasin Hanneksen (Ernie) sunnuntaisarjoja yhden albumillisen, Darby Conleyn Vastakarvaan -debyytin, sekä Ville Pynnösen Unikurkialan ja Sokalin Ankardo-albumin Lempeä kuolema.

Hannes - Simo-sedän salatut eläimet: Tuttuja Hannes-sunnuntaisarjoja Piraija-klubista, mustekala-aterioista ja Pöpö-kissasta. Ihan mukavaa luettavaa, vaikkei mitään erityisiä värähtelyjä aiheutakaan.

Vastakarvaan: Reuben-palkittu sarjakuva poikamies Roopesta ja tämän lemmikeistä Nökö-kissasta ja Väsy-koirasta. Strippiä, vitsit on hivenen ennalta-arvattavia ja jotenkin "jenkkiläisiä" (vähän samaan tyyliin kuin Aidan takana -sarjassa). Piirrosjälki on mukavaa, mutta kaiken kaikkiaan ei sytyttänyt. Ehkä vika on minussa.

Unikurkialaa ja Lempeää kuolemaa en vielä ole lukenut. Ensinmainittu vaikutti kiinnostavalta pikaselailun perusteella, kivan makaabereita juttuja. Ankardo on suosikki vuosien takaa, mutta Lempeän kuoleman juonta en nyt muista. Rulettanee.

Lisäksi tuli ostettua Ornette Birks Makkonen kohtaa luojansa -albumi sekä viisi vuoden -88 Suomen Madiä.

Ornette Birks Makkonen kohtaa luojansa: Deejii seikkailee. Pauli Kallio -fanittaja kun olen, niin ei tästä ole pahaa sanottavaa. Ville Pirisenkin taide on loistavaa. Pitäisi vain kuunnella noita kaikkia sarjassa mainittuja artisteja samaan aikaan kun lukee, aika moni on tuiki tuntematon muuten kuin nimen osalta. Mutta yhtä kaikki, Ornette rokkaa!

Suomen Madit vm. 1988: Mad on rakas asia, ja nämä kokoelmasta uupuneet ohuet läppyrät oikein mainioita. MAD - Neljä kirjainta joihin voi luottaa! Jesh! Viime vuosina lukeminen on jäänyt, kun taso jossain vaiheessa putosi oikeasti todella alas.

Itsekin tuli tehtyä juttuja:

Erästä sivua olen iltaisin tussaillut koulu- ja muiden kiireiden antaessa myöten. Periaatteella "joka päivä jotain tämän sarjan eteen", joko ideoimista, luonnostelemista ja tussausta. Toivottavasti tästä tulee vielä jotain. Lisäksi suunniteltiin kaverin kanssa nettisarjakuvaa. Jeah, pyörät ne pyörii, toivottavasti jotain konkreettista saan aikaan joskus! Ihan hyvä viikko siis. Ensi viikolla lisää.

ps. Lisäksi tuli heräteostettua laadukasta musiikkia (Suedea ja Pearl Jamia). Smiley
tallennettu

Mangaa telkkariin!
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #20 : 17.01.2004, klo 17:36:16 »

*köh*Gentry Leen*köh*

No, Clarke lukee kannessa isommalla, niin ajattelin kirjoittaa vain sen ja kaikki heti tietävät, että missä mennään. Mutta hyvä kirja siitä huolimatta.

Just ostin Dragonballin ja se saa lukuvuoronsa sitten tuon kirjan jälkeen...
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Jukka
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #21 : 18.01.2004, klo 13:51:21 »

Tällä viikolla muutin Lahteen.
Sarjakuvan tekeminen on jäänyt hiukan vähemmälle, mutta olen kantanut kirjastosta reppukaupalla sarjakuvia ja ahminut niitä kuin hullu kun en ole vielä saanut hommattua telkkkaria.
Voi olla, että olisi parempi jättää se telkkari hankkimatta ja keskittyä vain sarjakuviin, mutta sitten minulta jäisi näkemättä ainakin Suomen Robinson ja Miljonääri-Jussi. Eikä edes mitään hymiötä perään.
tallennettu

Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #22 : 19.01.2004, klo 12:53:45 »

EDIT: Että sinä et sitten osaa kirjoittaa yhtään, Otto.

Äitis käyttää monoja.

Joka tapauksessa: Lisää sarjakuvia!

LUCIFER, Vol. 5: Lucifer päihittää jälleen ylivoimaiset esteet, ja me lukijat saamme kannustaa Saatan'aa. Kuka sanoi, etteivät sarjakuvat opeta arvoja?

PLANETES. Vol. 2: Sankari pelastuu RAKKAUDEN VOIMAN ansiosta, ja minä lopetan tämän sarjan seuraamisen tähän.
tallennettu

vesapai
V
Jäsen
Poissa

« Vastaus #23 : 19.01.2004, klo 21:17:44 »

Minä olen tällä viikolla lukenut oikeastaan ainoastaan yhden sarjakuvan, ellei viikottaisia Aku Ankkoja lasketa:

Mäntylä-Koivusaari: Alainia - Ritari ja punahuivinen papitar on lukukokemukseni nimi, jonka ostin itse käsikirjoittaja Mäntylältä Turun CCC:ssä viime torstaina tavatessamme.

Alainia oli ihan kiva yllätys kyllä näin alkutalveksi. Jukka Koivusaaren piirrosjälki on fantasiasarjakuvan tyyliin osuvaa, sopivan rujoakin keskiaikavaikutteiseen Alainiaan. Varsinkin alkupuolella piirrostyö on sujuvaa.

Mäntylän teksti noudattelee aika pitkälti tässä ensimmäisessä osassa fantasiakliseitä (matka, 'odottamattomia tuttavuuksia'...). 20 sivussa tapahtuu aika paljon ja toisaalta aika vähän, mutta mukavia ylläreitä tekstissäkin on. Jatkoa odotellessa.  Smiley
tallennettu

"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka (AATK #252)
http://iki.fi/vesa.saarinen/
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: