Aiemmin esitetyt pidemmät listat näyttivät oikein hyviltä ja etenkin nuo Harakkalaivueet, Punaparrat sekä Bernard Princet kelpaisivat.
...
Donjonia, Risa & Roisikista sekä SIllagea suosittelisin itse.
Vaikka nuo löytyy jo englanniksi niin kannatusmielessä tulisi kyllä hankittua suomeksikin.
Luulen, että kaikista ehdotetuista sarjoista voisivat Haikaralaivue ja Sillage toimia parhaiten. Sillagen jenkkiversiota Wakea on sensuroitu lisäilemällä mustia suorakulmioita strategisiin paikkoihin. Suomiversion kanteen voisi siis laittaat teksin "Sensuroimaton versio"

Ritari Ardent olisi hyvä, mutta eeppinen sarja jäi kesken tekijän kuoleman johdosta. Sen tietäen, olisi tuhoontuomittu yritys.
Fanitin itse Ardentia aikoinaan kybällä. Sarjan suurin ongelma on albumien epätasaisuus: parhaat ovat todella hyviä, mutta huonoimmat ovat vähän pakkopullaa. Parhaus loppuu minun mielestäni osaan 13. Lopussa vielä nivelreumakin iski.
Itse ehdottaisin (uudelleen- tai jatko-)julkaistavaksi Hans Kressen Punanahka-sarjaa, jota WSOY julkaisi kuusi ensimmäistä albumia joskus 70-luvulla.
Punanahka on laatusarja, mutta aikaisemmin suomentamattomia albumeita on vähän ja sarja ei ole meillä kulttimaineessa.
Alixille ei olisi kannattanut laittaa järjestysnumeroa. Tai sitten nro 9. Koska eivät ne edelliselläkään kierroksella tulleet järjestyksessä.
Makuasia. Itse olen pienestä pitäen halunnut laittaa albumit kronologiseen järjestykseen. Tintit, Lucky Luket, Asterixit ja muut. Alkuperäinen numerointi auttaa hahmottamaan missä mennään.