Asiakkaan etu olisi uskaltaa sisällyttää viestiin särmää ja rehellisyyttä mutta kun asiakas ei tajua.
Näin on. Särmä ja rohkeus saavat lukijan ensinnäkin lukemaan ja toiseksi muistamaan lukemansa. Sanottava tuntuu aidolta, eikä viralliselta hymistelyltä. Osa asiakkaista kyllä tajuaa tämän, osa on varovaisempia, jolloin sarjakuva helposti jää tuskin tavallista powerpointtia kummemmaksi.
Jeesustelua.
Ei ole, koska edellä ei puhuttu särmästä tai rohkeudesta. Puhuttiin siitä, että tehdään vaisu sarjakuva asiakkaan toiveiden mukaan mutta lisätään piilov-ttuilua taustalle. Mahdollisimman huono ratkaisu, tuloksena tylsä sarjakuva jonka marginaaleissa tekijä näyttää kaikille pitkää nenää ja omaa ylemmyyttään.
Jos oma maailmankatsomus ei salli sarjakuvien tekemistä yrityksille, silloin ei pidä tehdä niitä.