Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #120 : 07.09.2008 klo 15:43:07 »
Öäöääääää....
Aina kun pääsen hyvään vauhtiin niin tulee taas joku kohta joka tökkää.
Useimmiten kyseessä on yksittäinen ruutu joka ei vain toimi.
Sitten koko into taas lopahtaa.  :( Pitäisi vain skipata yli ja jatkaa tekemistä.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #121 : 07.09.2008 klo 18:46:25 »
...Pitäisi vain skipata yli ja jatkaa tekemistä.

Kannattaisi. Sitten kun tulee muiden töiden jälkeen takaisin siihen tekemättömään ruutuun (tai "niihin tekemättömiin ruutuihin") ja piirtää pois, lopputulos saattaakin olla ihan kelvollinen.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Eksa

• Vieras
« Vastaus #122 : 08.09.2008 klo 07:33:13 »
Tussi petti pahimmassa prosessissa.Piti hinkata sitä...Voi vit...

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #123 : 15.10.2008 klo 15:24:56 »
Mulla menee hermot mun Pentel Aquabrushin kanssa. Siitä irtosi penaalissa korkki, kärki kuivui. Laitoin likoamaan. Yhtenä päivänä huomasin että korkki oli taas irronnut. Ei kun taas likoamaan. Nyt kynä on taas auki, mutta tussi tunkee jatkuvalla syötöllä ulos liitoksesta. Tätä se on tehnyt aieminkin, joskus penaali on mustunut kynän alkaessa vuotaa omia aikojaan. Tossa se makaa pöydällä ja vuotaa. >:(

Ja on niitä muitakin murheita, mutta puran agressiot tällä hetkellä tuohon aquabrushiin.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #124 : 16.10.2008 klo 01:40:55 »
Satsin viimeisen kuvituskuvan pitäisi olla iloinen asia, mutta sen valmiiksisaattamiseen on enää 12 tuntia aikaa, mukaanluettuna cd:n polttaminen ja välillä olisi ehdittävä myös hammaslääkäriin kello yhdeksäksi.

"Kuvaan tulee kulutusta ja kierrätystä, lasi- ja muovipulloja, tölkkejä, alumiinipurkkeja, sähköparistoja ja vessapaperia. Ihmisiä marketin hyllyjen välissä, rennon ja välittömän tuntuisessa tilanteessa" tiedättehän. Ristus ja puurattaat, että väsyttää.

Ja alkuviikko on pärjätty neljällä ja puolella eurolla, kun eräät eivät maksa ajallaan. Sain sähkölaskun maksuun lisäaikaa... ai joo, sekin on vain kivaa, eikä kuulu tähän ketjuun.

En ole päässyt piirtämään sarjakuvia yhtään eteenpäin. Ei niitä tässä tilassa kannattaisikaan yrittää, koko homma menisi vain alusta uusiksi.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #125 : 16.10.2008 klo 01:56:44 »
"Kuvaan tulee kulutusta ja kierrätystä, lasi- ja muovipulloja, tölkkejä, alumiinipurkkeja, sähköparistoja ja vessapaperia. Ihmisiä marketin hyllyjen välissä, rennon ja välittömän tuntuisessa tilanteessa" tiedättehän. Ristus ja puurattaat, että väsyttää.

Kuulostaa jotenkin niin tutulta...
Mulla taas tämmöstä: Pitäisi tehdä "kiva ja humoristinen" 3-4 kuvan sarjakuva erään yhtiön prosessiorganisaatiosta. Prosessien tehostaminen ja nopeuttaminen tavoitteena. Ongelmana se että "kokonaisuuden johtaminen eli kaikkien funktioiden läpi meneviä prosesseja ei ole paikoillaan/johdettu"... Eh, innostavaa?

Timo

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #126 : 16.10.2008 klo 10:51:20 »
Nyt tuli kunnon pitkä haistatus-vihameili häiriintyneeltä Fingerporin lukijalta, jonka olen nyt jotenkin pettänyt. Lieväähän tuo on, mutta vähän sellainen sontaa postiluukusta-olo tuli moiseen tottumattomalle.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

taina

• Uusi jäsen
« Vastaus #127 : 16.10.2008 klo 11:22:45 »
Hm, eivätkö kaikki Fingerporin lukijat ole vähän häiriintyneitä?  ;-) Ei vais, osanottoni. Veikkaan että faneja on piilossa pilvin pimein, esmes minä.
Haluankin kiittää erityisesti ekofasisti-stripistä joka sijaitsee nyt klassisesti jääkaapin ovessa.
Kiitos!!!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #128 : 16.10.2008 klo 12:15:37 »
Esim: kaikki touhuaa työn parissa, mutta joka ikinen töpseli seinästä on irti.
Upea.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #129 : 16.10.2008 klo 16:48:07 »
Kuulostaa jotenkin niin tutulta...
Mulla taas tämmöstä: Pitäisi tehdä "kiva ja humoristinen" 3-4 kuvan sarjakuva erään yhtiön prosessiorganisaatiosta. Prosessien tehostaminen ja nopeuttaminen tavoitteena. Ongelmana se että "kokonaisuuden johtaminen eli kaikkien funktioiden läpi meneviä prosesseja ei ole paikoillaan/johdettu"... Eh, innostavaa?

Tästä pitäisi pyytää asiakkaalta selvä arjen esimerkki, miten tämä näkyy tavallisen BeeVirtasen työssä. Kun tämä on selvitetty, siitä voi itseasiassa saada ihan hauskankin kuvan.

En ollenkaan lämpene asiakkaille v--uilulle kätkemällä kuviin joitain hiljaisia protesteja. Sitäpaitsi just tuollaisista detaljeista sitä palautetta asiakkailta tuleekin, saattavat briiffata huonosti mutta eivät ole sokeita.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2008 klo 16:51:38 kirjoittanut pertti jarla »
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #130 : 16.10.2008 klo 16:50:57 »
Tästä pitäisi pyytää asiakkaalta selvä arjen esimerkki, miten tämä näkyy tavallisen BeeVirtasen työssä. Kun tämä on selvitetty, siitä voi itseasiassa saada ihan hauskankin kuvan.

Paras ohje. Tack.
Valmiita ideoita kun en uskalla ottaa, enkä ota vastaan. Toisten työtä en halua nyysiä.

Timo

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #131 : 16.10.2008 klo 17:05:41 »
En ollenkaan lämpene asiakkaille v--uilulle kätkemällä kuviin joitain hiljaisia protesteja. Sitäpaitsi just tuollaisista detaljeista sitä palautetta asiakkailta tuleekin, saattavat briiffata huonosti mutta eivät ole sokeita.

Olen aivan samaa mieltä. Asiakas on kuitenkin se, joka on valinnut sinut jonkun toisen sijasta tekemään hommia, joten on aika epälojaalia ja -kiitollista alkaa kettuilemaan hänen kustannuksellaan. Kaikki duunit eivät ole niitä mielenkiintoisimpia tehdä mutta silloin pitää ajatella, että "Hei! Se on työtä! Siitä saa elannon!". Itsellä saattaa olla parempia ideoita mutta asiakas on se, joka maksaa ja saa mitä haluaa vaikka ei ymmärtäisikään hyödyntää tekijän osaamista. Omissa hommissa voi sitten tehdä just niin kuin haluaa.

Kun minulta pyydetään jotain kuvitusjuttua, josta minulla ei ole mitään tietoa, pistän asiakkaan pähkäilemään puolestani. Monet erikoisalat, joiden touhuista minulla ei ole mitään tietoa eikä heidän sisäpiirihuumorinsa avaudu, vaativat panostusta myös asiakkaan puolelta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #132 : 16.10.2008 klo 17:40:44 »
Jeesustelua. Asiakkaan etu olisi uskaltaa sisällyttää viestiin särmää ja rehellisyyttä mutta kun asiakas ei tajua.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #133 : 16.10.2008 klo 18:07:41 »
Jeesustelua. Asiakkaan etu olisi uskaltaa sisällyttää viestiin särmää ja rehellisyyttä mutta kun asiakas ei tajua.

Tuo on eri asia kuin asiakkaan kustannuksella pilailu. Jos asiakas ei itse ymmärrä haluta sinne jotain särmää niin se on hänen asiansa. Minä en kuitenkaan alkaisi sinne mitään asiakkaan sanomaa huonontavaakaan keksimään, se on vain huonoa työetiikkaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #134 : 16.10.2008 klo 18:09:48 »
... mutta kun asiakas ei tajua.

Ollaanpas sitä nyt kaikkia muita fiksumpia. Eikös ne asiakkaatkin voi olla ihan täysipäisiä immeisiä?