Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 249778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

maisonterre

• Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #675 : 14.12.2012 klo 19:42:33 »

Tottahan toki aina löytyy joku, joka väittää, että vesi ei ole märkää.

Eli se ei ole märkää, jos kukaan ei ole uimassa?  :laugh:

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #676 : 14.12.2012 klo 19:52:43 »
Van Gogh ja Kafka eivät siis olleet kummoisia taiteilijoita eläessään.
Ja taas palaamme arvoittamiseen.

Käsittääkseni sekä Van Gogh että Kafka olivat ihan tuotteliaita taiteilijoita aikoinaan. Eivät samassa arvossa kuin nykyään, mutta kiistatta taiteilijoita. Taiteilijakin voi laittaa töitään pöytälaatikkoon, mutta hänellä on silti jo saavutettu taiteilijan status. Kun työt löydetään, niin ne lisätään teosluetteloon.

Edesmenneen isoisän pöytälaatikosta löytynyt runo ei muutu taiteeksi, jos löytäjä sen lukee ja heittää roskikseen. Jos runo julkaistaan "Suomalaisten pöytälaatikoista löytyneet runot" -kokoelmassa, niin se muuttuu osaksi taidehistoriaa.

Jos teoksella ei ole viitettä taidehistoriaan, niin se ei ole olemassa taideteoksena. Mustavalkoinen valokuvakin on viite, valitettavan vähäinen viite. Myös viitaukset esim. kirjeissä toimivat samalla periaatteella.

Eli se ei ole märkää, jos kukaan ei ole uimassa?  :laugh:

Oh, Bart! You're so cute. 8]

maisonterre

• Vieras
« Vastaus #677 : 15.12.2012 klo 13:34:13 »
Varusteleka voisi teettää myyntiin natsikorttien lisäksi Bart Simpson -kortteja Kvaakia varten.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #678 : 17.12.2012 klo 13:54:46 »
Veden märkyys riippunee ihan kokonaan siitä, määritelläänkö märkyys nestemäisen olomuodon fyysiseksi ominaisuudeksi vai nesteen koskettamisen aiheuttamaksi tuntoaistimukseksi. Taiteen arvosta puhuttaessa tuo ensimmäinen fyysiseen ominaisuuteen viittaava määritelmä ei voi olla mahdollinen niin kauan kuin kukaan ei osoita millaisella mittalaitteella sen arvon voi havaita ja millaisella yksiköllä mitata.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012 klo 13:58:32 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #679 : 17.12.2012 klo 14:47:17 »
Tussi oli muuttunut parissa kuukaudessa kiinteämmäksi suljetussa pullossa. Ei juossut enää terästä kunnolla, vaan takkuili ikävästi.

Pari tippaa vettä, niin siitä tuli taas ihan käyttökelpoista, Mutta aluksi meinasi oikein ruveta jopa harmittamaan.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #680 : 18.12.2012 klo 13:56:28 »
Tussi oli muuttunut parissa kuukaudessa kiinteämmäksi suljetussa pullossa. Ei juossut enää terästä kunnolla, vaan takkuili ikävästi.

Pari tippaa vettä, niin siitä tuli taas ihan käyttökelpoista, Mutta aluksi meinasi oikein ruveta jopa harmittamaan.

Kannattaa käyttää tislattua vettä: sadevettä tai akkuvettä, sillä vesijohtovedessä oleva kalkki sakkaannuttaa tussia entisestään.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #681 : 18.12.2012 klo 13:58:31 »
Kannattaa käyttää tislattua vettä: sadevettä tai akkuvettä, sillä vesijohtovedessä oleva kalkki sakkaannuttaa tussia entisestään.
Ahaa! Kiitos vinkistä.
Pitää muistaa tuo jatkossa. Nyt on sen verran kiire, että vesijohtovedellä mennään.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #682 : 20.12.2012 klo 18:33:58 »
Ahaa! Kiitos vinkistä.
Pitää muistaa tuo jatkossa. Nyt on sen verran kiire, että vesijohtovedellä mennään.

EIkö sitä sadevettä saa nyt ikkunalaudalta kouraistua.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #683 : 20.12.2012 klo 18:41:58 »
EIkö sitä sadevettä saa nyt ikkunalaudalta kouraistua.
Jos käyttää lunta, niin täytyy muistaa varoa keltaisia kohtia.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #684 : 20.12.2012 klo 19:53:15 »
Jos käyttää lunta, niin täytyy muistaa varoa keltaisia kohtia.

Frank Zappa esitelmöi aiheesta Helsingissä oikein levylle asti.

Aapo Vuorela

• Uusi jäsen
« Vastaus #685 : 28.12.2012 klo 13:22:55 »
Viime aikoin tuntunu että piirtäminen on taito joka ei tule koskaan valmiiksi. Jatkuvia artblockeja joista päästessä uusia tulee esiin. Saanu oikeestaa kuukausiin aikaseks mitää omaa silmään miellyttävää jälkeä.

Toisinaan ahdistaa myös ajatus siitä että jos ihailemani jopa 50 vuotiaat piirtäjät kärsivät samoista asioista niin missäköhän vaiheessä piirtämisestä varsinaisesti alkaa nauttia. Itse nauttinu kuukausiin piirtämisestä ja taukojakin tullu pidettyä. Inhottavaa.  :(

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #686 : 28.12.2012 klo 16:18:05 »
Viime aikoin tuntunu että piirtäminen on taito joka ei tule koskaan valmiiksi.

Toisinaan ahdistaa myös ajatus siitä että jos ihailemani jopa 50 vuotiaat piirtäjät kärsivät samoista asioista niin missäköhän vaiheessä piirtämisestä varsinaisesti alkaa nauttia.

Olet suurten tosisasioiden äärellä. Mutta se nautinto ei tulekaan välttämättä siitä osaamisen tuomasta helppoudesta, vaan siitä että pystyy koko ajan vastaamaan yhä vaikeampiin haasteisiin...

OM

• Jäsen
« Vastaus #687 : 28.12.2012 klo 16:48:07 »
Kivi puhuu hyvin. Sanoit Aapo, ettet ole nauttinut kuukausiin piirtämisestä ja taukojakin tullut pidettyä. Totta. Minun taukoni kunnollisesta piirtämisestä on venynyt melkein vuoden pituiseksi eikä vieläkään ole sellaista kivaa tunnetta mikä joskus on ollut, että nyt olisi aika tehdä jotain uutta taas.  Tänä aikana oon tehny ainoastaan pari sivellintyötä.

Olen sitä mieltä, ettei piirtämistä voi ajatella  aina vain niin(en yleistä),  että se olisi jotenkin hauskaa. Onhan se nautinnollista tietenkin tehdä jotain mistä pitää, mutta siinä tulisi olla mukana sellainen pieni sisäinen palo ja inspiraatio, jota itse olen nyt metsästänyt pitkän aikaa. Kun kynä ei kulje ei voi pakottaakkaan. Joskus tähän konseptiin liitty tunneperäisiä asioita, jotka ovat joskus vaikeita ja vakaviakin. Jos kynä ei jostain syystä kulje, on silloin paikallaan pitääkkin pieni tauko. Olen aikaisemmin sanonut jossain yhteydessä, että pitäisi piirtää jatkuvasti, sillä se on aina vaikeampaa mitä pitempiä taukoja pitää. Huomasin sen taas toissapäivänä itse.
  Tuo mitä Kivi mainitsi uusien haasteiden ottamisesta on totta. Se saattaa motivoida kovinkin  kun huomaa edistyvänsä ja kokee pystyneensä vastaamaan uusiin haasteisiin.

Puhuit Aapo siitä, että "piirtäminen on taito, joka ei tule koskaan valmiiksi". Minusta kukaan piirtäjä ei ole täydellinen eli täysin valmis. Jokainen voi ja pystyy ajan kanssa kehittymään ja parantamaan taitojaan. Siitäkin on täällä kait keskusteltu jossain yhteydessä. Olen itse huomannut tutkiessani eri taiteiljoiden gallerioita täällä kvaakissa, ja  todennut, että kappas vaan, onpa kaveri/pimu kehittynyt selvästi ja se saa aina minut hyvälle mielelle. Se kertoo sen, että asian eteen on tehty työtä. Helppohan minun on tässä puhua tälläistä, kun itsekkään en ole saanut mitään aikaiseksi pitkään aikaan, mutta näin yleisesti totean vaan. Joten ei kannata surra Aapo.
Lopuksi. Mitä tulee noihin Artblokeihin joita käyt näemmä säännöllisesti katselemassa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka koet näkemäsi kuvat ja toisten tekemät hienot piirrokset? Tekeekö se sinut kateelliseksi tai tunnetko alemmuutta siitä, että et mahdollisesti osaa tehdä samanlaista itse?  Nämä ovat tärkeitä kysymyksiä ja pystyt todellakin vaikuttamaan siihen, kuinka koet toisten tekemät kuvat. Ei kannata tuntea negatiivisia tunteita toisten piirroksista vaan etsiä jotakin sellaista elementtiä, joista voit itse opii jotain. Minä yritän etsiä kuvista jotain positiivista.  Jokainen heistä on aloittanut ns. tyhjästä ja vuosien saatossa ottaneet uusia haasteita ja pystyneet vastaamaan niihin.  Kukaan ei synny piirtäjäksi hetkessä. Halu ja innostus siihen saattaa olla jo lapsesta saakka kuten Sy Barryllä(mustanaanion piirtäjä). Mutta työn ja uhrausten sekä uusien haasteitten kautta jokainen voi kehittyä ja kehittyykin aivan varmasti.  Tsemii vaan Aapo. Vietät nyt hieman siestaa ja sitten jatkat täysillä höyryillä eix vaa? Mäkin yritän. :)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012 klo 16:59:46 kirjoittanut Orjan May »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #688 : 31.12.2012 klo 10:55:39 »
Mitä tulee noihin Artblokeihin joita käyt näemmä säännöllisesti katselemassa.
Menee nyt vähän blogit (blogi, web-log, verkkopäiväkija) ja blokit (blokki, valkoisen paperin kammo, taiteen tekemisen tulppa) sekaisin.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

OM

• Jäsen
« Vastaus #689 : 31.12.2012 klo 11:49:34 »
Eikä Artblok ole juuri sivusto, jonka joku ihmineni on tehnyt ja jossa esitellään omaa taidetta ja kerrotaan itsestä ehkä jotakin. Niin ymmärrän mitä tarkoittaa sana Artblok.
Tässä saattoi olla pieni kirjoitusvirhe eli kirjain pitäisi olla g-llä eli artblog!
« Viimeksi muokattu: 31.12.2012 klo 11:54:27 kirjoittanut Orjan May »