Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
Vs: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #270 : 04.09.2008 klo 19:55:57 »
Kaunis nainen on aina haaste. Ihmiset eri kulmista tuottavat myös hankaluuksia.

Höh, eikä oo. Kauniit naiset ja ihmiset yleensä on helppo nakki. Mut auta armias tää perspektiivi ja taustat... :( Täytyy harjoitella enemmän.
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Mayday

• Jäsen
« Vastaus #271 : 16.09.2008 klo 20:15:33 »
Huomasin juuri tänään että galakseja on minun vaikea piirtää. Näyttivät yhdessä kuvassa vain valkeilta möykyiltä ja spiraaliklönttimöykyiltä jotka lilluvat avaruudessa...mrrh.

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #272 : 16.09.2008 klo 20:50:13 »
Kaunis nainen on aina haaste. Ihmiset eri kulmista tuottavat myös hankaluuksia.
Itse olen kokenut kovin hankalaksi "rumien" tai vanhojen ihmisten piirtämisen. Täydellisyys ja symmetria on huomattavasti helpompaa kuin rypyt, giganttiset klyyvarit tai roikkuvat silmäpussit. Harmittaa kun kaikki nuo toisivat hahmoon luonnetta mutta kun ei niin ei.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #273 : 17.09.2008 klo 13:00:49 »
Samaa mieltä Ninden ja Sarimuskurimuksen kanssa, kauniit ja rohkeat on helppo nakki. Rumat ja vanhat taas ei.
Mekaaniset vempaimet, polkupyörät, autot yms ovat kirotun vaikeita. Ylipäätään kaikki mikä vaatii viivottimen käyttöä on tuskallista piirrettävää...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #274 : 17.09.2008 klo 13:12:06 »
Mekaaniset vempaimet, polkupyörät... ... ... tuskallista piirrettävää...

Niille, jotka eivät kuulleet festareilla Walthéryä sunnuntaina, toistan pikauusintana: Vaikeita piirrettäviä ovat hevoset ja polkupyörät. Sarjakuvapiirtäjän tutkinnon koetehtävässä pitää siis piirtää hevonen ajamassa polkupyörää.

Hän kertoi viikonloppuna paljon huonompiakin vitsejä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #275 : 17.09.2008 klo 13:32:48 »
Mekaaniset vempaimet, polkupyörät, autot yms ovat kirotun vaikeita. Ylipäätään kaikki mikä vaatii viivottimen käyttöä on tuskallista piirrettävää...

Polkupyörä tosiaan on aika paha jos se täytyy piirtää jostakin muusta kuvakulmasta, kuin suoraan sivusta. Hankaluuttaa lisää roimasti vielä se, jos yrittää piirtää jonkun ajamaan sitä pyörää edes suht uskottavan näköisesti. Fillarista tulee helposti liian pieni tai liian suuri. Hevonen on tietysti aivan klassikko, mitä piirtämisen hankaluuteen tulee. Itse opettelin joskus lapsena innokkaasti piirtämään Jolly Jumperia sillä seurauksella, että yrityksiin piirtää realistisen näköinen hevonen tuli pitkään mukaan piirteitä Jollysta.     
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Maria D

• Jäsen
« Vastaus #276 : 17.09.2008 klo 13:50:34 »
Höpön pöpön mitään hevosia ole vaikea piirtää. Kaivakaa vaan muutama Lena Furbergin sarjis esiin ja piirtäkää niistä.

Polkupyörät ja autot ja muut sellaiset vempaimet on hankalia, mutta toisaalta tuossa about sadan metrin päässähän on parkkipaikka, miksi enää istun tässä?

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #277 : 17.09.2008 klo 14:16:44 »
Höpön pöpön mitään hevosia ole vaikea piirtää. Kaivakaa vaan muutama Lena Furbergin sarjis esiin ja piirtäkää niistä.
Ei se Furbergaan aina auta, omista hevosistani tulee Pollen näköisiä vaikka kuinka käyttäisin mallina niitä "oikeita" hepoja.

Aion tästä lähin piirtää vain kauniita(ja kädettömiä) ihmisiä jotka lentävät patsasmaisen mahtipontisissa asennoissa pilvillä muodottomiin kaupunkeihinsa. Hevoset, autot ja polkupyörät olkoon tässä yhteiskunnassa kiellettyjä.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #278 : 17.09.2008 klo 15:13:39 »
Aion tästä lähin piirtää vain kauniita(ja kädettömiä) ihmisiä jotka lentävät patsasmaisen mahtipontisissa asennoissa pilvillä muodottomiin kaupunkeihinsa. Hevoset, autot ja polkupyörät olkoon tässä yhteiskunnassa kiellettyjä.

Hahaa, samalla säännöllä mie aion piirtää vain ihmisiä kuvissa, taustat kaikkine scifikommervenkkeineen ovat kiellettyjä.

Täytyy varmaan opetella käyttämään sitä 3D-mallinnussoftaa, jonka sain mieheltäni. Suunnittelen taustat siihen, kaikki kaupunginosat jne. taloineen sekä talojen sisukset - ja piirrän mallista aina. Enhän mie saanut aikaiseksi ees yksinkertaista nukkumalähiötä geodeettisen kupolin alla valmiiksi, kun se ois pitäny piirtää ilmakuvana... Auts.

Onneks on aikaa, deadline (oma asettama tietenkin, tässä vaiheessa projektia) on vuosi 2017. Tosin siihenkin on aikaa ens vuoden alusta enää 8 vuotta... PItäis vaan jaksaa harjoitella.
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #279 : 17.09.2008 klo 15:41:43 »
taustat kaikkine scifikommervenkkeineen ovat kiellettyjä.
Pitäisikin aloittaa lista siitä mikä kaikki on kiellettyä, sen sitten voisi lättäistä kolmena kappaleen asiakkaiden käteen ennen projektien alkamista :D

ei taustoja, käsiä, jalkoja, scifikommervenkkeja, hevosia, polkupyöriä, autoja, kissoja tai vedenalaisia maisemia. Harkitsen vakavasti myös realismin kieltämistä  ;D

Täytyy varmaan opetella käyttämään sitä 3D-mallinnussoftaa, jonka sain mieheltäni.
Onneks on aikaa, deadline (oma asettama tietenkin, tässä vaiheessa projektia) on vuosi 2017. Tosin siihenkin on aikaa ens vuoden alusta enää 8 vuotta... PItäis vaan jaksaa harjoitella.
Ilmeisesti deadline ei kuitenkaan ole vain 3D softan harjoittelulle  ;D Luulen että itsellä ainakin menee se 8 vuotta ennen kuin sillä saa mitään oikeasti hienoa aikaiseksi  :laugh:

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #280 : 17.09.2008 klo 17:07:25 »
Itse olen kokenut kovin hankalaksi "rumien" tai vanhojen ihmisten piirtämisen. Täydellisyys ja symmetria on huomattavasti helpompaa kuin rypyt, giganttiset klyyvarit tai roikkuvat silmäpussit. Harmittaa kun kaikki nuo toisivat hahmoon luonnetta mutta kun ei niin ei.

Samaa mieltä Ninden ja Sarimuskurimuksen kanssa, kauniit ja rohkeat on helppo nakki. Rumat ja vanhat taas ei.

Minulla on teille ratkaisu.
(Ei, ei se että minä piirrän kaikki rumat....)
Vaan siis senkun keskitytte piirtämään mallista, kuvareferenssiksi Lemmy Kilminster ja ZZ topin pojat.
Kyllä se ruma sieltä pukkaa läpi sillä ei ole mahdollista piirtää Lemmyä ilman että jälki on rujoa.
Ja ei, se luomi ei tuo luonnetta Lemmyyn. Se on vaan luonnonvastaisuus naamassa.
Lemmyssä on luonnetta.

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #281 : 17.09.2008 klo 17:42:23 »
Kyllä se ruma sieltä pukkaa läpi sillä ei ole mahdollista piirtää Lemmyä ilman että jälki on rujoa.
Ja ei, se luomi ei tuo luonnetta Lemmyyn. Se on vaan luonnonvastaisuus naamassa.
Lemmyssä on luonnetta.
Olen edelleen vakuuttunut siitä että Lemmy on itseasiassa se luomi ja loppuosa on vain isäntäruumista. Ei sen näköinen kaveri voi olla muuta kuin marsilainen.
Ja hei, mun piirtämänä siitäkin tulisi nuori, söpö ja mangahtava.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #282 : 17.09.2008 klo 17:51:13 »
Olen edelleen vakuuttunut siitä että Lemmy on itseasiassa se luomi ja loppuosa on vain isäntäruumista.

Kuulostaa aivan sarjakuvalta jonka haluaisin lukea!!!
Parasyte kielletyillä substansseilla...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #283 : 17.09.2008 klo 18:03:52 »
Olen edelleen vakuuttunut siitä että Lemmy on itseasiassa se luomi ja loppuosa on vain isäntäruumista. Ei sen näköinen kaveri voi olla muuta kuin marsilainen.
Ja hei, mun piirtämänä siitäkin tulisi nuori, söpö ja mangahtava.

Ei kyllä marsilaiset on eri näköisiä...
Koska en pysty kehittämään ihosyöpää täytyy tyytyä isona näyttämään Lemmyn sijasta Alicen ja Alan Mooren lehtolapselta.

Ei, Lemmystä ei saa söpöä.
Ei mangallakaan.

Okei, mitäs sitten ZZ topista syntyisi?
Uzumaki viskillä?

Gothadelica

• Vieras
« Vastaus #284 : 17.09.2008 klo 18:29:12 »
Luomesta kasvavista karvoista voisi sitten tehdä spin offin :D

Ei, Lemmystä ei saa söpöä.
Ei mangallakaan.

Okei, mitäs sitten ZZ topista syntyisi?
Uzumaki viskillä?
Huokaus, minä kyllä saan. Piirrän todisteen kunhan taas töiltä ehdin.

ZZ Topit ovat epäilemäti eri planeetalta kuin Lemmy mutta eivät nekään kyllä ihmisiä ole. Etkö ole nähnyt videota jossa pyörittävät vatsoihinsa ruuvattuja kitaroita? Ja ne parrat on yliluonnolliset. Onkohan Herra Curtvile kenties samasta aurinkokunnasta?