Kirjoittaja Aihe: Tampere kuplii 18.-20.4.2008  (Luettu 93517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MK

• Vieras
Vs: Tampere kuplii 18.-20.4.2008
« Vastaus #210 : 22.04.2008 klo 15:44:43 »
Esim. tuossa mainitsemassasi "hihityspaneelissa" (joka ei ollut cosplayta) yleisönä olleet manga-yms. harrastajat kiersivät suurelta osin myyntipöydätkin.

tuon paneelin yleisöstä jonkinmoinen prosentti veti sellaisissa vermeissä, että niputin heidän cosplayaajiksi. hei, hyvä idea toi pimeään huoneeseen sulkeminen muuten, mutta niillä menee sitten asut ihan hukkaan  :(

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #211 : 22.04.2008 klo 15:45:32 »
että nähtäisiin festareilla Akuja ja Mikkeja ja Teräsmiehiä ja muumeja ja...

Tex Willereitä ja Kit Carsoneita ja Ken Parkereita ammuskelemassa nallipyssyllä. Hee.. poks poks. Semmosia 35 - 60 vuotiaita huuhkaimia hapsutakeissa. etc.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #212 : 22.04.2008 klo 15:49:24 »
Tai ylipainoisia yläosattomia Mustanaamioita (á la Fingerpori)... hmm, tämä voisi kyllä tehokkaasti karkottaa cosplay-porukat. Täytyy harkita.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #213 : 22.04.2008 klo 16:12:48 »
Minusta luo aina hyvää ilmapiiriä, että tämmöisessä tapahtumassa pyörii paljon väkeä ympärillä - vaikka se väki vain sitten kirmailisikin piirileikkejä pihalla, eikä aktiivisesti penkoisi läpi myyntipöytiä.

Viime vuonna cosplayaajia katsoessa minä pohdin ääneen, että miksi itse lukemani pottunokka-sarjakuvan hahoksi minä oikein voisin pukeutua. (Mieleeni tuli lähinnä vain Kersantti Ärjylä). Tommi Musturi vastasi pohdintaani ikimuistoisen osuvasti: "Karviseksi".  :laugh:
Sen verran napakka ajatus, että olen jäänyt sitä suorastaan pohdiskelemaan... Kyllä luulisin sitä aika pysäyttäväksi näyksi, jos seuraavilla festareilla minä pelmahtaisin johonkin nimmarijonoon oranssissa kissa-asussa.

terhie

• Jäsen
« Vastaus #214 : 22.04.2008 klo 16:14:31 »
Olen kuullut Tampere kupliista paljon palautetta, mutta pystyvätkö tamperelaiset ottamaan palautetta ja kehitysehdotuksia vastaan?
Ilman että kokevat loukkauksena, epäkiitollisuutena tai v***uiluna?

Olen itsekin tehnyt vapaaehtoisesti suomalaisen sarjakuvan hyväksi hommia, joskus viimeisillä voimilla melkein itkua vääntäen. Ja siinä pisteessä saanut sitten kaikkea viisastelua kuunnella, joka sillä hetkellä on tuntunut todella epäreilulta (esim. ilmoittelussa vahingossa tapahtuneesta Helsinkikeskeisyydestä). Eihän palautteen antaja ole voinut tietää millaisilla voimilla homma on saatu kasaan. Palautetta se on ollut kumminkin, joku on miettinyt asiaa ja vaivautunut kommentoimaan eli periaatteessa oikein hyvä asia.

Tämän kokemukseni pohjalta mietin, että jos ei pysty ottamaan vastaan rakentavaa palautetta, on ottanut itselleen liikaa asioita hoidettavaksi.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2008 klo 16:16:33 kirjoittanut terhie »
Ruoka maittaa, nukuttaa.

http://www.artnet.fi/terhiekebom

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #215 : 22.04.2008 klo 16:28:52 »
Palaamme vielä näihin näkymiin taideuikutuksesta ja viihteen riemuvoittojuhlinnasta :laugh:

Lisäys:
Mää muuten tykkään että pitää olla kospleijjaajia ja muita ärsyttäviä. Toinen vaihtoehto on että ensin häädetään cossaajat, sitten seuraavana vuonna kaljupäiset epäkohteliaat. Sitten turkulaiset. Sitten japanilaiset pottunokkapiirtäjät. Sitten länkkärisaappaiset nahkatakit jos uskalletaan. Sitte ei jää kuin minä perukki päässä.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2008 klo 16:52:39 kirjoittanut keijoahlqvist »

mika.

• Happy horse mother fucker.
  • Jäsen
  • fonkey monkey.
« Vastaus #216 : 22.04.2008 klo 16:59:15 »
Joo-o, olipas mukavat kemut. Erityiskiitos kaikille, jotka eksy perjantaina Bukraan happyhorsebileisiin, oli siistii. Itsellä menikin sit kaikki muu enemmän tai vähemmän ohitse.
Oli ihan kivat iltakemut jou-talolla myös, nimet sai kasvoja ja toisinpäin ja semmosta kivaa perus-sosialisointia. Olin aika soosissa, joten samalla pahoittelut kaikille, joille en pystynyt kommunikoimaan enää välttämättä kovin ihmismäisellä tasolla ja joilta saatoin tyhjentää vahingossa tuopin ja joiden päälle yritin ajaa polkupyörällä. Ja Pekolle, joka taidettiin meikata vesiväreillä jossain kohtaa aamua. Tai emmä oikeestaan siitä oo pahoillani.

Niin ja cosplay-hässäköistä: Itse suhtaudun tuohon sarjisfestareiden välttämättömänä ikävänä lieveilmiönä, vähän niinku krapulaan dokauksen seurauksena. Mut sitäkin voi fiilistellä ja tehdä siitä mahdollisimman mukavaa. Mulla oli ihan hauskaa istua siellä jossain aukiolla auringossa ja tissutella loiventavia juuri heränneen krapulaisessa pöhnässä ja katella kreisejä mangatyttöjä leikkimässä. Vähän kun ois sukeltanut johonkin ihmeelliseen taikamaailmaan jossa kaikilla on kivaa ja mielipuoliset keijukaiset ja vihreäksi maalatut ihmiset leikkivät piirileikkejä. Ja sit siel oli ne kaks symppistä järjestysmiestä, jotka kävi aina välillä komentamassa niitä silleen hellyttävän isovelimaisesti ja puhu tärkeinä radiopuhelimiin, niinku siel ois oikeesti ollu jotain hässäkkää. Kaikki oli niin ylisöpöö ja ihkuu!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #217 : 22.04.2008 klo 17:16:48 »
tuon paneelin yleisöstä jonkinmoinen prosentti veti sellaisissa vermeissä, että niputin heidän cosplayaajiksi.
Ummikko oon määkin tän suhteen, mutta käsittääkseni cosplay tarkoittaa sitä, että pukeudutaan joksikin hahmoksi. Noi tytöt ei ainakaan mun näkemäni mukaan olleet ihan silleen pukeutuneet. Tosin en sieltä tolpan takaa nyt hirveästi nähnytkään.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tea Tauriainen

• Pullakeisari
  • Jäsen
  • Ettäs kehtasi
« Vastaus #218 : 22.04.2008 klo 19:42:35 »
joo, enempi länsimaalaisia sarjishahmoja katukuvaan! ittehän pukeudun kiroilevaksi siiliksi helsingin festareille. tosin, en luppaa mittää.

aattelin ny vaan lähinnä tota cossausjudua sillä, että onhan niitä coneja ihan tarpeeksi. esim helmikuussa oli tracon, ensi kuussa on kirsikankukkacon... kesällä on sit taas animecon ja ohan siihen väliinki varmaan vielä buukattu joku miniminicon  ;)

no, kai se on välttämätön paha sitte öhhöö.   :D

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #219 : 22.04.2008 klo 20:05:01 »
Olen kuullut Tampere kupliista paljon palautetta, mutta pystyvätkö tamperelaiset ottamaan palautetta ja kehitysehdotuksia vastaan?
Ilman että kokevat loukkauksena, epäkiitollisuutena tai v***uiluna?

Tamperelaiset! Taas ne myyttiset tamperelaiset! Järjestävät tahot ovat täällä käyneet myöntämässä karttamokansa, mutta muuten taitavat lähinnä lepäillä ja nauttia työnsä hedelmistä. Jos joku pitää meikän kuitteja osoituksena tamperelaisesta epäkiitollisuudesta, niin pahoittelen huumorintajuni ajoittaista santapaperimaisuutta ja alleviivaan Kuplii-kommentaareissa edustavani vain ja ainoastaan itseäni intohimoisena sarjakuvaharrastajana.

Jos viran puolesta jotain sanoo, niin hieman toivoisi pukuilevan yleisön karnevaalihengen ja innon osallistua tarttuvan länkkärimmällekin puolelle. Ilman pukuilijoita festarimyynnin saldokin näyttäisi rutkasti köyhemmältä. Tapahtumilla on tapana parantua ja laajentua maksavan yleisön löytäessä ne, eli äänestän myös yhteishengen puolesta itäläisten sorsimista vastaan.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #220 : 22.04.2008 klo 20:07:49 »
Mää muuten tykkään että pitää olla kospleijjaajia ja muita ärsyttäviä.

Minustakin näitä saa ja pitää olla.
En ehtinyt hankkia krapulaa, mutta koin samankaltaisia surrealistisia fiiliksiä kuin horsemother Mikakin. Sitä toismaallista atmosfääriä. Hassua myös, miten Hiltunen ja Milazzot sähköistyivät näiden menninkäisten läsnäolosta. Meillä oli Petrin kanssa länkkärikillutin kravattina. Matalahko ärsytyskynnys, oletan.

Kiitti tuubivideosta.
Nyt nolottaa, kun luulin näkemieni ja sydämettömästi naureskelemieni "Elävien piirtäjien" still-kuvien ankeiden ilmeiden johtuneen kemiallisesta krapulasta. Kunpa nuo panelistit nyt osaisivat ottaa vastaan kaiken vilpittömän tuen ja teoksiaan koskevat kehut. Minäkin sain sentään mainittua Tiitulle, että oma suosikkiopukseni ei sitten voittanut. Samanlaista kunnioitusta ja kiitoksen lajia on toki riittänyt Kvaakissa yllin ja kyllin. Aluksi voi kurottautua väistämään erään tietyn sooloajattelijan lausunnot, jolloin laukeaisi tuo kapein "ikävä Tertsi vs. mukava Ranska" -palautelukkiuma.

« Viimeksi muokattu: 23.04.2008 klo 01:46:36 kirjoittanut Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #221 : 22.04.2008 klo 20:37:59 »
onhan niitä coneja ihan tarpeeksi.
Voi Teaiini  :-*
minust on hauska kattoo paneumuksella duunailtuja asuja, tuntuu että jotkut sentään viittii askarrella muutakin kuin näpytellä nivelet tulehtuneina pelejä.

Mutta oikeen varmasti en mene sen takia yhteenkään coniin, jossa mokomat on niskan päällä. Ne kattois että mitä toi täällä esittää.

Eksa

• Vieras
« Vastaus #222 : 22.04.2008 klo 20:41:45 »
joo, enempi länsimaalaisia sarjishahmoja katukuvaan! ittehän pukeudun kiroilevaksi siiliksi helsingin festareille. tosin, en luppaa mittää.

Hyvä syy tulla festareille  >:D

Kreegahbundolo

• Vieras
« Vastaus #223 : 22.04.2008 klo 20:42:35 »

minust on hauska kattoo paneumuksella duunailtuja asuja, tuntuu että jotkut sentään viittii askarrella muutakin kuin näpytellä nivelet tulehtuneina pelejä.

Samaa riemastuttavaa duunaamisen meininkiä on romuralleissa. Aikuiset miehet vääntävät koristeita ja rekvisiittaa autoihinsa, jotka sitten ajetaan muodottomaksi romuksi. Jotenkin kun romurallin ja cosplayn saisi yhdistettyä niin tulisi viihdettä jota olisin varmasti katsomassa eturivissä!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #224 : 22.04.2008 klo 20:45:34 »
Cosplayaajat tuoksuvat paremmalta kuin keskivertosarjakuvaharrastajat.  8]

Iloista, värikästä porukkaa ovat. Mukava lisä tapahtumaan kuin tapahtumaan! Kivaa, että olivat Tampereella.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka