0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ongelmahan on siinä, että edes näin paatunut nörtti kuin minä ei omista läppäriä, ja printterinkin kanssa on vähän niin ja näin. Valokuvamuistini karttoihin nähden on niin ikään olematon.
karttoja on helppo kopsata vähäisilläkin piirustustaidoilla esim. kuittien valkoisemmille puolille. Toimii.
Kynän ja paperin yhdistelmä on varmasti sarjakuvafoorumilaiselle outo ajatus, mutta karttoja on helppo kopsata vähäisilläkin piirustustaidoilla esim. kuittien valkoisemmille puolille. Toimii.
Tosin harrastajien vähäistä kykyä kysyä neuvoa toisiltaan sopii ehkä vähän ihmetellä.
Uskomattoman sitkeä olet ilkeilemään vieraille . Ja kova kauppamies: ostakaa jotain että saatte kuitteja joitten taakse piirrellä kartta kaupungista. Mutta mistä sää oikeen sitä karttaa kopsaasisit, kun on tässä tullu kerrottua ettei semmoista ollu.
Minäkö ilkeilijä? Uskomattoman sitkeästi täällä kritisoidaan kartan puuttumista, vaikka Antti jo myönsi sen mokaksi... Pari viestiä takaperin laittelin teikälle vastauksena näppärän karttalinkin. Löytyy siis Yo-talon sivulta.
Taidehörhöilyksi alunperin nimetty paneeli kertoo tapahtuman asenteista. Tiitu ja Ville tekevät tosin harvinaisen selväjärkistä sarjakuvaa. Mainittakoon kuitenkin, että jos tekee Suomessa sellaista sarjakuvaa kuin minä ja yrittää tehdä sillä elantonsa,... Pää osuu seinään vähintään viikoittain. Turpiin tulee suunnasta ja toisesta.Ranska-viittaus liittyy siihen, että meitä kritisoidaan usein Suomessa juuri samoista syistä kuin muualla pidetään. Esimerkkinä: ulkomailla teoksiaan julkaisevat tekijät eivät juuri Finlandia-ehdokkaina olleet.
"Esimerkkinä: ulkomailla teoksiaan julkaisevat tekijät eivät juuri Finlandia-ehdokkaina olleet."Entäs sitten? Hyvä ettei kumarrella mihinkään ilmansuuntaan. Sitä tehtiin 70-luvulla ihan riittämiin. Tätä mä ihmettelen suuresti: Jos on menestynyt esim. Ranskassa, niin mitä silloin merkitsee joku Sarjakuva-Finlandia? Eikö se riitä että Euroopasta tulee tunnustusta ja rahaa???
Ja voisin minäkin loukkaantua "Pottunokkapaneeli-nimestä", jos mulla ei olis huumorintajua.Turpaan ottaminen nyt kuuluu itsestäänselvyytenä asiaan, jos haluaa että omista piirrustuksista joku olisi valmis jotain maksamaankin. Sama homma esiintyvillä taiteilijoilla, vaikkapa iskelmälaulajilla tai näyttelijöillä. Pitää olla paksu nahka.
Minusta tuo taidehörhöily on oikein mukavaa vastapainoa teidän yleisesti käytämällenne termille "laatusarjakuva".
Toisaalla, paksumpaa nahkaa kuin Marko Turusella saa tuskin etsiä. Välillä en pysty ymmärtämään, miten mies jaksaa fyysisesti ja henkisesti ylipäätään tehdä sarjakuvia. Sen verran paljon vastoinkäymisiä on taiteilijan kymmenvuotisen uran varrella ollut. Ja paskaa sataa niskaan näköjään nytkin, tasaisen rytmikkäänä nörttiruikulina.
niin, Marko raukka Vuoden teos -palkintoineen ja hattuineen.