Jehna. Kun ekan kerran näin mainoksen DC-spessusta, niin tavallaan oletin että nämä tarinat julkaistaisiin omina, ekstrapaksuina lehtinään. Näyttävät paremmilta hyllyissäkin. Lisäksi ainakin minä tykkään lukea yhtä tarinaa vähän enemmän kerralla, enkä kahdenkymmenen sivun ryppäissä.
Ei sen puoleen. Eilen (kellon ollessa yli puolenyön, joten teknisesti varmaan toissapäivänä) ostin uusimman Megan ja DC-spessun, joka työttömänä on aika kiva viilto lompakkoon. Olin lukenut tarinat jo ennenkin, mutta ostinpa nyt kuitenkin siinä toivossa että ne jopa jatkaisisivat julkaisua. Tosin R:llä katselin, että nyt myynnissä on aika monta tälläistä lehteä. Ultimate Spider-Man, Mega, Spiderman, Ryhmä-X, DC-Spessu...ja mielikuva olisi että unohdin viellä jonkun lehden.. mutta anyway. Aika monta lehteä myynnissä, onko niille kaikille markkinoita?
Viellä tuosta julkaisujutusta. Olisi kiva, kun Marvel kerran julkaisee tarinansa 4-6 osaisina kokonaisuuksina, että ne julkaistaisiin myös tällä tavoin, yksi kokonaisuus per lehti. Niinkuin Mega Marvel teki loppuaikoinaan. Se oli hyvä policy. Tosin tajuan kuinka hyvä se oli vasta nyt kun näin Ultimatesin ekan numeron (Mega 5/2003) jossa ei tapahdu mitään. Jos tämäkin olisi julkaistu 148-sivuisena lämärinä niin olisimme saaneet n. 6:lla eurolla saman volumen joka jenkkilässä maksaa 14 dollaria ja tänne tuotuna noin 20 ekua. Puhumattakaan siitä kuinka paljon mukavampaa olisi amerikkalaisia albumeita ostaneille siirtyä kotimaiseen vastineeseen. Itse omistan Ultimate Ryhmä-X:n ekan volumen englanniksi, enkä raaksi maksaa 5+ euroa tarinoista joista puolet omistan ilman surkeaa käännöstä...Mutta ei.
Ja viellä lopuksi. LOPETTAKAA DC SPECIAALI-ANTOLOGIA JA SIIRTYKÄÄ YKSI HAHMO PER LEHTI TYYLIIN TAI TUPLATKAA SIVUMÄÄRÄ. Kiitos.
Magic Fantasykään ei myynyt ja mun ei ole kovin vaikea arvata miksi. CrossGenillä on hyviäkin lehtiä, joten miksi valita ne huonot? Ja miksei jatkaa Vertigon stuffilla kun oli aloitettu, vaan siirryttiin CG:n alunperinkään... ja nyt väsymys saa mut ihan sekaisin. Pahoittelen sekavuutta, kapseja, off-topicia ja kaikkea muuta roskaa jota en jaksa poistaa nyt enkä myöhemmin editillä. Koittakaa kestää, oli pakko saada tuo ulos.