Kirjoittaja Aihe: DC-spesiaalit  (Luettu 128706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
Re:DC-spesiaalit
« Vastaus #15 : 20.02.2004 klo 02:34:16 »
Onko Markkinoita? Ennen tuli parhaimmillaan 12 nroa Hämistä, 12 nro Ryhmä-X:ää ja Marvelia ja Sarjakuvalehteä 9-12 nro molempia plus pari kolme spesiaalia Marvelia ja siihen muutama DC-spesiaali ja Batmanit päälle. Mutta se oli Mail-Man aikaa, ihan oma tarinajatkumonsa, menetetty lapsuuden kultainen kesä, jonka muistot eivät kellastu, koska palstat oli painettu valmiiksi keltaiselle pohjalle.

Mihin ihmeeseen ne markkinat on kadonneet?

...ja vastaan tähän: Ryhmä-X:n markkinat ovat osin kadonneet, kun yhden sankaritiimin sijaan koitetaan rahastaa kahdeksalla, siten että jokaista X-tiimiä olisi pakko seurata, toisilla kiinnostus on haihtunut kun jatkumot laitetaan parin vuoden väliin uusiksi, markkinoille tuodaan milloin 2099, Ultimate, Light ym. versioita suosikkihahmoista.

DC:llä olisi ihan yhtäpaljon hyvää julkaistavaa matskua kuin Marvelilla, mutta jotenkin asenne on täällä jämähtänyt Hämärilinjalle (nimenomaan lukijoissa)

Jotain Dark Horsea on ihan turha tarjotakaan tällä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #16 : 20.02.2004 klo 10:24:02 »
Juu. Mäkin vähän toivoilin, että Valtakunta ois julkaistu omissa lehdissään (paras ois ollu Marvelsin tapainen kovakantinen, niin ois Rossin maalaukset päässy oikeuksiinsa).
Mutta olisin silti ostanut myös Batmanin ja Teriksen.

Byrne muutes kertoi foorumillaan, että JLA:n numeron 94 (Byrnen/Claremontin eka) tilaukset on tähän mennessä ollut yli 50% normaalia isommat (todellinen myynti nähdään tietenkin vasta, kun lehti on ilmestynyt) ja ilmeisesti 10th circle ponkaa siis "Lee-vyöhykkeelle" (kuten Byrne itse asian ilmaisi). Mahtaiskohan käydä niin, että se nähtäisiin Suomessakin...? No, tuskimpa. Jatkuis kuitenkin toi DC -sarja Egmontilla ensi vuonnakin, niin siinäkin olis jo tarpeeksi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #17 : 20.02.2004 klo 17:37:02 »
Niin ja sitten kun DC-lehti olis aikansa jatkunut niin sinne vois alkaa pikkuhiljaa hivuttamaan wildstorm-universumin tarinoita. Esim. Sleeperiä:)

Mutta henkilökohtaisesti pidän kyllä antologioista. Esim Judge Dredd Megazine toimii loistavasti. Hyllystä löytyy myös neljä ekaa numeroa CrossGenin Forgea. Sojourn, Negation, Meridian, Crux ja Path kuukausittain reilun 200 sivun paketissa. Hintakin oli jenkkilässä vain 9.95$, joten rahalleen ainakin sai vastinetta. Omistani tosin maksoin yhteensä 4 taalaa, on se ebay mukava paikka :)
huuto.net kohteeni

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #18 : 20.02.2004 klo 21:18:33 »
CrossGenin paras sarjis on kuitenkin ylittämättömästi Route 666, joka on aivan mahtava.
Ja Sleeper ja Team Achilles ovat mahtavia. Jännityksellä odottelen ensimmäisen TPB:ä ja jälkimmäisen kaks ekaa jo omistankin :) Ovat kyllä surullisen ohuita.

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #19 : 20.02.2004 klo 21:43:52 »
Route 666 rulaa  kyllä. Irtonumeroina se löytyykin kokonaisuudessaan. Samoin sleeper. Ne jotka eivät siihen ole tutustuneet niin mars ostamaan ensimmäinen albumi.

Ja Losers, parempi toimintaleffa kuin useimmat toimintaleffat:)
huuto.net kohteeni

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 21.02.2004 klo 11:17:38 »
Kenen mielestä käännös Sandman => Hiekkamies sukkaa?

Minun ainakin. Mitä lie suomentaja ajatellut.

Joka tapauksessa lehti oli hyvä. Terikseltä en paljoa odottanut ("voi ei, taas joku uudelleenkerrottu syntytarina"), jonka takia se pääsi yllättämään positiivisesti. Eihän siinä, ainakaan tässä osassa, kerrottu tuttuna juttuna muuta kuin Kryptonin räjähdys. Leinil piirsi mielestäni paremmin kuin Ryhmä-X:ssä, tai sitten tyylinsä vain sopi tähän tarinaan paremmin.

Batman-jutullakin oli hetkensä. Tosin lapsuudenystävän tapattaminen olisi toiminut paljon tehokkaammin jos kyseinen lapsuudenystävä olisi esitelty lukijoille joskus aikaisemmin kuin tämän tarinan alussa. Viimeinen sivu oli Leeltä oikein onnistunut.

Paras tarina tuli viimeisenä. Odotan innolla mihin Valtakunta tästä kehittyy.

Mitä tulee antologiamuotoon, ei se häiritse mua ollenkaan. Ehkä jopa päinvastoin pidän siitä; jutun loppuun sijoitetut cliffhangerit pääsevät näin oikeuksiinsa. Ja minähän ostan aina kaikki läpyskät joiden kannessa lukee "DC", joten pakko-ostattamista tämä ei mulle oo... Joillekin muille on.

Jossakin puhuttiin DC-Spesiaalista uutena julkaisuna, mutta haluan ehdottamasti viilata pilkkua ja todeta, että sehän on vanha lehti joka oli vain kuuden vuoden tauolla.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #21 : 21.02.2004 klo 13:20:44 »
Kyllä minun puolesta tuommoinen "monta tarinaa lehdessä" tyyppinen julkaiseminen on ihan OK.  20 sivun paketeissahan ne jutut on tarkoitettukin luettaviksi.

Miksi tuo muoto ei sitten täällä menesty?

Noh, ensinnäkään se ei sovi satunnaisille irtonumeronostajille.

Kalma. Minun mielestä yksi parhaista lehdistä ikinä. Mutta ihan vahingossa aloin lukemaan. Ensimmäiset numerot karkoitti mut ns. "oikealla" kauhumateriaalilla. Kannet jatkoivat samalla linjalla vaikka sisältö vaihtuikin. Jos joku osti kansien perusteella, pettyi.

Magic Fantasy. Aloitettiin lehti Books of Magicilla, jatkettiin Witchblade-tyyppisellä isotissihömpällä. Ne jotka alusta piti, kaikkosivat muutoksen yhteydessä. Löysivätkö potentiaaliset uudet asiakkaat lehden, jonka äärestä  heidät oli aluksi hyvällä sarjakuvalla karkoitettu.

Mutta kyllä pilkkominen voi toimiakin! Ehkä kuitenkin parhaiten täytesarjoina. Esim. Hämiksen takana Daredevil, Teriksen perässä JLA,  X-Miehet Ihmenelosten jatkiksena.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 21.02.2004 klo 14:56:07 »
Magic Fantasy. Aloitettiin lehti Books of Magicilla, jatkettiin Witchblade-tyyppisellä isotissihömpällä. Ne jotka alusta piti, kaikkosivat muutoksen yhteydessä. Löysivätkö potentiaaliset uudet asiakkaat lehden, jonka äärestä heidät oli aluksi hyvällä sarjakuvalla karkoitettu.

Tuossa tapauksessa linjanmuutos oli vieläkin radikaalimpi kuin aikoinaan Kalmassa. No, Rmäen mukaan Books of Magic ei myynyt, joten siinähän se syy vaihdokseen oli. En sitten tiedä, onko kustantamolle jotenkin helpompaa pistää vain yksi uusi lehti vuodessa ulos tai jotain. Itsestä tuntuisi että olisi ollut fiksumpaa pistää Books of Magic omaa nimeään kantavina spesiaaleina ulos, ja sitten GrossGeniä omalla nimellään. Tällöin sekaantumisen vaara olisi ollut pienempi. Mutta todellakin, GG:n Miekka & Tissi -fantasia ei kyllä kolahtanut yhtään. Hirveesti kliseitä eikä mitään muuta.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 23.02.2004 klo 09:54:31 »
Meitä suomalaisia lukijoita on hemmoteltu niin kauan kuin muistan paksuilla kokoelma sarjakuva paketeilla, että tälläiset kolme jatkotarinaa yksissä kansissa ei ainakaan sovi minulle. Olisin halunnut lukea Hushin loppuun jo nyt enkä vasta joskus ensi syksynä.
Teristä en olisi ostanut itse  ,mutta lukenut ainakin(en pitänyt tarinasta ja jos olen yksin mielipiteeni kanssa ei haittaa mutta en ole koskaan pitänyt Leinin kuvituksesta vian sietänyt)
Rossi taide olisi ansainnut ehdottomasti kovat kannet.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #24 : 23.02.2004 klo 14:16:31 »
Minua ei niinkään haittaa että tarina ei edisty nopeasti (olen lukenut kaikki ilmestyneet numerot nyt pyörivistä tarinoista, ostelen vain että olisi omana), mutta ne ei näytä niin hienoilta hyllyssä, kun ovat tuollaista palapeliä.
Minäkin hehkutin Kingdom Comea kaverilleni joka VARMASTI pitää Rossin kynänjäljestä ja tarinasta, mutta yhtä varmasti vihaa Batmania ja Birthrightia. Eikä hän varmasti ole ainoa; kysymykseksi jää ostavatko he lehden josta puolet on lukukelvotonta (heidän näkökulmastaan). Lehti saataisiin paremmin kohdistettua mikäli ne olisivat omissa julkaisuissaan.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #25 : 23.02.2004 klo 14:31:12 »
Kenen mielestä käännös Sandman => Hiekkamies sukkaa?

Kenties Marvelin ja DC:n hahmot on sekoitettu toisiinsa. Kun ovat samannimisiäkin. Marvelin Sandman (jolla on hiekkavoimat) suomennetaan Hiekkamieheksi.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #26 : 24.02.2004 klo 14:18:25 »
Ai, että kuka ostaa?

No minä ainakin. Olen päättänyt kannattaa tuota "riistäjä-Egmonttia" ettei se vaan missään nimessä lopeta sarjakuvien julkaisemista, joten ostelen lähestulkoon kaikki julkaisut uusina. Eipä noissa divareissa kyllä sarjakuvat tunnu tällä hetkellä paljon liikkuvankaan.

Samaa mieltä olen siitä, että lehtien hinnat tuntuu välillä aika kovalta.

Kun eilen lukaisin täältä, että DC-spessu on ilmestynyt niin kipaisin kotiin kaupan kautta. Ja illalla lukaisin ennen nukkumaan menoa sen terisjutskan. Ei oikein lämmittänyt mieltä tuo avaus. Alkaa pikkuhiljaa tympiä  systeemi jossa sankareiden synnyt ja välivaiheet pistellään uusiksi vanhoja taustoja kuitenkin mukaillen. En enää edes muista monesko versio tämä on teriksestä!

Ei sen puoleen onhan se välillä kiva lueskella näitä "mitäs jos"-tarinoita, mutta aloittaa nyt parin vuoden välein aina uusi "aika-jatkumo" käy kyllä korpeamaan. Kai niitä uusia lukijoita saa houkuteltua muillakin tavoin.

Täytyy illalla lueskella lisää. Loppulehteen en voi pettyä. Siitä pitää Lee ja Ross huolen.

t: Zippo

ps. Ai niin tuo lehden muoto ei minua haittaa mutta mielestäni tälläiset "jatkuu ensi numerossa"-lehdet ei ole olleet suomalaiseen makuun. Korjatkaa jos olen väärässä
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #27 : 24.02.2004 klo 22:08:50 »
Nolosti oli pilkottu tarinat. Olisi minun(kin) mielestäni toimivampa, jos olisi vähän enemmän samaa stooria yhdessä lehdessä. :P

Tässä mielipiteeni sisällöstä:

Synnyinoikeus:

Ei kerinnyt kunnolla edes alkaaan, mutta vähän oli ponnettoman oloinen minun mielestäni. Teräsmies on muutenkin mielestäni parhaimmillaan silloin, kun ottaa Batmanilta kuokkaan oikein kunnolla.

Hush:

Onnettoman lyhyt pätkä, mutta onneksi meno oli ihan viihdyttävää ja kuvitus aivan mieletöntä. Odotan jatkoa innolla.

Valtakunta ja voima:

Pidän Rossin kuvituksesta aivan humputisti. En tunne DC:n universumia yhtä hyvin, kuin Marvelin, joten ei kolissut yhtä kovaa, kuin Marvels, mutta odotan silti jatkoa. Pidän tällaisista tavallisen tallaajan perspektiivistä kerrotuista stooreista jos ne esitetään näin tunnelmallisesti.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #28 : 25.02.2004 klo 21:09:14 »
Aika mielenkiintoista... iskäni soitti tänään Egmontillle tarkoituksena vaihtaa Megan tilaus (jossa ei enää julkaista yhtään mun suosikkisarjoistani - eli Tuomaria, Daredeviliä, Rautamiestä eikä Ihmenelosia...) tähän DC-spesiaaliin, ja he siellä väittivät, ettei kyseinen lehti edes ole Egmontin julkaisema???  :o  :o

Mistä tällainen tiedonpuute asiakaspalvelussa oikein voi johtua? Vai eikö uusia lehtiä koskaan pysty alkaa tilata heti ensimmäisen lehden ilmestymisen jälkeen? Kauanko siinä sitten yleensä kestää, että niiden tilaus  tulee mahdolliseksi? Eli koska pitäisi uudemman kerran ottaa yhteyttä Egmontiin?

Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Miten tämä livahti?
« Vastaus #29 : 13.08.2004 klo 16:13:00 »
Hittolainen. Osui divarissa käsiin DC Spesiaali. (En keksi mitään tarkempaa numeroa, etukannesta ei löydy ja selässä ei ole mitään.)

Läpyskässä on tarinat

Teräsmies: Synnyinoikeus
Batman - Hush: Kuolleet
Valtakunta ja voima: Taivaalla liitää

Viimeisellä sivulla luvataan Valtakunnan ja voiman päätösjaksoa Lokakuussa.

Pikkuteksti viivakoodin päällä: PAL.VKO 2004-42 (tarkoittaako tuo että tuote palautetaan pois myynnistä viikolla 42???)

Mitä tässä nyt on niin ihmeellistä, kysytte tietysti.

EN OLE MOKOMAA LEHTIKIOSKISSA NÄHNYT! Ja olen kyttäillyt sarjishyllyjä muutamassakin Tamperelaisessa liikkeessä.

Siis: Koska tämä ilmestyi?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.