Muistelinkin että tästä oli jo olemassa vanha ketju... nostetaan nyt, kun tässä välillä on tullut mielenkiintoista tavaraa kovissa(kin) kansissa.
Mun mielipiteeni kansista on muuttunut vuosien saatossa. Olen lukenut sarjiksia 70-luvulta lähtien, ja mulle oli käytännön syistä iskostunut päähän tietynlainen asenne: sarjakuva, ansiokaskin sellainen, on pehmeäkantinen. Nyt kun kovakantisiakin on julkaistu vähän laajemmin, ajatukset ovat kääntyneet siihen että haluaisin mieluummin kovakantisia.
Päällimmäinen syy tähän on se, että mulle sarjakuva on kestohyödyke, eikä kulutustavaraa, kuten joillekin muille tässä ketjussa. Mä nautin niistä, kuten muistakin ostamistani kulttuurituotteista, vuosikymmeniä. Ja mä inhoan sitä että niin monet liimaselkäiset sarjakuvat hajoavat käsiin (tää ongelma on lähinnä koskenut Suomi-julkaisuja, ulkomaiset TPB:t ovat kestäneet aikaa ihan toisella tavalla).
...eli vastaan ton ylimmän vaihtoehdon. Vaikka on kiva löytää hyvää halvalla, maksan kyllä laadusta - yli kolmekymppiä ei tunnu yhtään pahalta hinnalta (esim. Vartijoista ja Alan Moore-kokiksesta).