Kirjoittaja Aihe: Kenen joukoissa seisot, mihin kerhoihin kuulut?  (Luettu 22048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Kenen joukoissa seisot, mihin kerhoihin kuulut?
« : 16.06.2003 klo 12:04:00 »
Täällä kun on näitä hauskoja paljastus-threadeja niin aloitetaanpa vielä yksi. Eli kertokaa ihmiset mihin fanikerhoihin olette menneet skidinä tai vähän vanhempana liittymään? Löytyykö jäsendiplomeita plakkarista?

Jostain syystä tulin liittyneeksi ainoastaan Hopeanuoli kerhoon. Saikohan sieltä jotenkin niin mahtavat edut tai jotain. Se markkinointi oli siihen aikaan rajua, edellä aikaansa, väittäisin. Oli oheistavaraa ja tapahtumiin osallistumista. Se varsinainen sarjakuvalehtihän vaikutti jo siihen aikaan hiukka köpöltä. Taisin tykätä siitä kun siinä oli niin paljon matskua.

Mustanaamiokerhon salakirjoitusta tulin ratkoneeksi ilman sitä ratkaisuavainta. Muuten olen ollut tosi huono lähettelemään mitään kirjeitä tai piirroksia julkaistavaksi mihinkään lehteen. Ihmetyttää.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
Vs: Kenen joukoissa seisot, mihin kerhoihin kuulut?
« Vastaus #1 : 16.06.2003 klo 12:36:48 »
Minä olin Mustanaamiokerhon kultajäsen. Ja kaiketi ylpeä siitä.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 16.06.2003 klo 13:05:50 »
Minä olen myös Mustiskerhon kultajäsen, ja passitkin on tallella. Vanhat Herrat-passikin on. Suomen Sarjakuvaseuraan on tullut kuuluttua vuodesta 1979. Turun sarjakuvakerhossa olen kai vieläkin, ei sitä lakkautettukaan ole, se ei vain liiku enää..
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 16.06.2003 klo 13:08:47 »
Minäpä olen sijoittunut kolmanneksi lapsuudenaikaisen talonyhtiön järjestämissä Muumi-peikko hiihtokisoissa! ;D (Osallistujia taisi olla jopa neljä, pikataivalta 50 metriä...)
« Viimeksi muokattu: 16.06.2003 klo 13:09:52 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #4 : 16.06.2003 klo 16:18:01 »
Kuuluin aikoinaan sekä Hopis- että Mustiskerhoihin ja olin jopa jonkin aikaa Sarjakuvakerhossakin Hyvinkäällä! Saimme kaverin kanssa väsättyä tasan yhden stripin sarjakuvaa joka sijoittui USA:n sisällissotaan, heh, se oli aika outo.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #5 : 16.06.2003 klo 18:15:07 »
Hassua, en oo koskaan kuulunut mihinkään fanikerhoon. Mustiskerhon alajaosto Hippiankkapääkallomustikset perustettiin tosin opiskeluaikana, mutta sekin kuivui äkkiä ja oli vitsi.
Suomen sarjakuvaseuraa en pidä fanikerhona.
Erikseen on nämä omaehtoiset toiminnat ja sitten kustantajan tms taholta järjestämät kerhot.
Eli ei Roope-sedän miljonääriklubia, Mustis - tai Hopeanuolikerhoa. Ruotsin ankisteihin liityin joku vuosi sitten, mutta sinnekin on nyt jäänyt jäsenyys uusimatta. USA:laiseen Barks-klubiinkaan en ole liittynyt, kun jäsenmaksu tuntui kalliilta.

Timo

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #6 : 17.06.2003 klo 04:05:04 »
Toistaiseksi on jäänyt kuulumatta kerhoihin. Mitäköhän kerhoja, jos mitään, on nykyään olemassa? Yhdenlaisia kerhoja nämä tämmöiset palstatkin, mutta peräänkuulutan semmoisia lehdissä näkyviä kerhoja. Siis onko sellaisia enää?

mikko jylhä

• Vieras
« Vastaus #7 : 17.06.2003 klo 13:35:53 »
DragonBallissahan oli pyyntö, että kersat ottaisivat yhteyttä heti kun oma dragonball-kerho on perustettu.
monikohan likainen setä otti yhteyttä..

Jaakko Pehkonen

• Jäsen
  • Kvaak *hik*
« Vastaus #8 : 18.06.2003 klo 12:50:59 »
Kuuluin Roope-sedän Miljonääriklubiin, jäsenkorttikin on tallella !
Mail-Manin pyörittämiin Ihmeneloset-, Hulk- ja Hämähäkkimies-kerhoihin olisi ollut kiva kuulua...
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 18.06.2003 klo 13:42:46 »
Hopeanuoli-kerholainen tervehtii kaikkia muita paikallisia intiaaneja.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #10 : 18.06.2003 klo 15:05:07 »
Kultapossukerho? Joo siihen taisin kuulua. Parhaat sarjat sarjakuva mulle myös tuli pienenä, mutta se ei tainnu olla kerho vai oliko?

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #11 : 18.06.2003 klo 18:12:16 »
Tjaa, lienenkö sittenkin kuulunut yhteen kerhoon, vähän mutkan kautta tämä nyt menee, mutta edesmenneellä KOP:lla oli aikoinaan Jeans-club, johon kuuluin. Jäsenlehtenä ilmestyi Hakki Hamsteri, sarjakuva- ja puuhalehti. Ennakkoaineiston perusteella ehdin luoda itselleni vahvan kuvan siitä, että Kaapo Hönni (vai mikä se nimi nyt olikaan) on se joka myöhemmin osoittautui Hakki Hamsteriksi, ja Hakki se, joka tulikin olemaan Kaapo. Ensimmäinen lehden tultua taisin ihan porun päästää, kun maailmankuvani vastaisesti Hakki olikin se lyhyt ja ruskea, ja se pitkä tyyppi Kaapo. Sama maailmankuvan mullistus kävi aiemmin Asterixin ja Obelixin kanssa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #12 : 19.06.2003 klo 21:36:40 »
Minäkin olin kultapossukerholainen ja nautin Joonaksen piirtämistä lehden kansista ja sarjiksista. Tää oli vaa sillee kiero, että en muista itse liittyneeni siihen. Joko vanhempani muiluttivat minut mukaan tai sitten lehti tuli automaattisesti kun tietyn ikäinen ja oli tili kärrynpyörä pankissa?!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Patrick Wester

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #13 : 23.06.2003 klo 16:36:08 »
Mitäs niitä sarjakuvalehti-kerhoja aikoinaan olikaan? Mustis- ja Tarzan-kerhoihin tuli luonnollisesti aikoinaan kuuluttua ja niitten salakieliviestien selvittäminen oli tuiki tähdellistä puuhaa. Taisi muuten Pyhimys-lehdessäkin olla pyhimyskerho? Passit ja koodiavaimet katosivat itseltäni jo kauan sitten, mutta jostakin syystä tulin vielä 90-luvulla ilmoittaneeksi kaverini vasikankokoisen labradorinnoutajan Mustanaamio-kerhoon. Syytä en kuollaksenikaan muista. Posti toikin eläimelle sitten komean kerhopassi (vai oliko se diploomi) "Ramses Hurskaisen" nimellä. Koska jäsen-diploomissa oli varattuna tila kerholaisen kuvalle, kaverini otti mustetta ja kastoi labradorinsa tassun siihen aikomuksenaan läntätä tassunkuva valokuvalle varattuun tilaan. Valitettavasti eläin kuitenkin luuli että nyt aletaan leikata kynsiä ja sai hepulin. Niitä tassunkuvia sitten jynssättiin parketista ja seinistä seuraavat puoli vuotta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 26.10.2003 klo 12:14:27 »
Hei, eikö kukaan kuulu Jasso-Glubiin?

Sen lisäksi historiastani löytyy Roopen Miljonääriklubi, diploomikin lienee tallella. Ja Kultapossukerho.