Kirjoittaja Aihe: Kenen joukoissa seisot, mihin kerhoihin kuulut?  (Luettu 22049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
Vs: Kenen joukoissa seisot, mihin kerhoihin kuulut?
« Vastaus #15 : 26.10.2003 klo 13:04:42 »
Mustanaamio-kerhoon pronssijäsenenä  :), kateeksi käy noita kaikkia hopea- ja kultajäseniä täällä. Tunteeko kukaan muuten ketään joka olisi kehdannut lähettää naamataulunsa Mustiksen jäsenpalstalle, minä en.  :P

Sitten tietysti kuuluin Marlin Mehukatti-klubiin ja Syppi kerhoon, mutta siihen nuo taitavat jäädäkin.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #16 : 26.10.2003 klo 23:45:53 »
Liityin jossain välissä kansakoulun ekoja luokkia Kultapossukerhoon, koska liittymällä sai vapaalippuja piirrettyihin; pätkiksiin eli nonareihin. Eli katsomaan Disneyn ja Warnerin animaatioita nonstoppina:-) - erosin heti kun lippuja ei enää tullut.

Jäsenyys hävetti, piirretyt ei. Samasta syystä olen kuulunut koulun raittiusseuraankin.

Varsinainen seuraava "jäsenyys" tais olla Suomen Sarjakuvaseuran jäsenyys, 1978 -> ikuisesti. Sitten Elmun jäsenyys, 1980- jonnekin 1990 asti. Sitten Uusi Akti ry:n jäsenyys about 1984, sillä pääsi Natsalle katsomaan bändejä. Helsingin Science Fiction -seuran jäsenyys about alusta asti. Sarjakuvantekijät ry:n jäsenyys alusta asti.

Ja tietysti kuulun Pupuankkakerhoon.

EDIT: Oliko se joku jäsenyys, jonka sai tilaamalla Merten Salaisuudet -lehden. Siitä mulla oli diplomikin kapteeni Cousteaun allekirjoituksella.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2003 klo 00:04:28 kirjoittanut [kivi] »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #17 : 27.10.2003 klo 10:59:29 »
Mmmm... pienenä taisin kuulua kirjakerhoon ja kultapossuihin. Kerhotoiminta ei koskaan oiekin ole kolahtanut. Olen aina tehnyt mieluummin jotain omin päin, kuin ohjatussa kerhotouhussa. Kurssit ym. ovat aina tietenkin eriasia.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Izzy

• Jäsen
  • iip
« Vastaus #18 : 27.10.2003 klo 11:38:50 »
Kuuluin minäkin aikoinaan Jeans-Clubiin ja suurin osa Hakeista on
edelleenkin tallella. Vanhimmat ja pari uusinta ovat kadonneet
jonnekin. Jopa Basic-kielen opetusoppaat löytyvät! :)

Varmaan jossain laatikossa on myös vanhoja farkkukantisia
tilikirjasia. Ja arkun päällä istuva Roope -lipas tietenkin!
Punaisena kuten kuuluu.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #19 : 12.11.2005 klo 12:02:27 »
Otetaan tänne nyt tämmänen nosto liittyen ajankohtaiseen ilmiöön:
Tänäpäiväinen Taloussanomat paljasti, että Tarja Turusen potretti löytyy Mustiksen Kuvanurkasta. Valitettavasti kyseisen lehden numeroa ei kerrota, mutta bongareille tiedoksi, että Kiteen tyttö näyttää kuvassa noin 10 vuotiaalta (tai alle). Vieressä on jäsen 4047 (Malminiitystä).
Lehti spekuloi sillä kostaako Kävelevä aave mahdollisesti Turusen erottamisen, ja lainaa lopuksi vanhaa viidakon sanontaa: "Mustanaamio on ystävilleen uskollinen".
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #20 : 12.11.2005 klo 14:38:09 »
Koskaan en saanut aikaiseksi omaa Mustanaamiokerhon alajaostoa - kukaan ei leikkiny mun kaa - niin en sitten viitsinyt liittyä ollenkaan. Öö, tyhmä kysymys, vieläkö Mustanaamiokerho on olemassa? Entä alajaostoja?

Miljonääriklubissa kyllä olin. Diplomin ja jäsenkortin pitäisi olla vieläkin tallella. Ei ole kyllä kukaan tullut sanomaan että olisin erotettu, joten lienen sitten jäsen vieläkin.

Nyt aikuisiällä olen taas kiinnostunut järjestötoiminnasta ja olen liittynyt Klu Klux Klaniin ja AA-kerhoon. Edellinen on jonkinlainen supersankarikerho, puvuista päätellen ja jälkimmäinenhän on tietenkin Aku Ankan fanikerho. Se kyllä pitää mainita että kovin innokkaita tuntuvat nämä ankkakerholaiset olevan dokaamaan, mitä olen juttuja heidän tapaamisissaan kuullut.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #21 : 16.11.2005 klo 11:02:51 »
Mustanaamiokerhon kultajäsen (tietenkin) ja Hämähäkkimieskerhoon tuplajäsenenä. Jälkimmäinen johtuu siitä että kun ei ekaa diplomia tullut about 6-8 viikon odottelun jälkeen niin otin Semiciin yhteyttä ja sitten viikon sisällä sain kaksi diplomia. No onhan Hämikselläkin seittisingot molemmissa ranteissa...

Kaikki diplomit SAATTAVAT vielä olla jossain laatikonpohjalla tallessa, mutta olen kyllä hieman skeptinen asian tiimoilta.

Niin ja tietenkin olen S.P.A.T. -agentti.

Emiliia

• Jäsen
« Vastaus #22 : 13.07.2010 klo 11:38:31 »
Öö, tyhmä kysymys, vieläkö Mustanaamiokerho on olemassa? Entä alajaostoja?

Kun tähän ei ole tullut vastauksia, niin onko tästä nyt pääteltävissä, että Mustis-kerhoa ei enää ole? No voihan höh.

Piti liittää kaveri siihen synttäriyllätykseksi...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #23 : 18.07.2010 klo 23:54:31 »
Juuri numero tai pari sitten Mustanaamio-lehdessä selitettiin, että kerhopalsta lopahti kun lehden pitkäaikainen suomentaja ja toimittaja jäi eläkkeelle kymmenen vuotta sitten.

Nykyinen Mustiksen artikkelimateriaali on pääosin ruotsista käännettyä, toki varsin hyvin suomalaiseen versioon toimitettua. 

Eikä oo ennää Jasso-glubiakaan... saati Kultapossukerhoa, jonka jäsenlehden kannet piirsi muinoin Joonas, vaikka en uskonut niitä suomalaisen piirtämiksi. (Niin aivan aivan - sanokaa nyt että olivatkin Savolaisen piirtämiä, mielenne kuitenkin tekee...) 

Suomen sarjakuvaseuraan pitää tietenkin kuulua. Suomen länkkäriseuraan myös ja Black Racer Appreciation Society of Helsinki:n. Sarjakuvantekijöihin, Turun sarjakuvakerhoon, SARViin, ja ja... onhan näitä kaikkia.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2010 klo 01:50:39 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 19.07.2010 klo 01:30:47 »
Ja Jope Pitkäne Puutsi Sössäejötiin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #25 : 19.07.2010 klo 01:51:40 »
Ja Jope Pitkäne Puutsi Sössäejötiin.

Helteellä meinaa itsestäänselvät asiat unhottua ensin. Tietenkin olen senkin juu.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #26 : 02.02.2012 klo 02:38:32 »
Joo en ole paljon kerhoissa ollut, mutta nämä muistan.
Varmaankin ihan tarhaikäisestä asti olin Säästöpankin Kultapossukerhossa...sieltähän sai sen kultaisen säästöpossun, jonka menin hajoittamaan kun tahdoin karkkirahaa...mutsi oli kyllä vähän vihainen.
Kotiin tuli kultapossulehti ja säästämällä sai kai pisteitä ja jonkun onnenlantin.

KOP eli Kansallis-osake-pankin Jeans-kerho on myös tuttu ja Hakki-lehti, mut yhtään lehteä ei ole enää mulla...outoa!

Jos muistatte pikkuiset leikkiautot, niin Matchbox-autot oli kaikista laadukkaimmat 80-luvulla. Olin jossain Matchbox-kerhossa ja sieltä tuli lelulehtikin kotiin.
Niin tietysti on myös Alkon Etikettiklubi, johon kuuluin 10 vuotta sitten, sieltä tulee vieläkin sähköpostia.
Koulussa yläasteella ja lukiossa oli joku elokuva-kerho...käytiin kattomassa leffoja ja keskusteltiin henkeviä.

Nykyään en ole missään kerhossa...en ainakaan muista olevani. En kyllä haluisikaan olla...ei vaan aika riitä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 02.02.2012 klo 13:23:02 »
En ole kuulunut muuhun kuin SYPPI-kerhoon, mikä oli sinänsä itsestäänselvä valinta koska lähin SYP-konttori sijaitsi kivenheiton päässä.

Säästölippaan lisäksi sain kotiin SYPPI-lehden jota muistelen lämmöllä. Siinä oli artikkeleita mm. luonnosta ja ympäristöstä muutenkin, musiikkipalsta jossa kerrottiin sen hetken kuumista suomalaisbändeistä, nuorten ajatuksia ym. Jotain pikku novellejakin taidettiin julkaista.

Sitten oli Hannu Kuukkasen piirtämä sarjakuva Pii, joka syntyi lukijakilpailun tuloksena. Lukijoita pyydettiin ideoimaan lehdelle maskotti, ja joku poika piirsi robotin joka sai nimekseen Pii. Sarjakuvat olivat sivu kerrallaan julkaistuja jatkotarinoita, joissa Piin lisäksi seikkailivat ainakin keksijäprofessori ja jokin Piin kannoilla herkeämättä vipeltänyt pikkuotus. Mieleeni on jäänyt seikkailu, jossa aikakone tuli tempaisseeksi professorin Alexander Graham Bellin aikaan juuri kun tämä oli keksinyt puhelimen. Tällä puhelimella proffa otti yhteyttä Piihin ja pyysi palauttamaan takaisin nykyaikaan. Eikä seikkailu tähän jäänyt...

SYPPI-lehdellä oli ruotsinkielinenkin vastine nimeltä FIFFI, mutta minä sain suomenkielisen vaikka olen suomenruotsalainen.

Valitettavasti niin säästölipas kuin SYPPI-lehdetkin ovat hävinneet teille tietymättömille. Kerhoon liittymisen muistan, mutten sitä miten ja miksi jäsenyyteni loppui.

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 02.02.2012 klo 13:40:32 »
Tunteeko kukaan muuten ketään joka olisi kehdannut lähettää naamataulunsa Mustiksen jäsenpalstalle, minä en.  :P
Totta kai lähetin, ja kaverikin lähetti. Molemmat julkaistiin. Sen jälkeen ei enää mikään oikein kiinnostanut, saavutin kai liian paljon liian nuorena.  :'(

Epis

• Kuvernaattori
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 22.06.2012 klo 00:02:39 »
Meillä oli serkkujen kans oma Star Wars-fanikerho penskoina. Jäseniä oli parhaimmillaan 4. Jäsenkortti saattaa olla vielä tallessa jossain.
"Aika tavarat kauppaa." ja "Paljon kanssa aina pärjää, mutta vähän kanssa voi tehdä huonoa." - Rauha-mummo (1920-2013)