Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TexKiller

• Jäsen
Vs: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #900 : 29.03.2013 klo 06:28:18 »
Taitavat ärrät keskittyä vaan kaljan, limun, karkin ja tupakin myyntiin.
Mitä ilmeisimmin ja veikkauksen peleihin. En kerää itse Parkeria ainankaan vielä mutta viime kesänä työkaveri ei löytänyt Parkeria oikein helpolla vaikka helsingissä asutaankin. Ärriltä ei eikä natsannut s-markettikaan. Oli reissu keskustan suomalaiseen kirjakauppaan tai libriconiin tehtävä.

Ärrillähän oli aikoinaan erittäin mittava sarjakuvavalikoima ja oli myös satunnaisia jenkki-importteja marvelilta ja dc:ltä tarjolla mutta nyt näyttää tarjonta aika vaatimattomalta jopa suomenkielisten osalta...

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #901 : 03.04.2013 klo 10:24:24 »
Käytyäni läpi muutaman K- ja S-marketin sekä viisi R-kioskia uusin Parker löytyi Prismasta. Läpikävin kyseiset potentiaaliset myyntipisteet niinkin syrjästä kuin Helsingistä ja Espoosta. Työvoitto! Ilmeisesti myyntipisteitä on entisestäänkin supistettu, sillä viime numero löytyi vielä munkkivuoren ärrältä.

Neljän tarinan sisällöt eivät taaskaan pettäneet laadullisesti. Ensimmäinen tarina kosketteli ihmisen (sivistyksen) ja luonnonvoimien (villieläinten) suhdetta, jonka järkyttäjät kokivat klassisen nemesiksen. Toinen tarina oli eräänlainen "veijaritarina", joita Berardi on aikaisemminkin käsikirjoittanut. Parker satuilee kieli poskessa kohtaamisestaan Buffalo Billin kanssa ja toivorikas lehtimies kirjaa eeppisen tarinan ylös. Taas syntyi ajalle tyypillinen myyttinen lännenfiktio. Hauskassa tarinassa saattaa ehkä vilahtaa Parkerin isän menneisyyttä valottava fakta (voi kyllä olla osa Kenin tarinoimaa posketonta satua): Kenin isä taisteli Meksikon sodassa (1846-48) legendaarisen Zachary Taylorin joukoissa.

Kolmas tarina oli kokonaisuuden "kevein", eli perinteinen murhamysteeri. Viimeisen tarinan, Puoliverisen, jatkoa saakin sitten odottaa "vain" puoli vuotta. Jäi kutkuttavaan tilanteeseen (vältän tässä juonipaljastuksia).

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #902 : 03.04.2013 klo 14:40:36 »
Rauman Prismassa ei ollut. Ei auta kuin aloittaa se perhanan metsästys jälleen.
Ärsyttävää, kun joutuu kissojen ja koirien kanssa hakemaan jotain uutta julkaisua.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #903 : 03.04.2013 klo 15:37:10 »
Rauman Prismassa ei ollut. Ei auta kuin aloittaa se perhanan metsästys jälleen.
Ärsyttävää, kun joutuu kissojen ja koirien kanssa hakemaan jotain uutta julkaisua.

Monnankadun R-kioskiin jäi kolme. Se on Lehtipisteen sivujen ( http://www.lehtipiste.fi/fi/default.aspx ) mukaan ainoa Rauman seudun 50:stä pisteestä, jossa niitä on ( ja oli viime kerrallakin -  tosin ainoa oli pahasti runneltu ). Mainitsin siellä asiasta kiitellen kädet ristissä, joten eiköhän seuraavakin numero löydy sieltä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #904 : 03.04.2013 klo 18:00:47 »
J.T. Chancen ja mkivimaki metsästelevät hiki hatussa eri myyntipisteistä Parkeria.

Toivottavasti tietävät että Lehtipisteen sivujen kautta voi hakea missä kaipaamaansa lehteä tms on myynnissä niin saa spistettua hakua vain niihin paikkoihin jossa tuotetta pitäisi ylipäätään löytyä...

OM

• Jäsen
« Vastaus #905 : 03.04.2013 klo 18:07:37 »
Täällä Hesasssa olen Ken Parkereihin törmänny  kun olen liikkunut kartsalla.  En sillä silmällä tarkoituksella  ole  noita  etsinyt,  kun en niitä  itse lainaan osta huonojen piirtäjien ja piirrosjäljen takia. Mut kyl noita eteen on tullut.
Vaikeaa varmasti pienemmistä kaupungeista löytää, joissa on ehkä vain 1 kpl R-kioskeja ja 1 isompi marketti.
Joten tervetuloa Hesaan asumaan. Ken Parkereita löytyy. Plus puolena täällä asumisessa on se, että vuokrien ja ruuan jälkeen ei jää rahaa Ken Parkereihin ja muihinkaan  >:( >:( . On senverran kallis kaupunki asua. Tosi on!
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013 klo 18:11:04 kirjoittanut Orjan May »

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #906 : 03.04.2013 klo 18:26:34 »
Täällä Hesasssa olen Ken Parkereihin törmänny  kun olen liikkunut kartsalla.  En sillä silmällä tarkoituksella  ole  noita  etsinyt,  kun en niitä  itse lainaan osta huonojen piirtäjien ja piirrosjäljen takia.

HUONOJEN piirtäjien??? Ivo Milazzohan on yksi kaikkien aikojen mestareista. :)

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #907 : 03.04.2013 klo 18:34:11 »
Milazzo on kerrassaan huippu, mitä ei toki voi sanoa kaikista Ken-piirtäjistä. Sulavaa ja herkkää jälkeä. Ehkä Orjan sekoittaa johonkuhun toiseen?

Todella harmi, että vakio-ostajilla on vaikeuksia saada julkaisua käsiinsä jopa isoissa kaupungeissa. Kai myyntipaikkoja voi pyytää tilaamaan sitä?

Kaverini mainitsi, että tuon Buffalo Bill -jutun viivoissa on pahaa piikkilankaa. Itselläkin on läpyskä hankittuna, mutta vielä lukematta. Eikä minulla ollut vaikeuksia löytää sitä lehtipisteistä. Taitaa siis Parkerin tarjonta jakautua maassa omituisen epätasaisesti.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #908 : 03.04.2013 klo 20:12:50 »
Täytyypä katsoa sieltä Monnankadun ärrältä. Jos ei löydy, niin täytyy viiltää ranteet auki ja hypätä kanaaliin :)

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #909 : 04.04.2013 klo 09:31:54 »
Täytynee ottaa neuvosta vaarin ja lopettaa summittainen juoksentelu kaupoissa, jos kerran lehtipisteen sivuilta löytyy eksaktit tiedot Parkerien myyntipaikoista. Täytyy vaan sitten jatkossa keksiä uusia liikunnan muotoja.

Parkerin kuvittajista (taas) sen verran, että mielestäni Trevisan sopii mainiosti Milazzon rinnalle. Ymmärrän, että jotkut selkeää ja perinteistä esittävää (anatomisesti ja teknisesti korrektia) taidetta arvostavat "konservatiivit" saattavat vieroksua Milazzoa; mies kun ei loihdi kaikia ruutujansa selkokielelle. Tyrmättiinhän esim. impressionistitkin aluksi, koska maalauksista aistittavaa tunnelmaa pidettiin vaikeasti ymmärrettävänä. Oltiin totuttu joko romanttiseen tai realistiseen tyyliin.

Wladislaw

• Jäsen
« Vastaus #910 : 04.04.2013 klo 10:28:19 »
Tampereella tuntuu Sokos olevan varsin luotettava paikka löytää lehtipistesarjakuvia.

OM

• Jäsen
« Vastaus #911 : 04.04.2013 klo 11:31:28 »
J.T.Chance,

Esitit kommentin Milazzon tyylistä piirtää juuri kuin itsekkin ajattelin. Juuri tuo, että hän ei loihdi ruutuja selkokielelle ja hahmot eivät aina ole sillein...miten sen nyt sanoisin etten loukkaa Milazzon kvaakkilaisia faneja mitenkään (Sampsa ja kumppanit).. >:D,  anatomisesti oikein piirretty. Lisäksi en pidä hänen tavastaan piirtää ihmisten kasvoja. Sanoisin että ne ovat minusta rumia.
Nimi ja saavutetut meriitit eivät aina tarkoita hyvää piirros viivaa. Mutta tarinoiden kirjoittajat ovat aivan mahtavia Ken Parkerissa. Olen senverran kahlannut aineistoa läpi, että näin todella on. Niissä on herkkyyttä, jännitystä, käsitelty tiettyjä elämän jokapäiviäisiä teemoja koskettavalla tavalla, on tragedioita ja sitten syvällisiä ajatuksia, jotka pistää miettimään.
Mutta Milazolle piirrustaidoista asteikolla 4-10 niin annan 4 +.  ::) :-[
« Viimeksi muokattu: 04.04.2013 klo 12:16:05 kirjoittanut Orjan May »

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #912 : 04.04.2013 klo 12:14:49 »
J.T.Chance,

Esitit kommentin Milazzon tyylistä piirtää juuri kuin itsekkin ajattelin. Juuri tuo, että hän ei loihdi ruutuja selkokielelle ja hahmot eivät aina ole sillein...miten sen nyt sanoisin etten loukkaa Milazzon kvaakkilaisia faneja mitenkään (Sampsa ja kumppanit).. >:D,  anatomisesti oikein piirretty. Lisäksi en pidä hänen tavastaan piirtää ihmisten kasvoja. Sanoisin että ne ovat minusta rumia.
Nimi ja saavutetut meriitit eivät aina tarkoita hyvää piirros viivaa. Mutta tarinoiden kirjoittajat ovat aivan mahtavia Ken Parkerissa. Olen senverran kahlannut aineistoa läpi, että näin todella on. Niissä on herkkyyttä, jännitystä, käsitelty tiettyjä elämän jokapäiviäisiä teemoja koskettavalla tavalla, on tragedioita ja sitten syvällisiä ajatuksia, jotka pistää miettimään.
Mutta Milazolle piirrustaidoista asteikolla 4-10 niin annan 4 +.   ::) :-[

Milazzo on taiteilija, sarjakuvataiteilija. On varmasti paljon piirtäjiä, jotka osaavat piirtää anatomisesti parempia ihmisiä kuin Milazzo, mutta heidän kuvituksensa on silti tylsää ja "kuollutta".  He eivät pääse koskaan kuvallisena kertojana ja taiteilijana samalle tasolle eivätkä kykene saavuttamaan samaa herkkyyttä.

Tämä erottaa taiteilijan hyvästä piirtäjästä. 

OM

• Jäsen
« Vastaus #913 : 04.04.2013 klo 12:25:02 »

Minusta taiteilija ja sarjakuvataiteilija ei ole sama asia. Ne ovat kaksi erilaista osaamisaluetta. Taiteilija ei välttämättä kykene sarjakuvalliseen ilmaisuus ja sitten päinvastoin. Mitä Milazzoon tulee, niin olen samaa mieltä siitä, että graafisena tarinan kertojana hän on hyvä.  Eli siis kuinka hänen luomansa sarjakuvallinen toteutustapa kulkee eteenpäin sarjakuva ruuduissa. On sitten tosiaan toinen asia, millainen on lopputulos.  Tarinaa hän osaa viedä eteenpäin.
Minä koen karvaana iskuna munille sen, että jos kasvot piirretään huonosti kuten totesin Milazzon tapauksessa.
Suurimmalle osalle Ken Parkerin fanikunnalle ei ole merkitystä sillä, kuinka tarina on piirretty. Etupäässä he eivät keskity lainkaan itse kuvaan,  vaan heidän silmänsä seuraa intensiivisesti tekstiä ja dramatiikka ruudussa sivuutetaan nopeasti. Kuvat ovat heille ikäänkuin tekstin jatkumo jolla ei ole maailmaakaatavaa merkitystä.

Itse huomaan tämän seikan. Jos tarina on piirroksellilsesti huono, sivuutan kuvan ja seuraan tarinaa. Mutta sitten jos piirrojälki on minusta hyvää, silmäni viipyvät itse ruudussa enemmän ja saan ruudusta enemmän elämyksiä. En tiedä osaanxs selittää tätä oikein nyt.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #914 : 04.04.2013 klo 12:58:21 »
Suurimmalle osalle Ken Parkerin fanikunnalle ei ole merkitystä sillä, kuinka tarina on piirretty.

Tätä en menisi allekirjoittamaan. Jos tarina on huonosti piirretty, niin kyllä se heti syö sarjakuvanautintoa. Milazzon työt eivät ole mielestäni huonosti piirrettyjä. Ne ovat mestarillisia. Hehkutan myös hänen ainokaistaan Tex Willeriä hautaan saakka. Ken Parkerin piirtäjäkaarti muutenkin on kovaa tasoa, mutta kyllä Milazzo sieltä edukseen kohoaa.
"Tex-tieteen yli-morisco"