Kirjoittaja Aihe: Dragon Ball  (Luettu 55675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DB kiinnostunut

• Vieras
Re:Dragon Ball
« Vastaus #45 : 30.01.2004 klo 21:35:18 »
Ilmestyykö DB sarjakuvat aina kuukauden ensimmäinen perjantai vai miten? Ja kun edellä oli joku nähnyt uusint DB pokkaria niin oliko se 6 vai 5? Onko kellään tietoa noista neljästä aikaisemmasta että mistä niitä saa? Tammiko niitä viimeksi julkaisi? Mahtaisikohan heillä olla niitä vielä varaston perukoille että jos lähettäisi kirjeen tyyliin:"oon ultimate db fani, saanko ne neljä ensimmäistä pokkaria pliiiiis?".

Äskönen kirje oli läppä, jos joku ei tajua itse sitä :P

db-fani

• Vieras
« Vastaus #46 : 03.02.2004 klo 20:39:46 »
Minun mielestäni ne sopimattomat kohdat dragon ballissa ovat parasta sen takia minä ostan niitä sarjakuvia.

petteri

• Jäsen
  • hik!mitäs siinä pullossa taas oli
« Vastaus #47 : 06.02.2004 klo 15:56:55 »
5 osa oli hyvä vaikka se sensoroitu olikin odotan innolla 6 osaa.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #48 : 07.02.2004 klo 21:40:52 »
Löysin sen lopulta, sieltä mistä olen useimmat muutkin Dragon Ballini löytänyt, nimittäin Nesteen huoltoasemalta!

Kutonen oli viihdyttävää lukemista. Siinä silti jonkin verran alkoi toistua sama kaava. Onneksi siinä näytettiin taas sitä aivastus tyttöä (nimeä en muista) se saa aina naurattamaan! Ja oli siinä paljon muitakin hauskoja kohtauksia. Toriyaman liioittelevat piirroksetkin saavat joskus naurahtamaan! Onko Akira Toriyoma kokonaan piirtänyt, tussannut ja käsikirjoittanut kaikki Dragon Ballit?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 15.02.2004 klo 22:48:16 »
Dragonballin kahta uusinta osaa näyttää olevan yllin kyllin Akateemisessa kirjakaupassa, ainakin Turussa, ja tietenkin lastensarjakuvien joukossa. Eli jos ei kioskeista löydy suunnistakaahan kirjakauppaan.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #50 : 16.02.2004 klo 22:35:44 »
Onko Akira Toriyoma kokonaan piirtänyt, tussannut ja käsikirjoittanut kaikki Dragon Ballit?

Ne on niitä julkisia salaisuuksia. Mikäli yleinen kaava pätee, niin Itse Tekijä raapustaa hahmot ja ahkerat pellen pikku apulaiset riipustavat taustat. "Bird Studio" joka tapauksessa nimessään sisältää sen oletuksen, että henkilökuntaa on.

Ehkäpä täällä, tuolla, tai toisaalla joku todella tietääkin asian oikean laidan.

Edelleen naurattaa Kimagure Orange Roadin jakso, jossa kissaksi itsensä piirtänyt Izumi Matsumoto saa tarpeekseen raapustelusta, jättää kolme apulaistaan studioon oman onnensa nojaan, ja häipyy Chiban rannalle seikkailemaan hahmojensa kanssa.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Antti Valkama

• Vieras
« Vastaus #51 : 03.03.2004 klo 15:51:06 »
Onko Akira Toriyoma kokonaan piirtänyt, tussannut ja käsikirjoittanut kaikki Dragon Ballit?

Ei ole. Jaappanissa hiukankin menestyksekkäillä sarjakuvapiirtäjillä on assistentteja, jotka auttelevat juuri esim. tussauksessa, joskus myös taustojen piirtelyssä. Käsikirjoituksesta en uskalla mennä sanomaan...

Inuyasha

• Jäsen
« Vastaus #52 : 10.03.2004 klo 20:23:06 »
 En tiedä onko tämä oikea paikka mainita asiasta, mutta huomasiko kukaan muu, että Dragon Ballin taso laski roimasti kuudennen kirjan jälkeen? Itse asiassa hoksasin syynkin siihen; Etusivulla (missä on julkaisu, kustannus jne. tiedot) lukee:"Muutamia kohtauksia on muutettu alkuperäisestä taiteilijan suostumuksella" Tosi ärsyttävää... ainakin itseeni vetosi juuri Dragon Ballin paikoin "tuhma" huumori.
Vein haluamasi nimimerkin JO vuonna 2004! Muahahahaa!

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #53 : 10.03.2004 klo 21:16:01 »
Muutoksia on tehty jo viidennestä kirjasta lähtien, eli kun sarja palasi tauolta. Tuhmuuksien peittely on periaatteessa ikävää, mutta muutokset edustavat niin pientä osuutta kirjojen sisällöstä, että lukunautinnon merkittävän vähenemisen syyt ovat varmasti aivan muualla. Ja minä itse en ole mitään sellaista huomannut.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #54 : 11.03.2004 klo 01:00:00 »
Itse muistelen aikoinani keskustelut kavereiden kanssa. Olin juuri silloin erityisen ihkuna Sandmaniin, ja perustelin miksi se oli parempi kuin Ranma. Kavereiden (jotka olivat aivan varmoja olevansa oikeassa, ja jotka olivat juuri aloittaneet animella ihkuilun (tämä oli kaksi vuotta sitten)) perustelivat Ranman paremmutta sillä että Rumiko piirsi ja kässäsi homman yksin ja juttu ilmesty viellä VIIKOTTAIN. En viittinyt väittää vastaan, vaikka sen takia monta argumenttia hävisinkin.
Tiedän, koko lähtöasetelma on naurettava, tässä paremmuuskisassa siis.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2004 klo 01:00:33 kirjoittanut Justen »

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #55 : 06.04.2004 klo 19:49:17 »
Vol. 8 puuttuu näemmä teksti "Muutamia kohtauksia on muutettu alkuperäisestä taiteilijan suostumuksella."
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

Hassan

• Uusi jäsen
« Vastaus #56 : 31.05.2004 klo 00:39:59 »
Noh,  täytyy kai sitten alkaa etsimään numero kasia. Toivottavasti löytäisin jostakin sen...

Akateemisestahan tuotaa näkyy saavan, eli jos satut pyörimään Helsingissä, Turussa tai Tampereella, niin voit käydä sen sieltä hakemassa.

Postitse ei liene uuden hankkiminen järkevää. Vaikuttaa lähes poikkeuksetta olevan, vähintään 4€ postikulut.

Fanaatikko

• Vieras
« Vastaus #57 : 07.07.2004 klo 15:10:26 »
Ajattelin tuassa vaan että onko ne Dragon Bool
1&kakkonen oikeesti harvinaisuuksia?
Jostain luin.. Meikullapa ompi ne! ;D ;D ;D
Paljonkohan niistä maxetaan?
Meikä muuten aikoo kerätä ne kaikki neljäkytkaks.
En mä vaan tiedä miks. 8)

DB Fan förevö

• Vieras
« Vastaus #58 : 07.07.2004 klo 15:17:45 »
Mugava nähdä että täällä on myös DB faneja,
kun kaikki netti-n00bit sivuillaan sepustaa että se on varhaisteineille suunnattua pehmobornoa! Yhyyhyy! :(

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #59 : 07.07.2004 klo 21:47:39 »
kaikki netti-n00bit sivuillaan sepustaa että se on varhaisteineille suunnattua pehmobornoa!
Vastapainoksi meillä onkin asiantuntijat, jotka sanovat että se on "todella kovaa".  ;D
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.