Olen odotellut paria tarinaa, enkä ole enää edes varma, ovatko ne Barksin. Viimeksi olen lukenut niitä ehkä 15 vuotta sitten. Mielestäni kaikki ovat ilmestyneet siinä vanhassa Aku Ankan parhaat -albumisarjassa. Mulla ei ole mitään hajua tarinoiden nimistä, joten kuvailen ne pintapuolisesti ilman pahaa spoilausta:
1) PIM - olet hypnotisoitu. Pojat leikkivät "kopteripyssyllä", joka hypnotisoi Akun. Tästä olen varma, että se on Barksin tarina. Ei muistaakseni ole vielä tullut Kootuissa?
2) Hannun suurin, häpeällinen salaisuus. Hannulla on kassakaapissaan eräs asia, jota hän ei kehtaa näyttää Akulle ja Roopelle. Olen aina mieltänyt tämän tarinan varhaiseksi Hannu-seikkailuksi, joka olisi Barksin käsialaa. Onko näin?
3) Aku ja Hannu matkaavat kilpaa maailman ympäri 80 päivässä ei-nykyaikaisin menetelmin. Mielestäni tämä on ehdottomasti paras Akun ja Hannun välinen kamppailu ja tarina on muistaakseni melko pitkähkö. Myös Iines ja pojat ovat kuvioissa mukana. Aivan huikea seikkailu, mutta onko Barksin työtä?
Muistaakseni samassa albumissa (kansikuva oli tuo 80 päivää -seikkailu, albumin kannessa Aku kohtaa intialaisen norsun ohjaajineen) oli myös tarina Akun bodausinnosta, jolla saavuttaa Iineksen suosio. Tätäkään tarinaa en muista nähneeni Kootuissa.
Voisiko joku Barks-tietäjä valaista meikäläistä, tattis!