Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640267 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1155 : 24.08.2009 klo 14:05:49 »
Pelko pois, lappu tuli! ;D

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1156 : 26.08.2009 klo 12:52:08 »
Nyt ei ole mukana montaa meikän supersuosikkia, toki muutama on. Mutta pitää lukea eka ja sitten arvioida tarkemmin ;D
Je suis alle kuuden euron pizza!

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1157 : 26.08.2009 klo 13:03:31 »
Barksit kyllä ehtaa timanttia, mutta Jippesin piirrostyyli ei oikein itseäni miellytä.
Eikös tuon Officer for a day:n piirrellyt Strobl aikoinaan ?
Näytti niin pirun oudolta Jippesin piirtämänä.
Tottumus on tietysti toinen luonto, mihin aikanaan oppi. Itseäni Jippesin uustulkinnat mm. tehdas- ja dinosaurusjutuista (nimiähän en nyt muista, kun kirjat ovat kotona) viehättivät melko lailla. Silloin kun luin ne 1970-luvun alussa Aku Ankoista, jo poikasella oli sellainen tuntu, että näin hyviä tarinoita, mutta piirrostyö vähän niin ja näin.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1158 : 26.08.2009 klo 21:41:23 »
Nyt ei ole mukana montaa meikän supersuosikkia, toki muutama on. Mutta pitää lukea eka ja sitten arvioida tarkemmin ;D

Tuo Junttapurin maharadjan juttu jaksaa aina naurattaa.
Ja Roopen varallisuuden ero seuraavana tuleviin yrittäjiin tulee kyllä selväksi :)

AT-Man

• Jäsen
« Vastaus #1159 : 27.08.2009 klo 01:09:25 »
hurr durr, enpäs muista mutta onko jo jossain kirjassa ollu se Inkojen kulta jakso?
Kaeaek!

Tarkastaja Tars

• Jäsen
« Vastaus #1160 : 27.08.2009 klo 09:40:41 »
Tuo Junttapurin maharadjan juttu jaksaa aina naurattaa.

Hassua muuten kuinka "Itkevä merimies"-käännös on päätetty säilyttää samalla kun joidenkin muiden klassisten käännösten peukalointia perustellaan sillä että uusi käännös on uskollisempi alkuperäiskielelle.

Minä en saanut viime yönä nukutuksi lainkaan kun ajattelin ja surkuttelin sitä pientä sympaattisen oloista kaveria Junttapuri-jutun väkijoukossa joka ei enää sanonutkaan "Toi heppu on kuulemma maailman rikkain mies".  Mitä hänkin mahtaa tästä kaikesta ajatella, kaveriressukka.

TT

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1161 : 27.08.2009 klo 22:36:45 »
Hyvä viikonloppu tiedossa. Mulla on pullo 18 vuotista viskiä. Ajattelin korkata sen samalla kun alan lukea ysi boksin kirjoja.  :)
"Tex-tieteen yli-morisco"

K.I.P

• Jäsen
« Vastaus #1162 : 27.08.2009 klo 23:34:33 »
Hyvä viikonloppu tiedossa. Mulla on pullo 18 vuotista viskiä. Ajattelin korkata sen samalla kun alan lukea ysi boksin kirjoja.  :)

Muista olla läikyttämättä sitä kirjoille ! ;)
Tulisi tuplavahinko !! :(

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1163 : 28.08.2009 klo 09:23:39 »
Voi olla, että itku pääsisi :)

Ville70

• Jäsen
« Vastaus #1164 : 29.08.2009 klo 23:25:18 »
Löysin pari virhettä osan 29 tarinaluettelosta.
Eihän nämä sinänsä vakavia ole, mutta harmillisia tällaisessa kokoelmassa.

Ensinnäkin sivun 45 tarinasta "Officer for a Day" väitettään, ettei sitä ole aiemmin julkaistu Suomessa. Tuo on julkaistu vuonna 1973 (nrot 4-5) nimellä "Päivä lainvartijana".

Vähän vastaava virhe on sivun 113 tarinan "Let Sleeping Bones Lie" kohdalla. Tuosta sanotaan, että se on julkaistu vuonna 2005 Aku Ankka -lehdessä. Tämäkin tarina on kyllä julkaistu lehdessä jo 1970-luvulla, nimittäin vuonna 1972 (nrot 30-31) nimellä "Jättiläislisko Kolossaurus".

« Viimeksi muokattu: 29.08.2009 klo 23:32:03 kirjoittanut Ville70 »

K.I.P

• Jäsen
« Vastaus #1165 : 30.08.2009 klo 15:03:30 »

No menikö koko pullo, vai säästitkö puolikkaan 10 boxille ? ;)

Tuliko Barksiin vielä uusi, entistä parempi ulottuvuus laadukkaan juoman keralla ? :)
Olisiko tässä nyt kyseessä nautinnon maksimointi ?

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1166 : 31.08.2009 klo 09:01:03 »
No menikö koko pullo, vai säästitkö puolikkaan 10 boxille ? ;)

Tuliko Barksiin vielä uusi, entistä parempi ulottuvuus laadukkaan juoman keralla ? :)
Olisiko tässä nyt kyseessä nautinnon maksimointi ?

Nautinnon maksimointia, kyllä! Eikös se ollut Ronkaisen Timppa, jonka mielestä opuksia pitää lukea seeprannahkasohvalta parasta konjakkia siemaillen. Koska olen olen enempi viskimiehiä, niin tämän likemmäksi suositusta en kyennyt :).

Ja kyllä sitä voiteluainetta säästyi vielä mukavasti. Itse asiassa en päässyt ysikirjaakaan edes puoliväliin. Näytti muuten lukemien/selailun perusteella siltä, että Karhukopla onnistui kolttosissaan keskimääräistä huomattavasti usemmin ja paremmin juuri tässä ysikirjassa.

filosofem

• Uusi jäsen
« Vastaus #1167 : 01.09.2009 klo 15:38:20 »
Olen odotellut paria tarinaa, enkä ole enää edes varma, ovatko ne Barksin. Viimeksi olen lukenut niitä ehkä 15 vuotta sitten. Mielestäni kaikki ovat ilmestyneet siinä vanhassa Aku Ankan parhaat -albumisarjassa. Mulla ei ole mitään hajua tarinoiden nimistä, joten kuvailen ne pintapuolisesti ilman pahaa spoilausta:

1) PIM - olet hypnotisoitu. Pojat leikkivät "kopteripyssyllä", joka hypnotisoi Akun. Tästä olen varma, että se on Barksin tarina. Ei muistaakseni ole vielä tullut Kootuissa?

2) Hannun suurin, häpeällinen salaisuus. Hannulla on kassakaapissaan eräs asia, jota hän ei kehtaa näyttää Akulle ja Roopelle. Olen aina mieltänyt tämän tarinan varhaiseksi Hannu-seikkailuksi, joka olisi Barksin käsialaa. Onko näin?

3) Aku ja Hannu matkaavat kilpaa maailman ympäri 80 päivässä ei-nykyaikaisin menetelmin. Mielestäni tämä on ehdottomasti paras Akun ja Hannun välinen kamppailu ja tarina on muistaakseni melko pitkähkö. Myös Iines ja pojat ovat kuvioissa mukana. Aivan huikea seikkailu, mutta onko Barksin työtä?

Muistaakseni samassa albumissa (kansikuva oli tuo 80 päivää -seikkailu, albumin kannessa Aku kohtaa intialaisen norsun ohjaajineen) oli myös tarina Akun bodausinnosta, jolla saavuttaa Iineksen suosio. Tätäkään tarinaa en muista nähneeni Kootuissa.

Voisiko joku Barks-tietäjä valaista meikäläistä, tattis!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1168 : 01.09.2009 klo 15:47:54 »
Olen odotellut paria tarinaa, enkä ole enää edes varma, ovatko ne Barksin.

1) PIM - olet hypnotisoitu. Pojat leikkivät "kopteripyssyllä",

Hypno Gun eli Vaarallinen lelu. Kootut nro 4.

2) Hannun suurin, häpeällinen salaisuus. Hannulla on kassakaapissaan eräs asia,

On Barksia. Onnen kantamoinen, Gladstone's Terrible Secret. Myös nelosboksissa.

3) Aku ja Hannu matkaavat kilpaa maailman ympäri 80 päivässä ei-nykyaikaisin menetelmin.

Tämä ei ole Barksia. Muistaakseni Ben VerHagenin piirtämä, kirjoittajaa en muista. Disneyn klassikot -albumi.

Timo

filosofem

• Uusi jäsen
« Vastaus #1169 : 01.09.2009 klo 16:49:22 »
Jessöör, kiitos Timo nopeasta vastauksesta!

Näyttääkin siltä, että olen lukenut Kootut nro 4:n "hieman" huonosti, tosin nyt epäilen, että olenko lukenut sitä ollenkaan. Käsittämätöntä! Hyvä homma kuitenkin, pitääkin heti kaivaa esiin ja nautiskella.

Olen tosiaan todellinen keltanokka noiden muiden piirtäjien suhteen, vaikka Ankkoja on luettu 80-luvulta alkaen. Ben VerHagen ei soita kelloja, mutta pitääkin tutustua tarkemmin josko herralla olisi muitakin miellyttäviä tarinoita.