Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640371 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

xml

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1050 : 26.09.2008 klo 18:34:52 »
Muissa maissahan suunnitelmat pitäisi olla jo pitemmällä, mutta aika huonosti mitään tietoa googlettamalla löytyy. Mutta jotain:
- Ainakin Tanskassa ja Ruotsissa tämä puhelingalluppi on tehty jo helmikuussa.
- Norjan Egmont on ilmeisesti tässä lisäboxiasiassa jotenkin "johtavassa asemassa".
- Tässä vielä eri maiden painosmäärät: 1.800 Danmark, 2.500 Norge, 2.000 Sverige, 3.333 Tyskland, 3.200 Finland.

Lähteitä:

Tanska:
http://www.comicwiki.dk/wiki/Carl_Barks'_Samlede_Værker
http://www.seriejournalen.dk/tegneserie_indhold.asp?ID=3465
http://www.seriejournalen.dk/debat/viewtopic.php?f=12&t=9038
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2924

Ruotsi:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=79

Norja:
http://www.andebyonline.com/forum/1061/38/
http://carlbarks.nxtfiles.com/

(Vinkki: googlen avulla noita voi yrittää kääntää jollekin toiselle kielelle http://translate.google.com)

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #1051 : 26.09.2008 klo 21:36:06 »
Mitenkähän jos nuo boksit olisivat muuten samanoloiset, mutta päätynahka esim. violetti tai punainen?

Minulle riittäisi minimissään jo ihan sekin, että esimerkiksi boksin selkämyksen vaaleansininen ja tummansininen olisivat lisäbokseissa päinvastoin. Ja boksit 11, 12, 13 sijaan  vaikkapa A, B ja C ja itse kirjat myös jotenkin luovasti numeroitu, mikä erottaisi ne samasta lukusarjasta. Perusvärit ja tyylit saisivat minun puolestani olla muuten ennallaan.

Vielä iloisempi olisin, jos lisäboksien nimi ei olisi
CARL
BARKSIN
KOOTUT

vaan vaikkapa
CARL
BARKSIN
MUUT

;)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1052 : 26.09.2008 klo 22:43:27 »
Tai "Carl Barks ekstrat"...?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #1053 : 27.09.2008 klo 17:43:17 »
Tai sit "Carl Barksin apokryfiset kootut"... :laugh:

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Quack

• Jäsen
« Vastaus #1054 : 30.09.2008 klo 18:14:40 »
Toivottavasti kannet tulee mukaan, mutta toivoisin että ne olisivat sillein, että ei molemmin puolin paperia, vaan vain toisella, että ne voisi leikata pois jos tahtoo. Montako kantea Barks on piirtänyt?

Kannatan myös tuota, että laatikot ja kirjat ovat jokseenkin samanlaiset kuin 10, mutta jokseenkin erilaisia ja ehkä nimetty Carl Barksin Kootut Extrat. Mutta kumminkin Koottujen tilaajille, ettei yleiseen myyntiin. Lisäosia koottuihin.

Myöskin harkitkaa tuota, että voisi halutessa jättää jotain kirjoja ostamatta. Mutta ei kannata jättää tärkeätä pois, koska monet saattavat tahtoa ne myös.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1055 : 30.09.2008 klo 18:59:13 »
Toivottavasti kannet tulee mukaan, mutta toivoisin että ne olisivat sillein, että ei molemmin puolin paperia, vaan vain toisella, että ne voisi leikata pois jos tahtoo.

Sinulta ottaisin sakset pois ;). Kyseessähän ei ole mikään normi-Aku, jolla ei nyt niin suurta väliä (vaikka kohtelisin sitäkin huolella...). Ainakaan minä en ilikiäisi edes näyttää saksia bokseille, jotta ne eivät pelästyisi!

Quack

• Jäsen
« Vastaus #1056 : 30.09.2008 klo 19:44:16 »
=D Mitään muita kirjoja en lähtisi leikkaamaan, mutta tuota kirjaa tekisi mieli leikata, varsinkin jos on pelkästään kansikuvia. Mutta tottakai säilyttää kansikuvat sitten hyvin, niin ettei likaannu tai taitu. Osa tauluiksi.

« Viimeksi muokattu: 30.09.2008 klo 19:50:42 kirjoittanut Quack »

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1057 : 30.09.2008 klo 20:38:48 »
Minulle riittäisi minimissään jo ihan sekin, että esimerkiksi boksin selkämyksen vaaleansininen ja tummansininen olisivat lisäbokseissa päinvastoin. Ja boksit 11, 12, 13 sijaan  vaikkapa A, B ja C ja itse kirjat myös jotenkin luovasti numeroitu, mikä erottaisi ne samasta lukusarjasta. Perusvärit ja tyylit saisivat minun puolestani olla muuten ennallaan.

Minä kyllä olen iloinen kun koko sarja on kasassa, ei enää odottelua, rahojen kokoon käärimistä, tarkistusplarauksia yms. Vaan kirjoaja voi lukea rauhassa ja keskittyä nauttimaan tarinoista.  En ole kauhean innostunut ajatuksesta, että jatkoa olisi tulossa, koska koko prosessi odotteluineen ja muineen on rasittavaa. Ja nuo vievät aika lailla tilaakin. Jos jatkoa kuitenkin seuraa, niin todennäköisesti on kestettävä loppuun saakka, kun kerta on aloittanutkin. Pakostakin vaan tulee mieleen, että mitä sitten seuraavaksi. 

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1058 : 15.10.2008 klo 08:22:28 »
Onko kukaan saanut soittoa liittyen lisäbokseihin? Ainakaan minulle ei ole soittoa tullut. Olisikohan jo niin, että asiaa on vetäydytty miettimään toimituksen saunailtoihin?

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1059 : 15.10.2008 klo 08:51:23 »
Onko kukaan saanut soittoa liittyen lisäbokseihin? Ainakaan minulle ei ole soittoa tullut. Olisikohan jo niin, että asiaa on vetäydytty miettimään toimituksen saunailtoihin?

Ei ole mulle ainakaan soiteltu, ilmiselvästi salainen saunasopimus jälleen... 8]

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1060 : 15.10.2008 klo 10:49:40 »
Ei ole soitettu, harmi.....
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1061 : 17.10.2008 klo 18:01:29 »
Ja virhebongari iskee. Kirjassa 16 loppupuolella on tarina, jossa Akusta tulee hotellinjohtaja. Hän saa tehtäväkseen pistää Roopen shekin kassakaappiin. Puhutaan miljoonasta taalasta. Kunnes Aku pian toteaa, että kyseessä on kymppitonni. Jaa taas myöhemmin, että miljoona. Onpas sekavaa. Mainittakoon, että shekki vilahtaa kuvassakin ja siinä on viisi nollaa. Siis satatuhatta. Toki yhden nollan voi hyvällä tahdolla kuvitella olevan Akun peukun alla.

Mutta tämähän ei laske millään tavalla kirjan arvoa :). Ihmettelen vain, että näitä en ole huomannut enempää. Tosi huolellista toimitus- ja käännöstyötä siis.

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1062 : 19.10.2008 klo 21:52:55 »
Ja virhebongari iskee. Kirjassa 16 loppupuolella on tarina, jossa Akusta tulee hotellinjohtaja. Hän saa tehtäväkseen pistää Roopen shekin kassakaappiin. Puhutaan miljoonasta taalasta. Kunnes Aku pian toteaa, että kyseessä on kymppitonni. Jaa taas myöhemmin, että miljoona. Onpas sekavaa. Mainittakoon, että shekki vilahtaa kuvassakin ja siinä on viisi nollaa. Siis satatuhatta. Toki yhden nollan voi hyvällä tahdolla kuvitella olevan Akun peukun alla.

Mutta tämähän ei laske millään tavalla kirjan arvoa :). Ihmettelen vain, että näitä en ole huomannut enempää. Tosi huolellista toimitus- ja käännöstyötä siis.
Sopulivuosi-tarinan lopussa oli vastaava moka. Muistaakseni mittayksiköt olivat menneet sekaisin - kirja ei ole nyt käden ulottuvilla, eli en voi sitä heti tarkistaa.

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1063 : 23.11.2008 klo 22:03:47 »

Kai tämäkin on virhe: tarinassa Aku Koulusalapoliisina (CBK VI, 89), veljenpojat puhuvat ampiaisista, vaikka Akun kuulokkeista ryömii heinäsirkka. Aiemmissa suomennoksissa ötökkä on myös suomennettu heinäsirkaksi. 

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1064 : 23.11.2008 klo 22:56:04 »
Kai tämäkin on virhe: tarinassa Aku Koulusalapoliisina (CBK VI, 89), veljenpojat puhuvat ampiaisista, vaikka Akun kuulokkeista ryömii heinäsirkka. Aiemmissa suomennoksissa ötökkä on myös suomennettu heinäsirkaksi. 

Hassua, mutta "wasps" se on.