Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1020 : 22.09.2008 klo 17:24:13 »
Tuo 180e kuulostaa kyllä edulliselta!
Je suis alle kuuden euron pizza!

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1021 : 22.09.2008 klo 18:16:07 »
"lisäosat" pitäisi julkaista selkeästi omana irrallisena sarjanaan ulkoasua myöten.
Esitin toiveen että lisäjulkaisut poikkeaisivat SELVÄSTI CBL-sarjasta, ja hän ymmärsi asian.

Jestas sentään, en ymmärrä miksi tätä asiaa jankutetaan täällä koko ajan. Ehdottomasti kaikki mahdolliset ekstraosat tulisi julkaista nimenomaan jatkona Kootuille. Eikö niiden sisältö liity aivan oleellisesti Barksiin, ja Koottujen kun piti olla täydellinen Barks-antologia, joten luonnollisin ratkaisu on tehdä pari lisäosaa Koottuihin. Sitä paitsi olisi hölmöä enää aloittaa kokonaista uutta sarjaa kirjoista, jossa ei edes ole yhtä ainutta Barksin ankkatarinaa. Miten sellaista voisi edes markkinoida? Itse en sellaista ostaisi.

En usko, että keskivertotilaaja piittaa hittojakaan, että sarja jatkuisi vielä jokusella laatikolla. Jos tämä pilaa intohimoisimpien keräilijöiden ja sijoittajien yöunet, on tilanne varmaan päinvastainen valtaosalle tilaajista, eli niille Barksin ystäville, joille sisältö legendaarisine sarjakuvineen ja kaikenkattavine taustatietoineen on tärkeintä. Ja mikäli hinta saadaan järkevälle tasolle, kuten näyttää, niin sekään ei muodostaisi estettä suurimmalle osalle jatkaa tilaustaan parin boksin verran. Jos on ihan välttämätöntä erottaa ekstraboksit aiemmista, voisi vaikka kotelon väritystä muuttaa hieman ja lätkäistä kylkiin ”ekstra”-merkinnät.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1022 : 22.09.2008 klo 20:21:54 »
Kuules Cheyenne, tästähän täällä on kitisty, mulle sama tuleeko "samoina",  mutta osalla on huoli että ne "pilaa" CBLsarjan. Hain komprommissia. Itse en tota "sarja tulee olla erillinen" logiikkaa ymmärrä. Olen aivan samaa mieltä kanssasi.

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #1023 : 22.09.2008 klo 21:06:14 »
Jestas sentään, en ymmärrä miksi tätä asiaa jankutetaan täällä koko ajan. Ehdottomasti kaikki mahdolliset ekstraosat tulisi julkaista nimenomaan jatkona Kootuille. Eikö niiden sisältö liity aivan oleellisesti Barksiin, ja Koottujen kun piti olla täydellinen Barks-antologia, joten luonnollisin ratkaisu on tehdä pari lisäosaa Koottuihin. Sitä paitsi olisi hölmöä enää aloittaa kokonaista uutta sarjaa kirjoista, jossa ei edes ole yhtä ainutta Barksin ankkatarinaa. Miten sellaista voisi edes markkinoida? Itse en sellaista ostaisi.

Koottuja markkinoitiin nimenomaan täydellisenä Barksin Ankka-sarjana. Ankka-aiheiset maalaukset vielä ymmärtää (ja ne tulisi itseasiassa jo kuulua tähän 10 boksin sarjaan), mutta Barney-aasit/karhut ja mitkälie pilakuvat eivät liity ankkoihin juurikaan mitenkään. Näiden olemassaolo on ollut tiedossa jo kun koko Koottuja alettiin suunnittelemaan, mutta jotenkin "yllättäen" ne vasta nyt keksittiin lisätä sarjaan. Täytteeksi vielä sitten listauksia ja hakuteoksia, joita ei kirjamuodossa varmaankaan tule monesti selailtua. Silkkaa rahastusta joka pilaa muuten tyylikkään yhtenäisen sarjan. Siksipä suotavaa julkaista erillisenä sarjana, jos nämä on kerta pakko saada pihalle. 
« Viimeksi muokattu: 22.09.2008 klo 21:21:59 kirjoittanut vekka_of_savo »

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1024 : 22.09.2008 klo 21:36:36 »
Hain komprommissia. Itse en tota "sarja tulee olla erillinen" logiikkaa ymmärrä. Olen aivan samaa mieltä kanssasi.

Selvä, tässä on tullut niin paljon kommenttia asiasta, että ei aina pysy kärryillä kuka ajaa mitäkin asiaa. Ja onhan tuossa Vekallakin pointtia, vaikka en ihan samaa mieltä asioista olekaan. No, katsotaan mihin ratkaisuun Sanoma lopulta päätyy. Pääasia että itse sarjakuvat saadaan nyt kunnialla julkaistuksi loppuun asti.

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #1025 : 23.09.2008 klo 08:50:05 »
No, katsotaan mihin ratkaisuun Sanoma lopulta päätyy. Pääasia että itse sarjakuvat saadaan nyt kunnialla julkaistuksi loppuun asti.

Juu, ei tässä kannata vielä hermostua puolin eikä toisin. Enkä itse suinkaan vastusta Barksin muiden tuotosten julkaisua. Luultavasti nekin tulee hankittua, jos vain hinta on oikea suhteessa laatuun. Pääasia että homma hoidetaan tyylikkäästi kuten tähänkin asti, eikä kukaan tunne oloaan rahastetuksi tai "huijatuksi".

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1026 : 23.09.2008 klo 09:31:40 »
Minäkin odotan mielenkiinnolla kuinka tässä käy. Tuo alempi hinta, jos se pitää paikkansa, on ainakin minulle mieluisa yllätys.

Tässä tosiaan uhkaa käydä niin, että lisäboksien sisällöstä ei päästä yksimielisyyteen, vaikka ainakin minä olisin valmis allekirjoittamaan Antin listauksen omalla verelläni. Homma vain on niin, että nuo kymmenen boksia muodostavat niin selkeän kokonaisuuden, että sitä kokonaisuutta ei pysty kovin loogisesti jatkamaan kolmella, kahdella tai kymmenellä boksilla. Nyt onkin alkanut tuntua siltä, että tuo sisältökysymys uhkaa kaataa koko jutun, mikä olisi minunkin kaltaisen "negatiivisen" tilaajan kannalta suuri harmi. Mutta olen kuitenkin ihan varma, että tavalla tai toisella nuo aasit ym. julkaistaan. Ainoa mikä jäisi tosissaan kyrsimään, jos lisäbokseja ei julkaista, olisivat nuo litot, jotka todellakin ovat Barksin ankka-tuotantoa, ja kuuluisivat jo alkuperäisiin bokseihin, kuten joku täällä jo sanoi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #1027 : 24.09.2008 klo 15:32:54 »
Selvä, tässä on tullut niin paljon kommenttia asiasta, että ei aina pysy kärryillä kuka ajaa mitäkin asiaa.

Selvennetään vielä. Minulle kaupattiin 10 boksin kokonaisuutena Carl Barksin ankkasarjoja. Nyt aletaan kesken kaiken puhumaan että BTW, "kokonaisuus" onkin 13 boksia ja kustantaa niin ja niin paljon sovittua enemmän. Maksa tai kokonaisuutesi on epätäydellinen. Koen tämän aika pitkälti "Ai niin, olisitko halunnut autoosi moottorinkin?" -tyyppiseksi kaupankäynniksi.

Jos suhtautuisin asioihin jotenkin maltilla tai järkevästi, en ylipäätänsä tilaisi näin älyttömän kallista sarjaa.

xml

• Jäsen
« Vastaus #1028 : 24.09.2008 klo 18:53:49 »
Selvennetään vielä. Minulle kaupattiin 10 boksin kokonaisuutena Carl Barksin ankkasarjoja. Nyt aletaan kesken kaiken puhumaan että BTW, "kokonaisuus" onkin 13 boksia ja kustantaa niin ja niin paljon sovittua enemmän. Maksa tai kokonaisuutesi on epätäydellinen. Koen tämän aika pitkälti "Ai niin, olisitko halunnut autoosi moottorinkin?" -tyyppiseksi kaupankäynniksi. Jos suhtautuisin asioihin jotenkin maltilla tai järkevästi, en ylipäätänsä tilaisi näin älyttömän kallista sarjaa.

Voit myös palauttaa kaikki kirjat ja saat rahasi kuluineen takaisin. Mikäli sarja jatkuu, tilausehdot eivät ole enää voimassa, joten voit purkaa sopimuksen. Tai ehkäpä tilaajat saavatkin jatko-osat ikäänkuin kaupanpäälle, sillä tilausehdoissa lukee myös: "Täydellisen kokoelman hinta postikuluineen on 1900 euroa."

Onkohan Sanomissa katsottu lainkaan, mitä tilausehdoissa lukee, yleensä sopimukset sitovat molempia sopimusosapuolia. Carl Barksin koottujen jatkaminen on siis eri asia kuin täysin uuden sarjan julkaisemisen suunnittelu, koska Kootuista on olemassa voimassaolevat tilaussopimukset. Ja yleensä, mikäli toinen sopimusosapuoli kaavailee muuttavansa sopimusta, tulee siitä tiedottaa vastapuolta, nyt tässä ollaan aika epämääräisten "huhujen" varassa.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1029 : 24.09.2008 klo 21:29:45 »
Eikö ole yksinkertaista jos jotain lisäkirjoja tulee niin jätätte ne tilaamatta ja sillä selvä. Se on niin hemmetin yksinkertaista. Sen tajuaa jopa portsarikin!

Siis rautalankaa...

EI OLE PAKKO OSTAA
EI OLE OSTOPAKKOA
EI EI EI EI

Ja huomio! Mitään EI ole päätetty, jos teillä käy hyvä tuuri niin mitään ei julkaista ja voitte olla onnellisia!

« Viimeksi muokattu: 24.09.2008 klo 21:31:30 kirjoittanut Dennis »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1030 : 24.09.2008 klo 22:14:26 »
Koen tämän aika pitkälti "Ai niin, olisitko halunnut autoosi moottorinkin?" -tyyppiseksi kaupankäynniksi.

No ei kai noin sentään. Ehkä enempi, "haluasisitko lisäksi dolby-surround -stereot autoosi?".

Timo

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #1031 : 24.09.2008 klo 22:28:47 »
No ei kai noin sentään. Ehkä enempi, "haluasisitko lisäksi dolby-surround -stereot autoosi?".

No ehkä pikemminkin näin, jos auto siis on alunperin myyty minulle kaikilla lisävarusteilla.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1032 : 24.09.2008 klo 22:31:24 »

Siis rautalankaa...

EI OLE PAKKO OSTAA
EI OLE OSTOPAKKOA
EI EI EI EI

Alkaa tuntua siltä, että Dennisille itselleen ei mikään rautalanka riitä. Aina sama jankkaaminen milloin mistäkin asiasta ilman että edes yrittää katsoa asiaa muiden kannalta. Siksipä en enää edes yritä selittää...
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1033 : 25.09.2008 klo 11:41:16 »
Pakko jankata kun ei tunnu asiat menevän perille. Nämä asiat ovat hyvin yksinkertaisia, esim. minä EN osta supersankarisarjakuvaa, koska se ei kiinnosta minua (harvoja poikkeuksia lukuunottamatta), mutta ettepä löydä minua siellä kiukuttelemassa tyylin"uudistuneita supersankareita ei saa julkistaa, koska se rikkoo totuttuja kaavoja jne" tai että "ei saa julkaista väreissä koska ne rikkoo vanhaa perinteistä mustavalkosupersajakuvaa" jne.....

Koska EN juurikaan diggaa supereista, niin olen tehnyt vallan mullistavan ja usokamttoman ratkaisun
Minä EN osta niitä.
Enkä niiden julkaisua vastusta, mitä enempi sarjakuvavalikoimaa Suomessa on, sen parempi.
Eikä niiden julkaiseminen ole minulta pois.

Antaa nyt kaikkien kukkien kukkia vaan...taas!

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1034 : 25.09.2008 klo 12:12:14 »
Ei tarvii huutaa, kyllä kai täällä kaikki lukea osaa...

Jokainen kai osaa ihan itse päättää mitä mahdollisten lisäkirjojen kanssa tekee, ellei ole ns. uusavuton. Tiedän itse tasan tarkkaan mitä lisäkirjojen suhteen teen mutta taidan pitää sen omana tietonani kun täällä näyttää olevan kummallista kuplintaa suorastaan  8]