Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641575 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

jutuahol

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #525 : 13.12.2006 klo 09:42:03 »
Itsekin hain omani eilen Postista. Yksi reunus oli repeytynyt auki ja kotelo näkyi pihalle. Kotona tuota tutkiessa huomasin kuitenkin, että kirjat olivat onneksi priimaa ja kotelossakin vain pientä kulumaa. En taida jaksaa alkaa palauttelemaan.

Kannattaa tosiaan laittaa Sanomalle palautetta paketoinnista, itse juuri laitoin palautteen nettisivujen kautta: http://www.asiakaspalvelu.fi/palaute/

EDIT: pari tuntia palautteen lähettämisen jälkeen tuli sähköpostia, että palaute on ohjattu asiasta vastaavalle henkilölle. Toivottavasti asia korjaantuu seuraavassa boksissa.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2006 klo 14:04:08 kirjoittanut jutuahol »

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #526 : 13.12.2006 klo 09:58:40 »
Ei minullakaan ollut minkään sortin suoja-ainesta laatikon sisällä. Meinasin vielä laatikkoa tohkeissani avatessa leikata teipin läpi sievän viillon setin kanteen, mutta onneksi tältä vauriolta nipin napin vältyttiin. Vaikea sanoa, miten järeitä suojuksia oikein tarvittaisiin. Näköjään nämä boxit ovat huomattavan painavia, eikä niitä tarvitse edes kovin korkealta pudottaa niin vaurioita tulee varmasti. Jotain pakkaukselle on tehtävä, se on selvä, niin moni täälläkin on saanut runneltuja settejä. Tällä menolla on loppujen lopuksi aivan arpapeliä, kuka saa ehjän ja kuka risan paketin.

Magetsu

• Jäsen
  • Ajattelen, siis olen
« Vastaus #527 : 13.12.2006 klo 10:15:26 »
Hmmm...

Näköjään olen sitten erikoistapaus. Maanantaina kävin paketin hakemassa ja kriittisen katselmoinnin jälkeen totesin että mikään kulma ei ollut rypistynyt,taittunut tao kolhiintunut vaikka Ouluun asti toivat.

Paketin pakkaus oli kyllä kieltämättä ala-arvoinen. Saisivat hieman enemmän arvostaa kun on
kuitenkin painonsa arvosta kultaa.

Marko.

Marianne

• Jäsen
« Vastaus #528 : 13.12.2006 klo 10:28:34 »
Höh! Mä sain eilen saapumisilmoituksen ja valtuutin isäni hakemaan paketin tänään. Itse en pysty töiden takia. Nyt alkoi kauhunsekainen odotus: missä kunnossa mahtaa pakettini olla...  :o Olen kyllä sen verran perfektionisti että varmasti palautan paketin jos löytyy isoja vaurioita.
"Before the evening is up, I will have made a complete and total fool of myself, and I hope you get a kick out of watching it." - EP

janskila

• Uusi jäsen
« Vastaus #529 : 13.12.2006 klo 13:04:55 »
Kiitoksia palautelinkistä.
Laitoin sitten palautetta paketoinnista minäkin.

http://www.asiakaspalvelu.fi/palaute/

Toivottavasti ottavat siellä jossain opiksi. Luvattoman paljon näyttää olevan huonoja paketointikokemuksia muillakin.

marko70

• Vieras
« Vastaus #530 : 13.12.2006 klo 13:08:09 »
Hain 3 laatikkoani ja jokaisessa oli vikaa:2 kiristysnauha oli mennyt pahvin sisään koteloihin ei ollut onneksi tullut mitään 1 oli reikä.Katsellessani kirjoja 1 oli jossain mustassa töhnässä ja sen sai pyyhittyä pois.2 boksissa oli kulma vähän kasassa ja pikkurepeämä kulmassa,noi on tulleet jo sanomilla ei postissa.

Kirjat sisällöltään HIENOJA.

Pakkaukseen pitäisi sanomien ehdottomasti panostaa.

Soitin ja valitin pahimmasta "ruttulootasta" muija aikoi soittaa eilen takas muttei ole kuulunut?Saankohan uuden vai miten sekin oikein menee sanoi että yrittää hommata uuden lootan jospas se tulis kun ei soittanut.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #531 : 13.12.2006 klo 13:57:39 »
Sain omani eilen, ja kaikeksi onneksi(ei kyllä saisi olla pelkästään onnen kauppaa, perkules!)ehjänä ja siistinä.
Koska kehuminen ei ole meidän suomalaisten bravuuri, niin todetaan että, jo mainitun pakkamisen lisäksi, kaikki muu paitsi väritys ja tekstaus on ensiluokkaista. Ja nämäkin ovat sitten hyvin minimaalisia mutinoita. Eli kaiken kaikkiaan olen niihinkin melko tyytyväinen.
Tarkennan hiukan.
Väritys ei rasita silmää niinkään räikeydellään tai sopimattomuudellaan, vaan modernisuudellaan. Käännöksien tapaan siinäkin olisi hieman pitänyt tavoitella aikansa henkeä, eikä pyrkiä näyttävyyteen parhailla tämän hetken metodeilla.
Mitä tekstaukseen tulee(siitähän on pamistu jo hiukan aiemminkin), oikeastaan ainoa kritiikkini löytyy sen tyylistä. Jos viitsii vilkaista Kootuistakin löytyviä ruutu-esimerkkejä alkuperäisine tekstauksineen, huomaa kyllä heti mistä puhun. Barks tekstasi pystysuoraan, ei oikealle kallistaen! Mielestäni se ei ole pikku juttu, vaikka jotkut tuntuvat tyytyvän mitenkuten selvään raapusteluun. Tekstaus on olennainen osa sarjakuvan graafista ilmettä, ja sietää tulla aina silloin tällöin nostetuksi esiin nimenomaan näissä ympyröissä.

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

ssipila

• Uusi jäsen
« Vastaus #532 : 13.12.2006 klo 14:48:08 »
Myös minä hain eilen oman pakettini.

Kirjat ovat kyllä ensiluokkaisia. Hieman voi ymmärtää korkeaa hintaa kirjojen osalta.

Pakkaus ei minullakaan ollut suojannut riittävästi. Kotelon yksi yläkulma rutussa ja se oli myös jättänyt pienen jäljen yhteen kirjaan. Soitin Sanoma Magazinesille ja kerroin asiasta. Lupasivat lähettää uuden kotelon. Kirjassa jälki on kuitenkin niin pieni, että sitä en palauta.

Toivottavasti pakkaustapa paranee jatkossa.

sami

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #533 : 13.12.2006 klo 15:25:46 »
Minulle oli yllätys, että Pluto on Barksin ensimmänen disneysarjakuva. Vaan miksi se oli neljäsosa-koossa? Valtava opus piti tuoda nenään kiinni, jotta näki tekstin.

Artikkelit tuntuivat olevan rautaa, vaikkakin puolustuspuhe artikkelien tarpeellisuudelle oli turhan pitkä. Mutta oli se vaan taistelua, että malttoi lukea artikkeleita yli 30 sivua ennen kuin pääsi itse sarjakuvaan käsiksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #534 : 13.12.2006 klo 16:45:45 »
Mutta oli se vaan taistelua, että malttoi lukea artikkeleita yli 30 sivua ennen kuin pääsi itse sarjakuvaan käsiksi.

No oli kyllä. :)

Hyvä on kyllä tuo tapa, jossa Barksia tarjoillaan kolmen eri aikakauden kattauksina. Tyylin ja tarinoiden kehittymisen näkee erittäin selvästi jos vertaa esimerkiksi CBL:n osia I ja XXI.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #535 : 13.12.2006 klo 17:28:40 »
Itselleni nuo artikkelit on koko homman suola, kun kaikki sarjat jo ovat (sattumalta  ::) ) vanhastaan tuttuja. Ihmeellisesti on säilynyt kaikkea vanhaa, mm. Barksin kirjoittama erokirje Disneyn studioille, Willitsin saama vastaus Disneyn sarjakuvaosastolta tiedusteluun Barksin osoitteesta, harvinaisia valokuvia ja uuttakin tietoa!

Timo

pasiip

• Jäsen
  • Monco saves the day, hurraa!
« Vastaus #536 : 13.12.2006 klo 18:25:07 »
Pakkaus ei minullakaan ollut suojannut riittävästi. Kotelon yksi yläkulma rutussa ja se oli myös jättänyt pienen jäljen yhteen kirjaan. Kirjassa jälki on kuitenkin niin pieni, että sitä en palauta.

Kuulostaa samalta kuin minullakin mutta en itse voinut hyväksyä sitä  ;) Olisin varmaankin kolmikymppisenä masentunut pahasti kun  en pitänyt puoliani vaan tyydyin TUOHON! Harmi vain että koko paketti meni vaihtoon eikä jäänyt luettavaa siksi aikaa  :)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #537 : 13.12.2006 klo 18:57:24 »
Prrkeestikku, en pahemmin osaa sanoa! Yksikin vielä joka itkee kun "mun yhden Barks-kirjan kulmassa on ainakin millin klohmo" - niin tietäkää sikiöt että minä tulen uniinne ja TAITAN koirankorville yhden sivun jokaisesta Barks-opuksestanne!
Onhan se älyttömän kallis ja hieno setti ja laatua pitää vaatia, mutta niinku jotain rajaa!
Laminoikaa ne kallisarvoiset kirjanne niin säästytte sormenjäljiltä joita väkisin tulee sivuihin - mikäli uskallatte niitä edes lukea.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

dirty1953

• Uusi jäsen
« Vastaus #538 : 13.12.2006 klo 19:18:16 »
No oli kyllä. :)

Hyvä on kyllä tuo tapa, jossa Barksia tarjoillaan kolmen eri aikakauden kattauksina. Tyylin ja tarinoiden kehittymisen näkee erittäin selvästi jos vertaa esimerkiksi CBL:n osia I ja XXI.
Tervehdys. Kun kaapista löytyvät kaikki ankkarit viittä lukuunottamatta, kaikki isot kirjat, näköispainokset, juhlasarjat, jopa ruotsalaiset näköispainokset vuoteen 1954, niin tuntui vähän hölmöltä vielä tilata "Barksin kootut". Mutta ei ollut postilähetyksessä virheitä ja "setti" oli ihan mukavaa luettavaa. Ja toi hinta on yksittäisenä lukuna suuri, mutta; hei: yhden kirjan hinta on varmaankin kalliimpi, jonka maksoin "Minä Aku Ankasta v. 1973" Ihan käypää kamaa.
Nauttikaa, jotka tilasitte!

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #539 : 13.12.2006 klo 19:19:40 »
Prrkeestikku, en pahemmin osaa sanoa! Yksikin vielä joka itkee kun "mun yhden Barks-kirjan kulmassa on ainakin millin klohmo" - niin tietäkää sikiöt että minä tulen uniinne ja TAITAN koirankorville yhden sivun jokaisesta Barks-opuksestanne!
Onhan se älyttömän kallis ja hieno setti ja laatua pitää vaatia, mutta niinku jotain rajaa!
Laminoikaa ne kallisarvoiset kirjanne niin säästytte sormenjäljiltä joita väkisin tulee sivuihin - mikäli uskallatte niitä edes lukea.

Perkules, uskaltaako tässä enää mennä nukkumaan ollenkaan, ainakaan ennen kuin on saanut hommattua jostain kassakaapin suojaamaan kallisarvoisia kirjojamme hurjalta Vesa-sedältä. Niin, ja laminaatti-ostoksillekin tässä pitäisi kai ehtiä...  :D

Kai millin klohmoja löytyy jokaiselta, mutta kyllä täällä on ollut puhe vähän vakavammista tapauksista. Rupesi tuosta murahduksesta vähän tuntumaan, että Vesa taitaakin olla vain pikkasen kateellinen meille, jotka lähtivät koottuja tilaamaan. Vaikos?