Kirjoittaja Aihe: Ultimaatteja  (Luettu 61795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JV

• Jäsen
Re: Ultimate-sarjat - hyviä vai huonoja?
« Vastaus #105 : 01.06.2005 klo 16:41:13 »
RMäen mukaan Bendisin Daredeviliä ei suomenneta. Piste. Onneksi Goodfellowsin varastoapina on vikkelä jaloistaan...

¤%//(#(  !!! Miksi ihmeessä? Siinä kun olisi niin laadukasta tavaraa että voisi supersankarisarjis löytää uusiakin faneja! JA ne toimii aika hyvin yksistäänkin, albuumit, vaikka onkin jatkumoa.

Jaakko Pehkonen

• Jäsen
  • Kvaak *hik*
« Vastaus #106 : 01.06.2005 klo 16:46:38 »
Oli kuulemma huonointa DD:tä mitä on lukenut. Minä odottelin Ultimate Daredeviliä, mutta jokin siinäkin hankasi eikä sarjaa näkynyt. Ultimate DD:n tasosta ei ole kyllä aavistustakaan, mutta eihän sitä ole julkaistukkaan kuin yhden traden verran.
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

JV

• Jäsen
Bendisversum
« Vastaus #107 : 14.06.2005 klo 01:18:21 »
Mitä mieltä olette Bendisin vaikutusvallasta Marvel-universumiin tai ylipäänsä hänen tavastaan punoa juonia? Hän sai laittaa Kostajat uusiksi, suunnitteli Secret War -systeemin,nyt järjestää suuren crossover-häppeningin House of M:n.

Minusta Bendis on rakentanut itselleen aika mittavan nurkkauksen, jossa hän rakentelee kuvioitaan - samat hahmot toistuvat eri lehdissä, ja enemmän alkaa olla herran kirjoittamissa jutuissa viittauksia omiinsa. Tavallaan se on ihan kiinnostavaa, ja ymmärrettävääkin jos kulkee eri aaltopituudella kuin muut kirjoittajat, tai jos haluaa rakentaa juonensa määrätietoisesti, ja jos vaan on kiintynyt tiettyihin hahmoihin.

Minä pidän kovasti Bendisin käsistyylistä, ja hän saa hahmon kuin hahmon tuntumaan kiinnostavalta, ja juonikuvionsa ovat kiinnostuksen ylläpitäviä.

Tatu Junni

• Jäsen
Re: Bendisversum
« Vastaus #108 : 14.06.2005 klo 09:35:37 »
No, jos jollekin annetaan iso pala kakkua, niin hyvä että se on edes Bendis. Marvelin käsikirjoittajien joukossa ei tällä hetkellä nimittäin kauheasti parempiakaan tarinankertojia ole, ja itse olen aina (lue; viimeiset pari vuotta) pitänyt Bendisin tyylistä. Ämmän tupaa en tosin ole lukenut (pitäisikö?), Ultimateja, Kostajia ja DD:a kylläkin.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #109 : 14.06.2005 klo 16:31:19 »
Ämmän tupa yksi ei ollut ainakaan kovin vaikuttava. Ehkä myöhemmin.

Bendis on ihan kiva, mutta välillä se ylikäyttää sitä toistoa tehokeinona.

"Eli sininen?"
"Sininen?"
"Sininen."
"Joo, sininen voisi olla kiva."
"Sinistä maalia makuuhuoneen seinään? Tätäkö?"
"Makuuhuoneeseen?"
"Niin."
"Tätä sinistä?"
"Juu."
"Se on hyvä."

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #110 : 14.06.2005 klo 16:37:20 »
Jeh, etenkin Ultimate Hämiksen kohdalla tuo on saanut aikaan sen, että toisinaan huomaa karjuvansa sarjakuvalehdelle tyyliin: "Etkö sinä stnan ääpylä voi uskoa ensimmäisellä kerralla vai pitääkö aina jankuttaa? Onko sinulla seittiä korvien välissä vai oletko yksinkertaisesti tyhmä?". Julkisissa kulkuneuvoissa ollessa tämä on hieman noloa kaikille...

Onneksi esim. DD:ssä Bendis hallitsee dialogin Hämistä paremmin.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #111 : 16.06.2005 klo 11:24:51 »
Ultimate Hämis on vaan suunnattu nuoremmille kuin Daredevil, niin siinä pitää toistaa enemmän. ;)

Rac

• Jäsen
Re: Mega 2/2005: The Ultimate Spider-man
« Vastaus #112 : 26.07.2005 klo 20:11:13 »
Milloinka USM:ää muuten löytää taas lehtipisteistä? 7.12. (Mega 6/05)?
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #113 : 07.11.2005 klo 19:27:48 »
MEGA 5 Ultimate Six oli jonkinlainen pettymys kelpojen Ultimate Spiderman -juttujen jälkeen. Tutut konnat ovat vähän liiankin hulluja murhaajia, jotta Hämähäkkimieheen kuuluva herjanheitto ja huumori voisi enää olla oikeasti hauskaa.

Ja se eka sivu ei tosiaankaan ollut minun mieleeni, misogynia ei huvita missään muodossa vaikka se esitettäisiin konnan näkökulmasta.

Kapteeni Amerikan hahmo näissä Ultimate-jutuissa on toisaalta melkein alkuperäistä aidompi ja uskottavampi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #114 : 07.11.2005 klo 20:18:11 »
Ultimates on suunnattu varttuneemmille lukijoille, ja Ultimate-Hämis teineille. Siksi näiden kahden yhdistelmä tuntuu hämmentävältä, ainakin minun mielestäni. Kai Ultimates v2 tulee ensi vuonna?

Sana "hämmentävä" oli oikein kuvaava. Tuntui kuin olisi lukenut tarinaa, joka oli jatkuvaa tyylirikkoa.

Teppo Holmqvist

• Jäsen
« Vastaus #115 : 07.11.2005 klo 20:31:47 »
Ultimate DD:n tasosta ei ole kyllä aavistustakaan, mutta eihän sitä ole julkaistukkaan kuin yhden traden verran.

Se oli tosiaan sellainen neljän lehden minisarja. Menee luokkaan "ihan kiva, mutta en minä tästä niin tuhottomasti maksaisi".

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #116 : 07.11.2005 klo 21:23:24 »
Ultimate Six puri minuun ihan hyvin. Kun roistot pistivät tämän uuden Nick Furyn ahtaalle, tarinaa oli aika mukava seurata. Nyt kun jäljellä on enää viimeinen osa ja numerossa Mega 5/2005 oli loppunäytöksen makua, en kyllä rehellisesti enää tiedä, mitä on jäljellä.

Mutta minua kyllä sylettää, että Egmontilta pakkosyötetään Ultimate Hämistä. Kun Mega 2/2005 sisälsi Ultimatesin loppujakson, se oli pakko-ostos. Kun ko. ennätyskalliin (8,90 €) lehden viimeinen tarina oli Ultimate Sixiä, eikä tarina loppunut Megan numerossa 5/2005, kyllä se hieman kypsyttää kun kolmas lehti on vielä ostettava ja siinä sivussa pakkopullaksi muuttunutta Ultimate Hämistä.

Enkä vieläkään voi olla ihmettelemättä, miten Mega 2/2005 voi 152 sivuisena maksaa 8,90 € kun Mega 116 sivuisena maksaa 5,60 €. Kun Megaa vertaa vaikkapa V niin kuin verikostoon ja sen laatuun, ei voi enää muuta kuin päätä pyörittää.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #117 : 08.11.2005 klo 00:21:50 »
Olen lukenut jokaisen Ultimate-sarjan lehden mitä täällä on julkaistu ja Ylivertaiset eivät oikein iskeneet (olen toisaalla/tässä ketjussa sanonut miksi mutta kertaan: Eka osa oli kuin W.I.L.D. Catsin ja R-X:n erikoisjulkaisusta muokattu) koska muutokset olivat oikeastaan aika pieniä verrattuna Kostajien syntytarinaan, Hämis oli täysin turhaa tavaraa koska Hämistä on muutenkin niin paljon muokkailtu viime vuosina, Ultimate Nelkut alkoi ainakin kiinnostavasti, Ultimate X-men oli aika paljon erilainen kuin normaaliversumin R-X:n synty ja hahmoja oli aikalailla muokattu toisin kuin Ylivertaisia.

Nuo Ultimates-sarjat tuntuu kuin lukisi jotain What If-lehteä. Minusta viime vuosikymmenellä tuli liian paljon Reborneja yms.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #118 : 08.11.2005 klo 10:42:56 »
Spider-Man: Chapter One oli uusi origin-tarina noin 5 minuutin ajan.
Tosin sehän ei varsinaisesti muuttanut tarinaa miksikään, päivitti vain ajallisesti, mikä saattoi olla se ongelma.

Lainaus
Ultimate-linja on varmaan mennyt melko hyvin kaupaksi rapakon takana.
Vaihtelee. Ultimates ja Ultimate Spider-man myyvät ihan hyvin, mutta muut menevät vähän heikommin.

Lainaus
Kuvittelin aikaisemmin että Ultimate-linjalla koetetaan vähitellen syrjäyttää vanha versumi, mutta ei sittenkään: tämähän on hyvä tapa suunnata samoja hahmoja eri kohderyhmille. Ja onhan vielä Marvel Adventures kaikenikäisille.
Mun mielestä se ei ole hyvä idea. Ongelma on nimenomaan se, että löytyy eri versioita sankareista ja niitä käytetään samaan aikaan. Siinä mielessä Marvel Knights on paljon onnistuneempi yritys tehdä vanhemmille suunnattuja sarjoja. Ne kun voi kuitenkin pitää jatkumossa eikä lukijoita (varsinkaan uusia) tarvitse sekoittaa hahmojen eri versioilla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rxaa

• Uusi jäsen
« Vastaus #119 : 08.11.2005 klo 16:57:03 »
Olen samaa mieltä siitä, että The Ultimates on paras näistä Ultimate-sarjoista, muissa nimikkeissä, kuten Ultimate X-menissä, ei ole kerta kaikkiaan kerrottu tarpeeksi uutta tai uudella tavalla vanhaa.. ja kun on itse näitä kaikkia pitkälle toista vuosikymmentä lukenut, niin kyllä sitä kaipaa tuoreita visioita, jotta noista vanhoista jaksaa innostua.
Esim. Morrisonin New X-men oli aika hubaa vaikka välillä vähän taso notkahtelikin.

Täytyy hehkuttaa että odota melkoisella innolla marraskuun 23.päivä ilmestyvää Ultimates 2  #9:ää , Millarin käsikirjoitusvuoro näyttäisi päättyvän kovin herkullisiin asetelmiin..