Kirjoittaja Aihe: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!  (Luettu 142957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!
« Vastaus #600 : 01.09.2006 klo 00:46:36 »
Mari. Ei aukea mulla toi linkki. Aukeaako muilla...?

8]

tertsi

• Vieras
« Vastaus #601 : 01.09.2006 klo 06:17:08 »
Ei aukea.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #602 : 01.09.2006 klo 09:07:19 »
Kysymysmerkki perään.
Siis siihen osoiteriville URLin loppuun ja uudestaan entteriä.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2006 klo 14:23:54 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

mari

• Jäsen
« Vastaus #603 : 01.09.2006 klo 09:22:49 »
no äh... onpa ihme, kyllä se eilen aukes, mutta eipä aukea mullekaan enää...

http://www.ahokoivu.blogspot.com/

Tuolla mun blogissahan se on, uusin viesti... kuva pitäis aueata isommaksi kun sitä klikkaa...

Löytyy myös täältä:
http://kotisivu.suomi.net/ahokoivu/testi/kissa001.jpg

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #604 : 01.09.2006 klo 20:45:05 »
Muutama kommentti pitkästä aikaa:
Hollen töisä on jotakin todella miellyttävää kautta linjan. Viivankäyttösi jaksaa ihastuttaa, tykkään siitä että et piirrä kaikkea vaan jätät paljon valkoista, esim. tuo kissakaan ei ole "kokonainen". Ruuduttomuus sopii tuohon myös erinomaisesti, kissan häntä jo itsessään jakaa jutun selvästi "ruutuihin". Ja itse "tarinakin" oli hymyilyttävä, miellyttävän raukea, joten enpä todellakaan keksi tähän mitään raadeltavaa, suo anteeksi :)
Kimmo K:n sandwich artist oli herkullinen karikatyyri ja kuvaa todellakin hyvin nykyajan kaikenkirjavien nimikkeiden pöpelikköä. Tykkäsin kovasti piirustustyylistäsi ja -taidoistasi, esim. pippurimylly oli taiten tehty. Ainoastaan tuo artistin kommentti ("Vielä viimeinen kurkkuviipale...") oli mielestäni hieman turhan kiinni itse piirroksessa, hieman enemmän tyhjää tilaa tekstin ja kuvan välillä olisi ollut selkeämpi.
Pertti Jarlan vuokralaissarjikset olivat kerrassaan hulvattomia! Todella hauskoja kohtauksia ("Yllättäen epäkuntoinen satelliitti tempaa osapuolet mukaansa", "Voin minä verelläkin"), nauroin ihan oikeasti ääneen. Absurdia menoa täyden kymmenen pisteen edestä!
Jone on kehittynyt kovasti karikatyyreissään, vaikkeivat ne koskaan heikkoja ole olleetkaan. Iho on todella elävän näköistä, ja valo heijastuu upeasti. Niin asiallista puuvärin käyttöä että heikompaa jo hirvittää. Ainoastaan nuo palloleuat hieman tökkäävät edelleen silmään, mutta toisaalta se juuri lienee Jonen tuotemerkki, eikä siitä kenties tarvitsekaan pyrkiä eroon. Minusta sinun kannattaisi todellakin tarjota näitä esim. johonkin tv-aiheiseen lehteen, ellet ole sitten jo niin tehnytkin.
Mari, uusi suosikkipiirtäjäni :) Sinä tunnut kehittyneen ihan huimin askelin. Tykkään kovasti tavastasi käyttää tilaa hyväksi, esim. juuri tuossa kissasarjiksen ekassa ruudussa. Sarjispäiväkirjaasikin olen lukenut innolla, ja en voi kuin todellakin toivottaa menestystä sarjakuvauralla! Taidan olla jopa lievästi kateellinen... Oletko muuten tulossa Helsingin sarjisfestareille myymään jotakin omakustannetta?
Klik klik --> Sarjisblogini

mari

• Jäsen
« Vastaus #605 : 01.09.2006 klo 21:28:27 »
Mari, uusi suosikkipiirtäjäni :) Sinä tunnut kehittyneen ihan huimin askelin. Tykkään kovasti tavastasi käyttää tilaa hyväksi, esim. juuri tuossa kissasarjiksen ekassa ruudussa. Sarjispäiväkirjaasikin olen lukenut innolla, ja en voi kuin todellakin toivottaa menestystä sarjakuvauralla! Taidan olla jopa lievästi kateellinen... Oletko muuten tulossa Helsingin sarjisfestareille myymään jotakin omakustannetta?

Vau. Kiitos nyt... *punastuu* Juu, mä tykkään käyttää tilaa ruuduissa... Siitä ehkä huomaa parhaiten, että oon mä mangaakin lueskellut (ja imenyt vaikutteita).
...Mari seikkailee -sarjiksesta pitää pyytää anteeksi, kun en niin usein jaksa sitä päivittää... Pitää koittaa taas vähän potkia itteään, että sais tällä viikolla sinnekin jotain uutta.

Olenhan minä Helsingin festareille tulossa. Meikät löytää Naama Kustannuksen pöydästä sekä välillä siitä viereisestä eli NettiNartun pöydästä. (ja välillä juoksentelemassa ympäriinsä kun muitten naamojen silmä välttää ;) )
Mulla on myynnissä ainakin Siilisalaatti 2:sta, Ruumiinvammoja (jossa oon yks tekijöistä) ja tämän hetkisen Nettinartun juttuni paperiversio... Lisäksi koitan saada just tuon kyseisen Kissojen kirja -lehden valmiiksi myyntiin kans... Ja sitten teen kans jonkinlaisia tarroja ja hihamerkkejä :D

..Niin ja joitan korttien tapaisia jutskia...

..Kunhan ehtii :)

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #606 : 01.09.2006 klo 22:23:13 »
Mulla on myynnissä ainakin Siilisalaatti 2:sta, Ruumiinvammoja (jossa oon yks tekijöistä) ja tämän hetkisen Nettinartun juttuni paperiversio... Lisäksi koitan saada just tuon kyseisen Kissojen kirja -lehden valmiiksi myyntiin kans...

Kuulostaa hyvältä :)

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #607 : 03.09.2006 klo 11:10:28 »
Kiitokset Koikkalaiselle ja Hannalle voileipätaiteilijan kommentoinnista :). Kommentointi tuntuu aina kivalta ja täytyy yrittää sitä itsekin enemmän harrastaa. Tekstin ja kuvan väliin olisi tosiaan saanut jäädä enemmän tilaa, mutta "teknisistä" syistä oli helpompi antaa olla noin.

Mari. Sinun töistäsi olen pitänyt aiemminkin ja tuo kissasarjiskin on kiva. Tykkään tyylistä ja sommittelu on hyvä. Pelkkä kissan ja koiran näkeminen samassa sarjakuvassa sinällään aiheuttaa minussa "eikö tätä ole nähty jo tarpeeksi"-fiiliksen, mutta eihän siitä voi yhden sivun perusteella vielä mitään sanoa. Joka tapauksessa odotukset loppujen 18 sivun suhteen ovat positiiviset.

Jone. Tuo Miami Vice -kuva oli yksi parhaitasi, todella onnistunut. Saattaapi johtua siitäkin, että vartalot oli jätetty pois kuvasta.

Jarlaa on kehuttu viime aikoina muissakin säikeissä, eikä suotta. Yksi uusista suosikkipiirtäjistäni.

mari

• Jäsen
« Vastaus #608 : 03.09.2006 klo 11:18:09 »
Pelkkä kissan ja koiran näkeminen samassa sarjakuvassa sinällään aiheuttaa minussa "eikö tätä ole nähty jo tarpeeksi"-fiiliksen, mutta eihän siitä voi yhden sivun perusteella vielä mitään sanoa.

Ne on kumpikin kissoja!
*Nyyh*

sen siitä saa, kun ei oo itellä kissaa mallina...  :D

Toivottavasti seuraavissa sivuissa se ilmenee paremmin... tai sitten mun pitää tehdä toi eka sivu uusiksi...

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #609 : 03.09.2006 klo 15:11:04 »
Eih! No ehkä mun mieleni on vain Kamujen pilaama ja siksi näen kissa+koira pareja kaikkialla... En kiinnittänyt sitten niin mitään huomiota tummemman eläväisen häntään (saati sitten viiksikarvoihin, jotka nekin tarkemmin tutkittuina näkyivät) ja olihan sillä tarkemmin katsottuna kohtalaisen kissamaiset korvatkin. Jotenkin vain katsoin pieneksi koiraksi :D.

JONE

• Vieras
« Vastaus #610 : 07.09.2006 klo 12:30:34 »
Mistähän sitä taas aloittaisi? Kiitokset kommenteista ja kehuista kaikille asianosaisille, varsinkin:
Jone. Tuo Miami Vice -kuva oli yksi parhaitasi, todella onnistunut. Saattaapi johtua siitäkin, että vartalot oli jätetty pois kuvasta.
Kuinka hyvä kuvasta olisikaan tullut, jos kasvotkin olisi jätetty pois, heh. KimmoK:n voileipätaiteilija oli kyllä hauska. Kaiken maailman ammattinimikkeitä sitä onkin. Aku Ankassa oli kerran grafiitinterävöittämisosaston osastopäällikkö tai vastaava, sellaisen homman kun joskus saisi.
Mangavaikutteista viis, mutta marin kissasarjakuva oli todella ilmava ja runollinen.
Tällä kertaa minulta jotakin Todella apeeta:
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/abfab.jpg

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #611 : 09.09.2006 klo 23:26:20 »
Tällä kertaa minulta jotakin Todella apeeta:
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/abfab.jpg

Nyt kyllä Jone räjäytit potin!! Tämä on niin hyvä että olen suorastaan sairaalloisen kateellinen... Kuinka monet kerrat olenkaan yrittänyt väsätä karikatyyrejä eri henkilöistä/hahmoista ja kuinka usein kaikki onkaan mennyt päin seiniä, mutta sinä onnistut kerta kerran jälkeen kaivamaan henkilöistä esiin ne tyypillisimmät piirteet ja korostamaan niitä juuri parahultaisesti. MYY NÄMÄ JOHONKIN, NÄÄ ON TÖRKEÄN HYVIÄ!

ezuli

• Vieras
« Vastaus #612 : 11.09.2006 klo 18:29:40 »
Ukkoslintu, jonka piirsin kuvaamataiston viime viikon haasteeseen. Sainpahan leikkiä vaihteeksi vektoreilla, kun ei ehtinyt 'maalata.'

Luonnos

tertsi

• Vieras
« Vastaus #613 : 11.09.2006 klo 18:37:16 »
Jonella jälki vain paranee. Very bra!!!!

Pientä nipotustakin:
Voisit vielä vähän enemmän  liioitella piirteitä.
Mielestäin.    :D

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #614 : 11.09.2006 klo 21:06:24 »
Jone: Näissä on jotenkin se palloleuka saatu häivytettyä, kasvojen osalta ei mitään valitettavaa, ihon väritys on oikein onnistunutta.
Seuraavaksi sitten nostat hiukset ja vaatteiden tekstuurit samalle tasolle.

Ezuli: tiiboid (ukkoslintu) kärsii tietokonemuodossaan tasapaksusta viivasta, luonnos tuntuu sympaattisemmalta.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.