Äänestys

Äänestä. Voit vaihtaa kantaasi poistamalla äänesi ja äänestämällä uudelleen. Vain yksi ääni.

Nils Rydahl
11 (6%)
Luis Destuet
16 (8.8%)
Giuseppe Perego
20 (11%)
Wolfgang und Katja Schäfer
40 (22%)
José Ramón Bernadó
16 (8.8%)
Cèsar Ferioli Palaez
8 (4.4%)
Don Rosa
20 (11%)
William van Horn
17 (9.3%)
Romano Scarpa
2 (1.1%)
Carl Barks
1 (0.5%)
Sander Gulien
2 (1.1%)
Joaquín Cañizares Sanchez
2 (1.1%)
Adrian Sørensen
0 (0%)
Hans Højdorf
2 (1.1%)
Tony Strobl
4 (2.2%)
Alf Næsheim
0 (0%)
Conrado Lazaro
1 (0.5%)
Pier Lorenzo de Vita
3 (1.6%)
Jack Manning
0 (0%)
Bas Heymans
1 (0.5%)
Mau Heymans
3 (1.6%)
Comicup Studio
3 (1.6%)
Kari Korhonen
6 (3.3%)
Stefano Intini
2 (1.1%)
Fred Abranz
0 (0%)
Jim Fletcher
2 (1.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 151

Kirjoittaja Aihe: Huonoin Disney-piirtäjä?  (Luettu 56721 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Emppu

• Vieras
Vs: Huonoin Disney-piirtäjä?
« Vastaus #105 : 10.03.2010 klo 19:49:49 »
Se on vähän ongelmallista kun peräänkuulutetaan "huonointa", niin silloin ne neverhöördit absoluuttisessa paskuudessaan vetävät yli.
Kun ketjussa kuitenkin kysellään huonointa piirtäjää puuttumatta siihen, puhutaanko taidosta vai tyylistä. Merkittävä määrä kuitenkin ihmisiä näyttää äänestäneen juuri tyylin takia, ja en ihmettele, koska minua ei häiritse taidottomuus, enemmänkin hirveä tyyli.

rantakiesus

• hemaiseva
  • Jäsen
Vs: Re: Huonoin Disney-piirtäjä?
« Vastaus #106 : 26.05.2010 klo 23:39:57 »
Heitetään nyt vielä yksi Rydahl kehiin:

Timo

Kissatukkuliike? Voi herranjumala sentään.

En pidä Paul Murrystä enkä Tony Stroblista. Niiden tyyli on jotenkin tökkivää ja hoopon näköistä. 

OM

• Jäsen
« Vastaus #107 : 27.05.2010 klo 10:19:53 »

Minusta huonoin Disney piirtäjä on Carl Barks! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :-[

Se on Don Rosa. Tämä oli minun lopullinen mielipiteeni. Perustelen tätä sillä, että hänen piirrostyylinsä on ärsyttävän pikku tarkkaa pieteillä ja pienillä viivoilla leikkimistä. Ja hahmot ovat toisaalta ihan tunnistettavia, mutta huonosti toteutettuja.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #108 : 27.05.2010 klo 11:02:51 »
Oletteko tosissanne? Verratkaa nyt vaikkapa näitä ruutuja edellä esiteltyihin oikeasti huonojen taiteilijoiden tuotoksiin...

Paul Murry:

Tony Strobl:

Don Rosa:

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #109 : 27.05.2010 klo 17:24:16 »
Heh... termi "sokea viha" saa täällä ihan konkreettisen mekityksen :)

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #110 : 27.05.2010 klo 17:28:04 »
Kissatukkuliike? Voi herranjumala sentään.

Off-topic: mitä Roope oikein aikoi tehdä kissoilla?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

ppe

• Jäsen
« Vastaus #111 : 13.06.2010 klo 22:13:11 »
No niin, yksi päivä tuhlattu tähänkin  :P Yritin selvitellä, kuka oli se piirtäjä joka sai omalta kohdaltani taskukirjojen lukemisen loppumaan. Siitäkin huolimatta, että pikkuveli jatkoi ostamista siitä mihin itse lopetin. Ilmeisesti noita piirtäjiä joiden jälki näyttää siltä kuin hahmot olisi vedetty mankelin läpi on useita. Ja näyttää siltä, että esim. Stefano Intini ei ole uransa alkuvaiheessa piirtänyt mankeloituja ankkoja vaan omaan silmään aivan neutraalin näköistä jälkeä. Fabio Celoni tuntuu olevan toinen lähes yhtä paha mankeloija. Hänen hahmonsa eivät kuitenkaan vaikuta siltä, kuin hän olisi huono piirtäjä. Uskon, että faneja löytyy - ei vain ole minun juttuni.

Ehdoton löytämäni pohjanoteeraus oli Alberto Lavoradori, jonka tyylinäyte löytyy mm. numerosta 239 sivulta 158. En oikein osaa kuvailla tyyliä, se vain täytyy jokaisen itse kokea. Tarinakin on kehno, näitä ufojuttuja jotka ovat pääsääntöisesti erittäin kamalaa luettavaa, oli piirtäjä kuka tahansa.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 14.06.2010 klo 12:39:22 »
Heh, ja minä kun pidän sekä intinistä että Lavoradorista mutta jäykkä realismi ei olekaan minusta kovin kiinnostavaa...Fabio Celoni on kyllä jotenkin hyytävä, kuvat valuvat siihen malliin että joku lovecraftiaaninen kauhufantasia olisi ehkä otollisempi alue kuin ankat.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #113 : 14.06.2010 klo 18:45:36 »
Täällähän listaillaan minun suosikkipiirtäjiäni.  ;D
Minuun purevat hyvin niin sanotusta normikaavasta poikkeavat piirrostyylit ja koska taskarissa on näitä enemmän kuin viikkoankassa, niin ehkäpä se on osasyy siihen, miksi julkaisu on mieleeni Akkaria enemmän.
Edellä mainitut Lavoradori, Celoni ja etenkin Intini tarkoittavat kaikki minulle hyvää piirtäjää. Kuvailisin hdc:n ja  ppe:n tapaan tekijöiden tyylejä melkolailla samaan malliin. Minä vain satun pitämään kovasti piirroksista. Intiniä nyt näkee kohtuullisen usein, mutta Fabio Celoni ja Alberto Lavoradori ovat syystä tai toisesta jääneet hieman vähiin, ainakin suomessa.

Mutta ketjussa haetaan huonointa piirtäjää?
Jos nyt taskarilinjalla jatketaan niin itseeni ei oikein iske Bancellsin piirrosjälki.
Hänen tönköt Cavazzanokopiot lähinnä ärsyttävät mieltä ja tekevät ehkä ihan hyvästäkin käsikirjoituksesta pakkopullan luontoista luettavaa. Vaikka Cavazzanonkopsaajia on useita, ei kukaan ole mielestäni yhtä huonolla tasolla kuin Bancells. Joku kanssani samaa mieltä..?
Kääk13-kirjoittaa!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #114 : 14.06.2010 klo 20:11:56 »
Lavoradori, Intini et kumpp. eivät teknisessä mielessä ole ollenkaan huonoja kynänkäyttäjiä. Viiva on varmaa ja piirrin on hallussa. Valittu tyyli nyt on vaan sitä mitä on. Ei ollenkaan semmoista epävarmaa puusilmäistä tuhertelua kuten Rydahlilla tai Schäferin pariskunnalla. Heilä ei ole alkeellisintakaan tajua hahmojen suhteista, perspektiivistä tai siitä miten hahmoihin saa kolmiulotteisuutta pelkästään viivan oikealla käytöllä.

Timo

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #115 : 15.06.2010 klo 00:37:26 »
Tässä on taas tämä tyypillinen ilmiö, että huonous ja omasta mielestä epämiellyttävä tyyli menevät sekaisin. Kuten Timo totesikin, mainitut italopiirtäjät ovat teknisesti oikein taitavia, tyylistä olkoon jokainen mitä mieltä hyvänsä. Itse kuulun siihen joukkoon, jolle Celoni, Lavoradori ja Intini uppoavat mainiosti. Kaksi ensinmainittua eivät muuten ole enää vuosiin piirtäneet Disney-tarinoita ja kokonaistuotantokin jäi varsin suppeaksi kummallakin, siinä merkittävä syy sille, ettei herrojen töitä ole enempää meilläkään saatu ihastella. Intini jatkaa edelleen, onneksi.

Jos nyt taskarilinjalla jatketaan niin itseeni ei oikein iske Bancellsin piirrosjälki.
Hänen tönköt Cavazzanokopiot lähinnä ärsyttävät mieltä ja tekevät ehkä ihan hyvästäkin käsikirjoituksesta pakkopullan luontoista luettavaa. Vaikka Cavazzanonkopsaajia on useita, ei kukaan ole mielestäni yhtä huonolla tasolla kuin Bancells. Joku kanssani samaa mieltä..?

Tästä olen samaa mieltä, Bancells ei ole missään tapauksessa kaksinen piirtäjä ja tyyli on aivan hirveä. En tätäkään piirustelijaa kuitenkaan aivan huonoimpien joukkoon laskisi, sillä hänelläkin on kuitenkin teknisessä mielessä kelvollisesti "viiva hallussa" niin sanotusti. Perspektiivit eivät heitä häränpyllyä ja hahmojen taustalla on muutakin kuin tyhjää. Mutta nykyisistä Taskaripiirtäjistä ehdottomasti eniten inhoamani tyyli.

Myöskään kovasti parjattu Giuseppe Perego ei ole mielestäni missään tapauksessa maailman teknisesti taitamattomimpia piirtäjiä. Itse näen asian niin, että mies valitsi aikoinaan hyvin simppelin ja nopean tavan piirtää, ja etenkin hahmot näyttävät siksi kovin yksinkertaistetuilta. Taustoista ja joistain varsin kauniistakin maisemakuvista käy kuitenkin ilmi, että kyllä Giuseppen käsi oli huomattavasti vakaampi ja silmä taitavampi kuin esimerkiksi tässä ketjussa monesti mainituilla Rydahlilla, Destuet'lla tai Schäfereillä. Italian heikointa antia edustanee Mario Sbattella, vyöllä yksi ankkatarina: http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL++144-AP. (Martinan käsis on kyllä hyvä.)
Topolino & Orazio Cavezza

ppe

• Jäsen
« Vastaus #116 : 18.06.2010 klo 23:03:44 »
Mutta ketjussa haetaan huonointa piirtäjää?

Otsikon voi tulkita kahdella tavalla. Haetaanko huonointa Disney-piirtäjää (tekninen osaaminen) vai huonointa Disney-piirtäjää (tyyli). Äänestystuloksen (Don Rosa kolmantena) perusteella arvelin, että lähinnä jälkimmäistä. On toki tullut huomatuksi, että Rosa jos kuka jakaa mielipiteet kahtia. Itseäni Rosan tyyli piirtää ei häiritse millään muotoa, mutta tunnen ihmisiä jotka kritisoivat sitä vaikkeivät edes itse lue aktiivisesti Ankkaa.

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #117 : 03.09.2010 klo 16:51:24 »
Itse voin molempien vaihtoehtojen tuloksena sanoa huonoimman piirtäjän olevan Luis Destuet, joka täysin taustattomat piirrokset ja kajahtaneet ankat tuovat pintaan myötähäpeän tunnetta. Tuolloin tosin elettiin pientä lama-aikaa, jolloin Schäferit ovat myös vahvoilla huonoimman piirtäjän tittelin haussa. Don Rosa iski minuun ennen, mutta tuolloin ajattelinkin asiaa varsinaisen tarinan kohdalta - nykyarvioni mukaan Rosan piirrosjälki on niin jäykkää että pahaa tekee. Moni on osoittanut mielipidettäni vastaan rajusti, joten ilahduin suuresti huomatessani Rosan olevan noinkin korkealla tässä äänestyksessä.
Itse olen nuorempaa sukupolvea, joten luonnollisesti pidän eniten kolmannen polven piirrostyylistä. Mielestäni Gatto ja Chierchini ovat täyttä roskaa, mutta Alberto Lavoradori, Fabio Celoni ym. edellä mainitut ovat lähellä sydäntäni. Bancelssinkin tyylistä pidän (oli se matkimista tai ei). Hänen piirrostyylinsähän muistutti alun perin Massimo de Vitaa (työskennellessään Comicupilla), myöhemmin vain alkoi kääntymään Cavazzanoon päin.
Ainoita Wanhan ajan piirtäjiä, joista pidän, ovat Luciano Bottaro ja Pier Lorenzo de Vita. Muita ei näillä näkymin löydy.
Huomenta.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #118 : 12.09.2011 klo 15:47:07 »
Off-topic: mitä Roope oikein aikoi tehdä kissoilla?

Eikös Roope omista margariinitehtaan, jossa Akukin on välillä töissä.

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #119 : 12.09.2011 klo 17:05:59 »
Offtopicia.
Roopea en muista nähneeni johtamassa margariinitehdasta, tämännäköisen äijän kylläkin.
Piirtäjänä Daniel Branca.

Aiheeseen palatakseni, kammotus Maria Luisa Uggettin sarjoja on nähty turhan usein viime aikoina.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011 klo 17:15:43 kirjoittanut Tole »