Tässä on taas tämä tyypillinen ilmiö, että huonous ja omasta mielestä epämiellyttävä tyyli menevät sekaisin. Kuten Timo totesikin, mainitut italopiirtäjät ovat teknisesti oikein taitavia, tyylistä olkoon jokainen mitä mieltä hyvänsä. Itse kuulun siihen joukkoon, jolle Celoni, Lavoradori ja Intini uppoavat mainiosti. Kaksi ensinmainittua eivät muuten ole enää vuosiin piirtäneet Disney-tarinoita ja kokonaistuotantokin jäi varsin suppeaksi kummallakin, siinä merkittävä syy sille, ettei herrojen töitä ole enempää meilläkään saatu ihastella. Intini jatkaa edelleen, onneksi.
Jos nyt taskarilinjalla jatketaan niin itseeni ei oikein iske Bancellsin piirrosjälki.
Hänen tönköt Cavazzanokopiot lähinnä ärsyttävät mieltä ja tekevät ehkä ihan hyvästäkin käsikirjoituksesta pakkopullan luontoista luettavaa. Vaikka Cavazzanonkopsaajia on useita, ei kukaan ole mielestäni yhtä huonolla tasolla kuin Bancells. Joku kanssani samaa mieltä..?
Tästä olen samaa mieltä, Bancells ei ole missään tapauksessa kaksinen piirtäjä ja tyyli on aivan hirveä. En tätäkään piirustelijaa kuitenkaan aivan huonoimpien joukkoon laskisi, sillä hänelläkin on kuitenkin teknisessä mielessä kelvollisesti "viiva hallussa" niin sanotusti. Perspektiivit eivät heitä häränpyllyä ja hahmojen taustalla on muutakin kuin tyhjää. Mutta nykyisistä Taskaripiirtäjistä ehdottomasti eniten inhoamani tyyli.
Myöskään kovasti parjattu Giuseppe Perego ei ole mielestäni missään tapauksessa maailman teknisesti taitamattomimpia piirtäjiä. Itse näen asian niin, että mies valitsi aikoinaan hyvin simppelin ja nopean tavan piirtää, ja etenkin hahmot näyttävät siksi kovin yksinkertaistetuilta. Taustoista ja joistain varsin kauniistakin maisemakuvista käy kuitenkin ilmi, että kyllä Giuseppen käsi oli huomattavasti vakaampi ja silmä taitavampi kuin esimerkiksi tässä ketjussa monesti mainituilla Rydahlilla, Destuet'lla tai Schäfereillä. Italian heikointa antia edustanee Mario Sbattella, vyöllä yksi ankkatarina:
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL++144-AP. (Martinan käsis on kyllä hyvä.)