Kirjoittaja Aihe: Photoshopin versiot ja lisenssit  (Luettu 19125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J-S

• Vieras
Vs: Photoshoppi ulkomailta?
« Vastaus #30 : 28.01.2010 klo 22:32:28 »
Jos sen Wacomin mukana tulee Photoshop Elements, niin kannattaa varmaan kokeilla sitä ennenkuin menee ostamaan tuon varsinaisen Photoshopin.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #31 : 28.01.2010 klo 23:04:28 »
Photarin lisensointimaksut kyllä ällistyttävät ja vituttavat. Silloin, kun ostin photarin, katoin Adoben sivuja, ja siellä oli sillai, että jos valehtelit itsellesi amerikkalaisen osoitteen, sait ostaa photarin lisenssin 450 eurolla, jos taas kerroit olevasi Suomesta, oli hinta jotain tonnin luokkaa.
Heeetkonen, siis pystyykö Adoben sivuilta mitenkään ostamaan koko härdelliä vai onko se juuri noin naurettavasti "ensin ostat ohjelmat, joissa on valittavasti se 30 päivää käyttöaikaa ja sitten ostat lisenssin, jos mielit jatkaa"-tavalla?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2010 klo 23:17:10 kirjoittanut Empuska »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #32 : 29.01.2010 klo 00:35:34 »
Heeetkonen, siis pystyykö Adoben sivuilta mitenkään ostamaan koko härdelliä vai onko se juuri noin naurettavasti "ensin ostat ohjelmat, joissa on valittavasti se 30 päivää käyttöaikaa ja sitten ostat lisenssin, jos mielit jatkaa"-tavalla?

Totta kai pystyy ostamaan suoraan. Tuovat paketin kotiovelle asti.

Ja aikaisempaan keskusteluun.... Se, että jostain ei (todennäköisesti) jää kiinni, ei ole kovin häävi peruste rikkoa lisenssisopimuksia tai lakia. Muutaman duunin tekemällä pystyy jo ostamaan tarvittavat softat.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #33 : 29.01.2010 klo 01:22:01 »
Totta kai pystyy ostamaan suoraan. Tuovat paketin kotiovelle asti.
Mut siis silleen, että ne tulee köntsässä siinä ohjelman oston yhteydessä? Vai tuleeko se erikseen ostaa se lisenssi?

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #34 : 29.01.2010 klo 01:31:49 »
Mut siis silleen, että ne tulee köntsässä siinä ohjelman oston yhteydessä? Vai tuleeko se erikseen ostaa se lisenssi?

Köntsässä kaikki eli lisenssi on paketissa mukana. Ei siis tarvii ostaa erikseen. Kun ostat uuden ohjelmiston ja rekisteröit sen netissä, lisenssi on sinulla.

Mutta jos ostaa joltain pelkän (käytetyn) lisenssin, niin joutuu lataileen ohjelman tai tarvitsee sen levyllä. Saattaa myös joutua tekemään lisenssin siirron, mut ei sekään vaikeaa ole. Yks lomake netistä piti täyttää ja laittaa Adobelle. Mä ostin Adoben ohjelmiston puolitutulta, joka oli voittanut sen kilpailussa. Vaikka Adobe lähetti sen hänelle, lisenssi tuli minulle, koska olin ensimmäinen, joka rekisteröi softan. Soitin asiasta Adobellekin ja he sanoivat, ettei tarvitse tehdä lisenssisiirtoa, vaan se oli heti minun. Helposti män.

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #35 : 29.01.2010 klo 11:26:30 »
Adobeltahan voi ladata ihan kokonaisen Photoshopin ja tesmailla sitä 30 päivää. Jos tykkäät, voit ostaa Adobelta lisenssin - mä käsitin, ettei sitä sit edes tulis fyysisessä muodossa, mutta en tiedä, kun en ostanut, koska Adoben sivuilta lisenssi oli tosiaan yli 200e kalliimpi kuin melkein mistä tahansa suomalaisesta tietokonekaupasta.

GIMPillä pääsee tosi pitkälle, mutta kyllä tosta Photoshopista näkee, että niillä on "vähän" enemmän resursseja tehdä ohjelmaa. Gimppi mun näkemykseni mukaan riittäis, jos tekis ruudulla näytettävää, photarilla on miellyttävämpää käsitellä printtikoon tiedostoja - näin ainakin vuos sitten. Siinä on tietty sitten sekin, että jos ei ihan hirveesti oo innostunut tietokoneista, niin kahden eri ohjelman opettelu voi harmittaa. Periaatteet kummassakin ohjelmassa on aika pitkälle samat, se vaan vie aikaa löytää että millä komennolla ja millä työkalulla mitäkin saa aikaan, varsinkin jos on eka oppinut toisen. Mä olen käyttänyt tietokoneita aktiivisesti yli puolet mun elämästäni, joten ei paljoa hetkauta, jos pitää uus ohjelma opetella.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #36 : 29.01.2010 klo 14:14:21 »
- mä käsitin, ettei sitä sit edes tulis fyysisessä muodossa, mutta en tiedä, kun en ostanut...

Paketin ja levyt saa, jos haluaa.

Uroskana

• Vieras
« Vastaus #37 : 29.04.2010 klo 00:42:28 »
Jees, Adobe on ilmeisesti nyt CS5:n julkaisun tiimoilta muuttanut lisenssikäytäntöjään ainakin siten, että opiskelijaversiota saa käyttää laillisesti myös kaupallisiin tarkoituksiin. Hienompi juttu. :) Tiedä sitten, onko kyseinen lisenssi elinikäinen vai vain opintojen aikainen.

Edit:
"There is no time limit. Eligible users who purchase an Adobe Student and Teacher Edition receive a perpetual license that does not have a term or any other time restriction." Elikäs elinikäinen on.
http://www.adobe.com/uk/education/students/studentteacheredition/faq.html
« Viimeksi muokattu: 29.04.2010 klo 00:56:00 kirjoittanut Uroskana »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Photoshopin opiskelijalisenssi
« Vastaus #38 : 01.08.2010 klo 21:26:45 »
Läppärin hiiri naksuu omituisesti. Muistuttaa tän koneen kuolevaisuudesta ja siitä että jos tämä menee rikki, joudun todennäköisesti pärjäämään ilman. Tympeää että nykyään tarvitsee tekniikkaa niin paljon.

Osaako joku neuvoa, kannattaako yrittää asentaa ohjelma silti, myydä boksi eteenpäin, vai jotain muuta?

Onko Student- vai Educational-versio? Student-versiota ei ainakaan ennen edes voinut päivittää kokoversioon, tiedä sitten miten nykyään... Eli jos sama meno jatkuu yhä niin student-versiota ei kannattaisi hankkia lainkaan.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2010 klo 21:28:51 kirjoittanut Aura »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 02.08.2010 klo 13:25:51 »
Fotarin kalleus ja täysin käsittämättömät lisenssit ovat todellinen murhe.

Kiva kuulla aina jälkeen päin mitä ei olisi kannattanut tehdä...

Adobe ei todella mainosta edu-lisenssin olemassaoloa, mullekin väitettiin asiaa liikkeessä kysellessäni että "ei sellaista ole olemassakaan". Lisäksi ristiriitaiset tiedot sotkevat asioita, eikä lisenssisotkujakaan ole tehty varsinaisesti helpoiksi. Mulla on nyt joku käsitys, että joitakin uudempia fotarin versioita saisi käyttää myös koulun jälkeen ja kaupallisiin duuneihin, mutta en tiedä koskeeko se mitään student-versioista.

Pinkkarissa asiasta on keskustelua ainakin täällä ja täällä, mutta varminta olisi varmaan ottaa yhteyttä Adobeen ja kysyä sieltä.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #40 : 02.08.2010 klo 13:48:29 »
Uusista Student and teacher-lisensseistä.
Ohjelmia saa nyt käyttää myös kaupallisiin hommiin ja opiskelun/opettamisen loppumisen jälkeen ja hinnatkin ovat jo sopivia. Myös päivitys onnistuu.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 02.08.2010 klo 17:35:39 »
Uusista Student and teacher-lisensseistä.
Ohjelmia saa nyt käyttää myös kaupallisiin hommiin ja opiskelun/opettamisen loppumisen jälkeen ja hinnatkin ovat jo sopivia. Myös päivitys onnistuu.

Tuo on loistava tieto, mutta ei auta niitä joilla on vanha Student-lisenssi.  :( Vanhat toiminevat vielä vanhoilla ehdoilla, vaikka se onkin aina tuntunut älyttömältä. Mitä järkeä on harjoittelukäyttöön tarkoitetussa lisenssissä, jota ei saa käyttää kaupallisiin töihin? Aika harvassa ovat ne opiskelijat, joille ei koskaan tule kouluaikana töitä eteen.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Photoshopin versiot ja lisenssit
« Vastaus #42 : 05.08.2010 klo 11:50:53 »
Ostin fotarin (opiskelijalisenssillä, mutta kallis silti) -ja huomasin vasta rekisteriöintinumeron saatuani, että vaaditaan Mac OS X v10.5.7 tai v10.6 kun mulla on   v10.5.6. Ostin koneen vasta vuosi sitten, ei tullut mieleeni että kelpoisuus pitäisi tässäkin mielessä tarkistaa, kun kokeiluversio oli pyörinyt hyvin.

No eikös tässä tapauksessa kantsis vaan päivittää koneen systeemi? Sehän on ilmaista ja muutenkin suositeltavaa.

http://support.apple.com/kb/HT3397

Ainakin mun parisen vuotta sitten ostetussa kannettavassa pyörii jo systeemi 10.5.8 vaikken ole missään vaiheessa rahalla mitään päivittänyt - ladannut vain suositellut päivitykset sitä mukaa kun kone on niitä tarjoillut. (vasemmalla olevan omena-logon alla oleva "Ohjelmiston päivitys"-kohta)

PS. Muutenkin olen sitä mieltä, että koneen kantsii säätää hakemaan järjestelmän ja ohjelmistojen päivitykset automaattisesti esim. kerran viikossa. Vähän väliähän tulee noita turvallisuus, toimivuus ja käytettävyys korjauksia.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2010 klo 11:59:41 kirjoittanut Toni »
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

JPH

• Jäsen
Vs: Photoshopin versiot ja lisenssit
« Vastaus #43 : 12.11.2018 klo 11:46:41 »
Nythän 16.11. asti näköjään ton Photoshopin sais ton "Valokuvaus" -jäsenyyden myötä puolet halvemmalla vuodeks ....

https://www.adobe.com/fi/creativecloud/plans.html?promoid=DRCF18QS&mv=other