Tää on aika jännä juttu. Onko sulla XP, se vaikuttaa, kun vie resursseja? Pöytäkoneella oon Photoshop viitosella pyörittänyt sadan megan kuvia suht vaivatta ja se on vain 400mhz ja reilu 350 megaa muistia ja Windows ME.
XP, kyllä. Jaa-a, alkaa kuulostamaan siltä, ettei XP ole ollut paras mahdollinen valinta

Toi resoluutio tuskin vaikuttaa. Tiedostokokohan se on, mikä sitä muistia vie ja hidastaa. Mutta ihmettelen kuitenkin, että miten sulla voi olla 1440 resoluutio ja kuitenkin vain vajaan 40 megan tiedosto? Aika pieniä kuvia työstät...
Joo tarkoitinkin että resoluution on 1440 pienimmässä julkaisukoossa, jolloin kuvan leveyden ollessa 16,51cm ja korkeuden 5,08cm pikselien määräksi tulee hulppeat 9360x2880, kun vastaava resoluutiolla 300 olisi tuossa koossa 1950x600.
Tarkemmin katsottuani tiedostokooissa näyttää olevan aika suuria eroja: pienimmät ovat tosissaan tuon alle 40 megaa, mutta suurimmat ovatkin jo yli 80 megaa. Syytä tälle en tiedä, layereiden määrässäkään ei ole suurta eroa. Ehkä se johtuu erilaisista värimaailmoista sitten...
Miten sä ton värittämisen teet? Mulla ei ainakaan käy noin.
Teetkö layereilla? Viivapiirroslayerin suodatus Multiply ja sitten väritys alle. Siitä kun sitten tasot yhdistää, ei ainakaan mulla tuu mitään ongelmia.
Kyllä juuri noin yritin. Vaihe vaiheelta yritykseni tehdä värityksiä resamplattuna:
1. Avaan Grayscale-muodossa olevan tiedoston ja poistan siitä rasteri-layerin.
2. Muutan kuvan resoluutioksi 300.
3. Teen viivapiirroksesta kopion, valitsen Multiply.
4. Lisään väriä alempaan layeriin. Tässä tulos:

Huomasin kyllä juuri pystyväni kiertämään ongelmaa lisäämällä tolarancea 1:stä 100:aan:

, vaikka tässä onkin tietysti riski, että uusi väri maalaa vahingossa viereisen värin yli. Mutta näinkö sinä teet, tolerancella 100? Muuten en keksi, kuinka tuosta harmaasta jäljestä päästä eroon.