Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33383 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Tarkoitat sitä, että tuodaanko Kraven kunnolla pysyvästi takaisin? No, minä ainakin toivon, ettei sinne mennä. Puolet ihmisistä varmaan täällä tietävät jo, käykö niin, mutta itse ainakin odotan tässä vaiheessa tulevaa numeroa positiivisuudella.

Toivon etteivät lässäytä loppua pilaamalla Kravenin Viimeistä Jahtia. Noissa uusissa Kravinoveissa on kuitenkin Kravenin manttelinperijää ihan tarpeeksi.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Tarkoitat sitä, että tuodaanko Kraven kunnolla pysyvästi takaisin?ksi.

En sitä. Hämiksellä riittää vihulaisia omasta takaa ja Kostajien kautta ja vissiin uusien Nelkkujen kautta ihan riittävästi ilman kuolleista herättämisiä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
No siinä olen samaa mieltä. Vieläkin ärsyttää se Mustekalan paluu 90-luvun lopusta. Vaikka ihan kelpo tarina olikin.

Marvel

• Jäsen
Uusin hämis oli hyvä  :P

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Uusinta Hämähäkkimiestä lukiessani mietin koko ajan Otto Sinisalon Ryhmä-x arvostelussa ollutta lausetta: "Tässä tulee todistettua jälleen vanha maksiimi: jos hahmotkin kyseenalaistavat tarinan logiikan, on siinä todennäköisesti jotain pahasti vialla."

[spoiler]Kameleontti: "Onko kukaan pysähtynyt miettimään sitä, että tämä mies ampui itseään päähän?"[/spoiler]

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Logiikan puute voidaan kenties panna Kravenin lesken eli Sasha Kravinoffin pakkomielteisyyden nimiin.

[spoiler]Harvinaisen hurja ja synkkä tarina tämä Kraven-juttu rituaaliuhrauksineen ja kuoleman käsittelyltään! Ei ole sopiva pienille lapsille.[/spoiler]

X-men

• Jäsen
Ei tuo uusin Hämis mikään huono ollut paitsi joidenkin juonenkäänteiden osalta (kuollut Hämis ei ollutkaan se oikea) ja pikku hölmöyksien osalta (ensin Arachnen ja Aranan kädet eivät olekkaan sidottu mutta ´myöhemmin ovat), kuvitus ajoi asiansa, ei loistavaa eikä huonoa.

Spunkmeyer

• Jäsen
Ei tuo uusin Hämis mikään huono ollut paitsi joidenkin juonenkäänteiden osalta (kuollut Hämis ei ollutkaan se oikea)

Olisitko halunnut Peterin kuolevan?
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Ei tuo uusin Hämis mikään huono ollut paitsi joidenkin juonenkäänteiden osalta (kuollut Hämis ei ollutkaan se oikea) ja pikku hölmöyksien osalta (ensin Arachnen ja Aranan kädet eivät olekkaan sidottu mutta ´myöhemmin ovat), kuvitus ajoi asiansa, ei loistavaa eikä huonoa.

Heh, tosiaan: olisiko Peterin pitänyt kuolla X-menin mielestä? Minusta Hämiksen kuolemassa oli onnistunut käänne.

Välissä Sasha sanoo: ”Vahtikaa niitä akkoja sellissä.” Ehkä vankien kädet sidottiin sen takia.

Minusta jutun kuvitus on hyvää, miellyttävän realistista. Laadukas väritys tekee siitä vielä parempaa. Ja karu kertomus on mieleen jäävä. Miinus tässä on, että tällaisella synkistelyllä ei kerätä uusia nuoria lukijoita.

Uusinta Hämähäkkimiestä lukiessani mietin koko ajan Otto Sinisalon Ryhmä-x arvostelussa ollutta lausetta: "Tässä tulee todistettua jälleen vanha maksiimi: jos hahmotkin kyseenalaistavat tarinan logiikan, on siinä todennäköisesti jotain pahasti vialla."

Siitäkin puuttuu logiikkaa, että Kravinoffit ovat aiemmin usuttaneet Hämiksen kimppuun suuren joukon hänen vihollisiaan. Hämishän oli vaarassa kuolla taisteluissa eikä vain karaistua, ja silloin hänestä ei olisi ollut hyötyä Kravinoffien suunnitelmalle.

Kiinnostavaa nähdä miten tämä päättyy. Hämiksen musta puku on tietysti viittaus vuoden 1990 Kraven-tarinaan.

X-men

• Jäsen

No en mutta odotin että tekijät keksivät jonkin ylösnousemuksen tjsp kuten jokunen vuosi sitten.

TOSA

• Jäsen
Itse vähän petyin siihen että Kainen osuus edellisen numeron loppuun oli vähän liian helppo arvata. Se yllätti uusimmassa numerossa että Peter oli valmis ylittämään rajansa ja tappamaan. On tiukkoja paikkoja ollut aiemminkin mutta ei silti ole revitty toisen kasvoja ja oltu aivan näin synkkiä. Nyt tuntuu vähän teennäiseltä palata partiopojaksi tämän jälkeen.

X-men

• Jäsen
Itse vähän petyin siihen että Kainen osuus edellisen numeron loppuun oli vähän liian helppo arvata. Se yllätti uusimmassa numerossa että Peter oli valmis ylittämään rajansa ja tappamaan. On tiukkoja paikkoja ollut aiemminkin mutta ei silti ole revitty toisen kasvoja ja oltu aivan näin synkkiä.

On Hämis ennenkin ollut väkivaltainen, jossain vanhassa (70/80-luvun) tarinassa tämä meinasi piestä kuoliaaksi jonkun varkaan tjsp mutta sivustakatsojan huudahdus esti sen.

TOSA

• Jäsen
Onhan tuollaisia tilanteita toki ollut aiemmin, mutta niistä on aina havahduttu kun ulkopuolinen on asiaan puuttunut ja sitten on kauhistuttu ja kaduttu. Tällä kertaa ei mitään muutosta suunnitelmaan kuitenkaan tullut, vaikka toiset yrittivät estelläkin, joten siinä mielessä erilainen tilanne kuin aikaisemmat. Jännityksellä odotan seuraavaa numeroa. Itse pidän tästä vähän aikuisempaan makuun suunnatusta hämiksestä mutta totta on että pienimmille lukijoille ehkä vähän liian hurjaan suuntaan mennyt.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Lopultakin luin uuden Hämiksen... ja jälleen tykkäsin siitä kovasti. Tällainen meininki jos pysyy yllä, universumilla saattaa vielä olla toivoa.

Vähän ärsytti Kravenin henkiinherätys, mutta kun käsikirjoitus oli niin älykästä ja toimivaa, ei siitäkään jaksa nipottaa. Etenkin nuo Kravenin perheen sisäiset suhteet on minusta mitä mielenkiintoisimpia.

Ja Kaine kohtasi loppunsa! Wau. Jätkä oli esillä silloin, kun itse lehteen ekaa kertaa tutustuin. Ja sai kyllä arvoisensa lopun, minusta. Ja minä en edes arvannut, että se joka kuoli olikin Kaine.

Tykkään! Näin jännityksellä en ole odottanut seuraavan kuun Hämistä sitten JMS:n kauden.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Oikeesti en tykkää siitä, että pahiksia ja hyviksiä tapetaan ja sit keksitään joku porsaanreikä, jolla se taas herätetään henkiin. Jos joku kuolee, niin se on kuollut ja kuopattu...jatketaan matkaa.
Toivottavasti Kaine on sit lopullisesti kuollut...pahoin pelkään, että se joku päivä taas nousee naftaliinista. Itse en koskaan oikein tykännyt koko klooni-osiosta. Meni vähän överiksi.
Silloin 80-luvulla, kun Hämähäkkimieslehti alkoi niin sitä tuli ostettua. Se oli paljon parempi kuin Teräsmies tai muut sankarit. Hämiksellä oli aina ongelmia, aina pulassa ja voimatkin rajalliset. Vähän kuin Aku Ankka...elämä potkii vasten kasvoja.
Näissä uusissa Hämiksissä ei oikein ole enää sitä 80-90-luvun henkeä. Olen ehkä tullut vain liian vanhaksi.
Maalta löytyy kyllä edelleenkin jokaikinen Hämähäkkimieslehti ja pikkubroidi tilaa tuota, joten luen sen aina sillä. Ainoa puute on tuo Ihmesarjan Hämikset...niitä on joku 10 kpl vaan. Siinä taisi jossain lehdessä olla myös Kravenin ja Hämiksen ensikohtaaminen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)