Author Topic: LUKITTU: Näytä kyntesi!  (Read 81162 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Näytä kyntesi!
« Reply #15 on: 28.01.2004 klo 21:31:25 »
Moi!

Jokainen, joka edes yrittää piirtää ansaitsee mitalin.

Stormy: Enokoneessa on jotain tosi originaalia eli omaperäistä. Valokuvataustat ja piirretyt hahmot on tosi hyvä idea. Olen nähnyt niitä ennenkin, mutta en tällä tavalla sävytettynä. Tarinoitasi en aina ihan sisäistä, mutta se ei tarkoita, että niissä olisi jotain vikaa. Olen vain tyhmä tai eri aaltopituudella. Jos jotain muuttaisin niin viimeisessä ruudussa on joskus sellainen turha öh tai eläv... joka ei ole ihan mun makuun. Minusta se vie terän vitsiltä, vaikka jotkut ovat kvaakissakin väittäneet tätä vastaan. Enokonetta kannattaa tehdä! Se on selvä! Viimeistelemällä fontit vielä siitä tulloo oikein hjuva. Hahmot on muuten tosi kivoja. Yksinkertainen on kaunista ja toimii.

Wilpuri. Ensimmäinen kerta, kun näen kuviasi. Pidin eniten viimeisestä tytöstä. Siinä oli hyvä tunnelma. Minusta sinulla on vielä jotain perusjuttuja hiottavana piirustustaidoissa. Kun pääset syvemmälle niissä niin hyvä tulloo. Anatomiaa ja värien käyttöä kannattaa miettiä ja opetella, seka viivojen piirtämistä. Koita tehdä hahmon ulkoviivat paksummalla kuin muut viivat. Silloin hahmon muoto korostuu silmälle ja hahmottaminen helpottuu. Go for it! Et kuitenkaan ole mikään aloittelija.

Leo Lehtinen. Olet todellinen älynväläys ikäiseksesi. Olen varma, että sinusta tulee jotain vielä sarjakuva-alalla. Piirustustaitosi tietenkin tulee kehittyä, mutta jutut on nyt jo tosi viihdyttäviä. Eli pidä sisältöä yllä ja kehitä piirustustaitoa. Osta niitä kirjoja mistä silloin tapeltiin ;) Muistatko?

Juha on selvästi löytänyt tyylinsä ja pystyy tekemään tasapainoista jälkeä yhä uudestaan ja uudestaan. Se on hienoa. Hauska idea tuo yö/päivä tausta. En tiedä tarvitseeko tällaisten kuvien edes olla ihan viimeisen päälle hiottuja, kun ne kuitenkin palvelevat hyvin tarkoitustaan jo näin. Jos jostain on väkisin kaivettava jotain kehitettävää niin se olisi oikeanpuoleisen hemmon luonnoton kaula, mut eipä tuo nyt kokonaisuuteen mitään vaikuta. Olisipa hauska nähdä sinulta myös toisen tyylisiä kuvia, jos olet sellaisia tehnyt. Hyvä Juice!

Toivottavasti ei jäänyt ketään vailla palautetta. Tämä on oma vajavainen mielipiteeni ja toivon sen palvelevan piirtäjiä sen sijaan, että lannistaisi...

Piis and lööv!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #16 on: 28.01.2004 klo 22:01:26 »
En oikein tajunnut, eli ilmestyykö tämä siis sitten ihan omana lehtenään neljä kertaa vuodessa? Yhmm, milläs nimellä tätä sarjakuvaa, muuten kutsutaan?
Lehden nimi on Pledge of Allegiance ja se ilmestyy sellaisenaan neljä kertaa vuodessa. Vähän mietityttää, miten näin tiivis jatkuva juoni toimii noin harvoin ilmestyvässä lehdessä, mutta eiköhän se selviä...
Niin, jokainen lehti on 24 -sivuinen (20 sivua sarjakuvaa, kahden sivun kansi, nimiösivu ja mainossivua) ja ihan värillinen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #17 on: 28.01.2004 klo 22:18:03 »
Wilpuri. Ensimmäinen kerta, kun näen kuviasi. Pidin eniten viimeisestä tytöstä. Siinä oli hyvä tunnelma. Minusta sinulla on vielä jotain perusjuttuja hiottavana piirustustaidoissa.

Joo... hiottavaa piisaa ihan higgenä... kun on koko ikänsä piirtänyt isonenäistä töppöjalkaa, niin ihmisen piirtäminen osoittautuu yllättävän vaikeaksi.

Anatomiaa ja värien käyttöä kannattaa miettiä ja opetella, seka viivojen piirtämistä.

Muuten siis hyvin, mutta viivat ja värit päin pakaroita... ja hyvää on... valkoiset pinnat?  :P

Ja mikäs minun hahmojeni anatomiassa mättää... siis ylisuurien päiden, ylipitkien jalkojen ja väärään kohtaan kasvaneiden rintojen lisäksi?

Mitäs pidät tämän kuvan väreistä: http://koti.mbnet.fi/wilpuri/Steam.jpg

Omasta mielestäni eräs onnistuneimmista kuvista, joita olen tehnyt pitkään aikaan, vaikka siinä ei olekaan pitkätukkaisia ja suurisilmäisiä neitokaisia (tai ehkä juuri siksi)...

Koita tehdä hahmon ulkoviivat paksummalla kuin muut viivat. Silloin hahmon muoto korostuu silmälle ja hahmottaminen helpottuu.

Voisin koittaa tuota teoksessani... valmiina on vasta pari sivua, joten äkkiäkös ääriviivoja paksuntelee...

Et kuitenkaan ole mikään aloittelija.

En piirtämisessä, mutta kaiken vähänkään realistisen piirtämisessä olen aivan amatööri...

Tämä on oma vajavainen mielipiteeni ja toivon sen palvelevan piirtäjiä sen sijaan, että lannistaisi...

Vajavainen mielipiteesi on noteerattu ja pantu silmän taakse...

Palaute on aina tervetullutta... jotta kirveet heilumaan!
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

J.M:salo

• Jäsen
« Reply #18 on: 28.01.2004 klo 22:56:16 »
Itse saan Geocitiesin kuvat näkymään, kun poistan sen "http://"n alusta. En tiedä mistä se johtuu, mutta kun esim. Leon linkkiä painaa ja manuaalisesti poistaa alun ja lataa uudestaan, ni kyllä se näkyy..

Niin kävi mullekin, tuossa Stormyn kommentin yhteydessä on vain valkoista.

Kuinka moni teistä teki noin hyviä sarjoja 12-vuotiaana?

Itsellä ei huumori riitä vielläkään tuohon.. ja käsiala on parempi kanssa ku mulla -- ja minä olen 19 vuotias ylioppilas. Harhar.

Itse en ole viime aikoina paljoa töitäni skannannu, mutta tässä on yksi kahdesta piirroksesta jotka olen värittänyt. Värisokeana hemmona ei oikein huvita sitä tehdä, koska saan värit aina väärin.
http://koti.mbnet.fi/msalo/drawnings/agirl3.jpg
Ja kyllä, harjoittelin tuon avulla piirtämään naisia..
« Last Edit: 28.01.2004 klo 22:57:53 by Justen »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #19 on: 28.01.2004 klo 23:18:19 »
Mitäs pidät tämän kuvan väreistä

No on noi Wilpuri kyllä paremmat. Niissä edellisissä kuvissa oli "efektit" jotenkin mennyt överiksi, mutta tässä ne menee paremmin kohdilleen. Hana on aikas onnistunut! Tuleeko sieltä laavaa? Hehehe!

Tuota tässä tälläinen parin vuoden takainen pilakuva Pölynsyöjä koirat-pilakuvasarjastani. Jos tekisin nyt saman niin ainakin korjaisin nuo kehnosti tehdyt kuplat ja tekstit. Mut on toi ihan jees... Pistän myöhemmin uudempia juttuja näkyviin. Uusimpia kuvituksia ei viihti vielä laittaa ja sarjisjuttu tulloo Kemiin niin sitä en paljasta ;) Hehehe!

« Last Edit: 28.01.2004 klo 23:42:53 by Hazart »

Leo

• Jäsen
« Reply #20 on: 29.01.2004 klo 07:11:44 »
Kivat värit ja mukavat hahmot Hazartilla. Mikä noissa puhekuplissa muka on vikana? Ja hauska juttukin kun on vanhaa sananlaskua (vai sananpartta?) väännelty :P

mikapoika.

• Uusi jäsen
  • what doesn't kill us only makes us stranger.
« Reply #21 on: 29.01.2004 klo 10:55:41 »
onko kellään tietoa, mihin sais nopeesti viskattua kuvan nettiin että saisi tänne näytille? kotisivuja ei ole, deviantart ei toimi.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #22 on: 29.01.2004 klo 12:28:29 »
Tuota tässä tälläinen parin vuoden takainen pilakuva Pölynsyöjä koirat-pilakuvasarjastani. Jos tekisin nyt saman niin ainakin korjaisin nuo kehnosti tehdyt kuplat ja tekstit.

Heh. Tuolle naureskelin joskus pläräillessäni kotisivujasi... ammattimaisen näköistä meininkiä. Puhekuplatkin ovat mielestäni ihan hyvän näköisiä, joten tajua miksi niitä vainoat...
---------------------------------------------

Mikapoika. Jos sinulla on internetyhteys, niin sinulla on luultavasti myös kotisivutilaa. Lämää kuvat sinne vaan ja linkkaa tänne tai googleta jostain ilmaista/halpaa weppitilaa...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #23 on: 29.01.2004 klo 12:59:29 »
Mikä noissa puhekuplissa muka on vikana?

Nooh. Ehkä nuo kuplat menee juu, mutta tekstauksen haluaisin jotenkin olevan tasapainoisempaa. Kirjaimen muodot vaihtelee liikaa ja joskus tulee sellainen ahtauden tunne, ettei kirjaimilla ole riittävästi tilaa. Mut ei se nyt pilalla oo mitenkään. Olen nykyään käyttänyt aika paljon tietokoneella tehtyjä tekstauksia. Niihin tulee jotenkin sellainen ammattimaisempi fiilis. Alla esmerkki matosarjastani. Eri asia on sellaiset tekstaajagurut, jotka osaavat hommansa. Minä en osaa - ainakaan vielä.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #24 on: 29.01.2004 klo 15:15:30 »
Pitänee kai itsekin uskaltautua tähän hommaan mukaan. Laitan kuvat vain linkkeinä.

Ensimmäinen on ns. Clamp imitaatio koska nyttemmin kun aloin taas vakavammin piirtämään niin minulle suositeltiin että voisin yrittää kerrankin imitoida jonkun muun tyyliä ja Clamp oli riittävän erilaista. Kai idea on, että oppisin käyttämään viivaa harkitummin. Huom. Manga varoitus.

http://www.studio-rain.com/tpm/gallery/cg/clampimit1.jpg

Toinen on kai lähempänä "mun tyyliä" Tämän kuvan tein ollessani Cosmic comic cafeessa kahvilla.

http://www.studio-rain.com/tpm/gallery/bw/bw270104_1.gif

Mallista (no perk...le internetistä downloadatuista tyttökuvista) saa aikaa tämmöistä jälkeä.

http://www.saunalahti.fi/tepema/gallery/girl01.gif

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #25 on: 29.01.2004 klo 15:28:41 »
Tero:

Tuo viimeinen kuva oli ehdottomasti paras nuista. Siinä oli jotenkin edistyneempi meininki kuin noissa kahdessa ensimmäisessä. Toivottavasti se edustaa viimeisintä osaamistasi. Myös tunnelmaa oli siinä viimeisessä mukavasti löydettävissä. Käsiä sinun kannattaa treenata. Ne ovat tosi vaikeita, enkä osaa itsekään niitä vielä kunnolla. Käsi tulee helposti liian pienenä ja sitä kannattaa verrata tehdessä esim. kasvoihin. Kämmen ja sormet ovat kasvojen pituiset. Tsemiä Tero!

Manga-tyyli on minusta pääosin melko tylsä, kun kaikki näyttää samalta! Joka hyvin tai huonosti tehtynä.

Tää on kiva aihe, kun saa vihdoin nähdä vähän mitä porukka tekee... Että silleen...

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #26 on: 29.01.2004 klo 15:39:59 »
Tuo viimeinen kuva oli ehdottomasti paras nuista. Siinä oli jotenkin edistyneempi meininki kuin noissa kahdessa ensimmäisessä. Toivottavasti se edustaa viimeisintä osaamistasi.

Itse asiassa tuo viimeinen edustaa aiemman tuotannon parhaimistoa :( oli pitkä tauko ennen kuin aloitti taas piirtämisen harjoittelun uudelleen. Pitkä tauko on ehkä rapistanut hieman taitoja :( Toisaalta jostain syystä tota Clamp tyylistä mangaa imitoidessa on oppinut hieman saamaan aiempaa väkinäisyyttä pois tekemisestä ja samalla itsensä sairaaksi liiasta vaalenpunaisuudesta :)

Käsiä kyllä pitäisi oppia piirtämään samoin kuin pitäisi oppia piirtämään enemmän koko kädellä kuin pelkällä ranteella. Myös laskoksia olisi mukava oppia piirtämään.

Ai niin... kai tuo tuossa vierellä oleva avatarkin kelpaa sarjaan mimmoista jälkeä piirrän vaikka vähän pieni onkin.

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #27 on: 29.01.2004 klo 16:04:19 »
Tässä uusin tekeleeni. Ei kuulkaas ole edes julkaistu vielä. Sunnuntaina sanomalehti Keskisuomalainen sen maailmalle ihmeteltäväksi saattaa. Eikä ole muute liukuvärejä hemmetti!

« Last Edit: 29.01.2004 klo 16:05:05 by J.Vehnä »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #28 on: 29.01.2004 klo 17:57:44 »
Mallista (no perk...le internetistä downloadatuista tyttökuvista) saa aikaa tämmöistä jälkeä.

Hee... sitten kun minä opin piirtämään mallista, niin piirrän kuvan tästä neidosta: http://www.adoring.net/images/virginieledoyen/virginie17.jpg

...mutta vielä en piirrä, koska se olisi silkkaa häpäisyä minun lahjoillani...
--------------------------------

Hazart. Ei kaikki manga ole samannäköistä. Siinä on kyllä selkeä tyyli, mutta kyllä eroja piisaa. Onhan esim. keskieurooppalaiset piirtäjät tyyleiltään hyvinkin lähellä toisiaan... samaten monet supersankarisarjojen taiteilijat.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #29 on: 29.01.2004 klo 18:25:56 »
Hazart. Ei kaikki manga ole samannäköistä. Siinä on kyllä selkeä tyyli, mutta kyllä eroja piisaa. Onhan esim. keskieurooppalaiset piirtäjät tyyleiltään hyvinkin lähellä toisiaan... samaten monet supersankarisarjojen taiteilijat.

No juu en tarkoittanut nyt ehkä niinkään yleisesti mangaa, jota maailmalla piisaa, vaan näitä omia viritelmiä mitä tähän threadiin (Menikö Kaltsu oikein ;) ) liittyy. Joskus tulee sellainen fiilis, että kaikki ovat ostaneet sen saman how to draw manga ja jälki on sitten sen mukaista. Itse pidän kuitenkin enemmän sellaisesta oman tyylin löytämisestä kuin muiden suorasta kopioinnista. Makuasiahan tää on, enkä halua nujauttaa mangisteja. Se ei vain ole oma juttuni.

J. Vehnä: Hieno strippi! Mahtavaa nähdä klonkku tuossa suomalaisessa maalaismaisemassa. Hahaha! Sulla on niin vakiintunut tuo oma tyylisi. Olispa mullakin. Nyyh! Hyvät immeiset! Näitä kuvia saa kommentoida!
« Last Edit: 29.01.2004 klo 18:29:13 by Hazart »