Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä Marveleista  (Luettu 582763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gerber

• Jäsen
  • What did ya expect - A drunken Galactus?!!
Re: Kysymyksiä Marveleista
« Vastaus #465 : 30.12.2005 klo 08:16:24 »
Nyt on minunkin pakko kysyä, kun en Googlettamalla saa vastausta. Kingpinhän menetti näkönsä DD:n "Osia kokonaisuudesta-tarinassa", mutta näköjään hän oli saanut näkönsä takaisin Spider-Manin "Reed 'em and weep"- tarinassa. Mikä lehti? :-\

Teppo Holmqvist

• Jäsen
« Vastaus #466 : 30.12.2005 klo 13:05:52 »
Paljastuiko myöhemmissä numeroissa?

Ei mielestäni, tosin siitä on niin paljon aikaa kuin viimeksi luin nuo että en osaa olla varma. 

gerber

• Jäsen
« Vastaus #467 : 02.01.2006 klo 07:14:49 »
Kingpin palasi näkevänä Daredevil  v2 # 46:ssa muttei taidettu antaa mitään selitystä. Paljastuiko myöhemmissä numeroissa?

Edellisen kerran Daredevil v2 # 30:ssä hän oli vielä sokea.
Lehti löytyy kaapista, en vain ollut ehtinyt lukea sitä. 6000 Marvel-lehteä ja niistä n. 800 lukematta, mutta kiitos tiedosta!

Jontsku

• Jäsen
Miten se nyt olikaan?
« Vastaus #468 : 03.01.2006 klo 22:47:39 »
Joskus vuosina 96 ja 97 ja siitä eteenpäin hämähäkkimies lehdissä oli se ärsyttävä kloonisotku, jonka takia lopetinkin kyseisen lehden lukemisen silloin aikoinaan. Myöhemmin tulin taas mukaan lehden pariin ja huomasin "vanhan" hämiksen tulleen takaisin ja Ben Reilly hämiksen lähteneen. Eli eikö Ben Reilly lopulta ollutkin klooni? Ja toiseksi miten se tuonaikainen tarina pistettiin pakettiin ja kuinka se linkittyy nykyiseen hämikseen jossa May-tätikin on elossa? Ottiko hämis tarinat hieman takapakkia ja jatkoi siitä mistä oli järkevää jatkaa? No niin siinä oli minua askarruttaneet asiat ja olisin todella kiitollinen jos jotkut henkilöt voisivat valaista asiaa. Kiitos jo etukäteen. :D

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Re: Miten se nyt olikaan?
« Vastaus #469 : 03.01.2006 klo 23:55:16 »
Eli eikö Ben Reilly lopulta ollutkin klooni?

Kyllä oli. Seward Trainer väärensi testituloksen, jonka mukaan Peter olisi ollut klooni. Ben hajosi kloonien tapaan kuollessaan numerossa 8/98.

Ja toiseksi miten se tuonaikainen tarina pistettiin pakettiin ja kuinka se linkittyy nykyiseen hämikseen jossa May-tätikin on elossa?

Shakaali, Kaine ja muut kloonit kuolivat. Paljastui, että koko juonen takana oli kaiken aikaa elossa ollut Norman Osborn, joka oli myös vaihtanut Mayn näyttelijään, joka kuoli. Niin. Älä ajattele sitä liikaa. Oikea May saatiin takaisin, ja sen jälkeen kaikki ovat teeskennelleet, ettei mitään siitä oikeasti tapahtunut.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

gerber

• Jäsen
« Vastaus #470 : 04.01.2006 klo 09:47:30 »
Kloonisotku oli tosiaan rasittavaa luettavaa, hyvä että saatiin nippuun aikoinaan. Nyt odotan, että Other-tarina saadaan päätökseen ja mistä on kysymys (EI SPOILEREITA, Kiitos!!!). ::) ::) ::)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #471 : 04.01.2006 klo 10:05:58 »
Itse olen heittänyt hyvästit Hämärille jo ties kuinka kauan sitten.

Jotakin väärää tapahtui jossain vaiheessa, sellainen hauska seikkailuhenki ja rentous teiniangstilla maustettuna hävisivät - ja juuri niissä piili sarjan viehätys.

Ultimate Spidey näytti aluksi paluulta entiseen, mutta nyt Ultimate Six tyyliset synkistelyt veivät senkin mutaisiin pohjavesiin.

Onneksi on Ihmesarja.

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
Re: Miten se nyt olikaan?
« Vastaus #472 : 04.01.2006 klo 10:26:28 »
Shakaali, Kaine ja muut kloonit kuolivat.

Paitsi että Kaine ei kuollut. Ainakaan suomeksi julkaistuissa hämiksissä.

Ainoa hyvä asia kloonisotkuissa olivat DeMatteiksen tarinat.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #473 : 04.01.2006 klo 10:45:23 »
Mutta nelikymppisiähän Marvel-fanit tuntuvat nykyisin olevan valtaosiltaan.

Eli joko paluu vanhaan hyvään aikaan (TM) eli Hämis teiniksi tai vastaavasti naimisiin, kahden lapsen isäksi ja ensimmäinen avioero vireille?  ::)

-P.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #474 : 04.01.2006 klo 11:16:28 »
Naimisiinmeno oli jo, kahden lapsen isyyttä Marvelin TPTB ei hyväksynyt ja väliaikaiseen asumuseroon jäi erokin.

My point exactly...

-P.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #475 : 04.01.2006 klo 13:04:29 »
Itse olen heittänyt hyvästit Hämärille jo ties kuinka kauan sitten.

Jotakin väärää tapahtui jossain vaiheessa, sellainen hauska seikkailuhenki ja rentous teiniangstilla maustettuna hävisivät - ja juuri niissä piili sarjan viehätys.
Mulla tuo tapahtui 90-luvun alkupuoliskolla. Ron Frenzin piirtämät Hämyhäiskät olivat huippua 80-luvulla ja siitä alettiin sitten mennä alamäkeen. Jotain kertoo sekin, että Hämis-kokoelmani uusimmat lehdet ovat (Byrnen numeroita lukuunottamatta) Bob Mcleodin piirtämä kolmiosainen Hämis&Tuomari -tarina vuoden 93 alusta. Samoihin aikoihin tuli Hämis 2099, joka sitten olikin tavallista Hämistä rutkasti parempi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #476 : 04.01.2006 klo 14:12:57 »
Jotain kertoo sekin, että Hämis-kokoelmani uusimmat lehdet ovat (Byrnen numeroita lukuunottamatta) Bob Mcleodin piirtämä kolmiosainen Hämis&Tuomari -tarina vuoden 93 alusta.

Tuo huonouden huippu julkaistiin 1994 alussa. Huonoutta korostaa se että samoissa numeroissa oli Hämis 2099:ää.

terol

• Jäsen
« Vastaus #477 : 04.01.2006 klo 15:23:57 »
Enpä ole tainnut tänne ennemmin kirjoitella mutta nyt oli pakko.
Miksi kaikki vihaavat hämiksen kloonisaagaa? Olen huomannut ,että olen ainut, joka siitä pitää. Olin kloonisaagan aikaan vuonna 1996 13-vuotias. Sitä ennen olin lukenut hämistä pääosin sen takia, että siinä oli tappeluita ja se oli hauska. Nuori kun olin. Samalla kun kasvoin, kehittyi myös hämis vakavammaksi ja mielenkiintoisemmaksi. Sitten tuli kloonisaaga. Sitä mielenkiintoisempaa ja jännittävempää kokonaisuutta saa etsiä. Myönnetään, että loppu oli aikamoista sekoilua mutta sehän johtui siitä, että alkuperäiset suunnitelmat piti muuttaa kun fanit eivät niistä pitäneet. Mikään tarina ei ole sen jälkeen minua niin koskettanut, mikä johtuu varmasti siitä, että olen kasvanut ja tarina osui juuri sellaiseen aikaan että olin kasvamassa "aikuiseksi".
Ja miksi kaikki mikä ei ole muiden mielestä onnistunutta pitää unohtaa? Tapahtuuhan meille elämässämmekin virheitä mutta ei niitä silti unohdeta. Niistä opitaan. Muutenkin olen huomannut, että internetin myötä kriittisyys sarjakuvatarinoita kohtaan on kasvanut erittäin korkeaksi. Kaikki tarinat ovat kaikkien mielestä huonoja. Mitä jos internet olisi ollut olemassa jo 60-luvulla. Olisiko kaikki tarinat haukuttu silloinkin???
Eipä tässä muuta. Pakko oli purkaa tuntojaan kloonisaagasta, kun sitä niin rakastan :)
Anteeksi.
Fire Walk With Me

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #478 : 04.01.2006 klo 15:50:00 »
terol, olin itse 12 vuotias kun Hämis tilattiin meidän perheeseen. Ensimmäinen kotiin kannettu numero oli 2/1996, sitä ennen en ollut Hämistä lukenut.

Hommaa perspektiiviin antaa kenties tämä artikkelisarja, nimeltään The Life of Reilly. Se on yhteensä monta kymmentä sivua, mutta erittäin mielenkiintoista tekstiä, uskoisin että nauttisit sen lukemisesta.

Pähkinänkuoressa;
-homman piti alunperin olla kolmen kuukauden kokonaisuus (Benin esittely, Benistä tulee Hämis, Peter palaa takaisin). Sitten markkinointi pääsi hommaan käsiksi, ja meillä oli kolmen kuukauden tarina joka oli venytetty kahdelle tai kolmelle vuodelle.
-homma meni vielä huonommaksi, kun loppuvaiheessa parista sarkastisesta vitsistä tuli oikeasti homman nimi, ja sitten vielä ku nimi oli sellanen ni piti hän sisällön kuvastaa nimeä...
-Hämähäkkimiehen toimittajat yrittivät buustata myyntiä samoihin lukuihin kuin Ryhmä-X:n toimittajat olivat onnistuneet Age of Apocalypsellä, mutta kun ei ollut mitään mitä buustata niin sitte venytettiin Klooni-sagaa. Sen sijaan että olisi annettu Hämiksen mennä seuraavaan hitti-tarinaan, niin imettiin siitä ekasta hitistä kaikki irti...

Mutta lue artikkelisarja, siinä on käsikirjoittajien ja toimittajien kommentteja, toimii melkein kuin DVD'n "making of" dokumentit.

EDIT: Eiku Benistä piti tulla uusi Hämis. Tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2006 klo 16:01:54 kirjoittanut iJusten »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #479 : 04.01.2006 klo 19:40:54 »
Seurasin Hämistä Kloonisaagan aikoihin vain divarinumeroita ostamalla. Kun en lukenut tarinaa edes järjestyksessä, se ei paljoa innostanut.

En muutenkaan ihmettele, miksi Beniä ei hyväksytty Hämähäkkimieheksi. Jos parinkymmenen vuoden tarinat olisi kylmästi kuitattu kloonin seikkailuiksi, hahmon kiinnostavuus olisi tippunut rankasti, kuten se tippuikin, kunnes päätön idea peruttiin.

Kuulun muutenkin niihin lukijoihin, jotka haikailevat vanhoja aikoja. Ensi kertaa tutustuin lehteen muistaakseni 1985, kunnes seurasin sitä pidempään Salattujen sotien aikaan ja 90-luvun alkupuolella. Edelleen pidän vuosia 1983-1984 Hämiksen parhaana kautena ja 1986-1987 parhaimpina Hämiksen kausina, vaikka lyhyempiäkin hetkiä on sen jälkeen ollut. Toisaalta luin tuon ajan lehdet teini-iässä ja niissä on paljon nostalgiaa mukana.