Ajantasainen teksti löytyy sivulta http://www.freet.fi/sopimukset/tiedostot/graa06.pdf
Ainoa järkevä tapa laskea työlle hinta on ajatella työtunnin arvo. Ohjeet tuntihinnan määrittämiseen löytyvät myös em. sivuilta.
Hm. Noi kyllä näyttää tosi hyödyllisiltä ohjeilta, nyt ihan oikeesti. Pitää selailla tarkemmin joskus kun ei väsytä näin paljoa, ehkä sitten tajuaiskin noista jotain...
"Ammattimaisen kuvitustyön ja käyttöoikeuden tuntihinnat suunnittelu- ja toteutustyölle 65 €/tunti."
onko tuo siis tosiaan yksi käyttöoikeus, seuraavista käytöistä pitää sopia erikseen?
Entä mitä ne meinaa että "Piirroskuvituksista ei makseta arvonlisäveroa"? Siis normi verot maksetaan mutta muuten ei mitään lisättyjä vero-jutksia?
Äh, mä oon ihan sekasin verojen ja hintojen kanssa. Jos joku haluaa ryhtyy mun manageriksi joka hoitais noi kaikki asiat ja hankkis mulle vielä aina töitäkin niin ottakaa vaan yhteyttä!

...tosin vois tehdä mullekin ihan hyvää tietää jostain jotakin...
Työtunteja on vaikee laskea... Pitäis varmaan laittaa joku ajastin kiinni valopöytään... Mutta eikö työskentelyä oo myös ideointi ja suunnittelu? Silloin pitäis melkein laskuttaa 24 h /päivä, kun ei sitä ikinä lopeta ideoiden miettimistä...
..Hm. Taitaa tulla liian väsynyttä tekstiä... Mut joo, fiksut ohjeet, hm-hm.