Kirjoittaja Aihe: Toni Tirri  (Luettu 82537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Toni Tirri
« Vastaus #105 : 22.02.2008 klo 17:43:26 »
1000kpl myyty ennakkoon.
Eiköhän tuohonkin lukuun ole syytä olla oikeinkin tyytyväinen.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #106 : 22.02.2008 klo 18:34:52 »
No niin! Sain todellista tietoa Minervasta eli on 1000kpl myyty ennakkoon.

Komeaa! Onneksi olkoon!

Toivotaaan, että Minervalta rupeaisi tulemaan muitakin kivoja kotimaisia sarjisuutuuksia Annin ja Leppikzen innoittamana.

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
« Vastaus #107 : 23.02.2008 klo 10:13:41 »
http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=25081 Haastattelu Uudesssa Raumassa.

Harmi vaan että tuohon juttuunkin tuli tuo 2000kpl:n ennakkomyynti. Elin ihan siinä uskossa, kunnes mulle sanottiin sen olevan tietokone virhe. :-[

Eiköhän tuohonkin lukuun ole syytä olla oikeinkin tyytyväinen.

Ei tuossa 1000 mitään vikaa tietty ole! Olen Ihan täpinöissään. En vaan osaa olla intoilemasta tästä!   :laugh:

Komeaa! Onneksi olkoon!

Toivotaaan, että Minervalta rupeaisi tulemaan muitakin kivoja kotimaisia sarjisuutuuksia Annin ja Leppikzen innoittamana.

Kiitosta vaan! Toivotaan että tulee muutakin. Riippuunee varmaa lähteekö noi myymään...
« Viimeksi muokattu: 23.02.2008 klo 10:19:26 kirjoittanut Tirri »

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #108 : 18.03.2008 klo 19:28:24 »
Nyt aloin taas blogissa julkaista noita joka päiväisiä strippejä. Aloin vihdoin kokoamaan blogi juttuja albbariksi. Huomaa heti ettei synny ihan yhtä vaivattomasti kuin esim. kuhertelevat kertut. Pitää aika ajoin pysähtyä ja olla kriittinen.

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #109 : 22.03.2008 klo 16:23:09 »
Kysymykseen Mikä on TIRRI? Karjalaisen sanakirjan mukaan TIRRI = Kuumalla kivellä kypsytetyt puolukat. Äitini soitti ja kertoi tämän. Aika villiä.  :o

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #110 : 22.03.2008 klo 16:39:50 »
Kysymykseen Mikä on TIRRI? Karjalaisen sanakirjan mukaan TIRRI = Kuumalla kivellä kypsytetyt puolukat. Äitini soitti ja kertoi tämän. Aika villiä.  :o

Ja tirripaisti on itäsuomalainen perinneruoka. :)

"Tirripaisti: Tirri tulee sanasta tiristää, joka on kansankielellä tarkoittanut paistamista. Sianlihapalat paistetaan pannulla rasvassa rapeiksi ja syödään perunoiden ja leivän kanssa. Leivänpaloja kastetaan lopulta pannulla olevaan rasvaan."

Irene

• Jäsen
« Vastaus #111 : 25.03.2008 klo 20:27:16 »
Arvio täällä: http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=1032

Ja kyllä, olen paha ihminen, kun kirjoitan tälleen ei-positiivisesti. Hyi minua.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #112 : 26.03.2008 klo 11:56:34 »
Minun äitini on karjalainen, eikä ole tuollaisesta kuullutkaan. Tirripaisti oli sen sijaan tuttu.

Tirripaisti nyt on tullu tutuksi jo ala-asteella. Äitini oli jostain netistä repässyt tuon puolukka jutun. Aika hämy!

Kari Korhonen

• Vieras
« Vastaus #113 : 26.03.2008 klo 12:20:56 »
Hei.

Luin erään arvostelun Leppiksestä. Olipas amatöörimäinen yritys arvosteluksi!
Mitään muuta ei arvosteltu kuin ideaa ja lähinnä siitäkin sitä ettei ymmärrä. Jos ei ymmärrä niin mitä arvostella?!

Leppistä on helppoa verrata kiroilevaan siiliin joka on kuitenkin huomattavasti kaupallisemmaksi suunnattu "simple minded comic" kun taas leppis maalaa syvältä ja mietiskelevästi. Tarinat kestävät ja aukeavat hitaasti. Ehdottomasti klassikkoainesta.

Kulttisuosio ei synny tyhjästä ja siitä tässä kateellisessa maassa ei voi kuin iloita. Mikäli Leppis filosofia ei kiinnosta niin ei siinä mitään pahaa ole. En minäkään pidä Freudista mutta kirjoitanko siitä arvostelun? En. Sillä en tiedä aiheesta tarpeeksi.

Huonosti tehdyssä arvostelussa ei ole mitään pahaa.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #114 : 26.03.2008 klo 13:00:34 »
Hei.

Luin erään arvostelun Leppiksestä. Olipas amatöörimäinen yritys arvosteluksi!
Mitään muuta ei arvosteltu kuin ideaa ja lähinnä siitäkin sitä ettei ymmärrä. Jos ei ymmärrä niin mitä arvostella?!

Huonosti tehdyssä arvostelussa ei ole mitään pahaa.

Kiitos palautteesta, jään mietiskelemään näitä sanoja. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #115 : 26.03.2008 klo 13:04:28 »
Pieneksi arvostelijan puolustukseksi voi ehkä sanoa (vaikka olenkin vähän jäävi), että mun mielestäni Tonin viimevuotisesta Leppiz-albumista saa paljon paremman käsityksen koko sarjasta kuin Minervan alpparista. Minervan motiivit julkaista Leppiz just tuossa kovakantisessa vaakaformaatissa on toki helppo arvata, harmi vaan ettei se oikein palvele itse sarjaa.

Kuten Sallallakin, lukijalla tulee nyt turhan helposti Siili mieleen. Leppizhän on kuitenkin paljon vanhempi ja omillaan seisova hahmo. Eka Kvaakin Leppiz-arvio löytyy vuodelta 2004. (Vanhat arviot olis muuten voinut linkittää uuteen arvosteluun.)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #116 : 26.03.2008 klo 13:34:36 »
No voi perseen suti, kyllä toi mun kommentti ainakin oli tarkoitettu nimenomaan Leppiz-ketjuun eikä tänne. Samoin Karin. Minun mielestäni.

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #117 : 26.03.2008 klo 13:44:05 »
Olen kans Petterin kannalla

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #118 : 26.03.2008 klo 13:47:38 »
Kiitos palautteesta, jään mietiskelemään näitä sanoja. :)

Mielestäni arvostelusi oli oikein hyvä (ja perusteltua tekstiä).

Arvostelija sitä paitsi esittää aina oman mielipiteensä arvostelunsa kohteesta, ei sitä yleistä tai korrektina toivottua mielipidettä.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #119 : 26.03.2008 klo 13:59:10 »
No voi perseen suti, kyllä toi mun kommentti ainakin oli tarkoitettu nimenomaan Leppiz-ketjuun eikä tänne. Samoin Karin. Minun mielestäni.

Niin minunkin. Joten siirsin takaisin.

Jos yleisestä arvostelun arvostelemisesta tulee lisää juttua, niin pistetään sitten toiseen ketjuun. Antaa näiden Leppiz-juttujen kuitenkin olla täällä.

Sen verran vielä, että mullekin tuli kyllä tuosta alpparin ulkonäöstä Kiroileva siili mieleen. Vaikka sikäli kyllä pieni albumi on esineenä kivempi ja nätimpi kuin A4-kokoinen. Mutta vähän on semmoinen olo, että Minerva tosiaan yrittänyt saada oman siilinsä...