Author Topic: Tex Willer  (Read 1046845 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mosabacka

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Reply #3375 on: 25.12.2013 klo 23:09:42 »
Jopas jopas. Jose Ortiz kuului tai kuuluu edelleenkin minun suosikkipiirtäjäkaartiin. Vaikka Ortiz on tullut vasta vanhemmalla iällä Texin pariin, hän ehti tuottaa monta unohtumatonta tarinaa, kuten huikeat Maxi-Texin tarinat (Kalinat, junahässäkkä Meksikossa, Viikatemies ja Verilöyly), suuralbumin (Suuri junaryöstö) ja useita perussarjan tarinoita (kuumailmapallotarina oli upea).

Ortizin roistot ovat aina kuin suoraan manalan halstereista, naama täynnä juonteita, suut irvistävät ja iho näyttää niin kuivalta, että itsellekin tulee jano. Ortiz oli mestari kuvaamaan kuumuutta ja janoa.

Kaikki täältä lähtevät aikanaan.

kehittyvä willeristi

AlkoTanko

• Jäsen
« Reply #3376 on: 25.12.2013 klo 23:16:39 »
Ortizin roistot ovat aina kuin suoraan manalan halstereista, naama täynnä juonteita, suut irvistävät ja iho näyttää niin kuivalta, että itsellekin tulee jano. Ortiz oli mestari kuvaamaan kuumuutta ja janoa.

Toden totta, hiki ja pöly suorastaan maistui suussa kun autiomaassa oltiin oikein kunnon paisteessa.

Ortiz kyllä yksi suosikeistani vaikka piirsikin konnansa sellaisiksi että niillä voisi pieniä lapsia pelotella, RIP.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #3377 on: 26.12.2013 klo 18:58:42 »
Taisi jäädä tarinakin kesken.

Ortizilla on yksi perussarjassa todennäköisesti ensi vuonna julkaistava tarina valmiina. Sen on kirjoittanut Boselli. Kesken häneltä jäi Faracin kirjoittama Maxi Tex. Kummallisen lyhyt tarina Maxiksi, vain n. 180 sivua. Mahdollista on, että siinä julkaisussa niputetaan kaksi tarinaa yhteen. En saanut kaivetuksia tietoa siitä, kuinka paljon Ortiz ehti tehdä sitä. Toivottavasti niin paljon, että juttua ei piirrätetä kokonaan uusiksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

exi_bel

• Jäsen
  • Työmatkapyöräilijä
« Reply #3378 on: 28.12.2013 klo 10:13:01 »
Jossain ( en muista missä ) näin paperisen Texin tilauslipukkeen. Lipukkeessa sanottiin että tilaajat saavat tilaaja-lahjana 2014 kalenterin.
Mahtaako tilaaja-lahja koskea meitä kestotilaajia??
Vamonos Dynamiitti. Vielä viimeinen ponnistus.

Dennis

• Jäsen
« Reply #3379 on: 28.12.2013 klo 11:30:34 »
Jossain ( en muista missä ) näin paperisen Texin tilauslipukkeen. Lipukkeessa sanottiin että tilaajat saavat tilaaja-lahjana 2014 kalenterin.
Mahtaako tilaaja-lahja koskea meitä kestotilaajia??

Tästä oli aiemmin juttua, taitaa olla vain uusien tilaajien etu.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Hannu

• Jäsen
« Reply #3380 on: 28.12.2013 klo 14:43:54 »
Näinhän se menee, mutta tuntuu aikamoiselta vääryydeltä että kestotilaajia näin rangaistaan. Itse tosin lopetin joku aika sitten vuosikymmeniä kestäneen tilauksen Texistä, mutta se taas oli pelkästään Itellan ansiota. Mutta joka tapauksessa tuntuisi järkevältä että näitä tilaajalahjoja saisivat myös (ja ennen kaikkea) kestotilaajat.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Czaba

• Jäsen
  • No mutta..
« Reply #3381 on: 28.12.2013 klo 15:17:19 »
No, minä tilasin Texin uutena tilaajana lokakuun puolella, eipä ole kalenteria kuulunut vaikka kestotilaus on maksettukin jo ajat sitten.

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Reply #3382 on: 28.12.2013 klo 16:04:12 »
Itellan vuoksi minunkin kestotilaus Texin osalta meni jäihin aikoinaan. Nyt tilasin tuon puolivuotistilauksen Texiä jotta sain tuon Tex kalenterin.  Se tuli noin kuukausi laskun maksamisesta erillisessä kuoressa jota sitäkin Itella oli ansiokkaasti kurittanut mutta kuin ihmeen kaupalla itse kalenteri oli täysin ehjä. Käsittääkseni tuon kalenterin sai tilauksen yhteydessä vain mikäli käytti tilauksessa erillistä koodia joka oikeutti tuohon lahjaan (saatan toki olla väärässäkin). Tilasin tuon puhelimella ja erikseen varmistin että kalenteri kuuluu tilaukseen. Taitaa näitä aika vähän olla tuota kautta tullut markkinoille, eri asia sitten paljonko Egmont jakoi noita sarjisfestareilla ilmaiseksi satunnaisille "vinkujille" mikä sekin syrjii kyllä rajusti Texin tilaajia. Taitaa kyllä tuo kestotilaus jäädä uusimatta sen verran rajusti Itella kohtelee edelleen tavaraa joka on sille annettu kuljetettavaksi...

Dennis

• Jäsen
« Reply #3383 on: 28.12.2013 klo 17:43:22 »
Noh, kestotilaaja on aina se vatun luuseri prkl  :( Eikä koske pelkästään Texin kestotilausta. Kyllähän tuo kalenteri ja jokin tilaajalahja maittaisi mullekin.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Secos-Bill

• Jäsen
« Reply #3384 on: 28.12.2013 klo 18:37:57 »
Selasin hiukan kokoelmaa ja osoitelapuista päätellen olen  ollut kestotilaaja ainakin vuodesta 95 asti. Ikinä en ole muuta saanut kuin lehden ja laskun, edes ensimmäisellä kerralla ei tullut mitään.
No, lehtihän se tärkein on, enkä kyllä kalenteria seinälle laittaisikaan, mutta jokin tunnustus 20 vuodesta  olisi asiallinen ( ja sitä ennen oli sentään 15 vuotta irtonumeroja ). Vaikkapa ilmainen vuosikerta  ;)

exi_bel

• Jäsen
  • Työmatkapyöräilijä
« Reply #3385 on: 28.12.2013 klo 22:58:09 »
.. Itse tosin lopetin joku aika sitten vuosikymmeniä kestäneen tilauksen Texistä, mutta se taas oli pelkästään Itellan ansiota...
Minulle Tex tullut tilattuna nrot 1/1975--16/1982 ja nyt nrosta 7/1999 eikä pahaa sanaa sanottavana Kekkosen/Vennamon Postista tai Niinistön Itellasta. Tilaus jatkuu ja (off topic)  suunnittelen just Kalkkaron tilausta.
Vamonos Dynamiitti. Vielä viimeinen ponnistus.

El Reijo

• Jäsen
« Reply #3386 on: 29.12.2013 klo 01:42:09 »
Ei ainakaan tämä satunnainen vinkuja saanut festareilta Egmontin osastolta kalenteria ilmaiseksi vaan El Muerton kylkiäisenä kylläkin. Tein myöskin kestotilauksen silloin ja olen siitäkin kalenterini saanut, ostan edelleen tilauksen lisäksi erikseen mahdollisimman virheettömät pokkarit koska jotain pientä noissa itellan toimittamissa on mutta mainioita lukukappaleita. Jannen tietovisasta taisin kans bongata yhden mutta piti osallistua ja jotain piti tietääkin... 

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #3387 on: 04.01.2014 klo 00:22:56 »
En löytänyt haulla tietoa niin kysyn täällä: mitä ne Egmontin Pulp-sarjan Texit oli? Uudelleenjulkaisuja vai maxi-tex sarjaa vai mitä...?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Reply #3388 on: 04.01.2014 klo 09:36:54 »
En löytänyt haulla tietoa niin kysyn täällä: mitä ne Egmontin Pulp-sarjan Texit oli? Uudelleenjulkaisuja vai maxi-tex sarjaa vai mitä...?

Uudelleenjulkaisuja. Coloradon kaivoskahakka ja Viimeinen kapinallinen.
http://koti.welho.com/z14/sarjakuvat/lannensarjat/texwiller/tex-albumit.html

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #3389 on: 04.01.2014 klo 16:03:45 »
Innostuin vähän Texistä tuossa joulunpyhinä luettuani mm. numeroissa 10-11/2013 olleen minulle enemmän Aku Ankka-piireistä tuttujen herrojen Faraci/Mastantuono tarinan Takaa-ajo/Leppymätön taistelu. Onko missään listattu herrojen (yhdessä tai erikseen) muut suomeksi julkaistut tarinat? Mielestäni oikein onnistunut tarina sekä juonen että kuvituksen puolesta, mitä muut tykkäsivät? Toki mun vertailupohjat Texin yleiseen tasoon ei vielä ole kovin suuret...

Edit:
Erinäistä lähteistä löytynyttä: maxi-Texit 21, 25 sekä nrot 1,2/2013 ainakin Faracin kirjoittamia, Sotaprofeetta Manitary / Tex Willer suuralbumi 18 Mastantuonon kuvittama, listatkaa jos muistatte muita tai pointatkaa eteenpäin.
« Last Edit: 04.01.2014 klo 16:44:07 by Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"