Author Topic: Tex Willer  (Read 1046895 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lurker

• Valvoja
Vs: Tex Willer
« Reply #2565 on: 02.02.2011 klo 09:31:32 »
Mikä ihmeen niitti siellä on joka lehden tyvessä..?

Kun tarkemmin katsoo, niin toisessakin reunassa taitaa olla niitti. Onkohan liuskat lyöty niitillä ilmoitustauluun kiinni? Huh! Keräilyarvo taitaa olla heikon puolella... Mutta eikös tuo ylimmäinen liuska ole se kaikkien aikojen eka?

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #2566 on: 02.02.2011 klo 10:50:49 »
On se ensimmäinen. Herää epäilys, että ovatko ns. aitoja vaiko näköispainoksia. En tosin tiedä, onko noista liuskoista Italiassa näköispainoksia koskaan tehty. Mutta ensimmäisestä Topolinosta (joka näkyy disney-puolella) ainakin on.
"Tex-tieteen yli-morisco"

El Reijo

• Jäsen
« Reply #2567 on: 02.02.2011 klo 10:55:09 »
Italian ebayssä ykkösnumerosta muistaakseni huudettiin jotain 1500 euroa (parin vuoden sisään)...

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #2568 on: 02.02.2011 klo 11:30:05 »
Asiasta toiseen. Luin juuri Italialaiselta keskustelusivulta, että John Buscema olisi ollut aikeissa tehdä aikoinaan Tex-tarinan, ilmeisesti suuralbumi. Joitakin luonnoksia herra ehti piirtää ennen kuolemaansa.

slider

• Jäsen
« Reply #2569 on: 02.02.2011 klo 13:45:20 »
kiitokset the spiritille,,nyt sit divariin etsimään,,

OM

• Jäsen
« Reply #2570 on: 02.02.2011 klo 14:34:26 »

Iso kasa Tex Willerin vuosikertoja oli Myyrmannin ostoskeskuksessa sijaitsevassa Divarissa, joka sijaitsee kolmennessa kerroksessa. Siellä oli tosi paljon kaikenlaisia sarjakuva lehtiä, joita ei juuri mistään enään saa. Hyllyt notkuivat Mustanaamioita, Star Wars sarjakuvaa, Ihmenelosia, X-menejä suomeksi ja englanniksi. Kannattaa ehdottomasti käydä noi Tex Willerit teskkaamassa jos joku niitä kaipailee.
« Last Edit: 02.02.2011 klo 14:38:12 by Orjan May »

slider

• Jäsen
« Reply #2571 on: 02.02.2011 klo 14:38:54 »
Lahdesta myyrmäkeen on jonkun verran matkaa,,minkähän arvoisia nuo tex liuskalehdet on nykypäivänä,,huutonetistä niitä joskus bongannu,,hintahaitari siellä 7-25 e kipale

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #2572 on: 02.02.2011 klo 16:00:38 »
Lahdesta myyrmäkeen on jonkun verran matkaa,,minkähän arvoisia nuo tex liuskalehdet on nykypäivänä,,huutonetistä niitä joskus bongannu,,hintahaitari siellä 7-25 e kipale
Jos Lahdessa asustelet/oleilet, niin siellä on jonkin verran ihan päteviä paikkoja Willerinmetsästykseen. Kannattaa aloittaa Vesijärvenkadusta ja pyörähtää ensin Ankkurissa (48), sen jälkeen pykältää Kajolle (32) ja Misirlouhun (17) ja lopuksi Vaihtarille (Hämeenkatu 16). Ko. paikoista olen löytänyt monta omaa Willeriäni, vaikka en ole koskaan asunut lähelläkään Lahtea. Vaihtarista olen löytänyt 70-luvun alkupään nidettä sopuhintaan. Ankkurissa on usein liuskoja, jos lompakko kestää ostaa.

Tämä menee kyllä hieman ohi ketjun, mutta parhaat löydöt olen tehnyt aina osto- ja myyntiliikkeistä. Esimerkiksi jonkun edesmenneen herrasmiehen kuolinpesä sisälsi kaikki 80-90-vuosikymmenten Willerit. Ostin 150 Willeriä kerralla. Taisin maksaa 100 e. Mutta näitä paikkoja en kerrokaan näin julkisesti, sillä pitäähän jotain salaisuuksia olla. Tympii yli kaiken sellainen, että vanhoista numeroista pitäisi maksaa esim. divarissa tai huuto.netissä yli 20 euroa kipale.  >:D Tai saa sitä maksaa, mutta minä koluan mieluummin osto- ja myyntiliikkeitä ja nautin, kun löydän jonkun puuttuvan numeron pilkkahintaan. 8]

Vuosikerta on ihan hyvä tapa ostella Willereitä, jos haluaa nopeasti saada yhtenäisen sarjan.
« Last Edit: 02.02.2011 klo 16:02:55 by Mosabacka »
kehittyvä willeristi

slider

• Jäsen
« Reply #2573 on: 02.02.2011 klo 16:16:37 »
ok. tosiaan kannattaa useampi tex kerralla hankkia, mun ekat liuskat justiin bongasin, oliko 80 lehteä 3e kipale,,harmi vaan kun se galep ei ole piirtäjänä kummoinen

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #2574 on: 02.02.2011 klo 17:48:37 »
ok. tosiaan kannattaa useampi tex kerralla hankkia, mun ekat liuskat justiin bongasin, oliko 80 lehteä 3e kipale,,harmi vaan kun se galep ei ole piirtäjänä kummoinen
Ihan hyvään hintaan olet löytänyt liuskoja. Itse en liuskoja kovin montaa omista. Minun mielestäni tällä hetkellä kannattaa satsata mieluummin väri-Texiin. Samat tarinat alkuperäisessä järjestyksessä. Mutta jokaisella oma mielipiteensä ja olisivat ne liuskatkin ihan kivoja, jos eivät olisi niin tyyriitä. Galepista riittää mielipiteitä, mutta omasta mielestäni asiaan kannattaa suhtautua siten, että vertaa Galepia aikalaisiin ja siten, että hän on kehittänyt Texin.
« Last Edit: 02.02.2011 klo 17:52:21 by Mosabacka »
kehittyvä willeristi

slider

• Jäsen
« Reply #2575 on: 02.02.2011 klo 19:25:09 »
onko ne väri texit niitä kovakantisia, ei ole vastaan tullut yhtään, ei ollut hämeenkadun vaihtarissakaan : (

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #2576 on: 02.02.2011 klo 20:55:46 »
Pahvikannet niissä on.

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #2577 on: 02.02.2011 klo 21:01:33 »
onko ne väri texit niitä kovakantisia, ei ole vastaan tullut yhtään, ei ollut hämeenkadun vaihtarissakaan : (
Väri-Texit ovat kohtuullisen uusi oma sarjansa. Suomessa virallinen nimi on Tex Kirjasto. Niitä on ilmestynyt nyt kuusi kappaletta. Eivät ole kovakantisia, mutta suurikokoisempia ja paksumpia kuin tavalliset texit. Sisältävät liuska-ajalta alkaen tarinat, mutta nyt alkuperäisessä järjestyksessä. Toivottavasti laskevat liuskojen hintoja alaspäin.

Hakukoneilla löytyy nopeasti sinipohjaisia kansia nähtäväksi.
kehittyvä willeristi

slider

• Jäsen
« Reply #2578 on: 02.02.2011 klo 21:29:02 »
eli ne väri texit on niitä galepin hassuja piirrustuksia väreissä?

VilleM

• Jäsen
« Reply #2579 on: 02.02.2011 klo 22:03:54 »
Kirjastossa edetään kronologisessa järjestyksessä. Eli Kirjaston ekat osat ovat luonnollisesti täynnä Galepin tarinoita.

Galepista ollaan monta mieltä, mutta ainakin minä olen nauttinut paljon hänen lennokkaasta piirrostyylistään Kirjastoa lukiessa. Ja väritkin tuntuvat sitä paremmilta, mitä enemmän niihin tottuu.

Kannattaa ehdottomasti lukea Kvaakin muita Tex-ketjuja. Niistä löytyy paljon tietoa monesta aiheesta. Kirjastollakin on oma ketjunsa.