Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1019907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #750 : 30.01.2007 klo 14:44:26 »
Minulla ei ollut mitään teknisiä ongelmia Galep-videopätkän kanssa. Kiinnostavinta siinä olivat kuvat, jotka ovat seikkailusta Il ritorno di Montales, eli meillä vielä julkaisemattomasta tarinasta. Olisipa kiva lukea tuo Suomeksi; saisikohan tuon ympärille kehittyä klassikko-Maxin? Samaan pakettiin esim. Pat L'Irlandesen kanssa, Pathan esiintyy kaiketi tuossa Montalesin paluussakin. Samalla tulisi se autokin nähtyä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #751 : 30.01.2007 klo 15:51:08 »
Luulen, että jos tuo julkaistaan maxina, niin se tulee yksin, sillä se on muistakseni melkoisen pitkä. Tarinahan on mielestäni Galepin parhaalta kaudelta, mutta silti hän ei ole tässä tarinassa onnistunut ihan täydellisesti ja se vähän minua harmittaa. Mutta ehdottomasti se on paras julkaisemattomista tarinoista. vaan ei se minua haittaisi, jos se tulisi perussarjassa (kunhan vain tulisi äkkiä).

Muzzin videopätkässä oli myös näyte meillä julkaisemattomasta seikkailusta eli tarinasta la dama di picche tms. Ja se on kerrassaan huipputarina myöskin. Ehdottomasti Muzzin paras työ ja niitä harvoja kertoja, jolloin miehen kömelyys ei haitannut minua pätkääkään tarinaa lukiessani. Siinä on kunnon kauhumeininkiä. Unohtumaton klassikko se olisi, jos vaikkapa Letteri olisi sen piirtänyt.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Wade

• Jäsen
« Vastaus #752 : 30.01.2007 klo 15:58:52 »
Muzzin videopätkässä oli myös näyte meillä julkaisemattomasta seikkailusta eli tarinasta la dama di picche tms. Ja se on kerrassaan huipputarina myöskin. Ehdottomasti Muzzin paras työ ja niitä harvoja kertoja, jolloin miehen kömelyys ei haitannut minua pätkääkään tarinaa lukiessani. Siinä on kunnon kauhumeininkiä. Unohtumaton klassikko se olisi, jos vaikkapa Letteri olisi sen piirtänyt.
Muzzi on mielestäni loistava piirtäjä, kuten tämä jo todistaa:

Wade Koivurinne

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #753 : 30.01.2007 klo 19:21:43 »
Lähinnä ärsyttää tämä Muzzi. Miksi ihmeessä hän ei ole pystynyt parempaan tarinoidensa kuvittamisen kanssa, kun kerran näytöskuvat sujuvat mieheltä melkeinpä näytöstyyliin? Esimerkiksi tarinasta Comanchit ja kiväärit (12/71) saa migreenin pelkästä silmäilystä. Onkohan hän saanut aikoinaan liian pientä palkkaa, ettei ole jaksanut panostaa Tex-taiteeseensa? Oli miten hyvänsä, hän on ja pysyy omassa inhokkien top-3 ryhmässäni.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #754 : 31.01.2007 klo 10:26:58 »
Minustakin nuo Muzzin näytekuvat ovat hienoja, mutta varsinaiset sarjakuvat aika heppoisia. Vain muutamat hänen tarinoistaan ovat sellaisia, että pääsee kunnolla Tex-fiilikseen.

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #755 : 06.02.2007 klo 16:42:48 »
Uusin Willer tuli taas päivän etuajassa. Siitä löytyy nyt Kuuman iltapäivän mainos ja lukijakysely. Lisää infoa kunhan luen  ;).

EDIT:
Nyt heti alkuun, että tällä kertaa lehdessä musta oli todella mustaa eikä harmaa. En tajua syytä, mutta nyt Tex alkaa olla täydellinen. Tosin edelleen muste tarttui sormiin, mutta kun lukee pitäen kiinni marginaaleista, ei asia edes haittaa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2007 klo 16:50:30 kirjoittanut Mr. Font »

Wade

• Jäsen
« Vastaus #756 : 06.02.2007 klo 17:45:17 »
Uusin Willer tuli taas päivän etuajassa. Siitä löytyy nyt Kuuman iltapäivän mainos ja lukijakysely. Lisää infoa kunhan luen  ;).

Jep, tilaajille tulee päivän aiemmin.

Mulle tuli tänään Kobran Myrkky
Wade Koivurinne

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #757 : 06.02.2007 klo 19:32:04 »
No voi per****! Yks saa kaikki etuajassa!  :P No... tällä kertaa en valahda kateudesta vihreäksi koska opus on tullut italona jo itse käännettyä ja luettua. Laitahan, Valtteri, kommenttia Nymanin suomennoksesta ja Letterin & Monican taiteesta (+ tietty Nizzin onnistuneesta tarinasta).

Huomenissa saadaan sitten tietoon Fontin "Kuolema sumussa" tarinan lopetusosan nimi & kansi.

Oliskos tietoa minä päivänä Kobraa saa metsästää lehtipisteistä?

Wade

• Jäsen
« Vastaus #758 : 06.02.2007 klo 19:38:11 »
Nymanin suomennos oli (kuten on aina ollutkin) hyvää, tasaista. Mitään heittelyitä ei ole. En ole koko sydeemiä vielä loppuun lukenut, myrkkyyn sotkeutunut Jasso on välissä vielä.

Valitettavasti Letterin huonointa jälkeä, ei voi mitään, Della Monica täydensi loistavasti.

Oli muuten tarinassa vähän sama meininki, kuin Mestarissa! Kun Letteri olisi vielä ollut vedossa, niin yksi legendoista olisi ollut valmis.

Kiinalaisia, pimeitä kujia, takahuoneita saluunassa.

Pidemmät pohdinnat parin viikon päästä etusivulla
Wade Koivurinne

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #759 : 07.02.2007 klo 09:10:41 »
En ole samaa mieltä, että tekniset "ongelmat" olisivat poispyyhityt. Ihmeellistäkin se olisi, sillä nro:t 1 ja 2 on painettu samaan aikaan. Musta oli paikoitellen edelleen harmaata ja muste hiukan levisi. Tarkennus kuitenkin edellisen numeron aikaiseen huomiooni. Viimeksi oletin, että kuvat kuultavat sivun läpi. Näin ei suinkaan ole (ainakaan niin selkeästi...), vaan viereisen sivun kuvista tarttuu mustetta. Eli paperilaadussa on jotain häikkää sillä vaikka se kohtuu huokaista onkin, niin se ei ime mustatta kunnolla, vaan osa painomusteesta jää sivun pintaan tuhrimaan sormia, sivun valkoisia kohtia sekä viereisiä sivuja. Syy, miksi ylärivillä käytän lainausmerkkiä johtuu siitä, että mistään todellisista ongelmista ei voida puhua. Lehden teko on teknisesti onnistunut erittäin hyvin, mutta jos voidaan säätää, niin säätäkää!

Itse tarinahan oli mahtava. Huippualoitus tälle vuodelle. Jos tästä vielä parannetaan, niin voi olla, että tästä tulee 2000-luvun paras vuosikerta.

Maxista. Wade on oikeassa, että Letterin kynänjälki on huonoa, mutta ei se mielestäni ole aivan niin surkea kuin hänen pari viimeistä työtään. Mies on ilmeisesti tiennyt tarinan viimeisekseen ja tsempannut. Ja olen edellen sitä mieltä, että Della Monica on parannellut joitakin kuvia esim. hattujen osalta. Älyttömän karseita kuvia Letteriltä on enintään kourallinen, mikä on suhteellisen vähän yli 300 sivuisessa tarinassa, kun ottaa huomioon hänen viime vuosien tason.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2007 klo 11:38:27 kirjoittanut Jansa72 »

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #760 : 07.02.2007 klo 10:10:30 »
Yhdyn kyllä Jannen selostukseen. Edelleen musteen tarttuvuus on miinus, siksi paperi pitäisikin vaihtaa, mutta ainakin minun numeroissani tässä kakkosessa musta on kyllä mustaa, toisin kuin ykkösessä. Se johtunee vain siitä että minulle on sattunut parempi kappale.

Maxista sanoisin että ei Letteri niin huonosti ole piirtänyt kuin vaikkapa "Intiaani korussa" (05) vaan keskittynyt paremmin ja Monica on siistinyt. Itse Monican osuushan on loistava, hienoa nähdä miten piirtäjä on kehittynyt 1990-luvulta.

Fontin "Kuolema sumussa" tarinan jatko-osan nimi on "uccidete Kit Willer!" jonka kääntäisin "Kit Willerin kuolema!" tai (babel fishin mukaan) "Sinä kuolet Kit Willer!" Kannessa Kit on hevosen selässä hirttoköysi kaulassa ja tausta kujalta Tex ratsastaa pelastamaan poikaansa.

Linkki:
http://www.sergiobonellieditore.it/auto/edicola?collana=1&collocazione=3

Wade voisi laittaa nimet "Tulevat länkkärit" listaan.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #761 : 07.02.2007 klo 12:09:03 »
Tosi hieno on taas Villan kansi! Ja muutenkin vaikuttaa aina vain kiinnostavammalta tämä Fontin sumu/hirtto-tarina. Tuskin maltan odottaa...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #762 : 07.02.2007 klo 17:12:07 »
Tosi hieno on taas Villan kansi! Ja muutenkin vaikuttaa aina vain kiinnostavammalta tämä Fontin sumu/hirtto-tarina. Tuskin maltan odottaa...
Joo, hyvältä näyttää. Ennenkaikkea, kun tarinasta löytyy jopa kaima, Wade Catlett
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #763 : 07.02.2007 klo 22:32:14 »
Oliskos tietoa minä päivänä Kobraa saa metsästää lehtipisteistä?

Samaa utelen, olisiko jo ihan lähiaikoina? Asko?
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #764 : 07.02.2007 klo 23:28:34 »
olisiko jo ihan lähiaikoina?

Neljästoista päivä kupruilee mielikuvissa...
Jos jakelumonopolimme vain mitenkään suo.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela