Monet naiset omaavat sellaisia seksifantasioita, joissa he tulevat alistetuksi ja nöyryytetyksi jonkin voimakkaamman hahmon puolesta. Samoin kuin monet miehet omaavat sellaisia seksifantasioita, joissa he ovat enemmän tai vähemmän kontrolloivassa asemassa naiseen nähden. Tämä on täysin normaalia ja oman käsitykseni mukaan hentai anime pyrkii juuri ruokkimaan näitä sadomasokistisia seksifantasioita.. (tietysti hentaita on monenlaista, eikä kaikki käsittele yhtä rajuja teemoja) Onko siinä siis jotain pahaa, että tuo animaatio-genre palvelee katselijaansa herättämällä henkiin (= visualisoimalla) luultavasti jo olemassa olevat kuvitelmat.. se ei ainakaan oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan kehoita ketään toteuttamaan niitä asioita luonnossa sen enempää, kuin vaikkapa kauhuelokuvat murhaamaan ihmisiä. Terve ihminen ei niin lähde tekemään. Enkä minä kannata sellaista näkemystä, että suurelta joukolta kielletään nautinnollisia (kohtuun ja maalaisjärjen kanssa käytettynä täysin haitattomia) asioita vain muutamien sairaiden poikkeuksien tähden... Tietenkään kaikki ei ole kaikkia varten ja kuten monista muistakaan asioista, niin hentaistakaan ei jokainen kykene saamaan irti positiivisia kokemuksia. Mutta se että jotkut eivät sen hohtoa pysty ymmärtämään, ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti perkeleestä. Eihän?
Minä voin aivan hyvällä omalla tunnolla tunnustaa, että katselen hentai animea.. kiihotun sen näkemisestä. Kiihotun monista niistä väkivaltaisista teemoista, joita sillä saatetaan esittää. En kuitenkaan IKINÄ hyväksyisi noita asioita tosielämässä. Olen täysin ihmisoikeuksien takana, enkä tahtoisi kenenkään kärsivän. Ja lisäksi olen vielä nainen.. enkä koe hentaita edes mitenkään loukkaavana. Voin toki ymmärtää sen, että joku saattaisi niin tehdä.. mutta se on turhaa, sillä kysymys ei ole sortamisesta. Eikö ihmisillä ole oikeus myös omien luontaisten viettiensä tyydyttämiseen ilman, että niitä aletaan valtion avulla kontrolloimaan (Jos luitte kirjoitukseni alusta alkaen, niin ymmärrätte mitä tarkoitan)? Voin myös kertoa, että tunnen monia muitakin, jotka hentaita katselevat, eivätkä he sen enempää seksistisiä sikoja ole, kuin minäkään. Ja minähän olen oikeastaan feministi :P
No en tiedä tuliko tämä vähän asian vierestä vai ei.. Mutta tämä hentain kauhistelun tarve on nyt tullut niin monessa muussakin paikassa esille, että ajattelin vain latoa mielipiteeni hentaista esille aivan yleisesti. Bottomline on, että minusta on aivan mahtavaa, että ainakin vielä toistaiseksi minulla on mahdollisuus katsoa hentaita ilman, että toimin muka yhteiskuntaa vastaan.. kaipa se on myös yksi keino minulle ottaa välillä vähän vapaata tästä tylsästä elämästä :>