Näin äkkiseltään hieno elokuvasta tehty sarjakuvasovitus on mielestäni tehty aikoinaan Alienista (siis siitä ensimmäisestä) Itse albumi on vielä remontin jäljiltä pakattuna jossakin niin etten nyt pääse tarkistamaan tekijöitä.
Mutta Kvaakilta löytyy
tietoa jopa muukalaisista.
Kun elokuvateatterissa esitetään jotakin sarjikseen pohjautuvaa filmiä, niin mä olen se joka huutelee aina välillä "EI SE NOIN MENE!" Nykyään mua ei enää päästetä näytöksiin ollenkaan.
Kyllähän jotkut elokuvasovitukset ovat ihan viihdyttäviä, kuten Ryhmä X ja Hämähäkkimies, kunhan muistaa ettei siellä valkokankaalla seikkaile oikea Ryhmä X tai Hämäri vaan niiden vesitetyt Hollywood-versiot. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä joskus supersankarileffa, johon en olisi aiemmin tutustunut sarjakuvamuodossa - moni elokuvissakävijä ei välttämättä lue sarjakuvia ja olisi mielenkiintoista tietää millaiselta ne filmit näyttävät heidän näkökulmastaan.
Elokuviin perustuvista sarjakuvista mieleen tulee ensiksi ne kaikki albumiversiot hittielokuvista, kuten Indiana Jones ja Tuomion Temppeli, James Bond ja Mustekala, Batman ja mitä niitä nyt on.
Ai mutta, Indy taitaakin olla nimenomaan elokuvasta lähtenyt sarjis. Eikä se mielestäni nyt sitä kauheinta kuraakaan ole, ainakin Indyn oman lehden alkupään numerot ovat mielestäni vielä tänäkin päivänä vähintään yhtä hauskaa viihdettä kuin saman aikakauden Hämikset. Jos tykkää seikkailuista ja vähemmän vakavahenkisistä supersankaritarinoista, niin veikkaan että tykkää myös Indystä.