Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 574141 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Meeza

• Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2535 : 09.03.2023 klo 21:52:47 »
Aivan käsittämättömätöntä. Itse kuulun samaan sarjaan, että poikkasen tilauksen ja alan heti seuraavasta numerosta uusiksi. Ei silti tätä tullut Darth Mikan malliinkaan. Yli 10 vuotta olen mennyt kanssa näin.

Tässä vaan tulee olo, kannattaako enää tilausta pitää kun aiemmin ajattelin että näin varmistan ne ekstrat jotka vain tilaajana saa.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2536 : 10.03.2023 klo 00:46:48 »
Tää ei nyt oikein mennyt sanomilta ihan nappii. Pitäisi ensin kertoa, mitkä on kriteerit, että saa tuon extra-lehden ja ehkä olisi paras, että lähettäisi sen kaikille tilaajille. Tulee vaan paha mieli ihmisille, kun ei saakaan lehteä, vaikka on tilannut useamman vuoden Aku Ankkaa. Eikä minun mielestä sillä ole väliä, että tilaako sen pätkissä vai kestona...kuitenkin tilaa...eikö se ole pääasia.
Sanomien pitäisi nyt katsoa itseensä ja myöntää, että tuli mokattua ja lähettää kaikille tilaajille tuo extra-lehti. Ei mulla muuta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Meeza

• Jäsen
« Vastaus #2537 : 10.03.2023 klo 08:18:50 »
Mulla meni eilen tästä kuppi nurin, että kirjoitin kaikkiin kanaviin palautteen, jotka oli käsillä. Kaikkiin siksi, että varmistaa jostain edes menevän perille. 

Sanoman kokoisessa mediatalossa luulisi ymmärrettävän viestinnän periaatteet. Nyt meni koko homma ihan läimäisyksi kylmällä pyyhkeellä.

Itse teen asiakasymmärryksen parissa töitä, joten en voi ymmärtää tätä logiikkaa. Parempi olisi luoda uskollisille alennusta tilaukseen, jotta ei tarttisi keplotella joka vuos uutta halvempaa tilausvuotta.

Tilaisin ton lehden mukinoitta erikseen, vaikka sisältö on taas samaa Barksia ja Rosaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2023 klo 08:29:19 kirjoittanut Meeza »

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
« Vastaus #2538 : 10.03.2023 klo 10:13:21 »
Sanoman kokoisessa mediatalossa luulisi ymmärrettävän viestinnän periaatteet. Nyt meni koko homma ihan läimäisyksi kylmällä pyyhkeellä.

Itse teen asiakasymmärryksen parissa töitä, joten en voi ymmärtää tätä logiikkaa. Parempi olisi luoda uskollisille alennusta tilaukseen, jotta ei tarttisi keplotella joka vuos uutta halvempaa tilausvuotta.

Nimenomaan näin. Lopetin kokonaan tilaukseni jo vuosia sitten ihan siitä syystä, että Sanomalle tuntuu tärkeimmältä keskittyä uusasiakashankintaan erilaisilla tarjouksilla, mutta ns. kanta-asiakkaita ei oteta huomioon mitenkään. Tämä viimeisin sähellys ei ainakaan minun silmiäni saa kääntymään houkuttelevankaan tunkin suuntaan.

Meeza

• Jäsen
« Vastaus #2539 : 10.03.2023 klo 12:06:37 »
Soitin asiakaspalveluun. Sain lehden nyt lähtemään sieltä kautta tulemaan.

Liekö ensi vuonna taas uusiksi hoidettava jos jatkavat tämmöstä temppuilua.  :-X

Jussi

• Uusi jäsen
« Vastaus #2540 : 10.03.2023 klo 12:21:47 »
Soitin asiakaspalveluun. Sain lehden nyt lähtemään sieltä kautta tulemaan.

Liekö ensi vuonna taas uusiksi hoidettava jos jatkavat tämmöstä temppuilua.  :-X

Sanos sitten että saitko minkä pituisen lehden...

jarkkopatiala

• Jäsen
« Vastaus #2541 : 10.03.2023 klo 21:47:30 »
Minulle tipahti postilodjuun se 34, tai kansien kanssa 36-sivuinen versio. Aku Ankkaa olen tilannut kohtuu tarkoin koko ikäni, ja olen vuosikertaa 1970. Marraskuussa syntynyt kun olen, niin noin öbaut 52 vuottahan se sitä tilausta olisi.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2542 : 10.03.2023 klo 22:00:01 »
Minulle tipahti postilodjuun se 34, tai kansien kanssa 36-sivuinen versio. Aku Ankkaa olen tilannut kohtuu tarkoin koko ikäni, ja olen vuosikertaa 1970. Marraskuussa syntynyt kun olen, niin noin öbaut 52 vuottahan se sitä tilausta olisi.
Tää alkaa nyt mennä ihan naurettavaksi hommaksi Sanomien puolelta. Onkohan ne ihan randomina heitellyt noita extra-lehtiä...tuntuu vähän siltä.

Olisi kiva kuulla Sanomilta nyt jonkinmoisen tiedotuksen tästä asiasta. Varmaan aika moni on pettynyt tällä hetkellä, kun ei ole saanut tuota 100 sivusta extraa, vaikka on vuosia tilannut Aku Ankkaa. Eikö ne tajunnut Sanomilla, että ne jää kiinni housut nilkoissa tähän vedätykseen. No en kyllä yllättynyt yhtään tästäkään jutusta...ihan tyypillistä sekoilua Sanomien puolelta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jarkkopatiala

• Jäsen
« Vastaus #2543 : 11.03.2023 klo 14:15:06 »
Yep. Tarkistin asian. Isä istui keittiössä rapsuttamassa kissaa - viimeksi mainittu ei taida tykätä muiden sarjistenlukuhommista, kun se menee äkkiä pöydälle lehden päälle istumaan - ja äiti puuhaili viereisessä huoneessa jotain. Siinä huutoäänestytin molemmat aiheesta "onhan minulle se Aku Ankka tullut kuta kuinkin koko ikäni" ja vahvistus tuli että kyllä. Ulkomuistilta muistan sen yhden poikkeaman, että ajoissa maksamatta jääneen laskun takia yksi (1) lehti olisi jäänyt tulematta - arvatkaa suutuinko - ja sitten laskun maksamisen jälkeen sekin lehti sieltä sitten tuli; tästäkin muistaisin olevan jo vuosia.
     Olen tottunut luottamaan kvaakkilaisiin, milloin minua vain on vaivannutkin sarjakuviin liittyvä informaatiohätä. Niin että kiitos tähän kohtaan jo tähänsaakkaisesta keskustelusta tätä Kääk!-lehteä koskien; mitä tulee mainitun lehden julkaisijakonsernin toimintaan, niin harkitsen herneen nenääni vetämistä...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2544 : 11.03.2023 klo 19:33:54 »
Olisi kiva kuulla Sanomilta nyt jonkinmoisen tiedotuksen tästä asiasta. Varmaan aika moni on pettynyt tällä hetkellä, kun ei ole saanut tuota 100 sivusta extraa, vaikka on vuosia tilannut Aku Ankkaa. Eikö ne tajunnut Sanomilla, että ne jää kiinni housut nilkoissa tähän vedätykseen. No en kyllä yllättynyt yhtään tästäkään jutusta...ihan tyypillistä sekoilua Sanomien puolelta.

No yhtä hyvin tiedotus on toiminut Rosa-sensuurin tapauksessa (sekä Sanomilla että Egmontilla).

mitä tulee mainitun lehden julkaisijakonsernin toimintaan, niin harkitsen herneen nenääni vetämistä...

No jos joka kerta vetäisi herneen nenään Sanoman toimista niin nenä olisi täynnä niitä herneitä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Meeza

• Jäsen
« Vastaus #2545 : 11.03.2023 klo 20:00:22 »
Chatissa sain vastaukseksi että ne saivat, jotka tilaavat täydellä hinnalla. Puhelimessa tiesi vain että uskollisille tilaajille.

Kun tätä foorumia on lukenut,  ei noista kumpikaan peruste näytä pätevän.  ;D

Muistinpa tässä just, kun vuosia sitten juttelin päätoimittajan kanssa, hän puhui silloin uskollisimpien fanien ryhmän koonnista, ja olisi minutkin mielellään ottanut siihen. Ei tota ryhmää koskaan tullut.  Ei nyt täysin liity itse lehteen, mutta samaa uskollisuusteemaa juttelimme.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2546 : 11.03.2023 klo 20:59:01 »
Chatissa sain vastaukseksi että ne saivat, jotka tilaavat täydellä hinnalla. Puhelimessa tiesi vain että uskollisille tilaajille.

Kun tätä foorumia on lukenut,  ei noista kumpikaan peruste näytä pätevän.  ;D

Muistinpa tässä just, kun vuosia sitten juttelin päätoimittajan kanssa, hän puhui silloin uskollisimpien fanien ryhmän koonnista, ja olisi minutkin mielellään ottanut siihen. Ei tota ryhmää koskaan tullut.  Ei nyt täysin liity itse lehteen, mutta samaa uskollisuusteemaa juttelimme.
Mä maksoin kaikista halvimman hinnan ja sain Kääk-lehden...onko ne palkannut emävalehtelijan sinne Sanomiin...Donald Trump tai Vladimir Putin.

Tai sitten Sanomien Chat on oikeasti tekoäly, joka vastaa myös tilaajalahjoista. Tekoäly lähettelee Kääk-lehteä sinne sun tänne ja pari semmoisillekin, jotka ei ole koskaan edes lukenut Aku Ankkaa. Näin se saa tillajat raivoihinsa.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2547 : 11.03.2023 klo 21:03:22 »
Hei jos saatte jotain selityksiä Sanomilta...tallettakaa ne tai ottakaa kameralla kuva.
Selvästi Sanomat on paniikissa ja keksii nyt ihan hatusta noita selityksiä!

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #2548 : 11.03.2023 klo 22:18:32 »
Minulta kysyttiin kiinnostusta tällaiseen ihan sähköpostitse vajaat kaksi vuotta sitten ja kerroin toki olevani kiinnostunut.

Tiedustelin asiaa uudestaan joskus puoli vuotta sitten, mutta en enää saanut mitään vastausta.

Täältä Kvaakista jos jostain pitäisi koota joku ryhmä vierailemaan toimituksessa ja tekemään Kvaakin oma 100-sivuinen erikoisnumero.
Sitä sitten voisi lähetellä uskollisille kaikille tilaajille.
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2549 : 11.03.2023 klo 23:19:09 »
Täältä Kvaakista jos jostain pitäisi koota joku ryhmä vierailemaan toimituksessa ja tekemään Kvaakin oma 100-sivuinen erikoisnumero.
Sitä sitten voisi lähetellä uskollisille kaikille tilaajille.
Kannatan tätä ja semmoiset tarinat, joita Suomen kamaralla ei ole koskaan julkaistu. Lehden etusivulle Aku odottamassa kiihkeänä, että posti toisi uuden Aku Ankka extra-lehden "vain kaikille tilaajille".

Varoitusteksti vielä mukaan:
Kvaakin toimitus on ollut mukana tekemässä tätä lehteä ja se ei yritä huijata tilaajiaan. Tämä erikoisnumero on lähetetty kaikkille tilaajille: kestotilaajille, määräaikaistilaajille, tilaajille, jotka on tilanneet lehteä vain vähän aikaan, tilaajille, jotka on tilannut Aku Ankkaa tosi kauan, jopa 50 vuotta tai enemmän. Tässä lehdessä ei ole uusintaa vaan kaikki tarinat on uusia...Suomessa koskaan julkaisemattomia. Tämän lehden toimitus kunnioittaa tilaajiaan, myös vanhoja tilaajia. Tarinat on valittu huolella ja vain parhaimmat tarinat ovat päätyneet tähän lehteen. Lehdessä myös vanhojen aikojen kunniaksi "Oma nurkka" osio, jossa kerrotaan oikeasti tärkeätä informaatiota koskien Aku Ankkaa...ei mitään diipa daapaa, niin kuin Sanomien omalla toimituksella on tapana. Tämä lehti on korkealuokkainen, lukijoitaan kunnioittava, rehellinen, kiinnostava, yllätyksellinen siis aivan mahtava Aku Ankka extra-lehti.