Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 575709 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #375 : 24.09.2008 klo 18:12:56 »
Kyllähän Akkari on huonontunut selvästi.

Heikkoa:

- Liian vähän Mikkiä!
- Liikaa hollantilaisia tarinoita
- Liikaa uusinta-Barksia
- Egmontin ankkatarinat ovat heikentyneet
- Jotain Pepiä ynnä muuta pikkulapsille suunnattua turhuutta

Miksi kuitenkaan en lopeta tilausta:

- En maksa itse
- Keräilijän luonne
- Muutamia huipputekijöitä: Noel Van Horn, William Van Horn, Ferioli, Rota, Erickson. Kenties Scarpan tarinoitakin on vielä tulossa?
- Silloin tällöin hyviä tarinoita myös muilta tekijöiltä
- Jos ei tilaa, ei voi tilata Ekstraa. Se ei olisi muuten suuri menetys, mutta teemanumerot kiinnostavat.

Ja kyllä: Akkari oli huimasti parempi julkaisu, kun olin pienempi! Johtuu jo ihan siitäkin, että silloin lehti sisälsi vielä kunnolla Mikkiä.

EDIT: Tämänpäiväinen Akkari on hyvä esimerkki lehden nykytasosta. Suomalaisten käsikirjoittamat tarinat tylsiä, vaisuja ja huonosti piirrettyjä ja Rotan kauniisti piirtämän jatkosarjan pilasi Halasin heikko käsikirjoitus. Lehden parhaat tarinat olivat Karpin ja Taliaferron yksisivuiset.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2008 klo 18:29:08 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza

sarjiskeräilijä

• Jäsen
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
« Vastaus #376 : 21.11.2008 klo 19:04:17 »
Keräilen taskareita, mutta en osta enää kovin usein. Niitä löytää sitten divareista halvemmalla. :)

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #377 : 22.11.2008 klo 20:22:52 »
Keräilen taskareita, mutta en osta enää kovin usein. Niitä löytää sitten divareista halvemmalla. :)

Eli varastat niitä divareista?

Busted!

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #378 : 23.11.2008 klo 14:43:14 »
Minun vanhat taskarit menivät perintönä pojalle, jolle täytyi rakentaa huoneeseensa hyllyjä, jotta noiden säilöminen olisi helpompaa. Hyvin tarinat kestävät aikaa ja on kiva huomata samojen asioiden askarruttavan pientä mieltä kuin itseänikin saman ikäisenä :)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #379 : 23.11.2008 klo 16:13:22 »
Minä myin/annoin vanhat taskarini, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, pois jossain vaiheessa, mutta niin niitä vaan on tullut ostettua vanhana (nyt 41) uudelleen kymmenittäin, nostalgia on ihmeellistä. Ja voinhan sanoa että työn puolesta niihin pitää tutustua kunnolla.  ;D Joten uudempiakin on pitänyt lukea.

Timo

haplo

• Jäsen
« Vastaus #380 : 27.11.2008 klo 16:06:41 »
Minä myin/annoin vanhat taskarini, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, pois jossain vaiheessa, mutta niin niitä vaan on tullut ostettua vanhana (nyt 41) uudelleen kymmenittäin, nostalgia on ihmeellistä.

Möin taskarit kesällä pois, ja nostalgia meinaa alkaa jo nyt vaivata. Varsinkin muutaman vanhemman taskarin kohdalla, joissa Mikki seikkailee. Helpostihan noita divareista löytää, mutta jos kuitenkin koittaisi (vielä) pysyä niistä erossa ja keskittyisi Disney-julkaisuissa muihin asioihin.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #381 : 27.11.2008 klo 18:22:18 »
Nuorempana keräsin taskukirjoja, mutta en enää. Ne ovat mielestäni muka huonontuneet, tai sitten minusta on vain tullut iän myötä tylsä jäärä. Toisaalta, monet muut nuoruuteni innostuksen kohteet jaksavat innostaa yhä edelleen lähes samalla tavalla kuin nuorempana. Taskukirjakokoelmastani en ole silti luopunut, enkä aiokaan luopua. Niiden hypistelystä ja selailusta tulee edelleen hyvä mieli ja joskus jopa oudon haikea olo. Siellä Aku Ankan taskukirjojen sivujen välissäkö se johonkin kadonnut nuoruuteni piilottelee?
« Viimeksi muokattu: 27.11.2008 klo 18:25:25 kirjoittanut Claudius Gothicus »
"Ihminen on ihmiselle kettu."

sarjiskeräilijä

• Jäsen
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
« Vastaus #382 : 29.11.2008 klo 15:00:48 »
Eli varastat niitä divareista?

Busted!
En vaan maksan niistä vähemmän.

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #383 : 29.11.2008 klo 15:06:28 »
En vaan maksan niistä vähemmän.
Samma juttu tai sitten ostan huuto nettistä
Perego ist da legend.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #384 : 02.12.2008 klo 13:26:44 »
Miksi tämän ketjun otsikossa puhutaan Aku Ankasta, kun itse asiassa puhe on Taskareista ihan järjestään.

Muutetaanko otsikkoa, vai tuleeko itse Aku Ankka -lehdestä mitään aiheen tiimoilta?

Itse ymmärsin tuon otsikon tarkoittamaan nimenomaan Aku Ankka (yms) -tarinoita ilman sen kummempia rajoituksia sen suhteen, olisiko kyseessä Aku Ankka-lehti, taskarit vai mikä aiheeseen liittyvä julkaisu.

Mutta eipä se Aku Ankan (lehden) lukeminen ole iän puolesta sen vaikeampaa tai helpompaakaan kuin taskarien. Ihan yhtä lailla tuntuu kummassakin olevan suurimman osan ajasta homma hukassa, ja aina väliin saadaankin sitten taas pari hyvää tarinaa. Ehkä se sitten tässä mielessä onkin iän puolesta vaikeampaa - vaadin ankkatarinoilta nykyisin enemmän kuin nuorempana.

susyhukka

• Vieras
« Vastaus #385 : 02.12.2008 klo 15:42:02 »
En oikein penskana ymmärtänyt kaikkia juttuja Aku Ankassa. Jälkeenpäin tulin siihen tulokseen, että se onkin tarkoitettu aikuisille. Olen ajatellut, että pitäisi nyt kokeilla uudestaan, mutta en taida uskaltaa, kerta tämä ikäongelma toimii näinkin päin...

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #386 : 02.12.2008 klo 16:22:11 »
Olen ajatellut, että pitäisi nyt kokeilla uudestaan, mutta en taida uskaltaa, kerta tämä ikäongelma toimii näinkin päin...

Uskalla ihmeessä, mitään hävittävää ei ole :) Vielä lämpimämmin tosin suosittelen Roope-Setää, jonka tarinoista ehkä suurempi osa vetoaa lapsuuden taakseen jättäneeseen lukijaan.

Akuhullu97

• Uusi jäsen
« Vastaus #387 : 03.12.2008 klo 13:14:41 »
Aku Ankan lukemisen huomasin kyllä olevan aluksi hieman hankalaa. Varsinkaan Don Rosan tarinoista en ymmärtänyt paljoakaan. paljon sanoja, asioita, tekstejä, joita en ymmärtänyt. No, siitä on jo vuosia. Nykyään tykkään paljon lukea Aku Ankkaa. Keräilen, minulta puuttuu noin 55 taskukirjaa. Taskukirjojen laatu on mielestäni huonontunut paljon viime vuosikymmenestä. Parhaita taskareit amielestäni ovat alle 130 numerot. Niissä julkaistiin vielä paljon Giovan Battista Carpia, ja muitakin hyviä italialais-piirtäjiä. Guido Scalaakin julkaistiin, hänen piirroksistaan en pidä, mutta juonet ovat hyviä. Ja kyllä minulla on muitakin julkaisuja. Kovakantisia noin 100, lehtiä 1400 ym. :)

Mikke75

• Uusi jäsen
« Vastaus #388 : 02.11.2009 klo 21:49:06 »
Auttakaapa miesta maessa: eilen tuli mieleen eras Mikki ja Hessu -jatkis,
joka muistaakseni julkaistu Aku Ankassa v. 1977. Tarinasta muistan hamarasti etta jotkut rosvot piilottelivat jossain huvipuistossa. Jossain vaiheessa Mikki ja Hessu joutuivat kovaan kyytiin maailmanpyorassa, jota joku roisto ohjaili tms.

Sitten siina oli jokin lemmentunnelin tapainen minne Mikki meni tutkimaan ja loysi jonkin nauhurin leinonapatsaan takaa (leijona siis muka karjui mutta aani siis tuli nauhurista). Jossain vaiheessa Mikki taisi pistaa rahaa kellumaan tunnelin veteen, josta poliisit sitten tiesivat niita seurata.

Olen Akun keraillyt jo monta vuotta ja tamakin tarina kotoa loytyy mutta koska olen talla hetkella ulkomailla, en voi tuota etsia ja tarkistaa. Auttakaapa niin saan taas rauhan... eli tarinan nimi ja milloin julkaistu?   ???

Mikke75

• Uusi jäsen
« Vastaus #389 : 02.11.2009 klo 22:26:20 »
http://coa.inducks.org/issue2.php?c=fi&c1=AA1977
Tuolta voi hakea.

Kiitoksia! Johan loytyi, eli kyseessahan oli tarina "Ryostetyt taiteilijat", AA 21-23/77.