Kirjoittaja Aihe: Nemi  (Luettu 137832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Re: Nemi (ei siis Demi)
« Vastaus #150 : 14.12.2005 klo 14:31:25 »
Kyllähän se suomennos toisin paikoin toimii, ettei se ihan kelvotonta ole, en mä ihan sitä, mutta... "Ihkua sätätä muitten LOTR-fanien kanssa"?
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Izzy

• Jäsen
  • iip
« Vastaus #151 : 15.12.2005 klo 12:54:54 »
Pahinta ähkyä minulle aiheutti viimeisimmän väriversion kovalevystrippi. Nemin koneen mainittu osa oli asiantuntijan mukaan täynnä, mikä on ruotsiksi, ehkä siis myös norjaksi full. Tarkoittaa lisäksi kännistä. Nemi tietysti tajuaa asian juuri näin, "se siis lauleskelee ja kertoo typeriä vitsejä" (tms.)

Käännöksestä oli vitsi jäänyt kokonaan pois. Ehkä siihen olisi voinut keksiä uuden tilalle tai unohtaa koko stripin?

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #152 : 15.12.2005 klo 17:08:20 »
Kannattaa osata ruotsia tai norjaa että käännökset avautuvat. Kaikkihan me ruotsia olemme koulussa lukeneet.
It's not worth it.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #153 : 15.12.2005 klo 22:16:34 »
Kannattaa osata ruotsia tai norjaa että käännökset avautuvat. Kaikkihan me ruotsia olemme koulussa lukeneet.
Niin, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. En osaa oikeastaan yhtään ruotsia. Vähän pystyn päättelemällä arvaamaan, mutta muuten ei tuu mitään. Huvittavinta on se, että aikoinaan ammattikoulussa ruotsin arvosana oli 5 eli sama kuin peruskoulun päästötodistuksessa. Paitsi tietenkin ammattikoulussa 5 on paras, kun taas peruskoulussa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #154 : 16.12.2005 klo 11:16:13 »
Se on motivaatiosta kiinni. Kuinkahan monella on jäänyt lukio kesken ruotsin-opettajan takia? Itse en osaa ns. pätkääkään ranskaa enkä saksaa, mutta kun sarjakuvista on kyse, on pakko takoa päähänsä mitä sarjassa tapahtuu.... Osaan nyt sarjakuvaranskaa, mutta elkää erehtykö minua kysymään ranskanleipämaassa tulkiksi...
Ruåttikin on vähän mitn ja niin, mutta kiitos mm. netin käännöskoneiden avituksen, kykenin kääntämään Nemi-kirjan esipuheet.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Rmäki

• Vieras
« Vastaus #155 : 16.12.2005 klo 11:52:27 »
Sama vika. Itku oli kova, kun LEPAKKOMIES loppui Suomessa 1978, mutta patistin sitten Ruotsin sukulaiset sikäläistä LÄDERLAPPENia itselleni postittamaan, ja pakkohan se oli ruotsi ottaa haltuun, että tajusi viittaveikon seikkailut. Myöhemmin havaitsin, että kyseisellä kielellä sai mm. PIKO & FANTASIO -alppareita, Marvel-lehtiä ym. mukavaa. Nykyisin tallella on vaan passiivinen taito, eli osaan lukea ruotsia ihan OK, mutta puhetta ei ole pahemmin tullut lukion jälkeen tuotettua.
Rmäki

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #156 : 16.12.2005 klo 12:19:49 »
Kotimode iskee: Ruotsin opiskelustahan on jo ketju olemassa. Jos ei nyt enempää sotkettaisi Nemiä ja ruotsin kielen opiskelua toisiinsa?

Och sama pä sverige: Hemma moderator attack: Svensk studier är already topic. Talkar sverige från Nemi topic är inte positive, because det är inte. Nemi är bra, hurra hurra. Jag är Lise Myhre signature.

Jos peruskoulun ruotsinopettajani näkisi ylläolevan, niin hänelle saattaisi tulla tippa silmään. "Viimeinkin sinä edes yritit! Ja sanavarastokin on karttunut! Hienoa!"

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #157 : 16.12.2005 klo 12:56:18 »
Osaat sinäkin ruotsia jos vähän tahdot.

Tuota, ettekös Te olekin siviilissä opettaja? Usko pois, sä ET haluaisi opettaa minulle ruotsia. Tuskin kukaan muukaan, mutta eipä ole kyllä sitä moneen vuoteen edes yritettykään. Onneksi.

- "Miten käännät lauseen: Kuinka pääsen Stockmannille, olen menossa ostamaan kaviaaria puudelilleni?"
- "Emmä tiä mut kato, mä porasin harpilla oppikirjaan reiän."
- "Sinulla tuntuu olevan asenneongelma. Katsos nyt, jos opit ruotsia niin voit lukea Nemiä alkukielellä ja voit hakea Volvon tehtaalle töihin."
- "Miksen mä voi lukea sarjakuvia vaikka englanniks tai muulla kielellä, millä niitä julkaistaan enemmän ja päättää ihan itte mihin meen töihin? Jos mä menenkin vaikka Kanadaan?"
- "Sinulla on selkeä asenneongelma."

Panin muuten ensimmäisen kerran vasta nyt merkille Nemin tatskan, kun se näkyi isona ja selkeänä siinä ison albumin tarinassa jossa Nemi käy psykiatrilla, viimeisessä kuvassa. Olen aina kuvitellut että se on vain jokin tribaali, mutta sehän näyttääkin ainakin siinä kuvassa lohikäärmeeltä. Tietääkö joku että mikä se sitten on?

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #158 : 16.12.2005 klo 14:20:46 »
"Ruotsia vasta-alkajille: Turska = Mies joka on luopunut kaikista ylevistä tavoitteistaan elämässä yhden ainoan, saavuttamattoman, vuoksi."

Mutta kyllähän sitä saa rahalla, Malmskillnadsgatan'ilta  ;)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #159 : 16.12.2005 klo 14:54:11 »
Louhikärmeshän se Nemiä koristaa. Sitä en tiedä, onko Malminerottajakadulla kirjakauppaa tai kioskia josta saa Nemejä.

« Viimeksi muokattu: 16.12.2005 klo 14:56:03 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #160 : 22.12.2005 klo 11:46:37 »
Toihan on vaan hyvä että tarjolla on fani pojan arvostelu sekä heebon jonka mielestä Nemin lukeminen on kauheaa pakkopullaa.

Fanipoika. Miekö? Poikuus on pikkuhiljaa tiessään ja yleensä kovimmat Nemin ystävät ovat hermostuneet kommenteistani. Rahan takia minä olen Nemin kera duunaillut.

Toisaalta myönnän kyllä lukeneeni sitä myös huvittelutarkoituksissa ja viihtyneeni ajoittain hyvinkin mainiosti. Mutta kuka toisi Maakiesin raukoille rajoillemme. Siinä vasta strippisarjakuva! Ja mukava käännettävä, vaikka ihan engelskaa onkin...

Ai nih! Rocky vs. Nemi. Kumpaa on helppo, mutta kumpi?

Dogbert

• Vieras
« Vastaus #161 : 25.12.2005 klo 16:03:09 »
Vaikka intressini liippaavatkin läheltä vaihtoehtokulttuureja, silti goottipuputus on jo liian ylityöllistettyä. Itse kyllä pidän tyylistä, suhteellisen yksinkertainen ja hauska, mutta vitsit eivät tahdo purra mitenkään, olisikohan liian päivänselviä asioita sitten...

santeri

• Vieras
Milloin ensimmäinen suomeksi käännetty nemi-albumi?
« Vastaus #162 : 11.03.2006 klo 15:57:23 »
Ja siis kuinka monta niitä on nyt suomeksi ilmestynyt?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #163 : 11.03.2006 klo 16:20:28 »
Liitin Santerin aloituksen tänne Nemi-ketjuun. Ensimmäiseen kysymykseen vastaus on 2003 ja Egmont on juuri ottanut tuosta ensimmäisestä albumista uusintapainoksen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #164 : 06.04.2006 klo 13:26:07 »
Ja kaikkihan huomasivat tänään lehtipisteistään uuden värillisen Nemin?
Jos eivät niin kiparille. Tämä oli siis se karamelliväriversio.